Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet levensmoe, wél afkickmoe...

Niet levensmoe, wél afkickmoe...

135 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Thanxxx! Maarre... eerlijk gezegd voel ik me nog behoorlijk kut, het gaat erg op-en-af. Ik voelde me al bijna helemaal beter, maar sinds vanavond word ik weer steeds zieker (spierpijn, met name). Maar zelfs op één avon schommelt het.

Ik ben het zó f*cking zat!!! :angry:

En dat stomme implantaat wil ik ook niet morgen, ik heb er lang spierpijn van overgehouden vorige keer en aangezien ik dat vaker heb gelezen... ik wil het gewoon niet...

GOD, wat voel ik me kut (had liever "mijn" gezegd dan "me" maar zelfs daar staat mn hoofd nu niet naar :grin: :grin: )

Hoi! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik voel ook liever aan een kut, dan dat ik mezelf kut voel :grin:

Maar ff zonder gekheid, wel balen dat het nog steeds zo schommeld hoor.
Het zou natuurlijk ook te mooi om waar te zijn als je na de eerste week echt al 100% beter was.
Als het iig maar het grootst gedeelte van de dag draagbaar is, dan kan het niet anders dan dat je jezelf hoe langer hoe beter gaat voelen. Kwestie van volhouden dus! Het allermoeilijkste begin is achter de rug.
Nu nog steeds een moeilijke periode met zieke aanvallen en spierpijn, maar de volgende periodes kunnen alleen maar beter gaan.
Op van die moeilijke momenten moet je jezelf goed herinneren hoe vaak je die afkickpijnen hebt moeten doorgaan. Als je nu toch weer naar de tem of , nog erger, de bruin terugvalt... dan is dat alles weer voor niets geweest en zou je weer van voren af aan moeten beginnen.
Dan kun je op zo'n moment beter een tijdje jezelf kut voelen, dan al die tijd voor niets te hebben moeten lijden.... ik weet, het is op zo'n moment een schrale troost, maar toch.
Als je dan maar goed beseft wat je allemaal hebt doorstaan om zo ver te komen.
En het help dan misschien ook om voor jezelf weer even op te noemen waar je het ook weer allemaal voor doet. Jezelf lichamelijk en geestelijk uiteindelijk veel beter gaan voelen.
Je relatie met je man en je kids. Je kunt het zo goed hebben!
Volhouden dus ey!!

:wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ok, het boomstammetje zit in me (nee, niet zo'eentje :grin: ).

Ik riep vanochtend dus nog luid en duidelijk tegen mijn man: "Nee, ik ga écht niet, ik doe het niet! Ik wil dat stomme implantaat niet, geeft alleen maar ergere spierpijn!" Hij: "Dat hoeft ook niet, maar dan ga je in elk geval met me mee voor de UC, dan zien ze dat je niet hebt gebruikt ofzo..." Wist ik dat ik bewust werd meegevoerd? Ja, toch wel. Maar goed, ben dus braaf meegegaan. Ik maakte mezelf wijs dat ik enkel meeging om mijn dossier in te zien en daarna zou ik zó weer vertrekken...

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb dus nu het Naltrexon-implantaat in mijn buik. Ben nog steeds ziek (spierpijn, niezen, rillen, darmen), maar het geeft toch ook rust. Want als ik trek zou krijgen in Tem (of erger: bruin) dat kan het gewoon niet. Simpel.

En ook een beetje onrust die ik wegdruk. In oktober had ik dit implantaat ook (zie eerdere berichten) en ik zat de laatste paar weken (soms onwillekeurig, wat het ergste is want dan voelt het alsof je geen contrôle hebt over jezelf en soms ook willekeurig, wat wel fijn is, zoals je verheugen op een goed concert ofzo) echt af en toe gewoon af te tellen: nog zoveel weken en dan kan ik weer gebruiken (zoals Kinderen voor Kinderen: "Nog 4, nog 3, nog 2, nog 1, jajajajajajajajajajaja Hiep Hiep Hoera!!!").
En dat was dus ook mijn excuus om het niet te willen doen: "Ja maar schat, jij begrijpt het niet, met dat implantaat ga ik aftellen tot ik weer kan gebruiken en dat is juist niet goed, het moet juist uit mezelf komen, de motivatie moet ik uit mezelf halen, niet afhankelijk van een implantaat..."

Rust of geen rust? Nou ja, toch wel ja... En die mindf*ck is gewoon het verslaafde-duivelsstukje in mij...

Hoihoi! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk echt dat je er toch goed aan hebt gedaan.
Aftellen of niet, je hebt iig de komende weken de mogelijkheid weggenomen tot...
Dat moet inderdaad meer rust geven.
Die eerste weken moeten het moeilijkst zijn, en als het implantaat dan uiteindelijk is uitgewerkt... dan sta je waarschijnlijk een stuk sterker in je schoenen.
Je bent weer met je neus op de feiten gedrukt en even goed wakkergeschud.
Mocht je dan toch nog aan jezelf twijfelen kun je misschien kort daarop een volgende implantaat laten zetten. Maar ik zou denken dat deze wel eens de laatste kan zijn.

goed gedaan, en ga zo door! :wink:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Yoro zei:
Maar ik zou denken dat deze wel eens de laatste kan zijn. :wink:
Klik om te vergroten...

Als ik hiervan écht helemaal overtuigd van zou zijn, dan ben ik er. Dan blijf ik clean.

Geldt voor jou ook en ons allemaal: Ik ga de komende weken maar eens doelen stellen.

Op nummer 1: GELOVEN DAT IK CLEAN ZAL BLIJVEN!!!

Hoe zit dat bij jullie? Geloven jullie dat ook? Of geloof je dat dat vanzelf komt als je eenmaal afgekickt ben? Of: ik blijf pas clean als ... (eindeloze lijst mogelijkheden).

Hoihoi! :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou ok dan:

Yo Ro!

Ik ben een beetje in de war nu (in de zin dat ik heel snel denk, plas, mijn darmen; beetje hyper dus van afkick, sorry...

Er moet altijd een baas boven baas zijn, nietwaar? Ik ben een echte controlfreak.

Eend, jij schreef geloof ik dat verslaafden vaak van nature lui zijn; bij mij werkt het het tegenovergestelde: ik wil per se perfect leventje van 1 man, 3 kids en 3 dagen lesgeven p.w. ("... een kind, een huis, een auto en elkaar...") en af en toe heb ik zoiets van: ok, nu heb ik jullie (lees: kinderen, man, leerlingen, huishouden) verwend: MY TURN NOW!

Dus ik ben dan meer dan goed bezig met alle ballen (man, kind, werk) in de lucht aan het houden en dan ineens wil ik een avondje alles weer "equal" (als een weegschaal) krijgen.

Maar goed, ik drijf af, lees maar eens mijn regels (lees: tics):

1. Bruin gebruiken mocht nooit overdag, alleen 's avonds (als kinderen op bed lagen)
2. Mocht enkel 10,- euro kosten (ongeveer 0,15- 0,2 gram)
3. Overdag dus enkel opiaten van arts (Meet/ Tem)
4. Was overdag dus nooit stoned

Dat lukte altijd.

Toen dacht ik: Goed bezig! Jij hebt er contrôle over:
-niet stoned bij je kinderen,familie, leerlingen, collegae etc.,
- 300,- per maand maximaal is niets, daar kopen anderen nog veel onzinniger zaken van (bijv. dure kleding)...
- etc.

Maar wie komt daar? "Jaja R@r@ (ja, ik praat vaak als geweten tegen mezelf, wellicht herkenbaar?),
Hoezo goed bezig? Je bent gevangene van je eigen stomme regels! Want nu vergeet je even een paar dingen..."
(Ok, dit is moeilijk, maar tijd om écht eerlijk te zijn)

1. Je werd elke ochtend (meer dan) in een KUThumeur wakker ( en je kinderen hebben natuurlijk gevoeld dat het geen gewoon ochtdnhumeur was...)
2. Na het afkicken onder narcose in oktober heb ik een verkeerde reactie op narcose gekregen: ik werd helemaal hysterisch.... waar mijn zoontje van 7 jaar bij zat... hij praat er nu nog soms bij het instoppen 's avonds over tegen me...
3. Mijn andere zoontje was bij oma logeren (omdat ik aan het herstellen was) en kon die nacht niet slapen; hij raakte helemaal in paniek omdat hij het ook had meegemaakt met mij en huilde heel hard: "Mamma mag niet dood!! Gaat mamma dood? Ik kan niet zonder mamma! Oma, ik kan niet zonder mamma!"
4. Op mijn werk bij leerlingen ben ik op een middag, tijdens de les!, bijna in slaap gevallen, bijna, maar toch...

Waarom dit zo belangrijk is?

Het is niet (alleen) vanwege de verslaving dat we allemaal clean moeten blijven, het is vanwege alle mooie dingen er omheen die beschadigen of zelfs kapot gaan.

Wil ik een gevangene van mijn eigen lichaam zijn? Is dat niet het ergste wat er is? Ik denk van wel.

Ik denk, dus ik besta.
Als je hebt gebruikt: mijn denkvermogen is gehalveerd, dus ik leef half...?????

Ik hoop dat een ander misschien ook wat aan deze peptalk aan mezelf heeft...

En zo niet: fijn om zo even van me af te kunnen schrijven...

Hoihoi!
:wave:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#7
Knap dat je het volhoudt hoor. Ik sta nog steeds op de metha na -tig afkickpogingen. Het lukt altijd wel om naar 0 af te bouwen maar ik word gewoonweg niet beter daarna. Niet na een maand, niet na een half jaar, niet na een jaar... en dat nu al een keer of 6. Slopend. Bupe werkte ook niet. En ik wil toch graag mijn baan houden dus ik weet het ook niet meer. Toch blijf ik het proberen. Ik heb nu een ''pauze'' ingelast maar wil over een paar maanden weer omlaag met de metha's. Kijken hoever ik kom..
Maar alles beter dan bruin. Ben blij dat ik daar vanaf ben..
Succes met je werk..spannend!!! En hou vol..
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hé Silver, leuk om weer eens wat je te horen! We hebben al vaker contact gehad via dit forum en ik blijf er bij jou bij dat het opiaten nemen in jouw geval een medische reden heeft.

Als je daarvan overtuigd raakt, als je daar in kan geloven, dan accepteer je het ook... Ben je niet héél moe van de strijd?

Jou wens ik gewoon acceptatie toe, dat zal veel rust geven...

Hoihoi!

R@r@ :wave:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja dat kan je wel stellen.. al 9 jaar van de bruin af en al die tijd een strijd geleverd. Van die 9 jaar alles bij elkaar misschien wel 4 jaar ziek geweest.. Daarom steeds weer terug op de metha. En hoewel ik - zelfs op methadon - nog steeds klachten heb, zijn ze dragelijker en kan ik werken en mezelf onderhouden, dat is ook heel wat waard. Ik hou het bij een ''voorlopige acceptatie''... maar heb toch de stille hoop er ooit nog eens van af te komen.
Als ik wat meer tijd heb zal ik je weer eens een pm'tje sturen. Voor nu wens ik je sterkte (ik weet hoe zwaar het is om te werken terwijl je eigenlijk nog midden in het afkickproces zit..) dus veel sterkte maar wees vooral trots op jezelf! Je hebt het ver geschopt.
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#10
hear hear :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#11
AkA_1, Wat bedoel je met "hear hear"?

k ben het nu helemaal met jullie állemaal eens: NEEM GÉÉN, I REPEAT (I DID NOT HAVE A SEXUAL RELATIONSHIP WITH THIS WOMAN LAWINSKY!) (OH, SORRY, WRONG LINE, WRONG SITUATION :grin: ) (BEN ERG DRUK NA AFKICK).

Ok komt 'ie nog een keer: NEEM GEEN IMPLANTAAT.
IK HEB M ZATERDAG GEKREGEN, WERD ZONDAG HELEMAAL DIK, ROOD EN PIJNLIJK. IK D8 AAN EEN ONTSTEKING ("Kut, moet ik weer hebben!" En stiekem: "Halleluja, dan kan dat kloteding eruit!"). Bleek bij huisarts een hematoom te zijn (= bloeduitstorting, zeg maar onderhuidse blauwe plek). Mijn hele rechterbeen staat stijf, alles tintelt en de huisarts zegt: "Het gaat binnen enkele dagen over. Lekker rust nemen."

Jaja, met een nieuwe baan voor de klas staan bij MBO-leerlingen, "rust nemen"... :stoned:

Sorry hoor, ben echt onwijs pissed, zo'n f*ucking spijt van dat stomme implantaat... Zij noemt het gewoon domme pech en ok, dat is het ook. Maar ik ben a; zo lang aan het vechten, alle ballen in de lucht houden (kinderen, lesgeven, man en huishouden), kan het er ff niet bij hebben.

Ok, ben emo na afkick, zal het wel van komen... Mijn gedachten stuiteren alle kanten op... :rock: :openmouth: :rock:

Al 2 Oxazepam op, helpt geen bal, zoals je kan lezen..., kan er niet nog meer nemen, moet om half 8 weer mn bed uit en werken...

Ik stop maar, voor ik jullie nog meer ga vervelen met mijn afkick-gestuiter... :flushed: :flushed: :flushed:

Liefs (vanwege alle hulp),
R@r@ :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#12
r@r@77 zei:
Ik stop maar, voor ik jullie nog meer ga vervelen met mijn afkick-gestuiter... :flushed:
Klik om te vergroten...

Nee hoor, absoluut niet.
Wel klote om te horen dat je met deze tegenslag zit-
Begon het net de goede kant op te gaan, en dan dit weer.
Het zit je niet mee.
En rust houden valt inderdaad niet mee in jouw situatie.
Het enigste wat je kunt doen is er het beste van maken, je doel voor ogen houden, en vooral niet bij de pakken neer gaan zitten. Je moet maar denken; ik heb al zo veel moeten doorstaan, dan kan dit er ook nog wel bij!
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar je bent nu zo ver gekomen... volhouden meid!!
Van dag tot dag die ballen in de lucht blijven houden.
En als er je er af en toe eentje laat vallen kan gebeuren hoor.
Zolang je ze maar terug opraapt en verder gaat.
Sterkte en hopelijk geneest het vlug zodat je eindelijk verder kunt!
You've gotten this far, so hang in there!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#13
r@r@77 zei:
AkA_1, Wat bedoel je met "hear hear"?...
Ok, ben emo na afkick..
Klik om te vergroten...

AKA1 is die Timo Drollendoos. Lekker lariekoek verkopen. Negeren dus :)

Hey, succes verders, EMO :) Je bent voorlopig nog steeds op de goede weg.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#14
uhhh speeseendje :) ik ben echt gewoon zelf aka 1 hoor :)

thnx he vriend :rolleyes: grinz

ik zat ergens anders en was mn wachtwoord kwijt dus heb ik maar nieuw account aangemaakt voor als ik daar ben :)

:wave:

maar in principe kan een moderator gewoon zien aan de twee ip''s die met deze twee accounts kruislings kunnen worden gebruikt dat ik het ben .. :rockband:

die lieve aardige fijne en vooral geen deltamateriaal zijnde ( ik noem geen namen js ) AkA :rock:

:wave:
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#15
als ik nou schizo zou zijn dan zou ik kunnen ontkennen :tongueout:

maar on topic ..

Dat emo vind ik eigenlijk niet zo gek r@r@ .. toen ik cold turkey afkickte was het echt net alsof je gewoon totaal afgebroken werd, lichamelijk geestelijk en emotioneel ... op het moment dat daar verandering in komt, in feite vanaf het moment dat je niet meer de hele tijd dood aan het gaan bent voor je gevoel, dan komen al die emoties en gedachtenpatronen met een kettingvaart weer terug, soms alsof het een elastiek is dat terugveert .. dat moet er ook weer uit ... bij jou gaat dat blijkbaar door hier te tiepen ... nix mis mee :tongueout:

grin .. het feit dat je al dat terugveersel blijkbaar als goed genoeg ervaart houdt gewoon in dat je het voor jezelf een plekje kan geven door het te uiten .. perfect toch .. in feite heb je bijna alles wat je nodig hebt om clean te zijn en te blijven helemaal binnen handbereik :) Alleen een gek zou daar niet blij mee zijn :sunglasses:
dat hyperige gaat er vanzelf uit dus daar hoef je je echt niet druk om te maken :)

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#16
AkA_1 zei:
als ik nou schizo zou zijn dan zou ik kunnen ontkennen :tongueout:

maar on topic ..
Klik om te vergroten...

Okay, Dan is dat ontkracht! Niet schizo, gewoon arie!

Hoe gaat het nu, rara?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
ArieKanariE zei:
uhhh speeseendje :) ik ben echt gewoon zelf aka 1 hoor :)

thnx he vriend :rolleyes: grinz

ik zat ergens anders en was mn wachtwoord kwijt dus heb ik maar nieuw account aangemaakt voor als ik daar ben :)

:wave:

maar in principe kan een moderator gewoon zien aan de twee ip''s die met deze twee accounts kruislings kunnen worden gebruikt dat ik het ben .. :rockband:

die lieve aardige fijne en vooral geen deltamateriaal zijnde ( ik noem geen namen js ) AkA :rock:

:wave:
Klik om te vergroten...

Schizofreen Kanarie'tje van me :)
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#18
speeseend zei:
Hoe gaat het nu, rara?
Klik om te vergroten...

Thanx.. ben nog steeds afkickmoe. Ik zit nu weer heel erg mn best te doen om voor elkaar te krijgen het implantaat eruit te krijgen. Bijwerkingen zijn: spierpijn, koortsig gevoel, slapeloosheid, depri (vind ik het ergste).

Ze gaan me maandag bij Miroya proberen om te praten, maar ik laat me niet ompraten. Dit keer niet!

Vorige keer zeiden ze: "Dat komt van de Meet", maar dat heb ik deze keer helemaal niet geslikt en je kan mij niet wijsmaken dat ik nu, al 2 weken clean, van zo'n lage dosis Tem nog zo ziek kan zijn. Als ze niets meer weten te zeggen komen ze met: "Het is psychisch", geloof ik dus ook niets van.

Ik ben net deze week met mn nieuwe baan begonnen, moet nu gewoon lekker kunnen werken, zonder vermoeidheid en pijn!

Hij gaat er gewoon uit, punt uit!

Groetjes, R@r@. :wave:
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#19
iboga anyone? :confused:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#20
r@r@77 zei:
IK BEN ZATERDAG OM 14.00 UUR EEN WEEK CLEAN!!!
Klik om te vergroten...

Morgen is het zover, de moeilijkste eerste week zit er op :)
Goed gedaan hoor, je mag trots op jezelf zijn!
Graag wanneer je tijd en ambitie hebt een samenvatting van de afgelopen week.
Dat zou me erg helpen als voorbereiding voor wanneer ikzelf ook zover ben.
Dan heb ik weer iets concreets waar ik mee kan vergelijken en wat ik kan verwachten.

Ik zeg het nog een keer omdat ik het echt meen, goed gedaan! :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."