Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet levensmoe, wél afkickmoe...

Niet levensmoe, wél afkickmoe...

135 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#1
Knap dat je het volhoudt hoor. Ik sta nog steeds op de metha na -tig afkickpogingen. Het lukt altijd wel om naar 0 af te bouwen maar ik word gewoonweg niet beter daarna. Niet na een maand, niet na een half jaar, niet na een jaar... en dat nu al een keer of 6. Slopend. Bupe werkte ook niet. En ik wil toch graag mijn baan houden dus ik weet het ook niet meer. Toch blijf ik het proberen. Ik heb nu een ''pauze'' ingelast maar wil over een paar maanden weer omlaag met de metha's. Kijken hoever ik kom..
Maar alles beter dan bruin. Ben blij dat ik daar vanaf ben..
Succes met je werk..spannend!!! En hou vol..
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hé Silver, leuk om weer eens wat je te horen! We hebben al vaker contact gehad via dit forum en ik blijf er bij jou bij dat het opiaten nemen in jouw geval een medische reden heeft.

Als je daarvan overtuigd raakt, als je daar in kan geloven, dan accepteer je het ook... Ben je niet héél moe van de strijd?

Jou wens ik gewoon acceptatie toe, dat zal veel rust geven...

Hoihoi!

R@r@ :wave:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja dat kan je wel stellen.. al 9 jaar van de bruin af en al die tijd een strijd geleverd. Van die 9 jaar alles bij elkaar misschien wel 4 jaar ziek geweest.. Daarom steeds weer terug op de metha. En hoewel ik - zelfs op methadon - nog steeds klachten heb, zijn ze dragelijker en kan ik werken en mezelf onderhouden, dat is ook heel wat waard. Ik hou het bij een ''voorlopige acceptatie''... maar heb toch de stille hoop er ooit nog eens van af te komen.
Als ik wat meer tijd heb zal ik je weer eens een pm'tje sturen. Voor nu wens ik je sterkte (ik weet hoe zwaar het is om te werken terwijl je eigenlijk nog midden in het afkickproces zit..) dus veel sterkte maar wees vooral trots op jezelf! Je hebt het ver geschopt.
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#4
hear hear :wave:
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#5
proest :grin:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe lang ben jij dan al clean, Arie? En waar ben je verslaafd aan geweest?

:wave:
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#7
op mn 13e ben ik gaan blowen, op mn 15e ging ik net als mn maatjes pillen slikken. toen na een jaar de pillen niet meer zo denderend waren sprong ik over op cocaine snuiven. En eigenlijk was er tot en met toen geen enkel probleem met gebruiken :)

Ik verkocht die zooi zodat ik in de weekends mn eigen gebruik niet hoefde in te dammen, alleen ik was zo dom om 1 keer met iemand een basepijp in mn snuitje te stoppen en voor mij was toen het hek van dam. Daarna nooit meer gesnoven, alles verdween in de pijp.
En om dat opgefokte para gevoel erna te dempen en dus niet elke keer een heel maandsalaris uit te geven aan die zooi, ging ik op zoek naar een downer ... je raad het al .. heroine en benzoos. Benzoos trokken me nooit zo maar die bruin was toch wel erg fijn.

En ariekanarie de losgeslagen junk was geboren .. Toen was ik 16 en was er zelfs trots op dat mijn tolerantie zo achtelijk hoog wat met alle dingen die ik gebruikte. Kon het de eerste jaren ook prima verbergen, dus ging gewoon(meestal) naar school en naar bijbaantjes enzo. Maar het criminele circuit lonkte natuurlijk en bijbaantjes werken niet zo erg als je voor minimaal 100 gulden bruin( dat betaalde ik toen voor 2.5 gram, die ik rookte, die paar keer spuiten was helemaal fijn, maar kreeg nooit die naald in mn ader, herman zij geprezen :wink: ) per dag nodig had, laat staan dan nog de coke die ik natuurlijk ook graag plachtte te nuttigen :cry: .. En ik vond dat hele wereldje heel erg boeiend, dus rolde er maar wat graag in, met alle ellende van dien, want ik heb echt dingen gedaan en mensen dingen aangedaan waarvoor ik me nog steeds erg schaam. Niet ten opzichte van anderen, daar ben ik heel makkelijk in, maar gewoon voor mezelf omdat ik dat toen heel normaal vond. Een dier zou ik toen niets doen, maar een mens echt intens pijn doen, mentaal of lichamelijk draaide ik mn hand zeker niet voor om.

Ben na jaren toen in 1 keer cold turkey gestopt. op mn 21e of 22e was dat. Kon een keer op een maandag geen geld scoren en mn laatste tientje wat ik had kocht ik kaft voor, en doordat ik daar zo van baalde ben ik letterlijk jankend naar mn ouders gegaan om te zeggen van ma, pa help je zoon is een junk. Was al jaren het huis uit en had geen beste relatie met ze, maar wat dat betreft heb ik heel veel mogen leren over wat echte ouderliefde is ... gelukkig maar want in mn eentje had ik het absoluut niet gered.

die ouwetjes hebben me toen letterlijk op mn oude zolderkamertje opgesloten voor een maandje of drie en sindsdien heb ik nooit meer gebruikt :sunglasses: nottttttt ...

uiteraard gewoon teruggevallen een paar jaar later na wat hele hevige prive perikelen( vrouw weg, kind weg, mn liefste dieren dood, gewoon algehele misere. Dat was wel een eye opener voor me toen, want hoewel ik jarenlang niet naar dope taalde, bleek ik dus toch na wat ellende zo vatbaar als de pest voor die zooi. (clean worden is niet eens zo moeilijk, maar op een termijn van 20 jaar clean blijven, dat lukt niet zo heel veel mensen, gewoon omdat ze de oorzaak van hun verslaving nooit echt onder ogen wilden zien. En symptoombestrijding is nu eenmaal nooit de top geweest.) Weer een jaar gebruikt en toen afgekickt met methadon, kon het niet opbrengen om weer wekenlang het gevoel te hebben van elke dag een beetje meer doodgaan.

Ik kan inmiddels zeggen dat ik mijn oorzaken gevonden heb en dat ik dus 'gewoon' voor de rest van mn leven clean zal zijn / blijven. ( zo'n tien jaar na mn eerste keer afkicken had ik het gewoon opeens door. Geen idee hoe en waarom, maar noem het een stukje bewustwording van wie en wat je zelf bent en vooral dus ook wat je absoluut niet bent. Weten is 1 ding .. maar handelen naar wat je weet is niet altijd even makkelijk en dat lukt dus echt alleen als je jezelf gewoon goed kent


Daarna ben ik zo'n 3 jaar terug nóg een keer teruggevallen, maar dat was van heel korte duur en niet echt aan heroine, maar meer gewoon aan van alles dat ik kon krijgen. Puur om het gevoel van ik wil hier niet zijn en als ik er toch moet zijn dan wil ik er niet bewust bij zijn. dus eigenlijk gewoon dom, ook al zie ik dat nog steeds bij heel veel mensen ( die zeggen van ik ben niet verslaafd want ik gebruik niet elke dag hetzelfde, wat ze dan voor het gemak vergeten is dat ze wel elke dag iets moeten hebben. ..

ik was dus ergens waar ik niet blij was en dus ging ik me verzetten, kostte me erg weinig moeite om vanaf te komen en het gaf me alweer erg veel inzicht. Namelijk nergens meer blijven waar ik niet wil zijn.
Dat heeft me wel nog later een relatie gekost, omdat ik van ene op andere moment het gevoel kreeg van ik ben niet blij en als ik blijf ga ik misschien wel weer gekke dingen doen. Dus uit voorzorg weggegaan uit die relatie.. Was ze niet blij mee maar heb verder nooit zo'n problemen gehad om de boeman te moeten zijn :wink: achteraf ben ik ervan overtuigd dat dat de beste stap was, alleen had ik het misschien niet zo stel op sprong moeten doen.

En echt clean ben ik op zich ook niet. ik rook in de weekends graag een jointje of ik doe graag de cakes en dingen bakken die bakken met baard op youtube zet, gewoon omdat ik dat leuk vind. Ik waak er wel heel erg voor dat ik niet elke dag blow of zelfs elk weekend. Ervaring leert tenslotte. net als dat ik er dus voor waak om niet in die trap te vallen van elke dag of elk weekend iets moeten hebben, dat me minder bewust maak.

Idem ditto met alcohol. Ik merkte jaren geleden al dat ik mn slechte humeur prima kon wegdrinken en na een tijdje was het heel makkelijk om zomaar heel veel te drinken, dus daar ben ik ook op gaan letten en idd ik kan heel snel een stevige drinker zijn. Majah als je dat weet van jezelf kun je daar dus prima rekening mee houden. want sjah een lekker biertje, dat is zeker in de zomer niet te versmaden :)

Dus clean is in feite in mijn ogen heel relatief .. Ik vind dat iemand die jarenlang op een onderhoudsdosis meet zit, 'schoner' dan iemand die 1 of twee keer per jaar heroine zou gebruiken, want dan blijft er blijkbaar toch iets in je zitten waardoor je die rush weer gaat zoeken. en dat is toch heel iets anders dan methadon moeten nemen ( zonder iets erbij uiteraard) om normaal te kunnen functioneren in de maatschappij ...


Nou het was weer eens als vanouds een enorme lap text, gelukkig hou ik van tiepen en kan ik dat nog vrij goed ook :rockband:

:wave:
AkA
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Thanx voor uitgebreid verhaal, Aka! Nu weet ik wat meer over de persoon achter dat gevederde, kanariegele pak van je! :wink:

Ik kom net van het ziekenhuis. Ik heb de laatste 2 dagen, en met name de n8en, veel pijn gehad, Gabapentine hielp niet voldoende meer, dus ik heb vanochtend tóch het implantaat maar weg laten halen.

Ook heb ik 2 n8en maar 3-4 uur geslapen. Dat is voor mij funest sinds ik ouder word (32 jaar nu): ik kan er niet goed tegen, word er depressief van en alles (werk, gezin, huishouden) zakt dan, voor mijn gevoel, als een kaartenhuis in elkaar.

Heb wel tot het laatste moment zitten twijfelen, maar de pijn en slapeloosheid gaven toch de doorslag...

Mijn behandeling bij mijn therapeut stopt dan dus, al hoop ik dat ik, d.m.v. urinecontrôles, toch nog welkom ben. Maar dat is nog even afwachten, voorlopig heb ik "de ballen" er niet voor om mijn therapeut even netjes in te lichten, laf, ik weet het...

En het ergste, of misschien wel komisch? :grin: is: de chirurg weet niet zeker of het wel het implantaat is wat ze eruit heeft gehaald! Ze kon hem niet vinden (volgens haar kan hij misschien zijn gaan "zwemmen" in andere buikdelen en in dat geval is het niet meer te verwijderen) en heeft dus alles wat er "vreemd"uitzag (zoals bijv. littekenweefsel van het vorige implantaat) eruit gehaald.

Het is nl. oplosbaar, dus sowieso nu na 3 weken al de helft minder groot dan bij de plaatsing. En toen had het een mooi wit kleurtje van het buitenlaage, maar wat voor kleur het nu zou moeten zijn, wist ze niet (ze vroeg me zelfs wat Naltrexon is, ja: de chirurg!).

Ze heeft er wat dingetjes uitgehaald (zag er trouwens net zo uit als bij House, dat hebben ze daar dus goed nagemaakt :) ). Het littekenweefsel en nog iets anders wat misschien het implantaat is, gaat nu naar het lab voor onderzoek. Ik weet pas over een week, of na een dag of 2 als ik zelf verschil ga voelen, of het eruit is...

Dus met een beetje pech zit het implantaat er nog in en ben ik mijn therapeut misschien kwijt! :angry:
Hoezo ironisch? :grin:

Ik wilde het precies andersom, maar "you can't always get what you want...", dat blijkt maar weer!

Vandaag blijf ik thuis, ben misselijk en draaierig...

Voel me psychisch trouwens wél goed in orde, dat merk ik zelf aan de manier waarop ik met deze onzekerheid, of tegenvaller? omga. Ik voel me rustig nu, fijn is dat, niet meer hyper...

Hoi! :wave:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#9
speeseend zei:
Senks Naaldenman! Maar je kan alsnog die tekst tikken, wat mij betreft. Ik vraag me af hoe het met jou is gegaan de afgelopen tijd.
Klik om te vergroten...
r@r@77 zei:
needlefreak schreef:
Ik had net een hele tekst getypt maar na het herlezen heb ik hem gewist omdat het niet echt motiverend is voor die mensen die al zover staan met hun afbouw. Respect.

Ik wil ook wel weten wat er stond, Needle; want dan weten we hoe het écht met je gaat!

Bovendien, het is een forum, dús discussie. En je kan toch altijd terugkomen op wat je hebt gezegd...

Ben benieuwd!

Trouwens, als needlefreak mag je best wat speldenprikken uitdelen
Klik om te vergroten...
Met mij gaat het eigenlijk nog steeds redelijk goed. Ik werk nog steeds. Een hele aanpassing voor mij en ben er trots op dat ik het volhou. Je moet weten dat ik van de laatste 10 jaar nog geen vol jaar gewerkt heb. :openmouth: Nu probeer ik een normaal leven op te bouwen en dat lukt wel op de meeste vlakken behalve met verdovende middelen.

Ik gebruik nu weer elk weekend heroïne & cocaïne. 'k Vind het toch nog sterk van mezelf dat ik tot nu toe niet tijdens de week als ik moet werken gebruik. Dan is het enkel methadon en benzo's en 's avonds na het werk ook alcohol en wiet. Ik probeer het nu zo te houden omdat ik m'n werk echt niet wil verliezen. Ook al vervloek ik het dikwijls, het geeft me toch voldoening. Maar ik merk dat ik langzaam m'n grenzen verleg. Toen ik begon met werken ging ik geen bruin/wit meer gebruiken en ik gebruikte op m'n werk geen benzo's, nu wel.

Ik kan nu wel weer zeggen: ik wil stoppen, ik ga minderen, ik ga afkicken, etc. Maar het gaat altijd up en down en altijd komt het op hetzelfde neer. Het lukt me niet om clean te blijven. Dat klinkt zo pessemistisch hé maar zo voel ik me echt. En nogmaals chapeau voor diegene die de kracht hebben om door te bijten en clean te blijven.

Ik weet niet meer wat ik de vorige keer allemaal getypt had maar ik was toen echt in een negatieve bui. Zoals jullie wel merken post ik niet zoveel meer. Dat komt omdat ik ofwel geen tijd heb ofwel te stoned ben om iets deftig te posten. Maar ik kom wel regelmatig lezen, niet alles maar ik lees hier nog altijd heel interessante posts van onze wijze kanarie, eend, r@r@, yoro, etc.
Het beste allemaal! :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Naaldenman, ik weet precies wat je bedoelt: je kan jezelf niet dwingen om te stoppen nu, jij weet natuurlijk ook al uit ervaring dat die motivatie er ineens gewoon is en niets van wat ik zeg kan daar verandering in brengen. Maar ALS je het voelt opkomen, die motivatie, grijp jezelf dan alsjeblieft bij je lurven en ga ervoor! En tot die tijd: probeer je toch aan je grenzen te houden! Wees trots op elke (kleine) grens die je niet gepasseerd bent. Want als je je daar niet van bewust bent, ga je sneller afglijden!

Veel suc6!

Met mij gaat het goed, durf het bijna niet te zeggen (nu Needle en Yoro (en Eend?) het zo moeilijk hebben), ik heb veel pijn aan mijn wond, maar voel me rustig en stabiel. Maar toch leef ik. Dus ik ben rustig, zonder het afgestompte op opiaten, zeg maar.
Ik mag blijven bij mijn therapeut!!! Ben er onwijs blij mee, weet nu niet zeker of het implantaat weg is, dat zal wel na 1-2 dagen blijken, maar ik heb mijn therapie nodig. Dat helpt me echt, ze is erg goed en ik kan 24/7 bellen, welke instelling biedt dat nou nog meer aan?!

Ik ga lekker slapen nu, gaat vast lukken nu!

Hoihoi! :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Even voor de de mensen die het aangaat: leek me goed idee dat jullie zeker weten dat ik meisje ben. Toen ik namelijk (long, long time ago) voor het eerst de chatscene op internet ontdekte (een erotische bi-gezelligheidskamer om precies te zijn, noemde mezelf Panther) en oh, wat was dat spannend!, werd ik er binnen een half uur door de héle vaste clan uitgegooid, omdat ze zeker dachten te weten dat ik een jongen was ("Die Panther is een vent!" "Ja! Wegwezen hier, Pan!"), voor de duidelijkheid: door mijn type grappen.

Heb nooit meer het lef gehad te chatten...

Ja, ben écht een meisje! :wink:

Hoi! :wave:
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ik chat graag op irc servers en daar is het gewoon zo dat iedereen met een meisjesnaam zowat aangeschoten wild is. Als ik binnenkom en mijn naam stond nog op een onzijdige naam dan heb ik in 10 seconden zoveel ranzige voorstellen in mn prive dat het sjetten me bijna zou vergaan .. laat staan dus als ik een meisjesnick zou nemen.

kan me dus iets vorstellen dat ze bij twijfel nogal doordraven in het handhaven van kamerregels r@r@ :wink:

overigens heb ik vanuit het opiaten gedeelte eigenlijk nog niemand op de drugsforum chat gezien, het is er ook zelden druk en zelfs als er meer mensen zijn is het meestal idlen wat er gebeurd.

op zich zou ik het denk ik wel leuk vinden om met mensen van dit subforum ( apart van drugsforum misschien zelfs nog) te chatten. heb hier toch meer binding dan met andere delen van het forum waarvan er wel weer meer mensen chatten.

misschien een ideetje needle, met chatten is dr vaak veel meer interactie en kun je dus eigenlijk onbewust ( of als je knetterstoned bent) vaak veel meer je ei kwijt dan als je een bericht moet gaan verzinnen om op iemand te reageren :wink:

:wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#13
AkA_1 zei:
overigens heb ik vanuit het opiaten gedeelte eigenlijk nog niemand op de drugsforum chat gezien, ...op zich zou ik het denk ik wel leuk vinden om met mensen van dit subforum ( apart van drugsforum misschien zelfs nog) te chatten. heb hier toch meer binding dan met andere delen van het forum waarvan er wel weer meer mensen chatten....
misschien een ideetje needle, met chatten is dr vaak veel meer interactie en kun je dus eigenlijk onbewust ( of als je knetterstoned bent) vaak veel meer je ei kwijt dan als je een bericht moet gaan verzinnen om op iemand te reageren :wink:
Klik om te vergroten...

Ha die AkA, ik zal de stoute schoenen aantrekken en eerlijk bekennen dat ik er geen holletje van snap! :grin: Dan bedoel ik hoe het werkt zeg maar, de general chat hier op het drugsforum :wink:
Ik had er al wel eens rond gekeken, maar ik zag het verschil niet echt met andere gedeeltes hier op het forum als bijv het opiaten gedeelte. Op de zelfde manier posten, en de reacties leken niet veel vlugger te komen. Maar zoals ik zei, waarschijnlijk ligt het aan mij en doe ik het niet goed, of weet ik gewoon niet goed hoe het precies werkt en waar ik op moet letten.
Leg anders ff uit hoe het in z'n werk gaat, waar je op moet letten en hoe jij bijvoorbeeld aan daar aan de slag gaat.
Ik heb vele jaren terug, zeg maar nog voordat ik me met opiaten bezig hield, veel op amerkaanse chatrooms gechat. msn doe ik tegenwoordig nog wel af en toe, maar verders ben ik hiermee een beetje vervreemd geraakt door de jaren heen.

We horen (lezen) het wel ey! :)

Gr, Yoro :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hé allemaal,

Ik voel me hélemaal oppietoppie!

Ik denk dat dat weefsel wat ze hebben verwijderd afgelopen donderdag zéker het restje implantaat heeft bevat, want mijn spierpijn is weg, mijn nepzwangere buik (van de verstopping) is weg (heb hele avond gisteren van en naar wc gerend en voelde me zóóó opgelucht erna :grin: ) en nou komt het leukste: ik heb geen trek in wat voor opiaat dan ook!

Ben erg blij dat ik het heb gedaan, zeker weten!

Moest het ff kwijt...

Enne Yoro: tik alles er maar uit, goed zo, hielp mij ook erg goed!

Zo , ga nu koken (macaroni met ham en kaas, lekker makkelijk).

Hoihoi! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Echt super dat het toch allemaal nog zo goed uitgepakt heeft voor je rara!
Ik ben oprecht blij voor je :)

Al die pijn en moeite loont nu eindelijk, moet een heeeeerlijk gevoel zijn!
Je krijgt van mij een digitale schouderklop hoor rara :grin:

Groetjes, Yoro :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#16
speeseend zei:
Nice Ra!

Is dit voor het eerst dat jij je trek-vrij voelt? En dan bedoel ik terugkijkend op al je afkick-pogingen.
Klik om te vergroten...

Hé Eend,

Ja, eigenlijk wel ja!

Ik had alle keren ervoor (en oh, wat waren dat er veel! Alleen in de afgelopen 12 maanden 3x helemaal tot nul) dat ik wel blij was, geen cravings had, maar wél onrust voelde. En die onrust kwam dan steeds vaker, totdat er een avond van héél erge craving kwam. Dat hield ik dan 1-3 dagen vol en vervolgens viel ik weer terug.

Gisterenavond goed gesprek met mijn man gehad (vanaf boorplatform waar hij 2 wkn. p.m. werkt).
Hij was eerst boos dat ik het implantaat had weggehaald, omdat ik na vorige (oktober 200:sunglasses: toch weer was teruggevallen.
We hebben een uur a/d telefoon gezeten. Hij had erg veel stress van al dat afbouwen en terugvallen in opiaten van mij de laatse paar jaar.
En ik was boos omdat hij voor het eerst in jaren (hij is vroegere gokverslaafd geweest, dus ik blijf altijd op mijn qui vive) 2x 150,- had vergokt op internet.
Beide keren kwam ik erachter via bankafschrift. Na de eerste keer zei hij dat het alleen 150,- euro was ("Ja: echt waar!")
Tot ik gisteren de post kreeg: hij had 2 dagen vóór ons gesprek nog een keer 150,- opgemaakt. En dat had hij dus kunnen vertellen tijdens het vorige gesprek, dat het niet om 150,- euro, maar om 300,- euro ging. Verder wist hij al dat ik gisteren dat afschrift zou zien en had hij expres later op de avond gebeld. Hij weet hoe moeilijk het voor mij is om iets niet gelijk uit te kunnen praten en dan tóch expres nog langer wachten! Dat schreeuwde om een goed gesprek!

Was heftig: hij begon van "Dan weet je eindelijk wat ik allemaal met jou heb meegemaakt! Ik ben elke keer 2 weken weg en ik weet nooit wat er nu weer allemaal is gebeurd!"
Ik:"Dat is niet de manier, want zo hebben we allebei een excuus en houdt het nooit op, hier ga ik niet in mee, meneer! Allebei zijn we verantwoordelijk voor onze eigen fouten en nu gaat het over JOU! En je hebt verd*mme 300,- euro in nog geen uur opgemaakt! Dat is de helft van onze vakantie! Dat is de helft van het schilderwerk van komende zomer! Daar rookte ik vroeger 30 dagen bruin van! Wat zeg ik: meer dan een maand!!!"

Allebei goed ons hart kunnen luchten. En hij zei op een gegeven moment wat hij nooit eerder heeft gezegd (hij heeft mij al tientallen keren zien afkicken): "Je klink nu echt anders!"

Voorheen zei ik: "Het kán niet meer, ik kan niet meer gebruiken, want het is niet goed voor de kinderen."
Nu zei ik: "Ik WIL niet meer. Ik ben het zat. Drie keer afkicken in minder dan 12 maanden tijd. Ik WIL die strijd niet meer."

Ik voel het verschil ook van binnen, zoals ik het ook voelde toen ik op het forum een vraag over shotten beantwoordde (zie: topic "Shotten").

Ik blijf wel op zoek naar kicks hoor, dat hoort gewoon bij me, anders zou R@r@ niet meer R@r@ zijn! Als de kinderen van de zomer naar mijn ex zijn (oudste 2), dan ga ik heerlijk een avondje stappen en op zoek naar een hele mooie vrouw om weer eens heerlijk aan de gang te gaan met haar :grin: , maar dat is nu genoeg.

En voor de mensen die NU stabiel op Meet/Temgesic zitten: het is een hele prestatie, want zo kan je gezin en werk goed in evenwicht houden, maar zonder opiaten is toch anders: je leeft meer. Al je zintuigen werken beter: je hoort, ruikt, proeft en voelt gewoon beter/meer.
Dus als er geen medische, psychologische of psychiatrische reden is om Meet te blijven slikken én je wilt er écht vanaf: GA ERVOOR! Do it the Duckyway (= heel langzaam afbouwen, voor de Newbies) of welke manier dan ook: GA ERVOOR!


Yoro schreef:
Echt super dat het toch allemaal nog zo goed uitgepakt heeft voor je rara!
Ik ben oprecht blij voor je

Al die pijn en moeite loont nu eindelijk, moet een heeeeerlijk gevoel zijn!
Je krijgt van mij een digitale schouderklop hoor rara

Groetjes, Yoro

Thanxxx. het is ook ONWIJS GIGAGEIL, MEGAFIJN!!! IK BEN VRIJ, TOTALLY AND COMPLETELY!!!

Hoihoi!
Groetjes, R@r@ :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nice Ra!

Is dit voor het eerst dat jij je trek-vrij voelt? En dan bedoel ik terugkijkend op al je afkick-pogingen.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#18
r@r@77 zei:
Thanxxx. het is ook ONWIJS GIGAGEIL, MEGAFIJN!!! IK BEN VRIJ, TOTALLY AND COMPLETELY!!!
Klik om te vergroten...

Fijn om te lezen Rara :)
Bij het lezen van je posts verschijnt er altijd een grijns op mijn gezicht! :grin:

Ik ga nu gauw naar bed want morgen weer vroeg eruit.
Voor diegene die nog wakker zijn, trusten!
Zij die al slapen, slaap lekker verder :wink:

Gr, Yoro :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Fear can hold you prisoner, hope can set you free!(Shawshank

Yoro zei:
Bij het lezen van je posts verschijnt er altijd een grijns op mijn gezicht! :grin:
Klik om te vergroten...

Ik kan er niets aan doen, maar ik krijg die grijns gewoon niet van MIJN gezicht! :grin: :grin: :grin: !

Wij hebben het deze week extreem druk; oudste en jongste zoon jarig, middelste zoon heeft gisteren proefzwemmen gedaan en gaat zaterdag diplomazwemmen, oudste eerste keer op voetbalkamp (moet alles nog inpakken vóór morgenmiddag én nog werken morgen en tussendoor snel slaapzak kopen, was ik vergeten), ik werk deze week meer uren, mijn moeder heeft net haar 6e en laatste chemo (borstkanker) achter de rug, de chirug belde vanmiddag dat het implantaat er inderdaad uit is ("Er was een lichaamsvreemde stof gevonden") (maar dat wist ik natuurlijk al doordat symptomen 1,5 dag na verwijderen verdwenen, maar toch fijn dat ik weet dat het niet tussen mijn oren zat; geen placebo-effect dus) én ik heb de uitspraak van Hoger Beroep met mijn ex (had in mei zitting).

Dat is een verhaal apart, wilde ik niet over beginnen, maar moet ik toch ff kwijt nu. Het komt er in het kort op neer dat ik mijn ex in de scene heb ontmoet, dan weet je wel wat hij van mij was :flushed: , werd zwanger van hem, we kregen 2 zoons (oudste 2 dus), hij kon handjes niet thuishouden, ik kreeg op een gegeven moment ineens de kracht en het zelfrespect om te scheiden (toen hij mijn oudste zoon aanmviel), maar mijn verleden werkte tegen mij, rechtbank gaf mij maar 3 dagen p.w. de kinderen + helft schoolvakanties, ik viel weer terug, heb 11 rechtzaken met hem achter de rug (in maar 6 jaar tijd!), ik hield altijd gezag maar heb 1,5 jaar alleen maar weekendregeling gehad, maar ik werd clean, kreeg na onderzoek Raad van Kinderbescherming kinderen volledig terug ("... als moeder clean is, lijkt zij goed in staat de kinderen een stabiele opvoedingssituatie te bieden") (was dus toen ik nog alleenstaande moeder was) en nu hebben ze al bijna 2 jaar hoofdverblijf bij mij (jawel moeders en vaders: het kán dus wel!!! In Nederland krijg je écht je kinderen terug, als je maar volhoudt!)), de laatste uitspraak is helemaal geweldig: ze gaan enkel helft schoolvakanties nog naar hem ).

Maar goed, om een lang verhaal iets korter te maken: ik merk dat ik nu heel anders met stress omga. Toen ik nog verslaafd was aan opiaten, ging ik, om met de stress te kunnen omgaan, op de automatische piloot. Dat doe ik nu niet, merk ik. Ik sta veel dichter bij mijn gevoel, zoek dus ook naar een andere oplossing om stress te verminderen. Mijn man en ik praten heel veel, wat erg bijzonder is voor hem, hij is niet zo'n prater. Het is gewoon fijn om elkaar weer helemaal opnieuw te ontdekken!

Ook bleek vanmiddag dat die 300,- euro gokken in werkelijkheid 480,- euro in 17 dagen was. Normaal zou ik om zoiets helemaal van slag raken, maar nu werd ik gewoon boos, zonder mezelf te verliezen. Kunnen jullie het nog volgen?

Ik ben nu helemaal clean, zelfs geen Oxazepammetje, goed hè! Ik ben gewoon nog steeds blij!

Ik ben vaak volledig clean geweest, maar dit is de eerste keer dat ik geen trek heb, alsof er een aureool van verslaving om mij heen is weggevallen, eden aureool van zo'n dwanggedachte...
Snapt iemand nog wat ik bedoel? Ik ben vrij en dat is zo fijn.

Zo moet Mandela zich moeten hebben gevoeld toen hij vrij kwam.
Heb je de Shawshank Redemption gelezen/gezien (Stephen King)?
Dát gevoel bedoel ik! De hoofdpersoon kroop door een gigantische berg stront voor hij vrij kon zijn, maar de paradox is: juist door die berg stront voelde de vrijheid erna zó zoet!



Het is niet zozeer het clean ZIJN wat me een goed gevoel geeft, maar vooral de afwezigheid van trek of zelfs craving! Ik gun dit iedereen toe, het is zó fijn!

Al die jaren heb ik niet aan mijn rijbewijs durven te beginnen, want ik d8: hé, ik ben verslaafd, ik kan het toch nooit leren, en al lukt mij het, ik ben een gevaar op de weg, ook voor mijn kinderen! Ik heb nu deze week mijn 6e les gehad en ik weet nu dat ik het kan en dat ik clean blijf. En laat die 280,- euro p.m. nou nét het bedrag zijn wat ik vroeger aan bruin kwijt was. Met bruin ging ik steeds meer achteruit, het rijden zal me vooruit brengen; tot mijn motorrijbewijs toe! :)

Dus: leden van het clubje: zet 'm op! Yoro, jij gaat het ook redden en Eend, jij ook! Ik was gisteren precies 1 maand volledig clean!!! :rock: :rock: :rockband: :rockband: !!!

Hoihoi! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lieve R@r@,

Je hebt ook op zijn zachts gezegd een turbulent verleden!
Ondanks alle ellende en tegenslagen heb je toch nog de kracht kunnen vinden om te vechten.
Zelfs wanneer je nu nog tegenslagen te verwerken krijgt.
En kijk maar eens naar het verbluffend resultaat :)

Respect!

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."