Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvan het begin, tot het stoppen...

van het begin, tot het stoppen...

525 antwoorden
50 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat dat COPD betreft heb ik vooralsnog geluk. Tijdens mijn draakjagende periode, was mijn longcapaciteit gezakt tot rond de 70% Het grafiekje was toen ook al niet bepaald jofel. Maar na ongeveer anderhalf - twee jaren niet meer te jagen, is mijn longcapaciteit weer gestegen naar normale waarden; 106% Zelfs het grafiekje had een curve die minder abrupt daalt. Zie zie ik maar dat het lichaam zo nu en dan de veerkracht kan tonen.

Voorlopig ben ik wel gebonden aan allerlei ontstekingsremmende - en allergie onderdrukkende medicatie. Maar.. so be it.

Voor mij was stoppen met roken van sigaretten ''appeltje-eitje''. Dit had ik overigens al veel eerder gedaan dan stoppen met roken van Heroïne en rock-Cocaïne, waar ik enkel voor de as een sigaret opstak :)

Insaniac, ik hoop dat jouw longfunctie ook mag verbeteren. Dit zal natuurlijk een stuk sneller / effectiever gaan wanneer je voor altijd alle rookwaren vaarwel zegt.

Good luck man,

Eend
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sarori zei:
, plaats ik toch altijd wat vraagtekens bij de mooie zinnen in de drugsvoorlichtingsboekjes, dat heroïne als drugs eigenlijk niet echt schadelijk is voor je gezondheid. Zal wel zo zijn, maar de manier van toediening (het komt tenslotte niet je lijf inwaaien) kennelijk wel.
Klik om te vergroten...

Dat vind ik nou ook merkwaardig! Hoe vaak ik wel niet gehoord heb: "Met hero kun je makkelijk 100 jaar oud worden". En dat het lichamelijk niet schadelijk zou zijn, jaja!
Dan kan ik me nietvoorstellen dat ze ook rekening houden met de manier waarop het je lijf binnenkomt... Als ik soms na het roken wakker werd en in de spiegel zag hoe bruin mijn voortanden waren zegt dat voor mij genoeg. Dat kan nooit goed zijn voor je keel en longen.
Ik kan me niet voorstellen dat het onschadelijk is, maar goed. :confused:

De Eend is het levend waggelend bewijs dat je longcapaciteit toch een opdonder krijgt van die rotzooi. En dat je lichaam veerkrachtig genoeg kan zijn om na een paar hersteljaren zich weer tot normale capaciteit te herstellen! :)

Sarori en Insaniac, succes verder met het niet-roken!
En blijf vooral binnen de lijnen rijden hè Sarori!! :wink:
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#3
Yoro zei:
En blijf vooral binnen de lijnen rijden hè Sarori!! :wink:
Klik om te vergroten...

Heb anders nooit zo'n moeite met het volgen van de lijn :grin:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#4
:tearsofjoy: dat zijn weer net iets andere lijntjes :wink:
b
batmLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als veldwerker bij Mainline spreek ik wekelijks met gebruikers in het land. Het afbouwen van methadon is voor veel (ex)gebruikers een lange weg met veel hobbels en valkuilen. De laatste drie/twee tabletten is het moeilijkst. Vorige week sprak ik een -ex-gebruiker in Venlo. Hij was inmiddels 3 maanden clean. Zijn methode: de laatse 15 mg bouwde hij als volgt af: om de twee weken een halve pil eraf, dan weer twee weken een kwart pil erbij, daarna weer een halve pil eraf en dan weer een kwart erbij enz. Deze afbouw schijnt beter te werken, zowel lichamelijk als psychisch. Succes in ieder geval!

Leon
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thanks voor de tip Batman :wink:
Ik zal het er bij mijn volgende afspraak met de arts wel eens over hebben.
Als alles volgens plan gaat sta ik dan (over zo'n 4 weken) op 25mg.
Dan heb ik nog zo´n 8 weken om nog eens minimaal 15 mg af te bouwen.
Hoe dit het beste te doen zouden we op 7 mei verder bespreken.
Alle tips en ervaringen zijn dus erg welkom :)
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thank God voor het heerlijke zonnetje en het warme weer vandaag :)
Voel me heel de week al ziekjes, ik heb al nachten bijna geen oog dicht gedaan en ik heb dat constante gevoel van stijfjes, spierpijn en koud op mijn rug.
Ik heb heel de week al de ene tegenslag na de andere gehad.
Dat lijkt altijd met vlagen te komen.
Dan is het een tijdje rustig, en dan ineens weer een berg ellende over me heen, maar goed.

Om dan eindelijk in de tuin een paar uurtjes in de zon te liggen met de laptop op schoot is gewoon heerlijk :)
Ik krijg zelfs zin om mezelf vanavond weer ouderwets te bezatten in de stad.
Dat ga ik dan ook gewoon doen!
Dinsdag weer 5mg naar beneden... daar zie ik wel tegenop...
half jaartje geleden stond ik nog op ruim 100mg met bijgebruik, en dinsdag kom ik op 40mg te staan en bijna 2 maanden niets gebruikt.
Nu begint het lichamelijk toch steeds zwaarder te worden.

Maar vanavond eerst maar eens mezelf van de wereld drinken.
Allicht beter dan mezelf van de wereld roken van de bruin toch?!
Vanavond even de neerwaardse spiraal doorbreken voordat ik domme dingen doe waar ik héel veel spijt van krijg. Ik heb nog steeds weinig last van de craving hoor, maar als op van die momenten alles tegen lijkt te zitten dan moet ik me toch sterk houden.
So far so good, ik tel letterlijk de dagen af, maar als ik op mijn kalender kijk in mijn slaapkamer heb toch al best wat dagen afgestreept...
Volhouden dan maar!
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#8
geen idee hoeveel je drinkt, maar het schijnt dat als je niet vaak drinkt en dan opeens veel alcohol neemt, je meet minder goed kan werken.

zelf heb ik er nooit zo'n last van gehad ik lust wel een slokkie of een emmertje, maar tis toch iets wat ik heel vaak heb gehoord van mensen die meet gebruiken :)

Gaat trouwens wel goed zo he yoro :grin: hardstikke goed :rock:

:wave:
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi Yoro,

Je proces kent goed en minder goede dagen. Je hebt het gelukkig zelf allemaal goed door en lijkt de gevaren goed in te zien. Van deze kant kan ik je alleen maar virtuele steun bieden, maar met je einddoel in het vizier ben je vast in staat de mindere dagen op de koop toe te nemen.

Het regent soms, maar achter de wolken schijnt altijd nog de zon en als de wolken weer verdreven zijn belet niets jou meer om van de zon te genieten. Er bestaat geen toverstafje om de lichamelijke ongemakken te verdrijven, maar je geest is tot veel in staat om alles weer in de juiste proporties te zien. Dat heb je hier al genoeg laten zien in eerdere berichten, dus je kán het! Daarover heb ik geen twijfel.

Ik stuur je nog even wat extra zonnewarmte toe om de rillerigheid wat te verzachten. Hoop dat het helpt...

Geniet van het mooie weer, de paasdagen en het koude pils! :)

Grtz Sarori :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#10
:) Bedankt allemaal :)

Het is trouwens idd geen slecht advies om ook weer niet te veel te drinken Arie.
Ik kan me herinneren dat ik daar wel eens een ongebruikelijke kater aan over heb gehouden.
Zeg maar niet de "normale" kater, maar een kater waarbij je ook nog eens afkickverschijnselen bij krijgt. Niet echt een fijne combi zeg maar.
Ik zal het dan ook niet te gek begaaien vanavond :wink:
Maar wel weer eens een keer de stad in.
Even er tussenuit en onder het genot van een paar glaasjes lekker naar de muziek luisteren.
Daar ben ik gewoon echt aan toe.

En zoals jullie zeggen, met genoeg wilskracht moet je de mindere dagen die er nu eenmaal bij horen op de koop toe nemen.
Ik mag ook eigenlijk niet klagen want het gaat zeer zeker de goede kant op!
Een hobbelig weggetje, maar naar de juiste bestemming.

Jullie ook allemaal een fijne paasdagen.

Sarori nog bedankt voor je toegestraalde zonnewarmte :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben net terug thuis van het stappen.
Ondanks mijn goede voornemens toch strontzat van de whisky en 3 lijntjes wit gesnoven.
Oftewel, redelijk van de kaart.
Maar geen bruin!!!
Super naar mijn zin gehad, en nu maar afwachten hoe groot de kater morgen is...
Zal wel vies tegenvallen, maar ja ´s avonds een vent...

Ik ga gauw proberen mijn ogen dicht te knijpen want ik moet er morgen weer vroeg uit.
Moet morgen naar de verjaardag van mijn stiefmoeder.
Ze wonen zo´n 60 km verderop, dus op tijd eruit!
En dan onbewust (en deels bewust) stikgaar op die verjaardag verschjnen.
Contact tussen hun en mij is toch al geforceerd en hypocriet.
Beetje over koetjes en kalfjes praten.
Er zijn te veel dingen in het verleden gebeurd om daar nog op mijn gemak te zijn.
Ik ben op zich niet erg rancuneus, maar sommige dingen vergeet en vergeef ik nou eenmaal niet makkelijk. Maar ja, ik maak er maar het beste van.
Ik zal morgen toch veels te gaar zijn om me er druk over te maken.
Dan heb ik het al druk genoeg om mezelf lichamelijk bij elkaar te rapen en te houden :wink:

Gadver wat duurde het lang om dit allemaal te typen.
Ik heb het wel zo'n 15 keer opnieuw moeten lezen om de typfouten er proberen uit te halen.
Elke keer kwam ik wel weer een foutje tegen.
viel niet mee, maar het is gelukt :wink:
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#12
als ik jou was, ik zou alle harddrugs voorgoed bannen. Als je terug aan de coke geraakt kan het wel 'ns helemaal herbeginnen.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Daar moet ik het in principe wel met jullie eens zijn.
Het was ook al jaren geleden dat ik coke gesnoven had.
Basen heb ik wel tot een paar maanden geleden nog geregeld gedaan.
Maar partydrugs al een hele tijd niet meer.
Het was gisteren ook niet gepland maar ik kreeg de gelegenheid en heb die genomen.

Snuiven bij het stappen valt bij mij meer onder de catagorie partydrug.
Ik zal dus nooit meer coke gebruiken buiten het stappen.
In combi met drank is dat goed te doen, zeg maar net als een pilletje bij het stappen.
Maar echt in huislijke sferen of in de auto een lijntje snuiven, dat nooit meer.
Dat is zoals jullie zeggen vragen om problemen.
Dan kan ik net zo goed gelijk een folietje bruin oproken.
Want dat komt er dan toch wel van.

Maar enkel een keertje bij het stappen (en dat is bij mij dan toch maar eens in de paar maanden) is wat anders.
Dan moet een pilletje ofzo denk ik wel kunnen.
Tuurlijk zou het beter zijn om alle harddrugs de rug toe te keren, maar ja.
Het kan ook zo verdomd lekker zijn. En ik had gisteren na het stappen ook totaal geen behoefte of drang om bruin te gaan roken. Partydrugs zijn bij mij altijd een heel apart ding geweest.
Puur en alleen een paar lijntjes wit, (kwart grammetje ofzo) en 1 of 2 pillen op een avond, en ik heb een superavond. Tuurlijk kan ik ook alleen met drank een leuke avond hebben, maar dat is toch niet hetzelfde. En dat enkel pleziertje die enkele keren per jaar, daar kan ik echt van genieten. Ik ben geen brave hendrik, en zo kan ik me dan toch een keertje lekker uitleven.
Ieder zo zijn pleziertjes.

Maar voor de duidelijkheid: alleen zeldzaam een keertje bij een avond stappen wanneer ik in de gelegenheid ben, en that's it. Ik weet donders goed dat als ik buiten het stappen aan de coke ga dat ik dan alles wat ik tot nu toe gedaan heb voor niets is geweest. En dat ik dan van die klap waarschijnlijk in een nog veel dieper gat val.

Ik kan heel goed begrijpen dat jullie het niet slim vinden om het risico te lopen dat ik weer terug aan de bruin geraak. En dat alleen maar voor af en toe een leuk avondje stappen.
Tja, als je het zo zegt klinkt dat inderdaad erg dom...

Ik moet er nog maar eens goed over nadenken, dat had ik hierover eigenlijk nog niet echt gedaan. Het leek voor mij onschuldig omdat ik sterk van mezelf overtuigd was dat het bij die paar lijntjes zou blijven. Ik had totaal geen behoefte aan bruin.
Maar toch...
Als je het zo stelt van: Is dat het risico waard...
Ik zal er nog eens goed over nadenken, want dit is voor mij een nieuwe situatie en ik ga nu toch twijfelen. Het klinkt allemaal wel een beetje als een smoes.
Toch ben ik er zelf wel van overtuigd.
Maar ik heb mezelf in het verleden wel eens meer voor de gek gehouden...

Genoeg stof om eens goed over na te denken!

Hoe doen jullie dat eigenlijk?
Jullie die gestopt zijn met bruin, hoe gaan jullie af en toe uit je dak?
Alleen drank en jointjes? Of toch ook andere harddrugs?
Goede of slechte ervaringen hiermee?
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe gaat het eig met je afkickschema, lukt dat nog goed? :)

over bruin moet je me niets vragen, zelfs nog nooit gezien. :)
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ey Yoro, voor mij is Coke in die vorm ook een partydrug. Of, beter gezegd; Heroïne en Rock-Cocaïne zijn geenszins partydrugs, voor mij.

Op zich kan ik jouw beredenering begrijpen. Maar daar stopt het ook. Ik vrees dat, indien de situatie ''juist'' is, een middel als alcohol, cocaïne de grens voor mij verlaagd.

Ik wil dus niet zeggen dat het bij jou ook zo zou werken, maar het lijkt mij op zijn minst een risico-vergroting waar je niet op zit te wachten, toch?

Op je vraag hoe wij dan nog uit ons dak gaan kan ik je simpel antwoorden dat die behoefte van vroeger niet meer in die mate aanwezig is. Zo nu en dan drink ik wat, maar dat geeft eigenlijk zelden een gevoel van genot in de grootste zin van het woord. Nee, geef mij maar goede sex :) dat is nog steeds de meest gezonde drug voor mij gebleken :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Chemical: Fijn te horen dat jij tenminste niet in de bruine valkuil bent gevallen!

Afbouw verloopt nog steeds volgens de planning en gaat voorspoedig.
Ik merk wel dat ik hoe meer ik naar beneden ga met de dosering, hoe meer ik dit lichamelijk voel. Iedere dinsdag ga ik nu nog met 5mg naar beneden.
De afgelopen week stond ik op 45mg p/dag.
Vooral de eerste paar dagen voelde ik dit goed.
superslecht slapen en de hele dag ziekjes.
Nu de laatste 2-3 dagen van de week gaat het al beter.
Klaar om morgen weer de volgende stap te nemen.
Morgen ga ik naar de 40mg p/dag.
Ik zie er lichtelijk tegenop omdat ik weet dat de eerste paar dagen mezelf weer minder ga voelen. Maar toch ben ik blij dat ik steeds dichter bij het einde kom. :)
Dit gevoel is gelukkig nog overheersend. Ik ben meer blij dat ik steeds dichter bij mijn doel kom, dan dat ik tegen die paar slechte dagen op zie!

@ the Mighty-Duck: Ik heb vandaag de hele dag onder het zonnetje in de tuin gezeten.
En dus heel wat uurtjes gehad om er allemaal nog eens goed over na te denken.
Coke snuiven als partydrug. :confused:
Zoals je zegt is het nu eenmaal een risicoverhoging, ook voor mij.
En als ik dat afweeg tegen het genot ik daar van heb is het antwoord op zich snel gegeven.
Nee! Het heeft even geduurd voordat ik mezelf hiervan overtuigd heb.
Als het nou echt risicoloos was geweest oké, maar dat is het gewoon niet.
Ik had mezelf wijsgemaakt dat het risico allemaal wel meeviel, maar het is er wel...
En zoals je zei; daar zit ik niet op te wachten!

Ik zal dus niet alleen mezelf sterk moeten houden voor de bruin en de meet, maar ook voor de plaatsvervangers waar ik nu naartoe nijg. Want als ik goed nadenk, dan is het gewoon een plaatsvervanger omdat ik toch dat "vage" gevoel miste.
Ik zat er even doorheen en ik gooide de remmen los.
Ik kan er maar beter aan wennen dat zoiets er voortaan niet meer in zit.
M'n besluit is dan ook om ook het gebruik van de rest van de harddrugs te stoppen. :rock:

Blowen heb ik al 6 maanden niet meer gedaan, en dat mis ik ook niet.
Alcohol is bij mij iets zeldzaams. Toch is ook dit is een drempelverager en dus een risicoverhoger...Daar ben ik nog niet over uit.
Voorlopig zal ik het vermijden. Ik zal denk ik maar niet teveel tegelijk willen.
Eerst de belangrijkste aanpakken, en dan ga ik van daaruit wel weer verder.
En sex als vervangende drug is helemaal zo'n slecht idee niet.
Dan zal ik wel eerst weer een nieuwe vriendin op moeten zoeken natuurlijk :wink:
Daar staat mijn hoofd nu nog niet echt naar, maar dat komt vanzelf!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tja, alcohol is een drempelverlagend middel. Op die manier kan het voor wat problemen zorgen, indien de situatie ''juist'' is.

Toch drink ik zo nu en dan nog wat. Zeker niet in de maten van vroeger, maar toch. Uiteindelijk denk ik wel dat alcohol vrijwel helemaal uit mijn leven weg zal zijn. Nu drink is twee weken geen druppel alcohol, terwijl ik soms de andere weken van de maand wel eens vijf dagen uit zo'n week twee pilsjes per dag kan drinken.

Ach, voor alles is een tijd, ook voor de alcohol.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een wijs besluit, Yoro, om alle harddrugs voorgoed vaarwel te zeggen.

Ik las net nog eens je eerste post in dit topic en je schrijft zelf dat het na je eerste xtc-pilletje in een stroomversnelling kwam en je gedurende een aantal jaren veelvuldig een aantal drugs hebt gebruikt. Je bent kennelijk verslavingsgevoelig en hoe vervelend dat ook is, je zult ermee moeten leven :(

Alles drugs die ik zelf weleens gebruik doen mijn grenzen vervagen. De een in een wat grotere mate dan de ander. Ik wordt week en slap en vergeet snel wat ik met mijzelf heb afgesproken. Dat doen drugs nou eenmaal en mooie voornemens gaan dan snel in rook op... :confused:

Het is heel goed mogelijk om uit je dak te gaan zonder drugs. Ik ken genoeg mensen die zonder drugs door het leven gaan en er ook nog eens intens van genieten.
Zo is sex de meest natuurlijke energiebooster die ik ken en de high die het kan geven is zalig. Als sex eens niet voorhanden is dan kan een mooie motorrit mijn geest bijvoorbeeld helemaal vrijmaken. Een paar bochtjes pakken, de natuur opsnuiven, een afdaling maken en in het dalletje neerstrijken op een terrasje met een leuke bijrijder is voor mij een super kick en mijn dag kan dan niet meer stuk. En na afloop heb ik nog niet eens een kater :)

De kunst is om die dingen te doen/ontdekken die je echt graag doet en dan zul je vanzelf zien dat je leven plezieriger wordt. Hoe helderder mijn geest is, des te meer ik kan genieten van de kleine dingen die ik anders niet eens opmerk. Zo werkt het in ieder geval bij mij. Of dat bij jou ook zo weet ik niet, maar je zou het gewoon eens kunnen proberen?

Drugs zijn lekker, maar vervagen ook. Daardoor mis ik soms gewoon die dingen die ik anders wel opmerk en waarvan ik zo kan genieten. Daarom kan en wil ik het alleen met mate doen, omdat ik al dat andere voor geen prijs wil missen.
:wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben inderdaad verslavingsgevoelig... dat heb ik inmiddels mezelf wel bewezen :(
En ik was even vergeten hoe snel drugs, zelfs alleen de partydrugs al je goede voornemens letterlijk in rook kunnen doen opgaan.
Tenminste...
Ik was het niet echt vergeten, maar ik had het gewoon gemakshalve verdrongen om het voor mezelf goed te praten. Daar ben ik jammergenoeg altijd wel goed in geweest.
Eerst onbewust, maar daar word ik me nu dus wel bewust van.
(Het helpt natuurlijk wel door met m'n neus door jullie op de feiten gedrukt te worden) :wink:

Er zit dan ook niets anders op dan het totaal te verbannen.
Het is me nu heel duidelijk dat ik niet bekwaam ben om alleen "af en toe" wat te gebruiken.
Of alleen bij het stappen als partydrug.
Al ben ik nu sterker dan jaren geleden, ik ben nog steeds verslavingsgevoelig...

En zoals je zegt zijn er maar zat mensen die zonder enige vorm van drugs toch van het leven kunnen genieten. Dat is voor mij nog een beetje onbekend terrein en dat zal ik denk ik moeten leren. Wat jij hebt met motorrijden zoiets zal ik denk ook moeten zoeken.
Toch iets waar ik een kick van krijg.

Waar ik me altijd mee uit heb kunnen leven is (bij gebrek aan motorrijbewijs) snelle auto's rijden. Wat alleen niet zo slim was is om dit op de openbare weg te doen.
Dit heeft me dan ook heel wat acceptgirotjes en een paar maanden mijn rijbewijs gekost.
Eigenlijk dus ook niet voor bekwaam... Mijn laatste bekeuring is inmiddels al ruim een jaar geleden hoor, dus ik heb het wel afgeleerd. Misschien een idee om het als hobby/sport op 1 of andere manier te doen. En anders zal ik iets anders moeten ontdekken wat ik echt leuk vind.
Maar dat zie ik nog wel. Voorlopig heb ik daar toch lichamelijk de fut niet voor.

Eerst maar zorgen dat ik alles op een rijtje heb. Daar heb ik de komende maanden mijn handen vol aan :wink: Vandaag afgbouwd naar 40 p/dag.
Alhoewel de dag soms heel lang lijkt, vliegen de weken toch voorbij!
Ik heb in de afgelopen 45 dagen van 75 naar 40 mg/pdag afgebouwd.
Al die tijd ook geen korreltje bruin gebruikt :)
Zo gaat ie goed, lekker die dagen afstrepen en steeds dichterbij.
Het begin is gemaakt, nu nog dat moeilijkste laatste deel.

iig bedankt voor de goede adviezen en de virtuele steun ey! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Daar ben ik weer even, vanuit Frankrijk deze keer.
Gisterennacht om 1 uur aangekomen.
De reis was een hel, ik had maar een half pilletje clonidine en een één oxazepammetje ingenomen. Ik dacht: beter ziek, dan met een duffe kop mijn splinternieuwe weer in de prak rijden. We zijn wel veilig aangekomen, maar was toch weer goed ziek geworden.
Maar ja, ik ben er nu.
Het lijkt er sterk op dat alles rustig loopt hier nu.
M'n oma ligt nog wel een tijdje in het ziekenhuis. gaan we vandaag op bezoek.
m'n psycho tante is ook al een heel stuk bedaard sinds oma is opgenomen is in het ziekenhuis.
Nu is bij haar die dagelijkse zorg weggevallen van haar eten geven, wassen etc.
m'n nichtje is vorige week al terug naar huis vertrokken, dus die spanningen zijn ook weer weg.
Komende week is m'n laatste vakantieweek. Dan weer terug aan het werk, bah. moet er nu echt niet aan denken. maar goed even een update van de stand van zaken.

vandaag is dag 4 dat ik clean ben :)
klachten die ik nu toch nog heb: onrust, spierpijn, lichamelijk niet vooruit te branden, slecht slapen, rommelende maag, en ik stink van het zweet :wink:
Het moet nou met een paar dagen toch echt wel beter gaan, hoop ik...
hoop ik echt, want ik wil hier tot donderdag of vrijdag in Frankrijk blijven, maar heb niet zo veel medicijnen meer mee kunnen nemen omdat ik eigenlijk maar tot maandag zou blijven.

wat ik nog over heb:

5 en een halve pil clonidine van 0.15mg
3 pillen temazepam van 20mg
6 pillen oxazepam van 10mg

daar zal ik het mee moeten doen.
en als het dan toch niet gaat vind ik wel een oplossing.
Die tante van me, of anders mijn moeder wel, hebben vast ook de nodige sterke pillen in huis.
moet goedkomen. en ik ben expres zelf gereden, zodat ik naar huis kan wanneer ik zelf wil.

over het algemeen moet ik toch wel zeggen dat er langzaam vooruitgang in zit hoor.
ik slaap nog steeds super slecht en weinig, maar wel wat meer als een paar dagen terug.
gisteren heb ik met tussenpozen van wakker worden zelfs 6 uur geslapen :)
vannacht was het weer een heel stuk minder, vast vanwege de reis en shit.
Ik lag er om 2 uur vannacht in, en werd om 5 uur wakker.
Naar de wc geweest, peukje gerookt en terug gaan liggen.
Toch terug in slaap gevallen, maar werd om 7 uur weer klaarwakker, deze keer badend in het zweet. benden maar een bakje koffie met een half pilletje clonidine, en een peuk gedaan.
ff voor de tv gezeten, stukje naar de franse smurfen gekeken :grin: en weer terug naar bed.
Deze keer zat terug in slaap vallen er niet in, dus heb ik de laptop maar op schoot genomen.

Zoals Mars zegt, het valt ook allemaal wel te relativeren.
Maar op het moment dat je zo ziek bent heb je daar helaas bar weinig aan.
Het vooruitzicht dat het beter gaat lijkt dan nog hééél ver weg.
Maar het is er wel. Daar moet ik je gelijk in geven Mars.

En Ra, lieve Ra, je slaat de spijker weer op z'n koppie hoor.
Ik moet idd oppassen dat ik wanneer ik straks terugkom en me (hopelijk) weer beter voel geen domme dingen ga doen. van zo: ik ben clean, dus nou zal ik eens welverdiend de beest uit gaan hangen. die terugval heb ik al gehad, dus ik houd het in de gaten hoor Ra.
Nu dat ik me er bewuster van ben heb ik er wel vertrouwen in.

Ik hoop écht over een paar dagen te kunnen zeggen: ik voel me een heel stuk beter..
Ik laat de komende dagen nog wel weten hoe het gaat.

Groeten en bisous uit la France! :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."