Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvan het begin, tot het stoppen...

van het begin, tot het stoppen...

525 antwoorden
50 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een implantaat lijkt mij niet de oplossing. Eerder de Psyche. Wanneer alles daarboven weer op de 'normale' manier functioneert, zal een terugval tot het verleden kunnen behoren. Op zich is het wegnemen van de trek een onderdeel van het genezingsproces. Het zal enkel niet uitmaken of je dit nu met een pilletje of met een implantaat bereikt, lijkt mij.

Als ik er zo over nadenk, lijkt die implantaat mij zwaar klote. Iets in je buik laten stikken, daar zie ik zwaar tegenop. Ik hou er liever zelf de controle over. Als het om wat voor reden ook nodig is om Geen trekremmer te willen / kunnen gebruiken, dan wil ik die rotzooi weg kunnen flikkeren. Zonder eerst mijn ritsluiting te vinden, om vervolgens die trekremmende console uit mijn buik te rukken. Maar hey, dat is een gedachtekronkel van de Eend :)

Natuurlijk wens ik een ieder met zo een implantaat veel succes. Hopelijk is het maar één keer nodig, om vervolgens een schoon leven te leiden, tot de man met de zeis jullie komt halen.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
speeseend zei:
Een implantaat lijkt mij niet de oplossing. Eerder de Psyche. Wanneer alles daarboven weer op de 'normale' manier functioneert, zal een terugval tot het verleden kunnen behoren. Op zich is het wegnemen van de trek een onderdeel van het genezingsproces. Het zal enkel niet uitmaken of je dit nu met een pilletje of met een implantaat bereikt, lijkt mij.
Klik om te vergroten...


Ben ik met je eens, daarom schreef ik ook:
"... het moet juist uit mezelf komen, de motivatie moet ik uit mezelf halen, niet afhankelijk van een implantaat..."


Maar aan de andere kant: de eerste paar weken is de trek het ergst. Als je dat TIJDELIJK overbrugt met Nal(implantaat) lijkt me dat, zoals ik het nu zie, ik verander nog al vaak van mening hierover :grin:, toch het beste.

Maar erna kan maar 1 ding je voorgoed er vanaf helpen: motivatie alleen maar vanuit jezelf...

Maar als positieve afsdluiting: BEN HELEMAAL CLEAN NU EN ER RETETROTS OP :grin:

Hoihoi! :wave:
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi Yoro,

Was even niet hier en heb me weer bijgelezen.
Je bent goed bezig, ook al heb je intussen al de nodige zware dagen achter de rug. Het einde is in zicht, dus gewoon stug volhouden. Je weet dat je het kan!

Persoonlijk zou ik die Naltrexon liever in pilvorm nemen om de reden die Eend al aangeeft. Het is jouw lijf en stel dat je die Nal ineens zat bent (of er bijwerkingen van krijgt), dan moet het implantaat weer uit je lijf gesneden worden. Niet echt mijn ding, al dat gesnij in mijn lijf. Ik zou er huiverig voor zijn.

Maar r@r@ heeft er goede ervaringen mee, dus het kan wel...en als je daarmee je doel bereikt...

Veel succes met het laatste gedeelte van je proces. Volhouden hè!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
r@r@77 zei:
..BEN HELEMAAL CLEAN NU EN ER RETETROTS OP :grin:

Hoihoi! :wave:
Klik om te vergroten...

Als jij nu even bukt, dan rararaad jij vast wel waar ik die veer in stop :wink:

Het is ook iets om trots op te zijn. Het zal er niet gemakkelijker op worden, na die paar keren dat je bent teruggevallen.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#5
speeseend zei:
Als jij nu even bukt, dan rararaad jij vast wel waar ik die veer in stop :wink:
Klik om te vergroten...

Thanx, maar ik denk dat je het gat niet eens meer kan vinden :grin: ... Ik voel mezelf net een zwangere vrouw die haar kinderen in haar benen en achterwerk draagt... verschrikkelijk...

Ik ben niet echt dik (nog steeds volgens BMI gezond gewicht, maar ik ben zó snel aangekomen de laatste 2 weken dat ik (echt waar, niet lachen!) mijn kont heen en weer voel schudden als ik loop, op het ritme van mijn passen.

Mezelf dik vinden was én van de redenen waarom ik ooit met heroïne ben begonnen... best wel gestoord; ik heb nog veel werk te verrichten...

:wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sarori zei:
Hoi Yoro, Was even niet hier en heb me weer bijgelezen.
Klik om te vergroten...
Hallo Sarori, is inderdaad weer eventjes geleden.
Hoe gaat het stoppen met roken trouwens tot nu toe?
Hopelijk heb je het vol kunnen houden!
Sarori zei:
Je bent goed bezig, ook al heb je intussen al de nodige zware dagen achter de rug. Het einde is in zicht, dus gewoon stug volhouden. Je weet dat je het kan!
Klik om te vergroten...
Thanks :) ik zie in de verre verte, helemaal aan het uiteinde van de horizon het einde in zicht komen. Ik kan nu eindelijk concreet aftellen. Niet meer in het onzekere van een globaal plan, nee helemaal tot in details uitgewerkt zodat ik er naartoe kan werken. Dat had ik echt nodig. Nu is het plan er, het is helder en het enige dat ik hoef te doen is deze komende tijd "uitzitten".
Dag voor dag afstrepen en dichterbij komen, heerlijk :)
Sarori zei:
Persoonlijk zou ik die Naltrexon liever in pilvorm nemen om de reden die Eend al aangeeft. Het is jouw lijf en stel dat je die Nal ineens zat bent (of er bijwerkingen van krijgt), dan moet het implantaat weer uit je lijf gesneden worden. Niet echt mijn ding, al dat gesnij in mijn lijf. Ik zou er huiverig voor zijn.
Klik om te vergroten...
Tja.. zo had ik het nog niet bekeken. Ik heb ook nog helemaal geen info verzameld of er goed over nagedacht. Maar ik heb nu een aantal voor en nadelen die ik voor mezelf zal moeten afwegen. Zal ook een beetje afhankelijk zijn van hoe het de komende maanden gaat.
Als ik nog steeds zo sterk in mijn schoenen sta dan zal ik zeker voor naltrexon pillen gaan.
Dat vertrouwen heb ik dan wel. Zeker als je dat afweegt tegen het feit dat eenmaal een implantaat erin, je er dan geen controle over hebt.
Maar als ik echt merk dat ik mezelf niet kan vertrouwen en het er heel moeilijk mee heb om sterk te blijven zal ik misschien toch kiezen voor een implantaat.
Voorkeur gaat nu uit naar de pillen, maar ik wacht het de komende maanden af voordat ik definitief beslis.

Fijn weer wat van je te horen Sarori :wave:
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou Yoro, het stoppen met roken ging aanvankelijk naar wens, maar ging daarna toch behoorlijk in rook op :cry:
Zonder op de details in te willen gaan, het moment bleek wel héél erg slecht gekozen, achteraf bezien. Daarom was ik ook even niet hier.

Maar niet getreurd, de volgende poging staat alweer ingepland en ik reken dan op iets meer zegen van boven :)

Gelukkig schijnt de zon weer hier en is het noodweer weer voorbij getrokken.

:wave:
sarori
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Yo Ro! Hoe gaat het met je? En met het afbouwen? Nog een paar weekjes, dan is het zover voor jou. Zorg dat je goed voorbereid bent, jawel, dat kan. Gewoon alles wat jij lekker en fijn vindt dicht bij je nemen voor de afkick (behalve dope dan :grin: ).

Lieve groeten,
R@r@ :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sarori zei:
Nou Yoro, het stoppen met roken ging aanvankelijk naar wens, maar ging daarna toch behoorlijk in rook op :cry:
Klik om te vergroten...

Jammer voor je Sarori, maar zoals je zegt: niet getreurd.
Alles op zijn tijd. Als de omstandigheden er niet naar zijn probeer je het later gewoon opnieuw.
Het zonnetje schijnt en wanneer je (met een beetje hulp van daarboven) weer in wat rustiger vaarwater komt, gaat het je vast en zeker lukken :)

Sterkte en suc6 !

:wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#10
r@r@77 zei:
Yo Ro! Hoe gaat het met je? En met het afbouwen?
Klik om te vergroten...

Ha lieverd :wink:

Met mij gaat het naar omstandigheden prima hoor.
Ik sta nu al een tijdje stabiel op 25 mg/dag dus dat is wel even lekker na die moeilijke afbouwperiode! even een tijdje lichamelijk stabiel. Vanaf volgende week ga ik weer afbouwen met 2,5 mg p/dag.
Lijkt niet veel maar procentueel gezien kan het de komende weken weer best lastig worden.
Ik heb nog steeds goede moed, en nog net zo vastberaden om te stoppen.

Vorig weekend werd het me heel verleidelijk gemaakt om wat bruin te scoren, maar ik kon het met gemak afslaan. Ik heb er geen seconde over getwijfeld om het aan te nemen.
Ik had eerder een gevoel van afkeer. Weg met die rotzooi.
Dus geestelijk sta ik wat dat betreft nog steeds sterk in mijn schoenen.
Wel nog steeds een emotionele jojo ipv yoro... :wink: maar ja. Zo af en toe een traantje laten is ook weer niet het einde van de wereld.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zo, vanavond weer lekker de stad in :)
Sinds ik gestopt ben met de bruin heb ik de ambitie weer teruggevonden om te gaan stappen.
Zal ook met het gestegen libido te maken hebben :wink:
Ik ben vorige weekend bij het stappen trouwens echt mijn droomvrouw tegen het lijf gelopen.
Klikte meteen, we hebben meer dan een uur onafgebroken samen zitten praten in de rokersruimte. Prachtige vrouw om te zien, en echt helemaal mijn type.
Ze is 25 jaar, woont in de omgeving, is werkzaam in de jeugdzorg, en had ik al gezegd dat ze er prachtig uitzag?!
Ik was echt helemaal overdonderd door haar...
Maar nog meer toen haar vriend ineens de rokersruimte binnen kwam lopen!
Ze had tijdens ons gesprek wel gezegd dat ze een vriend had, maar niet dat hij die avond ook daar was. Ik heb dus ook geen telefoonnummer meer kunnen vragen want ze gingen gelijk weg. Ze heeft me nog wel bij mijn been gepakt en een lach gegeven net voordat ze de deur uitliep.

Het was natuurlijk ook weer te mooi om waar te zijn. :angry:
Ze woont nu een jaar samen met die knakker.
Mijn verstand zegt, gauw vergeten en doorgaan.
Maar met de afkick ben ik net als rara toch een beetje emo geworden.
Fuck it, ik zie wel...
Wie weet wie ik vanavond allemaal ontmoet.

Ik ben iig nog steeds goed bezig.
Nog 9 weken, 3 dagen, and counting! :)

:wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Lieve Yoro,

weet precies hoe je je voelt; helemaal "Remi" (Alleen op de wereld).

Met mij precies hetzelfde vanavond. Ik heb ook erg veel zin in intimiteit, maar manlief was moe van het omhakken van de boom in de tuin.

Eerst heb ik heel erg emo allerlei huilliedjes op Youtube (afspeellijsten) zitten afdraaien: Don't Cry (Guns 'n'' Roses), Drive (REM), Hijo de la Luna (Mecano) en niet te vergeten: Runaway Train (als je nog niet weg wilde rennen, vluchten van alles, dan zorgt dit lied er zeker voor!).

HEERLIJK: lekker zwelgen in mijn verdriet, de KUTdingen die ik allemaal voor die KUTzooi in mijn KUTleven heb gedaan. Als ik net clean ben huil ik van die dikke tranen en voel ik het verdiet écht van diep van binnen komen, is best mooi eigenlijk vind ik... Wat Cruijff al zei: "Elk nadeel heb zn voordeel :wink: . En dan nog even een kaskraker van Michael Jackson, zoals "Man in the mirror", helmaal toepasselijk: wat een KUTwereld...

Maar eerlijk is eerlijk: tussen het huilen door moet ik ook wel erg om mezelf lachen, gaat het door mn hoofd "Maar ik ben wel mooi helemaal CLEAN: Yes!" en ben ik zelfs al weer een beetje alle drama aan het afsluiten door te denken aan de wasmand die uitpuilt en de vaatwasser die nog moet worden geleegd, ja, door mij nu Eend! :grin: )

Ik besloot dan maar uit te gaan (voor wie het nog niet weet, ben bi, vindt man ok, dus helemaal toppie voor mij :grin: ).

En precies als je écht een leuke meid wil "scoren", lukt het dus gewoon niet. Yoro, ik wou dat ik op zn minst in een café was geweest. Ik heb wel 6 vrienden/vriendinnen gebeld en sms-jes gestuurd; niemand kon of wilde.

Van mijn bi-vriendinnetjes zat er één met manlief op de bank en moest de andere morgen om 6 uur op ("So what", dacht ik...). Verder moest 1 vriend thuis blijven van zijn vriendin, reageerde een andere vriendin niet op mijn bericht en was vriend 2 boos op mij omdat ik vorige week zaterdag onze afspraak was vergeten. Hij reageerde dus ook niet...

En ik zit dit allemaal wel zo relaxed te schrijven, maar wat ik eigenlijk wil zeggen: Ik voelde me écht verdomd alleen vanavond (net als Ciske de Rat, maar dan erger).

Helemaal gefrusteerd heb ik dus een glas wijn gepakt en liep ik de trap op. Ik was van plan lekker even met mijn man te gaan vozen, maar ja, het kan nog erger: hij sliep al...

Dus Yoro, als je in de Randstad woont, kunnen wij misschien uitgaan volgende week; samen eenzaam is in elk geval niet alleen! :wink:

Hoi! :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Yoro, hoe gaat het met je? Deze week ga je weer afbouwen, schreef je.

Wil graag weten of alles ok is met je...

Lieve groet! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi R@R@ :)

Ik ben inderdaad gisteren weer begonnen met de meet verder af te bouwen.
Deze week sta ik op 22,5mg/dag.
Gaat niet helemaal zonder pijn of moeite, maar langzaam maar zeker kom ik er wel :wink:

Ik woon in Noord-Brabant, net tegen de Belgische grens aan.
Niet echt regio randstad zeg maar :wink:
Ik ben trouwens toch het stappen aan het afremmen.

Afgelopen weekend bij het stappen toch weer een paar pilletjes op :(
Ik merk dat ik gewoon nog niet bekwaam ben om te gaan stappen.
Voorlopig zal ik dus toch het stappen even links laten liggen.
Ik voel me toch al niet lekker, en dat zal de komende 2 - 3 maanden steeds slechter gaan.
Op zo'n avond ziekjes op stap te gaan word steeds moeilijker.
Dan ga ik toch weer lijntjes snuiven of pilletjes slikken om de avond door te komen.
Dat is niet de bedoeling natuurlijk, dus voorlopig voor mij even geen wilde zaterdagavonden.

Eerst maar eens goed uitzieken tot ik weer op eigen krachten een avondje stappen aan kan...
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mooi dat je het nog steeds allemaal volhoudt Yoro!
Stappen is nu nog voor jou een valkuil, maar dat zie je zelf gelukkig heel goed.
Eerder in dit topic schreef je er ook al eens over hoe lastig je dat vond.

Bedenk maar dat als alles achter de rug is, je weer kunt stappen en genieten tot je er dood bij neervalt...nou ja, niet helemaal natuurlijk :wink:
Opletten moeten we allemaal en afhankelijk van je voorgeschiedenis moet je dat een beetje meer of minder. Dat beseffen is het belangrijkste en zo te lezen doe je dat goed.

Je bent goed bezig vind ik en je motivatie staat nog steeds als een huis, ook als het eens wat minder gaat. Just continue the happy story.

Ik zal voor je duimen.
:wave: Sarori
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe gaat het met jou Yoro? Al last van afkick? Of valt het mee?

Hoi! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sarori zei:
Je bent goed bezig vind ik en je motivatie staat nog steeds als een huis, ook als het eens wat minder gaat. Just continue the happy story.
Ik zal voor je duimen.
:wave: Sarori
Klik om te vergroten...

Thanks Sarori :)

Ik vind het zelf ook niet slecht gaan.
Het is nu bijna 3 maanden geleden dat ik mijn laatste bruine druppeltje over de folie liet rollen.
Ik heb gelukkig nog steeds weinig tot geen moeite om dat zo te houden.
Vooral het lichamelijk ziek voelen vind ik eigenlijk het zwaarst.
Maar dat is dan ook weer een stok achter de deur om juist niet terug te vallen. :wink:

En bij het stappen heb ik het er duidelijk moeilijk mee om overal af te blijven.
Sinds ik bruin ben gaan gebruiken ben ik een beetje minachtend over die andere drugs gaan denken. Zo van pff, dat is niet lichamelijk verslavend dus stelt dat geen fuck voor. Zolang het maar geen bruin is. Maar dat is nutuurlijk BullShit.
Die drugs kunnen zeker zo vernietigend zijn, dat heb ik zelf ervaren.
Zowel lichamelijk als geestelijk als voor de portomonee.
De enige manier waarop ik toendertijd daarmee heb kunnen stoppen was door een betere vervangende drugs te gaan gebruiken. Ik heb dus echt geen zin om weer terug te vallen op pilletjes en wit, met alle gevolgen van dien. Ik wou te veel tegelijk en wou te snel gaan.
Ik stel mijn avondjes stappen en mijn zoektocht naar vrouwelijk gezelschap dus uit tot na de zomervakantie. Dan maken die paar maanden ook niet meer uit.
Ik weet zeker dat ik dan sterker ben om ook van die andere drugs af te blijven.
Dat vrouwelijk gezelschap komt dan ook vanzelf wel :grin:

Trouwens nog maar zo´n 9 weken tot ik op nul sta met alles... :)
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#18
r@r@77 zei:
Hoe gaat het met jou Yoro? Al last van afkick? Of valt het mee?

Hoi! :wave:
Klik om te vergroten...

Hoi rara,

Gaat best redelijk. Ik heb nu een paar dagen een half pilletje meet afgebouwd.
Ik moet zeggen dat ik het wel voel, maar niet onhoudbaar.
Een paar weken geleden toen ik iedere week met 5 mg/dag zakte had ik het er moeilijker mee.
Ik mag zover dus in mijn handjes klappen :)
Ik verwacht dat begin volgende week, wanneer ik afbouw naar 20 mg/dag, het feest pas echt gaat beginnen. Maar misschien dat het ook wel meevalt.
Ik laat het wel over me heen komen.
Tot nu toe is me deze week tenminste nog meegevallen.

En hoe gaat ie nu met jou, nog afkickveschijnselen of bijwerkingen van je implantaat?
Gelukkig een korte werkweek, Is toch weer een last minder!

Gr, Yoro :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi Yoro,

Goed om positief te blijven, als je niet teveel beren op de weg ziet (en al helemaal geen BRUINe beren :wink: ) is dat mooi.

Maar je kan je wél alvast voorbereiden: wat maakt jou blij als je afkickt, of beter gezegd: minder wanhopig? Een goed begin is het halve werk!

Suc6! :wave:
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#20
De tweede stap van je voetreis is gezet....

Je hebt een afbouwschema en gaat daar volgende week mee beginnen.

Ik begin maar om je daarbij heel veel succes te wensen, want dat zul je vast nodig hebben. Van wat ik hier lees is afbouw van bruin geen sinecure. Het pad is niet geëffend en kent de nodige hobbels. Insaniac wijst je daar op. Ik neem aan dat je met je verslavingsarts ook uitvoerig hebt gesproken over de haalbaarheid van je plan?

Alles valt of staat uiteindelijk met je motivatie om - ook wanneer het tegenzit - de blik toch vooruit gericht te houden. Daar ligt immers je einddoel: een leven vrij van dope en zonder leugens....zodat je op een dag weer met gepaste trots naar jezelf in de spiegel kunt kijken. Niet dat je dat nu ook al niet kan, maar dan anders :)

Het zou mooi zijn als het met de Subutex snel in orde komt, want afgezien van de lichamelijke ongemakken van het afbouwen van meet (dat is gewoon flink de kiezen op elkaar zetten) lijken mij de cravings nog wel de lastigste om mee om te gaan. Als je die beheersbaar kunt maken dan heb je denk ik al meer dan de helft gewonnen.
En als die Subutex niet snel geregeld kan worden dan is er altijd nog de Temgesic, dus dan is er ook geen man over boord.

En als het allemaal toch te snel blijkt te gaan, dan kun je het tempo altijd nog een tandje lager zetten. Dat voel je zelf het beste aan.

Toi toi :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."