#1
Yoro zei:Trouwens idd wel grappig R@, we vinden steeds meer overeenkomsten![]()
Behalve dan dat jij 2 meter bent en ik maar 1.52 meter
Lekker geslapen Yoro?
Ik had nog een vraagje voor je. Je schreef dat niemand van jouw verslaving op de hoogte is, maar hoe zit dat dat met vrienden? Misschien heb je daar al over verteld toen ik een tijdje niet inlogde?
Ik heb 4-6 vrienden, geen van allen aan de drugs (eentje blowt wel regelmatig), maar goed; de rest gebruikt helemaal niets, heeft ook nooit iets gebruikt. Zij weten allemaal van mijn slechte verleden, daar zijn het vrienden voor. De meesten waren ook al vrienden vóór ik verslaafd werd, al heel lang dus. En ze hebben mij dus letterlijk sterk zien worden na mijn verleden met ex en drugs etc.
Maar er zijn er maar 2 die alles weten van mijn laatste jaren gevecht met de Meet enzo. Drugs staat zo ver van de anderen af; als zij zouden weten hoe ik jaren vocht om van de Meet/Bupe af te komen, zouden ze dat als verslaafd zien.
Toch zijn het wél echte vrienden hoor, je hoeft niet altijd alles van elkaar te weten. Maar idd toch wel fijn dat er 2 zijn bij wie ik niet hoef na te denken voor ik wat zeg. Met de één praat ik zeg maar intellectueel en met de ander is het zo'n samen-moeder-vriendschap (als ik dan toch in hokjes ga stoppen
Ik vraag het aan jou omdat ik uit eigen ervaring weet hoe belangrijk het is om in elk geval een handjevol goede vrienden te hebben die niet verslaafd zijn, niets van drugs weten, waardoor je makkelijker je leven weer kan oppakken. En tegelijkertijd is het ook erg fijn om er 1 te hebben met wie je juist wél over drugs kan praten (maar die dus zelf niet gebruikt!).
Toen ik nog maar net "uit de goot" was, 5 jaar geleden dus, was dat best wennen. Dan zaten ze zich druk te maken om dingen waarvan ik d8: "Mens hoe kan je je dáár druk om maken, er zijn veel ergere dingen in het leven!" Dat was echt wennen, al dat gelul over vertraging met de trein, waar gaan we naartoe op vakantie, er zit een vliegje in mn oog etc.
Dat doet leven aan de rand van de samenleving kennelijk met je, dat dan pas opvalt hoe verwend wij eigenlijk zijn in ons kikkerlandje en hoe wij allemaal verschrikkelijk kunnen zeuren en zeiken om niks...
En nu ben ik jaren verder en ik doe net zo hard aan mee aan al het gezeur over kleine dingetjes, ik zie het maar als positief in deze context
Wat ik dus bedoel: wat voor netwerk van niet-gebruikers heb jij om je heen als je straks op nul staat?
Groetjes, R@r@
