Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvan het begin, tot het stoppen...

van het begin, tot het stoppen...

525 antwoorden
62 weergaven
18-5-2026
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#1
r@r@77 zei:
Yo Ro! Hoe gaat het met je? En met het afbouwen?
Klik om te vergroten...

Ha lieverd :wink:

Met mij gaat het naar omstandigheden prima hoor.
Ik sta nu al een tijdje stabiel op 25 mg/dag dus dat is wel even lekker na die moeilijke afbouwperiode! even een tijdje lichamelijk stabiel. Vanaf volgende week ga ik weer afbouwen met 2,5 mg p/dag.
Lijkt niet veel maar procentueel gezien kan het de komende weken weer best lastig worden.
Ik heb nog steeds goede moed, en nog net zo vastberaden om te stoppen.

Vorig weekend werd het me heel verleidelijk gemaakt om wat bruin te scoren, maar ik kon het met gemak afslaan. Ik heb er geen seconde over getwijfeld om het aan te nemen.
Ik had eerder een gevoel van afkeer. Weg met die rotzooi.
Dus geestelijk sta ik wat dat betreft nog steeds sterk in mijn schoenen.
Wel nog steeds een emotionele jojo ipv yoro... :wink: maar ja. Zo af en toe een traantje laten is ook weer niet het einde van de wereld.
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo, vanavond weer lekker de stad in :)
Sinds ik gestopt ben met de bruin heb ik de ambitie weer teruggevonden om te gaan stappen.
Zal ook met het gestegen libido te maken hebben :wink:
Ik ben vorige weekend bij het stappen trouwens echt mijn droomvrouw tegen het lijf gelopen.
Klikte meteen, we hebben meer dan een uur onafgebroken samen zitten praten in de rokersruimte. Prachtige vrouw om te zien, en echt helemaal mijn type.
Ze is 25 jaar, woont in de omgeving, is werkzaam in de jeugdzorg, en had ik al gezegd dat ze er prachtig uitzag?!
Ik was echt helemaal overdonderd door haar...
Maar nog meer toen haar vriend ineens de rokersruimte binnen kwam lopen!
Ze had tijdens ons gesprek wel gezegd dat ze een vriend had, maar niet dat hij die avond ook daar was. Ik heb dus ook geen telefoonnummer meer kunnen vragen want ze gingen gelijk weg. Ze heeft me nog wel bij mijn been gepakt en een lach gegeven net voordat ze de deur uitliep.

Het was natuurlijk ook weer te mooi om waar te zijn. :angry:
Ze woont nu een jaar samen met die knakker.
Mijn verstand zegt, gauw vergeten en doorgaan.
Maar met de afkick ben ik net als rara toch een beetje emo geworden.
Fuck it, ik zie wel...
Wie weet wie ik vanavond allemaal ontmoet.

Ik ben iig nog steeds goed bezig.
Nog 9 weken, 3 dagen, and counting! :)

:wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Lieve Yoro,

weet precies hoe je je voelt; helemaal "Remi" (Alleen op de wereld).

Met mij precies hetzelfde vanavond. Ik heb ook erg veel zin in intimiteit, maar manlief was moe van het omhakken van de boom in de tuin.

Eerst heb ik heel erg emo allerlei huilliedjes op Youtube (afspeellijsten) zitten afdraaien: Don't Cry (Guns 'n'' Roses), Drive (REM), Hijo de la Luna (Mecano) en niet te vergeten: Runaway Train (als je nog niet weg wilde rennen, vluchten van alles, dan zorgt dit lied er zeker voor!).

HEERLIJK: lekker zwelgen in mijn verdriet, de KUTdingen die ik allemaal voor die KUTzooi in mijn KUTleven heb gedaan. Als ik net clean ben huil ik van die dikke tranen en voel ik het verdiet écht van diep van binnen komen, is best mooi eigenlijk vind ik... Wat Cruijff al zei: "Elk nadeel heb zn voordeel :wink: . En dan nog even een kaskraker van Michael Jackson, zoals "Man in the mirror", helmaal toepasselijk: wat een KUTwereld...

Maar eerlijk is eerlijk: tussen het huilen door moet ik ook wel erg om mezelf lachen, gaat het door mn hoofd "Maar ik ben wel mooi helemaal CLEAN: Yes!" en ben ik zelfs al weer een beetje alle drama aan het afsluiten door te denken aan de wasmand die uitpuilt en de vaatwasser die nog moet worden geleegd, ja, door mij nu Eend! :grin: )

Ik besloot dan maar uit te gaan (voor wie het nog niet weet, ben bi, vindt man ok, dus helemaal toppie voor mij :grin: ).

En precies als je écht een leuke meid wil "scoren", lukt het dus gewoon niet. Yoro, ik wou dat ik op zn minst in een café was geweest. Ik heb wel 6 vrienden/vriendinnen gebeld en sms-jes gestuurd; niemand kon of wilde.

Van mijn bi-vriendinnetjes zat er één met manlief op de bank en moest de andere morgen om 6 uur op ("So what", dacht ik...). Verder moest 1 vriend thuis blijven van zijn vriendin, reageerde een andere vriendin niet op mijn bericht en was vriend 2 boos op mij omdat ik vorige week zaterdag onze afspraak was vergeten. Hij reageerde dus ook niet...

En ik zit dit allemaal wel zo relaxed te schrijven, maar wat ik eigenlijk wil zeggen: Ik voelde me écht verdomd alleen vanavond (net als Ciske de Rat, maar dan erger).

Helemaal gefrusteerd heb ik dus een glas wijn gepakt en liep ik de trap op. Ik was van plan lekker even met mijn man te gaan vozen, maar ja, het kan nog erger: hij sliep al...

Dus Yoro, als je in de Randstad woont, kunnen wij misschien uitgaan volgende week; samen eenzaam is in elk geval niet alleen! :wink:

Hoi! :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Yoro, hoe gaat het met je? Deze week ga je weer afbouwen, schreef je.

Wil graag weten of alles ok is met je...

Lieve groet! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi R@R@ :)

Ik ben inderdaad gisteren weer begonnen met de meet verder af te bouwen.
Deze week sta ik op 22,5mg/dag.
Gaat niet helemaal zonder pijn of moeite, maar langzaam maar zeker kom ik er wel :wink:

Ik woon in Noord-Brabant, net tegen de Belgische grens aan.
Niet echt regio randstad zeg maar :wink:
Ik ben trouwens toch het stappen aan het afremmen.

Afgelopen weekend bij het stappen toch weer een paar pilletjes op :(
Ik merk dat ik gewoon nog niet bekwaam ben om te gaan stappen.
Voorlopig zal ik dus toch het stappen even links laten liggen.
Ik voel me toch al niet lekker, en dat zal de komende 2 - 3 maanden steeds slechter gaan.
Op zo'n avond ziekjes op stap te gaan word steeds moeilijker.
Dan ga ik toch weer lijntjes snuiven of pilletjes slikken om de avond door te komen.
Dat is niet de bedoeling natuurlijk, dus voorlopig voor mij even geen wilde zaterdagavonden.

Eerst maar eens goed uitzieken tot ik weer op eigen krachten een avondje stappen aan kan...
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi dat je het nog steeds allemaal volhoudt Yoro!
Stappen is nu nog voor jou een valkuil, maar dat zie je zelf gelukkig heel goed.
Eerder in dit topic schreef je er ook al eens over hoe lastig je dat vond.

Bedenk maar dat als alles achter de rug is, je weer kunt stappen en genieten tot je er dood bij neervalt...nou ja, niet helemaal natuurlijk :wink:
Opletten moeten we allemaal en afhankelijk van je voorgeschiedenis moet je dat een beetje meer of minder. Dat beseffen is het belangrijkste en zo te lezen doe je dat goed.

Je bent goed bezig vind ik en je motivatie staat nog steeds als een huis, ook als het eens wat minder gaat. Just continue the happy story.

Ik zal voor je duimen.
:wave: Sarori
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe gaat het met jou Yoro? Al last van afkick? Of valt het mee?

Hoi! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sarori zei:
Je bent goed bezig vind ik en je motivatie staat nog steeds als een huis, ook als het eens wat minder gaat. Just continue the happy story.
Ik zal voor je duimen.
:wave: Sarori
Klik om te vergroten...

Thanks Sarori :)

Ik vind het zelf ook niet slecht gaan.
Het is nu bijna 3 maanden geleden dat ik mijn laatste bruine druppeltje over de folie liet rollen.
Ik heb gelukkig nog steeds weinig tot geen moeite om dat zo te houden.
Vooral het lichamelijk ziek voelen vind ik eigenlijk het zwaarst.
Maar dat is dan ook weer een stok achter de deur om juist niet terug te vallen. :wink:

En bij het stappen heb ik het er duidelijk moeilijk mee om overal af te blijven.
Sinds ik bruin ben gaan gebruiken ben ik een beetje minachtend over die andere drugs gaan denken. Zo van pff, dat is niet lichamelijk verslavend dus stelt dat geen fuck voor. Zolang het maar geen bruin is. Maar dat is nutuurlijk BullShit.
Die drugs kunnen zeker zo vernietigend zijn, dat heb ik zelf ervaren.
Zowel lichamelijk als geestelijk als voor de portomonee.
De enige manier waarop ik toendertijd daarmee heb kunnen stoppen was door een betere vervangende drugs te gaan gebruiken. Ik heb dus echt geen zin om weer terug te vallen op pilletjes en wit, met alle gevolgen van dien. Ik wou te veel tegelijk en wou te snel gaan.
Ik stel mijn avondjes stappen en mijn zoektocht naar vrouwelijk gezelschap dus uit tot na de zomervakantie. Dan maken die paar maanden ook niet meer uit.
Ik weet zeker dat ik dan sterker ben om ook van die andere drugs af te blijven.
Dat vrouwelijk gezelschap komt dan ook vanzelf wel :grin:

Trouwens nog maar zo´n 9 weken tot ik op nul sta met alles... :)
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#9
r@r@77 zei:
Hoe gaat het met jou Yoro? Al last van afkick? Of valt het mee?

Hoi! :wave:
Klik om te vergroten...

Hoi rara,

Gaat best redelijk. Ik heb nu een paar dagen een half pilletje meet afgebouwd.
Ik moet zeggen dat ik het wel voel, maar niet onhoudbaar.
Een paar weken geleden toen ik iedere week met 5 mg/dag zakte had ik het er moeilijker mee.
Ik mag zover dus in mijn handjes klappen :)
Ik verwacht dat begin volgende week, wanneer ik afbouw naar 20 mg/dag, het feest pas echt gaat beginnen. Maar misschien dat het ook wel meevalt.
Ik laat het wel over me heen komen.
Tot nu toe is me deze week tenminste nog meegevallen.

En hoe gaat ie nu met jou, nog afkickveschijnselen of bijwerkingen van je implantaat?
Gelukkig een korte werkweek, Is toch weer een last minder!

Gr, Yoro :wave:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi Yoro,

Goed om positief te blijven, als je niet teveel beren op de weg ziet (en al helemaal geen BRUINe beren :wink: ) is dat mooi.

Maar je kan je wél alvast voorbereiden: wat maakt jou blij als je afkickt, of beter gezegd: minder wanhopig? Een goed begin is het halve werk!

Suc6! :wave:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#11
r@r@77 zei:
wat maakt jou blij als je afkickt
Klik om te vergroten...

hmmm.. zelfs na lang nadenken krijg ik niets verzonnen.
Ik kan wel e.e.a verzinnen voor ná de afkick.
Tot die tijd lekker negatief en overal tegenaan schoppen :grin:
Weinig behoefte om nu blij te zijn, dat komt na de afkick vanzelf zodra ik me weer een beetje mens begin te voelen :wink:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Haha, pussy! Emo is voor wijven :wink:

Je gaat goed zo. Het zou knap zijn als je clean blijft, met de leeftijd die jij nu hebt. Het is natuurlijk zowiezo knap, maar dan súperknap.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#13
Optie 3
Omdat je dan echt volledig clean bent.
Zou ik zelf doen.
Goed idee trouwens! Je mag jezelf best trakteren op een cadeautje straks en het is ook een stok achter de deur denk ik om nooit meer terug te vallen. Zou het voor mij wel zijn iig. :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#14
:grin: lol ik weet nog dat ik het een tijdje terug al gepost had hier ergens.
Ik ben de laatste maanden echt veranderd in een emotioneel wrak.
Ik lijk idd gvd wel een wijf!! :grin:
Ken mezelf haast niet meer terug, misschien juist omdat ik al die jaren alles bewust, maar vooral onbewust onderdrukt heb, en in combinatie met die verdovende drugs.
Zo ken ik mezelf helemaal niet.
Als iemand een jaar of wat geleden tegen me gezegd had dat ik zo zou zijn had ik die keihard uitgelachen en daarna misschien ook nog wel mep verkocht.
Ben toch gvd geen mietje, of stom wijf....
Gek dat ik er nu toch zo anders over denk....... ik steek het maar op
tijdelijke afkickemo :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#15
FF een vraagje tussendoor, graag jullie mening:

Ik weet niet of ik het al eerder een keer gepost heb hier, maar wanneer ik clean ben ga ik een tattoo laten zetten op mijn linker bovenarm. De rechter is al bezet met een tribal.
Ik ben al best een tijd bezig om deze zelf te ontwerpen.
Het worden chinese tekens, maar dan in tribal stijl.
Betekenis van de tekens: overwinning.
Uiteraard slaat dit op het dan eindelijk clean zijn.
Ik wil ook een datum in dezelfde stijl erin verwerken, maar hier kan ik dus maar niet over beslissen. Graag jullie mening welke datum ik zal gebruiken:

1. De dag waarop ik voor het allerlaatst heroine gebruikt heb (1 maart dus)?
2. Of de datum dat ik mijn laatste pilletje methadon inneem?
3. Of de datum waarop ik echt volledig opiaatvrij ben ( de dag van mijn laatste pilletje
buprenorfine dus)?

Mijn eerste ingeving was optie 1 omdat dát hetgene is waarvan ik de rest van mijn leven clean moet blijven, maar ik ben daar nog steeds niet van overtuigd.
Als ik die optie 1 zou kiezen krijg ik het gevoel dat ik de moeilijkste periode van het afkicken oversla en dat is juist het deel van de overwinning...
Maar welke van de andere twee opties dán?
De dag van de laatste methadon, die voor mij echt een einde van een tijdperk betekend?
Want die anderhalve week bupe zie ik meer als hulpmiddeltje om die methadonafkick makkelijker te maken. Maar het blijft óók een opiaat...
Technisch gezien ben ik dus na het laatste bupe pilletje pas écht clean.....

Graag jullie mening, want ik zit hier al weken over te tobben zonder een besluit te kunnen maken.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Optie 3: idd omdat je dan volledig clean bent. Je zult waarschijnlijk wel gaan merken dat als je eenmaal hélemaal clean bent, het dan pas "af" en goed voelt.

Sowieso zou ik het nu even laten rusten en pas beoordelen als je op nul staat.

By the way, ik ga er ook één laten zetten! Ik dacht, als ik dan tóch scars heb (lichamelijk van het shotten en geestelijk van alle ellende), kan ik er net zo goed eentje bij laten zetten die een positieve scar is.

Ik wil het teken van kracht, maar weet nog niet van welke cultuur/taal.

Weer een overeenkomst tussen ons :wink:

Hoihoi! :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Optie drie, zonder twijfel!

Misschien is het beter om dit doel wat verder in de toekomst te plaatsen, dan geeft het ook niet zo'n harde klap als je toch nog eens ''stout'' bent :wink:
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Thanks voor deze eerste reacties :)

Trouwens idd wel grappig R@, we vinden steeds meer overeenkomsten :grin:

Weet je ook al wáár je die tattoo wil laten zetten?
En is het je eerste?
Ik vind kracht ook wel een mooie, erg bij jou van toepassing!
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#19
@ de Eend

Zo dacht ik er eerst ook over hoor.
Toch ben ik van gedachte veranderd.
Het is voor mij niet alleen een teken van trots op mezelf dat het me gelukt is om de afkick af te maken, zeg maar "deze overwinning" maar ook zoals elfquest zegt een stok achter de deur om juist te voorkomen dat ik "stoute dingen" doe wanneer ik eenmaal clean ben.
Het is voor mij een dagelijkse herinnering, iedere keer dat ik in de spiegel zal kijken.
Een herinnering aan hoeveel moeite het heeft gekost om clean te worden.

Ik wou eerst ook 3 maanden clean zijn voordat ik het zou laten zetten, maar zoals ik er nu over denk wil ik het toch op het einde van mijn zomervakantie laten zetten.
Ook al loop ik dan, zoals je me terecht waarschuwt, het risico om een extra harde klap te krijgen mocht ik onverhoopt terugvallen.

Ik zie het als een teken van zelfvertrouwen, trots, en een schriftelijke belofte aan mijn lichaam dat ik het nooit meer zal doen. En ik zal er alles aan doen om die belofte niet te verbreken.
En mocht dit toch gebeuren... dan denk ik dat de hardste klap van het heroinegebruik zelf zal komen, en het plaatje op mijn arm dan het minste van mijn zorgen zou zijn.

Toch bedankt voor je input Eend, zeer zeker een terechte waarschuwing.
Al deze voor en nadelen afgewogen is de keuze van wanneer ik het laat zetten voorlopig beslist.
(Ja, ik ben soms net zo eigenwijs als dat ik lang ben) :grin:

Nu nog welke datum :wink:

3 keer optie drie is een duidelijke meerderheid.
Meeste stemmen gelden :)
Y
YoroLid
01-01-2024, 00:00
#20
p.s.. nog ff voor de duidelijkheid om misverstanden te voorkomen.

De datum die ik erbij laat zetten zal óók in chenese tekens zijn, aangepast in tribal stijl.

Het hele tattoo idee is puur en alleen voor mezelf.
Toch zeker omdat niemand in mijn leefomgeving op de hoogte is van mijn verslaving.
Ik ga dus niet een tattoo zetten met een voor iedereen leesbaar en begrijpbare letters en cijfers.
Dat zou dom zijn, want IEDEREEN zal zo nieuwschierig zijn om te vragen wat de betekenis is, en al HELEMAAL als er een datum onder staat.
Daar heb ik ook helemaal geen zin in.
De betekenis houd ik voor mezelf, (ze vinden me toch allemaal al geheimzinnig en zijn dat wel gewend van me.) mijn vorige tribal tattoo was ook maar een betekeningsloos "mooi plaatje" En als de datum voor niemand (behalve diegene die chenees kunnen lezen, en dat zijn er in mijn leefomgeving dus geeneen) leesbaar is zal daar ook geen vraag over komen. Het is puur een symbolisch teken op mijn lijf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."