Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvriend heroïneverslaafd

vriend heroïneverslaafd

69 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat iedereen hier wel een punt heeft, al naargelang je alles bekijkt.
Ik kan me vooral aansluiten bij wat speeseend zegt: liegen vanwege een verslaving kan ik "beter begrijpen". Ik mag ook niet verwachten van hem dat alle leugens verdwijnen vanaf morgen, is nu eenmaal een proces dat tijd vraagt net zoals afkicken tijd vraagt. Ik ben bereid hem nog tijd te geven als hij er werkelijk voor wil gaan, met vallen en opstaan.
Wat betreft ons uitstapje gisteren is alles eigenlijk meegevallen, voelde me nog eens een normaal koppel. :)
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik moet zeggen dat ik je reactie wel goed vond, enkel het woordje 'godverdomme' sprak me erg tegen. ben niet gelovig en tegen vloeken in het algemeen, vond enkel dat t hier niet erg op zijn plaats was.

verder ben ik t dus wel eens dat liegen gewoon niet kan, als ik ergens een enorme hekel aan heb dat is het wel liegen. heb dat zelf heel lang geleden zelf veel gedaan, tot op het dwangmatige toe, misschien dat dat mijn mening enigsinds kleurt.
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#3
khoop echt waar dat hij zijn knop vindt maar zolang hij niet zelf wil is het verloren denk ik. Het is alsof hij excuses blijft zoeken om toch te blijven gebruiken. Ik zeg wel denk ik, moest ik de kans krijgen om in zijn hoofd te kruipen zou ik het misschien allemaal beter verstaan dan weet ik tenmiste wat er in hem omgaat.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
leveldesigner zei:
..als ik ergens een enorme hekel aan heb dat is het wel liegen. heb dat zelf heel lang geleden zelf veel gedaan, tot op het dwangmatige toe, misschien dat dat mijn mening enigsinds kleurt.
Klik om te vergroten...

Nope, je mening blijft ongekleurd en een tikkeltje hypocriet, mijns inziens.

Zo nu en dan betrap ik mijzelf ook op een overreactie wanneer ik iemand anders met soortgelijke issues zie stoeien. Achteraf denk ik dan:"niet helemaal fair, Juist ik zou anders tegen iemand met voor mij bekende zwakheden aan kunnen kijken".

Uiteindelijk zal deze vorm van begrip gaan tot het punt waar ik ben geëindigd, denk ik zo.
a
alternativeLid
01-01-2024, 00:00
#5
probeer www.miroya.nl
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sissie, hoe gaat het ermee?
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#7
er vraagt hier iemand om hulp en het enige wat belangrijk schijnt te zijn is of je wel of niet mag liegen, wat een gelul !
iedereen liegt wel eens en een verslaafde al helemaal, hetzij om aan geld te komen, of dat ze niet willen dat hun omgeving het weet.
mensen die beweren zo eerlijk te zijn en nooit liegen (wat ze dus liegen) zijn m i het ergst.

Sissie, ik ben zelf 20 jaar verslaafd geweest aan heroine en ben nu 5 en een half jaar clean, het klinkt misschien hard maar als hij niet echt wil stoppen zal het ook niet gebeuren hoe graag jij dat ook zal willen.
ik snap best dat je van hem houdt maar stel duidelijk grenzen voor jezelf en gaat hij erover dan kan je beter nu de ellende en pijn hebben van het uit elkaar gaan dan jarenlange ellende van wel bij elkaar te blijven en het klinkt lullig maar je geld ben je kwijt.
ik wens je iig heel veel succes en probeer voor jezelf te kiezen !
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gisteren er weeral achter gekomen dat hij nog gebruikt en dat alles weer 1 leugen was. Ik moet zeggen dat ik mij de laatste tijd rustig heb kunnen houden (want hij ging er echt voor gaan) maar gisteren ben ik echt wel ontploft. Ik heb waarschijnlijk bepaalde dingen gezegd en met verwijten gegooid maar ook ik ben maar een mens. Volgens mij kan ik er niets meer aan doen aan de situatie; ik heb hem tijd gegeven, een beetje vertrouwen gegeven, proberen te begrijpen maar toch lukt het niet.
Het ergste is niet dat hij nog gebruikt maar het blijven liegen hangt mijn keel uit (heb hem de laatste keer gezegd dat ik het gerust kan begrijpen dat hij bv. wil afbouwen met heroïne (aangezien het toch zo'n zwaar spul is) maar dat hij dan eerlijk is met mij, misschien niet het beste idee maar probeer hem gewoon uit die cirkel te halen van het liegen en hem met mij te laten praten erover want hij praat enkel met gebruikers en dealers en die gaan niet zeggen tegen hem dat hij moet stoppen met drugs).
In het begin ging het nog hoor hij probeerde echt wel eerlijk te zijn (hij heeft me vertelt dat hij achter weet wou gaan en hij vroeg hoe ik hier tegenover stond).
In elk geval heb hem gisteren gevraagd waar hij eigenlijk naar toe wil met zijn leven en dat hij waarschijnlijk als hij zo verder doet in de goot gaat belanden maar het zal dan wel zonder mij zijn! Zijn kerstcadeau (hij zegt een cadeautje te hebben gekocht, geloof ik eigenlijk niet) hoef ik niet meer want het is toch niet oprecht.
2011 wordt voor mij de start voor een leven zonder drugs dat is de cadeau dat ik mezelf geef! Ik zet mezelf nu op de eerste plaats en zal mijn eigen geluk wel maken.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
joolie-ah zei:
er vraagt hier iemand om hulp en het enige wat belangrijk schijnt te zijn is of je wel of niet mag liegen, wat een gelul !
Klik om te vergroten...
sissi zei:
Het ergste is niet dat hij nog gebruikt maar het blijven liegen hangt mijn keel uit
Klik om te vergroten...
I rest my case :)

sissi zei:
2011 wordt voor mij de start voor een leven zonder drugs dat is de cadeau dat ik mezelf geef! Ik zet mezelf nu op de eerste plaats en zal mijn eigen geluk wel maken.
Klik om te vergroten...
Heel goed! Sterkte, meisje.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kan niet weten hoe het leven is met je vriend en of hij echt wel wil stoppen.Maar je moet idd wel voor jezelf gaan denken wat je wil.Als dat afscheidt nemen is van hem dan is dat de keuze die je maakt.Je hebt er dan wel over nagedacht.Je hebt tenminste de relatie met hem niet niet laten afhangen van het feit dat je wist dat hij dope gebruikte.Dat vind ik zelf al heel goed van je.Dat siert je.Sterkte nog.En er lopen meer mannen rond die mischien wel hun geluk met je willen delen. :wave:
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sterkte! je geraakt er wel, met of zonder hem!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Exceptional Insight zei:
I rest my case :)
Klik om te vergroten...

Dat zei Bush ook, onderuit gezakt zittende in The Oval Office met de onderstaande kiekjes, recht vanuit Fotoshop, op zijn schoot.




@ TS

De eerste stap die hij volgens mij moet nemen is jou in vertrouwen nemen. Je geeft zelf al aan begrip te hebben dat hij niet in één keer kan stoppen..

Sterkte,

Eend
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#13
Exceptional Insight zei:
joolie-ah zei:
er vraagt hier iemand om hulp en het enige wat belangrijk schijnt te zijn is of je wel of niet mag liegen, wat een gelul !
Klik om te vergroten...
sissi zei:
Het ergste is niet dat hij nog gebruikt maar het blijven liegen hangt mijn keel uit
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
I rest my case :)

Als je geen ervaring hebt met dope.Of niemand echt goed kent die er wel mee van doen heeft.Blijf dan a.u.b. weg uit dit opiaten forum.De grootste leugen is dat jij denkt dat je overal verstand van hebt.Of lieg ik nou,..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik doe mijn best zei:
Als je geen ervaring hebt met dope.Of niemand echt goed kent die er wel mee van doen heeft.Blijf dan a.u.b. weg uit dit opiaten forum.
Klik om te vergroten...
Wie ben jij en waarom suggereer je dat ik niemand ken die diezelfde ellende heeft meegemaakt?

ik doe mijn best zei:
De grootste leugen is dat jij denkt dat je overal verstand van hebt.Of lieg ik nou,..
Klik om te vergroten...
Goede vraag. Dat ligt eraan. Ben jij degene die hem verzonnen heeft? Of vertel je het alleen door? In het laatste geval, valt het volgens mij onder roddelen.

Het is sowieso een leugen dat ik overal verstand van denk te hebben, ja. Ik heb namelijk maar van heel weinig dingen verstand. En ook van die dingen maar een klein beetje.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#15
Exceptional Insight zei:
ik doe mijn best zei:
Als je geen ervaring hebt met dope.Of niemand echt goed kent die er wel mee van doen heeft.Blijf dan a.u.b. weg uit dit opiaten forum.
Klik om te vergroten...
Wie ben jij en waarom suggereer je dat ik niemand ken die diezelfde ellende heeft meegemaakt?

ik doe mijn best zei:
De grootste leugen is dat jij denkt dat je overal verstand van hebt.Of lieg ik nou,..
Klik om te vergroten...
Goede vraag. Dat ligt eraan. Ben jij degene die hem verzonnen heeft? Of vertel je het alleen door? In het laatste geval, valt het volgens mij onder roddelen.

Het is sowieso een leugen dat ik overal verstand van denk te hebben, ja. Ik heb namelijk maar van heel weinig dingen verstand. En ook van die dingen maar een klein beetje.
Klik om te vergroten...
I rest my case :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Toch vind ik het fijn dat je het weer even geprobeerd hebt.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat lijkt nu alleen maar zo omdat jij niks terug weet te zeggen. Maar dat zegt helemaal niks. Het is aangeleerd dat wanneer je de beste argumenten hebt, je een discussie wint. Maar daar gaat het helemaal niet om.

Want op deze manier gaat het erom wie het handigst kan lullen. En volgens mij hebben de mensen die dat kunnen, dat geleerd omdat ze in essentie ongelijk hebben.

Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben blij dat het je bezighoudt.

Credits gaan naar De Arend overigens.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik doe mijn best zei:
Weet je,.ik ga daar niks meer aan toe voegen.Jij hebt gelijk.
Klik om te vergroten...
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#20
tja hoe ist het met mij?
Mijn vriend is nu sinds dinsdag clean en ligt ziek op de zetel. Voor mij blijft het lastig ik verlang naar een normaal leven, een saai leven zonder drugsproblemen.
Ik laat hem zo veel mogelijk gerust om geen ruzie uit te lokken en wie weet kan hij alles op een rijtje zetten.
Ik blijf wel bij mijn standpunt ik wil mijn jaar inzetten zonder drugs, afwachten of het met of zonder hem wordt ...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."