Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvriend heroïneverslaafd

vriend heroïneverslaafd

69 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
nou, het is niet altijd echt een keuze.
verslaving is een ziekte, en die kan soms overwonnen worden maar soms ook niet.
dus, van echt vrije wil is geen sprake als je het mij vraagt.
maar, t blijft waardeloos voor de partner, hoeje t ook wend of keert.

heel veel succes
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sissi, het is hartverwarmend dat je hem probeert te helpen maar als ik jou was zou ik onmiddelijk voor jezelf kiezen: stop met deze relatie.
Je hebt nog niet zo heel erg lang verkering, dit gaat je helmaal kapot maken. Jij wil liever dat de dope stopt dan hij. Je wordt op deze manier ook 'co-dependent'; medeverslaafd. Ga eens luisteren (en praten) in een Alanon of Naranon groep. Daar zitten veel kinderen en partners van (alcohol en drugs) verslaafden. Ik weet 'n beetje waar ik het over heb, was zelf aan de dope verslingerd.
In dit verhaal staan gaan bij mij alle alarmbellen af: wegwezen en verder niks. Nu geef je hem precies wat ie wil, een pleegzuster en een schuldsaneerder die bezorgd is.
Sorry dat ik hard ben, maar je moet een lijn trekken hier.
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Had eigenlijk nooit verwacht dat (ex-) gebruikers mij de raad zouden geven om de relatie te beëindigen. Hoe komt het eigenlijk dat jullie mij begrijpen en hij niet?! In elk geval bedankt voor de reacties! Momenteel ben ik alles op een rijtje aan het zetten en aan het werken aan mijn eigen geluk, jammer maar helaas ik moet nu egoïstisch zijn net als hij al die tijd was en is!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zelf ben ik mede dankzij mijn liefde gestopt met Hero. Maar terugkijkend op die jaren.. dat is onmogelijk gemakkelijk geweest voor mijn partner. Vertrouwen is nog steeds een heikel punt.

Wens jullie veel succes,

Eend
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe ging jouw vriendin dan om met je gebruik? Ik heb het vooral lastig dat ik soms niet weet hoe ik moet reageren.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
..Een leugen is een leugen, om wat voor reden dan ook.
...
Klik om te vergroten...

Je weet dat zwart en wit geen kleuren zijn?

Exceptional Insight zei:
..Misschien moet ik mijn onderschrift veranderen in: "Waar 'is' staat, wordt vaak 'ik vind' bedoeld."
Klik om te vergroten...

Zou ik direct doen, 'Ik vind' is immers de enige werkelijkheid en mag zodoende aan de grote klok gehangen worden (-:
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#7
speeseend zei:
Exceptional Insight zei:
..Misschien moet ik mijn onderschrift veranderen in: "Waar 'is' staat, wordt vaak 'ik vind' bedoeld."
Klik om te vergroten...

Zou ik direct doen, 'Ik vind' is immers de enige werkelijkheid en mag zodoende aan de grote klok gehangen worden (-:
Klik om te vergroten...

ik heb er de wijsheid van de dag van gemaakt, mag een slotje op nu (op wijsheidvandedag) eigenlijk. De ik-boodschap, ipv de jij-boodschap.
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat iedereen hier wel een punt heeft, al naargelang je alles bekijkt.
Ik kan me vooral aansluiten bij wat speeseend zegt: liegen vanwege een verslaving kan ik "beter begrijpen". Ik mag ook niet verwachten van hem dat alle leugens verdwijnen vanaf morgen, is nu eenmaal een proces dat tijd vraagt net zoals afkicken tijd vraagt. Ik ben bereid hem nog tijd te geven als hij er werkelijk voor wil gaan, met vallen en opstaan.
Wat betreft ons uitstapje gisteren is alles eigenlijk meegevallen, voelde me nog eens een normaal koppel. :)
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik moet zeggen dat ik je reactie wel goed vond, enkel het woordje 'godverdomme' sprak me erg tegen. ben niet gelovig en tegen vloeken in het algemeen, vond enkel dat t hier niet erg op zijn plaats was.

verder ben ik t dus wel eens dat liegen gewoon niet kan, als ik ergens een enorme hekel aan heb dat is het wel liegen. heb dat zelf heel lang geleden zelf veel gedaan, tot op het dwangmatige toe, misschien dat dat mijn mening enigsinds kleurt.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
leveldesigner zei:
..als ik ergens een enorme hekel aan heb dat is het wel liegen. heb dat zelf heel lang geleden zelf veel gedaan, tot op het dwangmatige toe, misschien dat dat mijn mening enigsinds kleurt.
Klik om te vergroten...

Nope, je mening blijft ongekleurd en een tikkeltje hypocriet, mijns inziens.

Zo nu en dan betrap ik mijzelf ook op een overreactie wanneer ik iemand anders met soortgelijke issues zie stoeien. Achteraf denk ik dan:"niet helemaal fair, Juist ik zou anders tegen iemand met voor mij bekende zwakheden aan kunnen kijken".

Uiteindelijk zal deze vorm van begrip gaan tot het punt waar ik ben geëindigd, denk ik zo.
a
alternativeLid
01-01-2024, 00:00
#11
probeer www.miroya.nl
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sissie, hoe gaat het ermee?
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#13
er vraagt hier iemand om hulp en het enige wat belangrijk schijnt te zijn is of je wel of niet mag liegen, wat een gelul !
iedereen liegt wel eens en een verslaafde al helemaal, hetzij om aan geld te komen, of dat ze niet willen dat hun omgeving het weet.
mensen die beweren zo eerlijk te zijn en nooit liegen (wat ze dus liegen) zijn m i het ergst.

Sissie, ik ben zelf 20 jaar verslaafd geweest aan heroine en ben nu 5 en een half jaar clean, het klinkt misschien hard maar als hij niet echt wil stoppen zal het ook niet gebeuren hoe graag jij dat ook zal willen.
ik snap best dat je van hem houdt maar stel duidelijk grenzen voor jezelf en gaat hij erover dan kan je beter nu de ellende en pijn hebben van het uit elkaar gaan dan jarenlange ellende van wel bij elkaar te blijven en het klinkt lullig maar je geld ben je kwijt.
ik wens je iig heel veel succes en probeer voor jezelf te kiezen !
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gisteren er weeral achter gekomen dat hij nog gebruikt en dat alles weer 1 leugen was. Ik moet zeggen dat ik mij de laatste tijd rustig heb kunnen houden (want hij ging er echt voor gaan) maar gisteren ben ik echt wel ontploft. Ik heb waarschijnlijk bepaalde dingen gezegd en met verwijten gegooid maar ook ik ben maar een mens. Volgens mij kan ik er niets meer aan doen aan de situatie; ik heb hem tijd gegeven, een beetje vertrouwen gegeven, proberen te begrijpen maar toch lukt het niet.
Het ergste is niet dat hij nog gebruikt maar het blijven liegen hangt mijn keel uit (heb hem de laatste keer gezegd dat ik het gerust kan begrijpen dat hij bv. wil afbouwen met heroïne (aangezien het toch zo'n zwaar spul is) maar dat hij dan eerlijk is met mij, misschien niet het beste idee maar probeer hem gewoon uit die cirkel te halen van het liegen en hem met mij te laten praten erover want hij praat enkel met gebruikers en dealers en die gaan niet zeggen tegen hem dat hij moet stoppen met drugs).
In het begin ging het nog hoor hij probeerde echt wel eerlijk te zijn (hij heeft me vertelt dat hij achter weet wou gaan en hij vroeg hoe ik hier tegenover stond).
In elk geval heb hem gisteren gevraagd waar hij eigenlijk naar toe wil met zijn leven en dat hij waarschijnlijk als hij zo verder doet in de goot gaat belanden maar het zal dan wel zonder mij zijn! Zijn kerstcadeau (hij zegt een cadeautje te hebben gekocht, geloof ik eigenlijk niet) hoef ik niet meer want het is toch niet oprecht.
2011 wordt voor mij de start voor een leven zonder drugs dat is de cadeau dat ik mezelf geef! Ik zet mezelf nu op de eerste plaats en zal mijn eigen geluk wel maken.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
joolie-ah zei:
er vraagt hier iemand om hulp en het enige wat belangrijk schijnt te zijn is of je wel of niet mag liegen, wat een gelul !
Klik om te vergroten...
sissi zei:
Het ergste is niet dat hij nog gebruikt maar het blijven liegen hangt mijn keel uit
Klik om te vergroten...
I rest my case :)

sissi zei:
2011 wordt voor mij de start voor een leven zonder drugs dat is de cadeau dat ik mezelf geef! Ik zet mezelf nu op de eerste plaats en zal mijn eigen geluk wel maken.
Klik om te vergroten...
Heel goed! Sterkte, meisje.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik kan niet weten hoe het leven is met je vriend en of hij echt wel wil stoppen.Maar je moet idd wel voor jezelf gaan denken wat je wil.Als dat afscheidt nemen is van hem dan is dat de keuze die je maakt.Je hebt er dan wel over nagedacht.Je hebt tenminste de relatie met hem niet niet laten afhangen van het feit dat je wist dat hij dope gebruikte.Dat vind ik zelf al heel goed van je.Dat siert je.Sterkte nog.En er lopen meer mannen rond die mischien wel hun geluk met je willen delen. :wave:
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sterkte! je geraakt er wel, met of zonder hem!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Exceptional Insight zei:
I rest my case :)
Klik om te vergroten...

Dat zei Bush ook, onderuit gezakt zittende in The Oval Office met de onderstaande kiekjes, recht vanuit Fotoshop, op zijn schoot.




@ TS

De eerste stap die hij volgens mij moet nemen is jou in vertrouwen nemen. Je geeft zelf al aan begrip te hebben dat hij niet in één keer kan stoppen..

Sterkte,

Eend
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#19
Exceptional Insight zei:
joolie-ah zei:
er vraagt hier iemand om hulp en het enige wat belangrijk schijnt te zijn is of je wel of niet mag liegen, wat een gelul !
Klik om te vergroten...
sissi zei:
Het ergste is niet dat hij nog gebruikt maar het blijven liegen hangt mijn keel uit
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
I rest my case :)

Als je geen ervaring hebt met dope.Of niemand echt goed kent die er wel mee van doen heeft.Blijf dan a.u.b. weg uit dit opiaten forum.De grootste leugen is dat jij denkt dat je overal verstand van hebt.Of lieg ik nou,..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik doe mijn best zei:
Als je geen ervaring hebt met dope.Of niemand echt goed kent die er wel mee van doen heeft.Blijf dan a.u.b. weg uit dit opiaten forum.
Klik om te vergroten...
Wie ben jij en waarom suggereer je dat ik niemand ken die diezelfde ellende heeft meegemaakt?

ik doe mijn best zei:
De grootste leugen is dat jij denkt dat je overal verstand van hebt.Of lieg ik nou,..
Klik om te vergroten...
Goede vraag. Dat ligt eraan. Ben jij degene die hem verzonnen heeft? Of vertel je het alleen door? In het laatste geval, valt het volgens mij onder roddelen.

Het is sowieso een leugen dat ik overal verstand van denk te hebben, ja. Ik heb namelijk maar van heel weinig dingen verstand. En ook van die dingen maar een klein beetje.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."