Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvriend heroïneverslaafd

vriend heroïneverslaafd

69 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#1
:confused:
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#2
khoop echt waar dat hij zijn knop vindt maar zolang hij niet zelf wil is het verloren denk ik. Het is alsof hij excuses blijft zoeken om toch te blijven gebruiken. Ik zeg wel denk ik, moest ik de kans krijgen om in zijn hoofd te kruipen zou ik het misschien allemaal beter verstaan dan weet ik tenmiste wat er in hem omgaat.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Indien ik met haar verder wilde, moest ik van haar stoppen. Ze was relatief ruimdenkend en wilde ook dat ik niet stiekem meer ging gebruiken.

Een paar keer heeft ze een deadline van stoppen gegeven, welke ik toch een paar maal niet heb gehaald. Hierdoor weer drama's want, ik wilde wel maar kon echt niet.. Uiteraard 'kan' altijd of nooit, het is maar helemaal hoe je er op het moment in staat. Helaas zijn de wijsheden meestal achteraf. Zelden tijdens een verslaving.

Dankzij een samenloop van diverse omstandigheden / situaties, ben ik godzijdank overgestapt op Buprenorfine. Na drie lange jaren ben ik uiteindelijk volledig verlost van alle drang en stress om dope te moeten regelen en gebruiken.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zoveel respect voor je speeseend! Wat moet jouw vriendin trots op jou zijn!!!

:hearteyes:
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#5
speeseend zei:
Indien ik met haar verder wilde, moest ik van haar stoppen. Ze was relatief ruimdenkend en wilde ook dat ik niet stiekem meer ging gebruiken.

Een paar keer heeft ze een deadline van stoppen gegeven, welke ik toch een paar maal niet heb gehaald. Hierdoor weer drama's want, ik wilde wel maar kon echt niet.. Uiteraard 'kan' altijd of nooit, het is maar helemaal hoe je er op het moment in staat. Helaas zijn de wijsheden meestal achteraf. Zelden tijdens een verslaving.
Klik om te vergroten...
speeseend zei:


Ik probeer hem ook duidelijk te maken dat hij eerlijk moet zijn tegen mij zodat die leugens stoppen, hij komt met verschillende verhaaltjes op de proppen terwijl ik wel weet dat hij achter spul gaat en gebruikt. Die leugens zijn er voor mij teveel aan. Ik moet zeggen dat hij momenteel zijn best doet om eerlijk te zijn al sluipen er soms toch nog leugentjes in hoor. Maar hij probeert in elk geval wel. Heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik nu vooral naar mezelf ga kijken en iets ga maken van mijn leven met of zonder hem. Heb vanavond afgesproken met vrienden om iets te gaan eten en heb hem gevraagd of hij zin heeft om mee te gaan en hij ziet het gelukkig zitten. Ik denk dat zo'n uitstapjes goed zijn om uit ons isolement te komen (want ook ik zit ergens gevangen) en beetje per beetje ons oude leven op te nemen. Een leven zonder drugs waarschijnlijk met vallen en opstaan! Hopelijk amuseren we ons want het is al lang geleden hoor :)
Klik om te vergroten...
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sissi.Ik ga je een vb geven over wat kan gaan gebeuren vanavond.Je gaat vanavond lekker naar vrienden toe om gezellig te eten en je hebt je vriend meegevraagd.Nu kan hij ook gaan zeggen dat hij wel mee wil maar dat hij een beetje ziek is.En als jij dan wel wil dat hij meegaat,..snap je wat ik bedoel!!.Trap er niet in en ga dan maar alleen.Let wel-ik zeg niet dat dat zou kunnen gaan gebeuren maar wees op veel dingen voorbereid.In mensen sturen en manipuleren zijn mensen die echt dope willen sterk.Blijf goed voorjezelf nadenken.En veel plezier vanavond :wave:
s
sissiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo is het inderdaad de laatste keer gegaan. We moesten iets gaan drinken bij vrienden, ik maak mij klaar en hij ligt in de zetel en plots zegt hij: ik heb geen zin ik ga niet. Ging vroeger dan ook thuis gebleven zijn maar heb toen gezegd OK geen probleem blijf maar liggen in je zetel maar ik ga wel. Hij is dan wel geschrokken omdat hij het niet verwacht had dat ik alleen zou gaan en ik heb ook geen ruzie gemaakt om hem te overtuigen om toch mee te gaan, ben eigenlijk gewoon vertrokken.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
sissi zei:
Ik probeer hem ook duidelijk te maken dat hij eerlijk moet zijn tegen mij zodat die leugens stoppen, hij komt met verschillende verhaaltjes op de proppen terwijl ik wel weet dat hij achter spul gaat en gebruikt. Die leugens zijn er voor mij teveel aan. Ik moet zeggen dat hij momenteel zijn best doet om eerlijk te zijn al sluipen er soms toch nog leugentjes in hoor.
Klik om te vergroten...
Ik struikel altijd over dit soort verhalen. Ik vraag me dan altijd af hoe leugens "erin sluipen". Hij is er toch godverdomme zelf bij als hij ze vertelt?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
wat de meeste verslaafden verschrikkelijk vinden is verandering, het liefst willen ze gebruiken of gebruikt hebben en lekker de avond met hun geliefde door brengen.
Als je heroine gebruikt hebt dan voel je je lekker en wil je eigenlijk helemaal niet de deur uit en onder de mensen zijn, lekker een beetje suf naar de buis staren is dan zoveel aantrekkelijker.
daarom is het ook heel erg goed van je dat je toen die ene keer gewoon zelf wel bent gegaan. ergens denk ik niet dat het kwade opzet is van hem, maar onbewust houdt hij je zo ook gevangen. het beste is inderdaad om gewoon vooral toch te doen waar jij zelf zin in hebt. heb je dus afgesproken of plannen gemaakt om te gaan stappen of bij vrienden langs te gaan, doe dat dan ook vooral. alleen zo kan hij zien dat je het meent, en dat jij gewoon verder wilt met je leven. woorden en praten is goed, maar uiteindelijk zullen de daden de doorslag geven.
ik weet zeker dat wanneer jij dan weg bent en het leuk hebt samen met vrienden, dat hij dan toch twijfelt en spijt heeft omdat hij niet mee ging.

helaas is een heroine verslaving iets wat niet zomaar over gaat, het kost heel veel tijd en moeite, met een hoop teleurstellingen en terug vallen.
richt je niet teveel op hem, het is beter dat hij zich aan jou kan en moet optrekken als dat jij met hem blijft stilstaan.

heel veel succes
!!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Exceptional Insight zei:
Ik struikel altijd over dit soort verhalen. Ik vraag me dan altijd af hoe leugens "erin sluipen". Hij is er toch godverdomme zelf bij als hij ze vertelt?
Klik om te vergroten...

Voor sommigen is de waarheid verdraaien een leugentje en liegen een leugen..
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
sissi zei:
Ik probeer hem ook duidelijk te maken dat hij eerlijk moet zijn tegen mij zodat die leugens stoppen, hij komt met verschillende verhaaltjes op de proppen terwijl ik wel weet dat hij achter spul gaat en gebruikt. Die leugens zijn er voor mij teveel aan. Ik moet zeggen dat hij momenteel zijn best doet om eerlijk te zijn al sluipen er soms toch nog leugentjes in hoor.
Klik om te vergroten...
Ik struikel altijd over dit soort verhalen. Ik vraag me dan altijd af hoe leugens "erin sluipen". Hij is er toch godverdomme zelf bij als hij ze vertelt?
Klik om te vergroten...
En op de een of andere manier blijf je een lul :( . Je bent er godverdomme zelf bij dat je dit zelf schrijft/vertelt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
speeseend zei:
Voor sommigen is de waarheid verdraaien een leugentje en liegen een leugen..
Klik om te vergroten...
Daar heb je een punt. Misschien ben ik daar te gevoelig voor. Halve waarheden zijn voor mij halve leugens.

ik doe mijn best zei:
En op de een of andere manier blijf je een lul :( .
Klik om te vergroten...
Zelfs met al mijn goede bedoelingen. Gek is dat hè?

ik doe mijn best zei:
Je bent er godverdomme zelf bij dat je dit zelf schrijft/vertelt.
Klik om te vergroten...
Ja. Wat is je punt?
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#13
sissi zei:
:confused:
Klik om te vergroten...
Trek het je niet aan om wat EI zegt.Hij doet vaak dwars/stoer maar draait later wel bij.Ik kan ook wel eens zou doen :(
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik doe mijn best zei:
sissi zei:
:confused:
Klik om te vergroten...
Trek het je niet aan om wat EI zegt.Hij doet vaak dwars/stoer maar draait later wel bij.Ik kan ook wel eens zou doen :(
Klik om te vergroten...
Heeft geen flikker te maken met dwars doen. Als je liegt tegen iemand waar je van houdt, ben je een lul. Dat draait niet bij hoor.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#15
EI. Je zult het best wel goed voor hebben met iedereen.maar weet ook dat je best wel kwetsend over kunt komen.En ik doe dat ook weleens ja,..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik doe mijn best zei:
EI. Je zult het best wel goed voor hebben met iedereen.
Klik om te vergroten...
Ho. Stop. Dat zei ik niet.

ik doe mijn best zei:
maar weet ook dat je best wel kwetsend over kunt komen.
Klik om te vergroten...
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

ik doe mijn best zei:
En ik doe dat ook weleens ja,..
Klik om te vergroten...
Nee hoor. Jij bent alleen maar naïef.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#17
Weet je,.ik ga daar niks meer aan toe voegen.Jij hebt gelijk.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik doe mijn best zei:
Weet je,.ik ga daar niks meer aan toe voegen.Jij hebt gelijk.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt nu alleen maar zo omdat jij niks terug weet te zeggen. Maar dat zegt helemaal niks. Het is aangeleerd dat wanneer je de beste argumenten hebt, je een discussie wint. Maar daar gaat het helemaal niet om.

Want op deze manier gaat het erom wie het handigst kan lullen. En volgens mij hebben de mensen die dat kunnen, dat geleerd omdat ze in essentie ongelijk hebben.

Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#19
Exceptional Insight zei:
ik doe mijn best zei:
Weet je,.ik ga daar niks meer aan toe voegen.Jij hebt gelijk.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt nu alleen maar zo omdat jij niks terug weet te zeggen. Maar dat zegt helemaal niks. Het is aangeleerd dat wanneer je de beste argumenten hebt, je een discussie wint. Maar daar gaat het helemaal niet om.

Want op deze manier gaat het erom wie het handigst kan lullen. En volgens mij hebben de mensen die dat kunnen, dat geleerd omdat ze in essentie ongelijk hebben.

Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp wat je wilt zeggen. Maar de manier waarop, is soms even bepalend als wat je zegt. Ik probeer altijd te kijken naar welke boodschap je wil overbrengen, maar soms is het op zo'n harde manier dat mensen afgeschrikt worden, niet kijken naar wat je eigenlijk wilt toevoegen en je zien als een bot persoon. Niet iedereen kan even goed met de hardheid van bepaalde dingen om. En ik vraag je niet om medelijden maar om empathie. Als je diep zit, helpt een klap tegen je hoofd niet alleen, ook een woord van steun of het gevoel krijgen dat er iemand is die je steunt.
Ik vraag je niet om te liegen of valse hoop te geven, maar soms kun je de bittere pil een klein beetje minder erg om slikken maken. Voor mij is veel van wat je zegt, rationeel gezien 100% de waarheid, maar de meeste mensen zijn nu eenmaal emotionele wezens. Nu dit is hoe ik het zie, en gekleurd naar mijn manier van doen. Zie het niet als verwijt of terechtwijzing, ik respecteer je eerlijkheid.

OT: Laat je inderdaad, niet tegenhouden om te doen wat je wil doen. Als je nog steeds achter je relatie staat, geef dan niet op, en blijf hem betrekken. Probeer hem te doen begrijpen, dat je wil dat hij eerlijk met je is en dat je dingen samen wil doen naast samen thuis zitten. En laat zeker je eigen geluk niet afpakken door een ander. Al doe je jezelf hiermee pijn. Zak niet weg in zijn wereld maar probeer hem terug te halen naar de jouwe. Ik vind het ongelooflijk dapper van je, dat je met hem wil doorgaan. Die jongen heeft immens veel geluk met je! Ga er alleen niet zelf aan kapot. Laat het niet zo ver komen dat jij ongelukkig blijft. Iedereen heeft zijn grens, laat je er niet over duwen. Sterkte
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
seth zei:
Ik begrijp wat je wilt zeggen. Maar de manier waarop, is soms even bepalend als wat je zegt. Ik probeer altijd te kijken naar welke boodschap je wil overbrengen, maar soms is het op zo'n harde manier dat mensen afgeschrikt worden, niet kijken naar wat je eigenlijk wilt toevoegen en je zien als een bot persoon.
Klik om te vergroten...
Ik blijf me verbazen over hoe zwaar mijn reacties altijd opgenomen worden. Nu ook weer. Dat meisje heeft de hele wereld voor die gozer over en alsnog blijft hij tegen haar liegen. Sorry, maar dat ga ik niet nuanceren, dan vind ik je een klootzak. En dat komt misschien bot over omdat het bot bedoeld is.

seth zei:
Niet iedereen kan even goed met de hardheid van bepaalde dingen om. En ik vraag je niet om medelijden maar om empathie. Als je diep zit, helpt een klap tegen je hoofd niet alleen, ook een woord van steun of het gevoel krijgen dat er iemand is die je steunt.
Klik om te vergroten...
Maar altijd maar die eeuwige gelukswensen en "het komt wel goed", hoe goedbedoeld ook, heb je uiteindelijk niks aan. Dan vind ik dat er even naar het hele plaatje gekeken moet worden en kan het vaak geen kwaad om iemand op een directe manier even op de dingen te wijzen.

seth zei:
Ik vraag je niet om te liegen of valse hoop te geven, maar soms kun je de bittere pil een klein beetje minder erg om slikken maken.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je punt, maar mijn eigen ervaring leert dat nuance en overal omheen draaien, hoe oprecht je intenties ook zijn, altijd averechts werkt.

seth zei:
Voor mij is veel van wat je zegt, rationeel gezien 100% de waarheid, maar de meeste mensen zijn nu eenmaal emotionele wezens.
Klik om te vergroten...
Waarom denk je dat ik die dingen zeg? Omdat ik geen gevoel in m'n donder heb? Ik heb met dat meisje te doen en als ik zie dat er over haar heen gelopen wordt, vind ik dat ze beter verdient.

seth zei:
Nu dit is hoe ik het zie, en gekleurd naar mijn manier van doen. Zie het niet als verwijt of terechtwijzing, ik respecteer je eerlijkheid.
Klik om te vergroten...
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, ik vind het knap als mensen rustig kunnen blijven en de goede vrede kunnen bewaren terwijl er iemand zwaar benadeeld wordt. Ik kan dat niet. Maar dat zal wel zijn omdat ik zo'n ongevoelige lul ben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."