#1
speeseend zei:Indien ik met haar verder wilde, moest ik van haar stoppen. Ze was relatief ruimdenkend en wilde ook dat ik niet stiekem meer ging gebruiken.
Een paar keer heeft ze een deadline van stoppen gegeven, welke ik toch een paar maal niet heb gehaald. Hierdoor weer drama's want, ik wilde wel maar kon echt niet.. Uiteraard 'kan' altijd of nooit, het is maar helemaal hoe je er op het moment in staat. Helaas zijn de wijsheden meestal achteraf. Zelden tijdens een verslaving.
speeseend zei:
Ik probeer hem ook duidelijk te maken dat hij eerlijk moet zijn tegen mij zodat die leugens stoppen, hij komt met verschillende verhaaltjes op de proppen terwijl ik wel weet dat hij achter spul gaat en gebruikt. Die leugens zijn er voor mij teveel aan. Ik moet zeggen dat hij momenteel zijn best doet om eerlijk te zijn al sluipen er soms toch nog leugentjes in hoor. Maar hij probeert in elk geval wel. Heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik nu vooral naar mezelf ga kijken en iets ga maken van mijn leven met of zonder hem. Heb vanavond afgesproken met vrienden om iets te gaan eten en heb hem gevraagd of hij zin heeft om mee te gaan en hij ziet het gelukkig zitten. Ik denk dat zo'n uitstapjes goed zijn om uit ons isolement te komen (want ook ik zit ergens gevangen) en beetje per beetje ons oude leven op te nemen. Een leven zonder drugs waarschijnlijk met vallen en opstaan! Hopelijk amuseren we ons want het is al lang geleden hoor![]()

Ik struikel altijd over dit soort verhalen. Ik vraag me dan altijd af hoe leugens "erin sluipen". Hij is er toch godverdomme zelf bij als hij ze vertelt?sissi zei:Ik probeer hem ook duidelijk te maken dat hij eerlijk moet zijn tegen mij zodat die leugens stoppen, hij komt met verschillende verhaaltjes op de proppen terwijl ik wel weet dat hij achter spul gaat en gebruikt. Die leugens zijn er voor mij teveel aan. Ik moet zeggen dat hij momenteel zijn best doet om eerlijk te zijn al sluipen er soms toch nog leugentjes in hoor.
Exceptional Insight zei:Ik struikel altijd over dit soort verhalen. Ik vraag me dan altijd af hoe leugens "erin sluipen". Hij is er toch godverdomme zelf bij als hij ze vertelt?
En op de een of andere manier blijf je een lulExceptional Insight zei:Ik struikel altijd over dit soort verhalen. Ik vraag me dan altijd af hoe leugens "erin sluipen". Hij is er toch godverdomme zelf bij als hij ze vertelt?sissi zei:Ik probeer hem ook duidelijk te maken dat hij eerlijk moet zijn tegen mij zodat die leugens stoppen, hij komt met verschillende verhaaltjes op de proppen terwijl ik wel weet dat hij achter spul gaat en gebruikt. Die leugens zijn er voor mij teveel aan. Ik moet zeggen dat hij momenteel zijn best doet om eerlijk te zijn al sluipen er soms toch nog leugentjes in hoor.
Daar heb je een punt. Misschien ben ik daar te gevoelig voor. Halve waarheden zijn voor mij halve leugens.speeseend zei:Voor sommigen is de waarheid verdraaien een leugentje en liegen een leugen..
Zelfs met al mijn goede bedoelingen. Gek is dat hè?ik doe mijn best zei:En op de een of andere manier blijf je een lul.
Ja. Wat is je punt?ik doe mijn best zei:Je bent er godverdomme zelf bij dat je dit zelf schrijft/vertelt.
Trek het je niet aan om wat EI zegt.Hij doet vaak dwars/stoer maar draait later wel bij.Ik kan ook wel eens zou doensissi zei:
Heeft geen flikker te maken met dwars doen. Als je liegt tegen iemand waar je van houdt, ben je een lul. Dat draait niet bij hoor.ik doe mijn best zei:Trek het je niet aan om wat EI zegt.Hij doet vaak dwars/stoer maar draait later wel bij.Ik kan ook wel eens zou doensissi zei:![]()
Ho. Stop. Dat zei ik niet.ik doe mijn best zei:EI. Je zult het best wel goed voor hebben met iedereen.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.ik doe mijn best zei:maar weet ook dat je best wel kwetsend over kunt komen.
Nee hoor. Jij bent alleen maar naïef.ik doe mijn best zei:En ik doe dat ook weleens ja,..
Dat lijkt nu alleen maar zo omdat jij niks terug weet te zeggen. Maar dat zegt helemaal niks. Het is aangeleerd dat wanneer je de beste argumenten hebt, je een discussie wint. Maar daar gaat het helemaal niet om.ik doe mijn best zei:Weet je,.ik ga daar niks meer aan toe voegen.Jij hebt gelijk.
Exceptional Insight zei:Dat lijkt nu alleen maar zo omdat jij niks terug weet te zeggen. Maar dat zegt helemaal niks. Het is aangeleerd dat wanneer je de beste argumenten hebt, je een discussie wint. Maar daar gaat het helemaal niet om.ik doe mijn best zei:Weet je,.ik ga daar niks meer aan toe voegen.Jij hebt gelijk.
Want op deze manier gaat het erom wie het handigst kan lullen. En volgens mij hebben de mensen die dat kunnen, dat geleerd omdat ze in essentie ongelijk hebben.
Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.
Ik blijf me verbazen over hoe zwaar mijn reacties altijd opgenomen worden. Nu ook weer. Dat meisje heeft de hele wereld voor die gozer over en alsnog blijft hij tegen haar liegen. Sorry, maar dat ga ik niet nuanceren, dan vind ik je een klootzak. En dat komt misschien bot over omdat het bot bedoeld is.seth zei:Ik begrijp wat je wilt zeggen. Maar de manier waarop, is soms even bepalend als wat je zegt. Ik probeer altijd te kijken naar welke boodschap je wil overbrengen, maar soms is het op zo'n harde manier dat mensen afgeschrikt worden, niet kijken naar wat je eigenlijk wilt toevoegen en je zien als een bot persoon.
Maar altijd maar die eeuwige gelukswensen en "het komt wel goed", hoe goedbedoeld ook, heb je uiteindelijk niks aan. Dan vind ik dat er even naar het hele plaatje gekeken moet worden en kan het vaak geen kwaad om iemand op een directe manier even op de dingen te wijzen.seth zei:Niet iedereen kan even goed met de hardheid van bepaalde dingen om. En ik vraag je niet om medelijden maar om empathie. Als je diep zit, helpt een klap tegen je hoofd niet alleen, ook een woord van steun of het gevoel krijgen dat er iemand is die je steunt.
Ik begrijp je punt, maar mijn eigen ervaring leert dat nuance en overal omheen draaien, hoe oprecht je intenties ook zijn, altijd averechts werkt.seth zei:Ik vraag je niet om te liegen of valse hoop te geven, maar soms kun je de bittere pil een klein beetje minder erg om slikken maken.
Waarom denk je dat ik die dingen zeg? Omdat ik geen gevoel in m'n donder heb? Ik heb met dat meisje te doen en als ik zie dat er over haar heen gelopen wordt, vind ik dat ze beter verdient.seth zei:Voor mij is veel van wat je zegt, rationeel gezien 100% de waarheid, maar de meeste mensen zijn nu eenmaal emotionele wezens.
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, ik vind het knap als mensen rustig kunnen blijven en de goede vrede kunnen bewaren terwijl er iemand zwaar benadeeld wordt. Ik kan dat niet. Maar dat zal wel zijn omdat ik zo'n ongevoelige lul ben.seth zei:Nu dit is hoe ik het zie, en gekleurd naar mijn manier van doen. Zie het niet als verwijt of terechtwijzing, ik respecteer je eerlijkheid.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."