Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCitroensap schoonmaakazijn?

Citroensap schoonmaakazijn?

69 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
joh, waarom haal je deze onzin topic nu weer naar boven, was net zo blij dat niemand meer hier schreef zodat hij in de vergetelheid raakte. en nu haal jij m weer naar boven na een maand, met dat t onzin is wat hier staat.
ja, dat wisten we al.
sorry, hoor, maar serieus, waarom m na een maand weer ophalen?
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ah ik wist niet dat het verboden was om te reageren op iets oudere topics??? :rolleyes: :rolleyes:
Tja ik ben hier even niet geweest, maar kon het niet laten om hierop iets te zeggen.

PS : Niet gelet op datum, zal voor Leveldisigner steeds opletten dat het onderwerp niet te lang heeft stil gelegen. Wist niet dat er mensen waren die om zoiets pissed geraken.
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kversta je wel Level :)
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
nehoor, ik heb helemaal geen zeggenschap hier, ben ook maar een (forum) gebruiker.
en oude topics ophalen is zeker geen crime! doe dat zelf ook wel eens wanneer ik iets vind via google ofzo, en dat blijkt dan een wat oudere topic te zijn.

wat mij stoorde was dat DEZE topic weer werd opgehaald, want wanneer je terug leest dan zal je zien dat de topic enkel grote onzin bevat, en dat meer en meer mensen zich gingen storen aan de topic starter, en zijn slappe gelul, (sorry, maar kan t gewoon niet anders uitdrukken).
het begon meer en meer te voelen alsof de starter ons bruin gebruikers in de maling wilde nemen, of t is gewoon een ongelooflijke idioot. en daarom was ik blij dat niemand meer hier schreef. het gelul van de started werd maar slapper en slapper en diende geen enkel doel meer,
dat was alles. dus, reageer waarop je wilt en doe dat zo vaak als je wilt, ik zal nieman de wet voorschrijven hier.

kan me voorstellen dat wanneer je een tijdje niet geweest bent je hierop wilde reageren, maar denk ook dat wanneer je de discussie van dag tot dag gevolgd had je ook blij zou zijn geweest dat de onzin hier ophield.
1
11011101.exeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die guide had ik al eens gelezen. Toen ik vandaag wou injecteren heb ik 8 keer de naald in mijn arm gedrukt en 8 keer misgeschoten. Ik had zoveel in de spuit zitten dat mijn hand te ver weg was om nog normaal bloed terug te kunnen trekken. Ik heb nu overal bulten op mijn armen en ik heb ook een kut humeur. Ik mis elke ader op mijn arm op onverklaarbare reden. En op een gegeven moment toen zat er gewoon nog oud bloed in de spuit dus toen heb ik hem maar weg gegooid. Ik snap echt niet hoe ik zo vaak kan missen.
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#6
11011101.exe zei:
Die guide had ik al eens gelezen. Toen ik vandaag wou injecteren heb ik 8 keer de naald in mijn arm gedrukt en 8 keer misgeschoten. Ik had zoveel in de spuit zitten dat mijn hand te ver weg was om nog normaal bloed terug te kunnen trekken. Ik heb nu overal bulten op mijn armen en ik heb ook een kut humeur. Ik mis elke ader op mijn arm op onverklaarbare reden. En op een gegeven moment toen zat er gewoon nog oud bloed in de spuit dus toen heb ik hem maar weg gegooid. Ik snap echt niet hoe ik zo vaak kan missen.
Klik om te vergroten...

je bent of een Troll, of je hebt te weinig zuurstof gekregen bij je geboorte... :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik hoop zo dat ik ongelijk heb, maar ik vrees dat nu 2 weken niet spuiten voor de topic starter een ondoenlijke zaak is. en mocht dit t geval zijn, dan is dat een mooie indicatie dat hij eigenlijk al verslaafd is.
maar zoals ik al zei, hoop dat ik ongelijk heb.

heel veel succes
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mocht dit serieus zijn: persoonlijk hoop ik echt dat je stopt met spuiten.. 'Swim' heeft het zelf jaren gedaan en geloof hem: de littekens gaan nooit meer weg (ook de geestelijke littekens niet..). Maar goed, als je het perse wilt, doe het dan alsjeblieft veilig!
Swim heeft zelf - inderdaad - citroensap gebruikt. Je wordt er niet blind van :wink: maar het is niet echt gezond (erg slecht voor je tanden: het gedeelte van je kiezen dat aansluit op je tandvlees gaat op den duur naar de kloten, het zuur veroorzaakt gaatjes en nog erger...).

Bestaat er geen spuitenomruil in de stad waar je woont? Die hebben vrijwel altijd schone lepels, naalden, filters, desinfectie en buisjes ascorbinezuur te koop voor 'een paar dubbeltjes'.
De Surinaamse/Indiase toko verkoopt ook vaak ascorbinezuur in een zakje. Ook wel citroenzuur genoemd: witte semi-doorzichtige korreltjes. Dat wordt o.a. gebruikt om mee te koken en siroop te maken. Altijd zo weinig mogelijk ascorbine gebruiken, doe alleen een paar korreltjes extra in je lepel als het echt niet oplost. Te veel ascorbine geeft een erg vervelende "flash" (en de kwaliteit van de dope is tegenwoordig toch al waardeloos vergeleken met de jaren '80 heb ik me laten vertellen..).

Al snap ik wel dat sommige mensen spuiten - bij goede dope dan - vergis je niet in de impact.. als je eenmaal verslaafd bent zijn de gevolgen echt niet te overzien. Vaak lukt het niet meer om af te kicken en/of enkel op methadon of subs te blijven staan en gaan mensen toch weer spuiten. Dan eindigen ze dus ook nog eens met een dubbele verslaving.
Maar goed, wat je ook doet: doe het s.v.p. veilig! Altijd schone naalden gebruiken en ook voor snuiven geldt: gebruik altijd je eigen buisje (i.v.m. gevaar van hepatitis C besmetting!!!). Succes, ik hoop dat je er van af ziet/blijft... en zo niet: ga liever snuiven!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
W.F.L. zei:
Ik hoop voor hem dat hij een troll is though.. =/
Klik om te vergroten...
1
11011101.exeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ga pas over 2 weken weer een keertje proberen voor de rest bedankt voor de hulp.
1
11011101.exeLid
01-01-2024, 00:00
#11
silverfish zei:
Al snap ik wel dat sommige mensen spuiten - bij goede dope dan - vergis je niet in de impact.. als je eenmaal verslaafd bent zijn de gevolgen echt niet te overzien. Vaak lukt het niet meer om af te kicken en/of enkel op methadon of subs te blijven staan en gaan mensen toch weer spuiten. Dan eindigen ze dus ook nog eens met een dubbele verslaving.
Maar goed, wat je ook doet: doe het s.v.p. veilig! Altijd schone naalden gebruiken en ook voor snuiven geldt: gebruik altijd je eigen buisje (i.v.m. gevaar van hepatitis C besmetting!!!). Succes, ik hoop dat je er van af ziet/blijft... en zo niet: ga liever snuiven!
Klik om te vergroten...

Bedankt Silverfish ik heb zonet bij de DA 100% medical grade ascorbic acid besteld en vervolgens opgehaald. Voor de rest denk ik dat die littekens wel weg zijn na een week en dan probeer ik het gewoon nog eens met een spuit die wat minder vol zit. Ik heb ook de 10 minuten film gezien van "how much citric" op youtube dat is echt een aanrader. En ik heb heel veel geleerd over hoe een IV injectie eigenlijk werkt. Het ding is dus dat je de hele naald eigenlijk horizontaal in de ader moet laten glijden? In ieder geval ik laat meestel de naald door de ader heen prikken en dan probeer ik de naald stil te houden tijdens het regristreren en het spuiten. Maar dit lukt dus niet met een volle spuit. In ieder geval wens me geluk voor volgende keer! En die littekens zijn morgen al wel genezen hoor, het is minder erg als het klinkt ik wil wel een foto maken hoor!
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#12
God, ik weet niet meer hoe Swim het ooit heeft geleerd, het is al zo lang geleden.. op een dag is Swim gewoon zelf begonnen met experimenteren (in zijn eentje, erg dom en gevaarlijk).
Misschien gebruik je te veel water waardoor je spuit zo vol wordt dat bloed trekken lastig wordt (gevaar dat je hem te ver uit trekt en dan ben je dus alles kwijt..) en moet je het geheel wat meer laten inkoken en/of minder water gebruiken?
En probeer ook zoveel mogelijk te rouleren met de plekken wáár je spuit. Swim gebruikte helaas altijd dezelfde 3 plekken en heeft daar flinke (permanente) littekens aan over gehouden..
Maar als je steeds een andere plek gebruikt én vooraf de boel goed ontsmet én altijd nieuwe naalden gebruikt krijg je veel minder snel littekens. Helaas was dat alles 'in mijn tijd' wat minder bekend dan nu.
Inderdaad (bijna) horizontaal er in, maar ietsje schuin. Eerst registeren, beetje bloed terugtrekken en dan zetten..als het dan toch pijn doet zit je dus fout.. Als het telkens mislukt ga dan in godsnaam toch maar snuiven of chinezen want je wilt echt geen gedonder zoals een bloedvergiftiging en/of abces, geloof me..

En nog liever: helemaal stoppen (sprak moeders :wink: )
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik blijf het onverstandig vinden, dat zo'n onervaren iemand meteen met zulke shit begint.
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik begin het hilarisch te vinden dat mensen hier serieus op ingaan. Maar je weet natuurlijk nooit hoe simpel iemand in elkaar kan zitten. Dus daarom mocht dit serieus zijn wat ik mij niet voor kan stellen, je bent al verslaafd hoor, je moet er alleen zelf nog ff achterkomen.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#15
sorry, je hebt helemaal gelijk! ik bedoelde citroenSAP en niet zuur!

maar, zoals al boven vermeld zijn er in redelijk grote steden altijd spuitomruil punten die gratis of voor een echt heeeel redelijke vergoeding spuiten geven. als ik jou was zou ik daar gewoon eens kijken, je komt dan vast wel iemand tegen die ook spuit en die je om raad kan vragen. zelf zou ik gewoon wat dope meenemen dan en die persoon wat aanbieden in ruil voor info over hoe nu wel goed te spuiten. dan kan hij t voordoen of bij jou doen en dan weet je t voor eens en altijd want dit is echt geen doen hoor!

en sorry, je wilt dit helemaal niet horen maar toch voel ik me geroepen om je dit te zeggen. je schreef;
"En ik kan alles hebben ik raak echt niet verslaafd aan iets ik heb ook nog een sociaal leven..."
heroine is een stof die slechts weinigen recreatief kunnen gebruiken, zo af en toe dus. zowat iedere junk, ook ik, zeiden in het begin hetzelfde. zelf ben ik minstens dagelijks enkele keren voor minstens 3 a 4 weken lang gewaarschuwd voor heroine. ik zou er verslaafd aan raken vertelde men me, en ook ik had een soort gelijk antwoord als jij. kan me nog zo goed herinneren dat ik dacht; ik ben niet dom! dat jullie er nu niet vanaf kunnen blijven, mij zal dat niet gebeuren, ik gebruik t gewoon een tijdje en dan ben ik er klaar mee.
ben nu 27 jaar verder, nog altijd verslaafd.
punt is, alles wat jij tot nu toe hier hebt vermeld duidt er sterk op dat je verslaafd zult raken. een "normaal" mens was allang gestopt met spuiten en dope in t algemeen na zoveel ellende met t spuiten op zich. maar jij blijft maar doorgaan, wat voor mij er duidelijk op wijst dat je eigenlijk al geestelijk verslaafd bent, je wilt t alleen nog niet weten. maar goed, zoals ik toen ook niets van die waarschuwingen wilde weten zul jij nu ook niet gevoelig zijn voor mijn waarschuwingen hier, en die van anderen.

en dat je een sociaal leven hebt is mooi, maar bedenk wel, dat zal steeds minder worden, omdat mensen je gaan mijden wanneer ze het weten, en omdat je zelf niet echt meer behoefde hebt aan mensen om je heen wanneer je lekker stoned bent.

succes en ik hoop dat ik het mis heb, maar helaas weet ik wel beter nu....
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#16
leveldesigner zei:
sorry, je hebt helemaal gelijk! ik bedoelde citroenSAP en niet zuur!

maar, zoals al boven vermeld zijn er in redelijk grote steden altijd spuitomruil punten die gratis of voor een echt heeeel redelijke vergoeding spuiten geven. als ik jou was zou ik daar gewoon eens kijken, je komt dan vast wel iemand tegen die ook spuit en die je om raad kan vragen. zelf zou ik gewoon wat dope meenemen dan en die persoon wat aanbieden in ruil voor info over hoe nu wel goed te spuiten. dan kan hij t voordoen of bij jou doen en dan weet je t voor eens en altijd want dit is echt geen doen hoor!

en sorry, je wilt dit helemaal niet horen maar toch voel ik me geroepen om je dit te zeggen. je schreef;
"En ik kan alles hebben ik raak echt niet verslaafd aan iets ik heb ook nog een sociaal leven..."
heroine is een stof die slechts weinigen recreatief kunnen gebruiken, zo af en toe dus. zowat iedere junk, ook ik, zeiden in het begin hetzelfde. zelf ben ik minstens dagelijks enkele keren voor minstens 3 a 4 weken lang gewaarschuwd voor heroine. ik zou er verslaafd aan raken vertelde men me, en ook ik had een soort gelijk antwoord als jij. kan me nog zo goed herinneren dat ik dacht; ik ben niet dom! dat jullie er nu niet vanaf kunnen blijven, mij zal dat niet gebeuren, ik gebruik t gewoon een tijdje en dan ben ik er klaar mee.
ben nu 27 jaar verder, nog altijd verslaafd.
punt is, alles wat jij tot nu toe hier hebt vermeld duidt er sterk op dat je verslaafd zult raken. een "normaal" mens was allang gestopt met spuiten en dope in t algemeen na zoveel ellende met t spuiten op zich. maar jij blijft maar doorgaan, wat voor mij er duidelijk op wijst dat je eigenlijk al geestelijk verslaafd bent, je wilt t alleen nog niet weten. maar goed, zoals ik toen ook niets van die waarschuwingen wilde weten zul jij nu ook niet gevoelig zijn voor mijn waarschuwingen hier, en die van anderen.

en dat je een sociaal leven hebt is mooi, maar bedenk wel, dat zal steeds minder worden, omdat mensen je gaan mijden wanneer ze het weten, en omdat je zelf niet echt meer behoefde hebt aan mensen om je heen wanneer je lekker stoned bent.

succes en ik hoop dat ik het mis heb, maar helaas weet ik wel beter nu....
Klik om te vergroten...

mooi dat je het hem NOG een keer probeert uit te leggen, maar of hij is een troll (hoop het voor hem), of hij is een verloren zaak... Hij gaat keihard op z'n bek en lijkt er nog trots op ook! En zoals ik hem al eerder zei, hij heeft geen flauw idee wat voor shit er aan komt als het geldgebrek begint te prikken
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#17
leveldesigner zei:
en dat je een sociaal leven hebt is mooi, maar bedenk wel, dat zal steeds minder worden, omdat mensen je gaan mijden wanneer ze het weten, en omdat je zelf niet echt meer behoefde hebt aan mensen om je heen wanneer je lekker stoned bent.

succes en ik hoop dat ik het mis heb, maar helaas weet ik wel beter nu....
Klik om te vergroten...

Trol of niet, Leveldesigner heeft 100% gelijk met zijn antwoord aan hem/haar. Ook ik ben 27 jaar later nog steeds verslaafd. dat wil zeggen: ik gebruik al lang niet meer maar ik heb nog wel methadon nodig i.v.m. een pijnprobleem en ik zal mijn leven lang gevoelig voor verslavingen blijven (ook net gestopt met roken na 27 jaar :P )

Ik was al op heel jonge leeftijd gefascineerd door drugs en alles wat daarmee te maken had. Verzamelde bijvoorbeeld krantenknipsels over heroine en speed, lang voordat ik het zelf ging gebruiken. Misschien was het allemaal wel 'meant to be' en was ik toch wel verslaafd geraakt 'no matter what' maar als ik het kon overdoen dan wist ik het wel: laten staan die troep!
Tot (ongeveer) je 30ste lijkt het alsof je een heel leven voor je hebt en alles nog ten goede kan keren maar dan ben je opeens 40... en dan denk je verdomme, had ik maar die studie gedaan die ik zo leuk vond, had ik maar een beter sociaal leven opgebouwd, had ik maar dit en had ik maar dat.. en geloof me, dan is het heel erg moeilijk om er nog iets leuks van te maken.

Je moet toeslaan als je nog jong bent! Dat geldt voor een studie en het opbouwen van je vriendenkring en voor heel veel andere dingen. Afkicken gaat trouwens ook een stuk gemakkelijker als je onder de 30 bent. Eenmaal langer dan 15 jaar verslaafd wordt afkicken een nachtmerrie. Dus.. nokken met die zooi zolang het nog kan!

En sterkte iedereen die aan het afkicken/afbouwen is. Waar een wil is, is een weg!
s
sethLid
01-01-2024, 00:00
#18
silverfish zei:
leveldesigner zei:
en dat je een sociaal leven hebt is mooi, maar bedenk wel, dat zal steeds minder worden, omdat mensen je gaan mijden wanneer ze het weten, en omdat je zelf niet echt meer behoefde hebt aan mensen om je heen wanneer je lekker stoned bent.

succes en ik hoop dat ik het mis heb, maar helaas weet ik wel beter nu....
Klik om te vergroten...

Trol of niet, Leveldesigner heeft 100% gelijk met zijn antwoord aan hem/haar. Ook ik ben 27 jaar later nog steeds verslaafd. dat wil zeggen: ik gebruik al lang niet meer maar ik heb nog wel methadon nodig i.v.m. een pijnprobleem en ik zal mijn leven lang gevoelig voor verslavingen blijven (ook net gestopt met roken na 27 jaar :P )
Klik om te vergroten...

Tuurlijk heeft LD gelijk, meer dan gelijk zelfs, maar het is hem al in een paar topics van naaldje tot draadje uitgelegd.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
11011101.exe zei:
Ik ga pas over 2 weken weer een keertje proberen voor de rest bedankt voor de hulp.
Klik om te vergroten...
Geen dank en goed dat je ff een paar weekjes rust neemt
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#20
11011101.exe zei:
Ik ga pas over 2 weken weer een keertje proberen voor de rest bedankt voor de hulp.
Klik om te vergroten...
Luister nou, als dit echt serieus bent kap er nu mee nu het nog kan, echt zal niet makkelijk zijn om het vanaf nu nooit meer te doen. Maar als je nu doorgaat ook al neem je 2 weken rust dan weet je echt niet wat je te wachten staat. Net als anderen hier ben ik ook lang verslaafd. Zo'n 25 jaar, maar de laatste 5 jaar sta ik op een redelijke onderhoudsdosis methadon en mede daardoor kan ik gelukkig mijn gebruik beperken tot 1 hooguit 2 keer in de maand. Maar als ik toendertijd had geweten wat ik nu weet dan was ik er nooit aan begonnen. En op mijn 20e vond ik het zelfs stoer om te zeggen dat ik heroine gebruikte, echt absurd belachelijk maar wel waar. Nou in ieder geval, dus mocht je geen troll zijn en toch serieus zijn kap er gewoon mee voordat je het jezelf echt ongelofelijk moeilijk maakt. En weet je wat het ook is met dat afkicken, de eerste keer valt nog mee, maar steeds als je opnieuw begint wordt het zwaarder en moeilijker(lichamelijk en geestelijk).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."