Mocht dit serieus zijn: persoonlijk hoop ik echt dat je stopt met spuiten.. 'Swim' heeft het zelf jaren gedaan en geloof hem: de littekens gaan nooit meer weg (ook de geestelijke littekens niet..). Maar goed, als je het perse wilt, doe het dan alsjeblieft veilig!
Swim heeft zelf - inderdaad - citroensap gebruikt. Je wordt er niet blind van
![:wink:]()
maar het is niet echt gezond (erg slecht voor je tanden: het gedeelte van je kiezen dat aansluit op je tandvlees gaat op den duur naar de kloten, het zuur veroorzaakt gaatjes en nog erger...).
Bestaat er geen spuitenomruil in de stad waar je woont? Die hebben vrijwel altijd schone lepels, naalden, filters, desinfectie en buisjes ascorbinezuur te koop voor 'een paar dubbeltjes'.
De Surinaamse/Indiase toko verkoopt ook vaak ascorbinezuur in een zakje. Ook wel citroenzuur genoemd: witte semi-doorzichtige korreltjes. Dat wordt o.a. gebruikt om mee te koken en siroop te maken. Altijd zo
weinig mogelijk ascorbine gebruiken, doe alleen een paar korreltjes extra in je lepel als het echt niet oplost. Te veel ascorbine geeft een erg vervelende "flash" (en de kwaliteit van de dope is tegenwoordig toch al waardeloos vergeleken met de jaren '80 heb ik me laten vertellen..).
Al snap ik wel dat sommige mensen spuiten - bij goede dope dan - vergis je niet in de impact.. als je eenmaal verslaafd bent zijn de gevolgen echt niet te overzien. Vaak lukt het niet meer om af te kicken en/of enkel op methadon of subs te blijven staan en gaan mensen toch weer spuiten. Dan eindigen ze dus ook nog eens met een dubbele verslaving.
Maar goed, wat je ook doet: doe het s.v.p. veilig! Altijd schone naalden gebruiken en ook voor snuiven geldt: gebruik
altijd je eigen buisje (i.v.m. gevaar van hepatitis C besmetting!!!). Succes, ik hoop dat je er van af ziet/blijft... en zo niet: ga liever snuiven!