Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEindelijk van de meet af

Eindelijk van de meet af

28 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#1
hey liefie,
ik ben supertrots op je hoor, ook wel op mezelf ( al 5 mndn, 1 week en 1 dag geen meet meer op)en uiteraard op r@ !
ennuh.. de volgende x wel borrelen bij mijn buren he? ze hebben goeie tips :wink:
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben een tijdje niet op het forum geweest omdat ik af ging kicken van de meet.
Ben 7 weken in een kliniek in Schotland geweest omdat ik wist dat ik de afbouw thuis na 30 jaar niet zou gaan redden.
Heb het zeker zwaar gehad en heb momenten gehad dat ik dacht: ik trek het niet meer, ik ga naar huis.
Maar ik zat daar in the middle of nowhere en was niet eens in staat om m''n koffer te pakken en naar het vliegveld te gaan.
Nu, bijna 3 mnd. clean, voel ik me best goed en ben blij dat ik eindelijk van de meet af ben.
Maar het duurde best een tijd en was zooo moe, uitgeput gewoon. Plus onrustgevoel en dat vreselijke onbehaaglijke gevoel. Als je op de bank hing dacht je; nee, dit is het ook niet. En als je dan op bed ging liggen dat was het ook niet, nergens voelde je je comfortabel.
Het enige wat nog wel blijft is een paar keer per dag niezen, af en toe wat kramp(magnesium helpt zeker) en enorme gaapaanvallen die gewoonweg niet zijn te stoppen. Ook wel last sávonds na het eten van een opgeblazen gevoel in m'n maag en soms nog wat onrust.
Maar het weegt niet meer op tegen wat het is geweest, het gaat nu echt een stuk beter.
En het niezen, gapen etc. kan maanden duren, maar vind dat niet het ergste.
Het belangrijkste vind ik dat ik m'n energie weer meer terug heb. Want dat wekenlange uitgeputte gevoel en tot net in staat zijn om de dagelijkse dingen te doen(met heel veel moeite hoor) vond ik het meest ellendige, samen met het onbehaaglijke onrustgevoel. Dacht soms echt'; weet niet of ik dit nog lang volhoud. Maar het gaat op een gegeven moment echt beter.
Je moet alleen veel geduld hebben(laat dat nou niet m'n sterkste punt zijn)!
Ik dacht eigenlijk alleen maar; ik wil nooit meer meet gebruiken. Ik ga er ook nooit meer van afkicken, dat trek ik niet meer. Ik mis er ook niks aan eigenlijk, voel me niet veel anders nu.
Maar ben wel eindelijk bevrijd .
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#3
Respect hoor!.En op naar een ander leven.Heb je nog nazorg met andere medicatie.Ik zelf merk wel het verschil dat ik nu geen meth meer heb.Wel nog een beetje suboxone.Ik begin niet meer te zweten binnen 24-uur,of lichaamlijk ziek te worden binnen 24-uur.En ik voel me toch wat minder verdoofd,zelfs helder.Voor sommigen is meth een oplossing,voor mij nooit meer.En voor jou nu eindelijk ook. :wave:
m
moertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben trots op je !
:rock:
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja ik heb Trazolan, een anti-depressiva met als bijwerking dat je er goed op slaapt.
Dit geven ze in Schotland als slaapmedicatie omdat het niet verslavend is. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo goed heb geslapen tijden m'n afkick. Dat scheelt wel hoor.
In het begin natuurlijk maar 4 a 5 uurtjes, nu wel 7 , soms 8 uur. Vroeger kon ik hele nachten niet slapen.
Omdat ik vaak depressief werd na een paar maanden blijf ik dit 1 of 2 jaar gebruiken.
Het schijnt dat de endorfine huishouding pas na zo;n lange tijd zich wat hersteld heeft.
En bij sommige herstelt het nooit meer heb ik wel eens gehoord.
Maar goed, ik zie het wel. Het belangste vind ik dat ik me nu goed voel en dat ik van de meet af ben.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heeeeeel heeeeeel goed gedaan .... ook ik ben trots op je!
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Respect! Volhouden zal ik zeggen!
Ik zou denk ik ook in die 7 weken helemaal gek worden. Maar super dat je je nu zo goed voelt! :rock:
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#8
veel respect vor jou! keep it that way....u know wy :P
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey,
long time no see! ook Ra!

Hier gaat het nog steeds prima op gebied van opiaten enzo!

Wel is er het een en ander in mijn privée leven gebeurd (Daarom sorry Ra dat ik niet belde!)

Maar goed N. dat je het hebt klaar gespeeld!

Na 30 jaar!
Maar je ziet het lukt!
Ik ben zowat bijna een jaar verder! En eigenlijk, buiten een kleine paar momentjes gaat het prima!

Dikke kus for ya all
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heei Nina,

Goed van je te horen en dat het ook goed gaat.
Toch vind ik het cleane leven af en toe niet mee vallen. Maar ja, is dat zo gek na 33 jaar??
Maar ben wel heel blij dat ik eindelijk van die kl...meet af ben.
Het viel niet mee, maar dat weten we onderdehand wel, ben zooo moe geweest en echt rot gevoeld. Nu ben ik helemaal niet meer moe en dat is zo fijn.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ninanina zei:
Hey,
long time no see! ook Ra!

Hier gaat het nog steeds prima op gebied van opiaten enzo!

Wel is er het een en ander in mijn privée leven gebeurd (Daarom sorry Ra dat ik niet belde!)

Maar goed N. dat je het hebt klaar gespeeld!

Na 30 jaar!
Maar je ziet het lukt!
Ik ben zowat bijna een jaar verder! En eigenlijk, buiten een kleine paar momentjes gaat het prima!

Dikke kus for ya all
Klik om te vergroten...

Hoi Nina,

Fijn om te horen dat het goed gaat met je. Ik wens jou en je kinderen het állerbeste!

En voor jou, Nonna: klasse! Het zal elke dag een stukje beter gaan, meis! :wink:

Liefs,
R@ :wave:
b
bladerunnerLid
01-01-2024, 00:00
#12
marcus
Brummen,

Beste Nona, net als alle anderen vind ik het ONGELOOFLIJK knap dat je die 7 weken hebt
volgehouden.
Was het een bewuste keus om in the middle of nowhere te zitten?
Ook vind ik het goed om te horen dat na 30 jaar jouw lichaam tóch weer zijn eigen
endorfinen ging aanmaken.
Nou moet ik wel zeggen dat een ervaren verslavingsarts die ik ken mij zij
dat 15 % van de meet-verslaafden dit niet kan, omdat het lichaam niet meer zijn eigen
endorfinen na zoveel jaren kan aanmaken, let wel die 15 % was een gemiddelde
ik denk dat hoe langer men gebruikt hoe moeilijker het wordt, dus nogmaals
héél erg goed van je!
Ikzelf gebruik sinds 1992 methadon waarvan 3 jaar niet, door detentie, ikzelf
heb nóóit vrijwillig kunnen afkicken, ik kan niet tegen lichamelijk ongemak
en ik heb de neiging om psychosomatische klachten te ontwikkelen, ik
denk dat ik ziek ben maar in werkelijkheid valt het wel mee.
Groeten van Marcus, (bladerunner)
j
jimcpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Verslaving aan opiaten is een ongeneeslijke ziekte. Stoppen met vervangende medicatie ( methadon, buprenorphine eventueel naltrexon ) leidt onherroepelijk tot terugval.

Een juiste dosering van het vervangend middel behoort geen bijwerkingen te hebben. Als je je niet prettig voelt met methadon dan is de dosering te hoog ( of te laag ). Als je kunt afbouwen naar 20mg methadon dan kun je omgezet worden naar buprenorphine.

De starter van deze thread is het gelukt om zich tijdelijk helemaal opiaatvrij te maken. Iemand met een geschiedenis van 30 jaar opiaatgebruik kan dat niet vol houden. In zo'n geval -moet- je minimaal naltrexon blijven nemen. Het is een middel dat de opiaatreceptoren bezet houdt en zo craving en terugval voorkomt.

Het gebruik van anti-depressiva is gevaarlijker en schadelijker dan het gebruik van opiaten.

Accepteer dat je ongeneeslijk ziek bent. Stop alleen met vervangende medicatie als je er echt veel last van hebt ( komt zelden voor ) en dan nog: blijf Naltrexon nemen.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#14
jimcp zei:
Verslaving aan opiaten is een ongeneeslijke ziekte. Stoppen met vervangende medicatie ( methadon, buprenorphine eventueel naltrexon ) leidt onherroepelijk tot terugval...
Klik om te vergroten...

Eigen ervaring, denk ik dan, geen feit!


jimcp zei:
..Het gebruik van anti-depressiva is gevaarlijker en schadelijker dan het gebruik van opiaten...
Klik om te vergroten...

Mee eens! Niets werkt beter dan Hero. Of je nu pijn aan je hart hebt of een kneuzing aan je verstand. Daarnaast ben ik van mening dat SSRIs puur vergif voor de mind zijn.

jimcp zei:
..Accepteer dat je ongeneeslijk ziek bent...
Klik om te vergroten...

Acceptatie, jezelf overtuigen van het risico is te allen tijde een wijze les. Ook voor niet verslaafden.

Totaal gezien wil ik graag aan een ieder meegeven dat elke situatie een unieke is / waar een wil is, is een weg. Klinkt als bullshit, i know (: tot je weer aan the other side staat.
a
artworkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat van die ssri's ben ik het niet mee eens. Heb ook een lange verslaving achter de rug van heroine en coke (shotten). Maar goed mijn zwaartepunt lag bij coke gebruik had ik mezelf totaal niet mee in de hand en ik denk dat ssri's dan wel nutttig kunnen zijn. Want ik kreeg daardoor wel grip op mijn leven terug. Slik het nog steeds denk al iets van 15 jaar ofzo. Deze medicijnen hebben natuurlijk ook iets met receptoren enzo te maken. Maar goed ik heb inmiddels weer huisje boompje beestje en werk ook weer. Ik durf er niet meer mee te stoppen heb ik wel geprobeert maar ging na een paar dagen de verkeerde kant op als je begrijpt wat ik bedoel.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Toch fijn om van iemand te horen dat SSRI's functioneel kunnen zijn. Ga zo door!
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#17
vandaag precies 1 jaar van de meet af !
@ jimcp ; accepteer dat je erg onnozel bent, wat een ontzettend b s verhaal zeg, het is geen ongeneeslijke ziekte maar een opeenvolging van foute keuzes, misschien lastig uit te komen maar zeker niet onmogelijk !!!
antidepressieva is helemaal niet schadelijker dan opiaten, wat een onzin, het wordt vaak te snel voorgeschreven maar er zijn talloze mensen,waaronder ik zelf, er veel baat bij hebben of hebben gehad.
ga wat anders doen dan proberen mensen te demotiveren, de t s heeft haar leven goed op orde!

dag artwork, het jaar is omgevlogen. :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jo-jo Jool, goed bezig (-:

Gebruik je naast de SSRI's nog andere middelen?

Nog even off-topic:

Die SSRI's werden mij erg rap opgelegd. Dat 'opleggen' vond ik geenszins een goede methode. Psychische klachten zijn veelal ook op te lossen door er mee aan de slag te gaan. Dit is vaak een lange weg, maar om deze weg nu met SSRI's te moeten bewandelen..

Ik heb een jaar of twee geleden Zembla - de piekerpil - gekeken, klik hier en schrok toch wel even over wat er gebracht werd. Het is goed om ervan bewust te blijven dat het uiteindelijk zonder pillen en poeders mogelijk moet zijn. Anders zou men toch wel kunnen spreken van een ongeneeslijke ziekte..

Nogmaals mijn complimenten, Bravo Joolie-ah!
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#19
ha speeseend !
dank je wel, ik ben er ook best trots op hoor.
ik slik sinds 21-08-2010 ook geen ssri's meer, toen ik met heroine stopte 22-05-2005 ( na 20 jaar)kwam ik er pas achter dat het een enorme gevoelsonderdrukker was, dus ik stuiterde alle kanten op om vervolgens weg te zakken in een depressie en bij mij heeft het echt goed geholpen, ik ben ook naar een psychotherapeut gegaan hoor( geen dopegerelateerde)
verder gebruik ik niks meer, heb wel een aantal maanden zolpidemtartraat gehad vanwege slaapproblemen maar die slik ik al een tijd niet meer, soms een biertje en als ik met mijn vriendinnen op stap ben wil ik wel eens doorzakken maar dat ik eens in de 5 weken ofzo.
het bevalt me prima, kop op orde en geen ( grote ) problemen meer.
met jou ook alles goed ?
ssri's zijn seroronine heropname remmers,ze zijn op zich vrij mild en je hebt nauwelijks tot geen afkickverschijnselen, dat is helaas niet bij alle antidepressieva's het geval.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#20
Met mij gaat ook alles goed, dank je! Ik gebruik helemaal niets meer van Opiaten of andere middelen behalve Alcohol.

Eigenlijk ben ik weer verder gegaan met mijn leven waar ik ongeveer vijftien jaar geleden gebleven was. Ik drink zonder zorgen over mijn verlaving van Opiaten, die ik jarenlang heb meegedragen.

Gewoon genieten dus (-:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."