Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEindelijk van de meet af

Eindelijk van de meet af

28 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
jimcp zei:
Verslaving aan opiaten is een ongeneeslijke ziekte. Stoppen met vervangende medicatie ( methadon, buprenorphine eventueel naltrexon ) leidt onherroepelijk tot terugval...
Klik om te vergroten...

Eigen ervaring, denk ik dan, geen feit!


jimcp zei:
..Het gebruik van anti-depressiva is gevaarlijker en schadelijker dan het gebruik van opiaten...
Klik om te vergroten...

Mee eens! Niets werkt beter dan Hero. Of je nu pijn aan je hart hebt of een kneuzing aan je verstand. Daarnaast ben ik van mening dat SSRIs puur vergif voor de mind zijn.

jimcp zei:
..Accepteer dat je ongeneeslijk ziek bent...
Klik om te vergroten...

Acceptatie, jezelf overtuigen van het risico is te allen tijde een wijze les. Ook voor niet verslaafden.

Totaal gezien wil ik graag aan een ieder meegeven dat elke situatie een unieke is / waar een wil is, is een weg. Klinkt als bullshit, i know (: tot je weer aan the other side staat.
a
artworkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat van die ssri's ben ik het niet mee eens. Heb ook een lange verslaving achter de rug van heroine en coke (shotten). Maar goed mijn zwaartepunt lag bij coke gebruik had ik mezelf totaal niet mee in de hand en ik denk dat ssri's dan wel nutttig kunnen zijn. Want ik kreeg daardoor wel grip op mijn leven terug. Slik het nog steeds denk al iets van 15 jaar ofzo. Deze medicijnen hebben natuurlijk ook iets met receptoren enzo te maken. Maar goed ik heb inmiddels weer huisje boompje beestje en werk ook weer. Ik durf er niet meer mee te stoppen heb ik wel geprobeert maar ging na een paar dagen de verkeerde kant op als je begrijpt wat ik bedoel.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toch fijn om van iemand te horen dat SSRI's functioneel kunnen zijn. Ga zo door!
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#4
vandaag precies 1 jaar van de meet af !
@ jimcp ; accepteer dat je erg onnozel bent, wat een ontzettend b s verhaal zeg, het is geen ongeneeslijke ziekte maar een opeenvolging van foute keuzes, misschien lastig uit te komen maar zeker niet onmogelijk !!!
antidepressieva is helemaal niet schadelijker dan opiaten, wat een onzin, het wordt vaak te snel voorgeschreven maar er zijn talloze mensen,waaronder ik zelf, er veel baat bij hebben of hebben gehad.
ga wat anders doen dan proberen mensen te demotiveren, de t s heeft haar leven goed op orde!

dag artwork, het jaar is omgevlogen. :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jo-jo Jool, goed bezig (-:

Gebruik je naast de SSRI's nog andere middelen?

Nog even off-topic:

Die SSRI's werden mij erg rap opgelegd. Dat 'opleggen' vond ik geenszins een goede methode. Psychische klachten zijn veelal ook op te lossen door er mee aan de slag te gaan. Dit is vaak een lange weg, maar om deze weg nu met SSRI's te moeten bewandelen..

Ik heb een jaar of twee geleden Zembla - de piekerpil - gekeken, klik hier en schrok toch wel even over wat er gebracht werd. Het is goed om ervan bewust te blijven dat het uiteindelijk zonder pillen en poeders mogelijk moet zijn. Anders zou men toch wel kunnen spreken van een ongeneeslijke ziekte..

Nogmaals mijn complimenten, Bravo Joolie-ah!
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#6
ha speeseend !
dank je wel, ik ben er ook best trots op hoor.
ik slik sinds 21-08-2010 ook geen ssri's meer, toen ik met heroine stopte 22-05-2005 ( na 20 jaar)kwam ik er pas achter dat het een enorme gevoelsonderdrukker was, dus ik stuiterde alle kanten op om vervolgens weg te zakken in een depressie en bij mij heeft het echt goed geholpen, ik ben ook naar een psychotherapeut gegaan hoor( geen dopegerelateerde)
verder gebruik ik niks meer, heb wel een aantal maanden zolpidemtartraat gehad vanwege slaapproblemen maar die slik ik al een tijd niet meer, soms een biertje en als ik met mijn vriendinnen op stap ben wil ik wel eens doorzakken maar dat ik eens in de 5 weken ofzo.
het bevalt me prima, kop op orde en geen ( grote ) problemen meer.
met jou ook alles goed ?
ssri's zijn seroronine heropname remmers,ze zijn op zich vrij mild en je hebt nauwelijks tot geen afkickverschijnselen, dat is helaas niet bij alle antidepressieva's het geval.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met mij gaat ook alles goed, dank je! Ik gebruik helemaal niets meer van Opiaten of andere middelen behalve Alcohol.

Eigenlijk ben ik weer verder gegaan met mijn leven waar ik ongeveer vijftien jaar geleden gebleven was. Ik drink zonder zorgen over mijn verlaving van Opiaten, die ik jarenlang heb meegedragen.

Gewoon genieten dus (-:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#8
goed zo ! wij laten zien dat er wel degelijk leven is na de dope !
mijn leven ziet er wel anders uit hoor, ander werk en weer aan de studie,ander huis, andere vriend
maar een geweldig gevoel, eindelijk verlost te zijn van die onrust in mijn kop en eindelijk het gevoel te hebben dat de ballans goed is. :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
^uiteraard is ook mijn leven op die punten gigantisch veranderd (:

Ik doelde meer op een stilstand van bijvoorbeeld emotionele ontwikkeling van ongeveer vijftien jaar. Werk, drang tot leren (leven) hoort hier ook bij (-:

We zitten niet zover van elkaar af betreffende de succesformule.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."