Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEindelijk van de meet af

Eindelijk van de meet af

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou ook maar even reageren, zit nooit meer op het forum te kijken, misschien boeit die dope me niet zo meer??!!
Dat het na 30 jaar onmogelijk is om clean te blijven, gebeurt niet vaak, maar is niet waar denk ik.
En die naltrexon heb ik ook al eens gehad en vond het niks, volgens mij is het ook de grootste rotzooi.
De SSRI's kunnen (tijdelijk) meehelpen om weer goed in je vel te komen.
Heb al zo veel therapie gehad( afkickcentra gezeten) dat ik blijkbaar de serotinen stofjes miste(die 15%??) en nu gaat het goed. Ben heel blij dat ik al 10 mnd. clean ben en ik zit lekker in mijn vel, wat ik jaren niet heb gehad.
Dus het kan!!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed bericht Nonna!

Misschien is het inderdaad wel zo dat je er genoeg van moet hebben om daadwerkelijk te stoppen voor altijd.

Heb jij geen last van zaligmakende, zij het wat confronterende dopedromen? Dat is het enige waar ik van tijd tot tijd mee geplaagd wordt.
r
ratmatje020Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo Nonna ten 1e wil ik zeggen vet gefeliciteerd en goed gedaan dat je afgekickt ben en wens je veel geluk en sterkte!
En ik had een vraagje ik zou ook dolgraag willen wat jij gedaan hebt naar schotland gaan naar de kliniek om daar ook van methadon af te kicken.
maar ik wil graag weten wat het kost enzo om af te kicken daar en of het vergoed word door de verzekering.
Er is niets wat ik liever wil dus als jij of iemand mij wat info kan geven over de prijs wachttijden en voorwaarden enzo dolgraag.
Zou het liefste morgen al vertrekken!
a
autopetLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nonna ik benijdt jou maar vind jou ook heel sterk. Ik ben zelf van 1983 tot 2004 een intraveneus gebruiker geweest van heroine, coke en speed. Vanaf 1985 heb ik daarnaast ook altijd metha's geslikt. In 2004 ben ik met alle illegale drugs gestopt en mijn methadon gebruik van 125 mgr naar 25 mgr vermindert. Ik ben alleen heel erg bang om er helemaal mee te stoppen. Ik ben nu in staat om een redelijk 'normaal' leven te hebben. D.w.z. ik woon in een huis waar ik alle rekeningen op tijd voor betaal. Ik werk 40 uur per week in een bedrijf waar zowel mijn collega's alsook mijn baas blij met mij zijn. (En totaal geen vermoeden van mijn drugsverleden hebben). En een redelijk sociaal leven.
Ik gebruik mijn metha's als een soort valscherm. Ik gebruik af en toe wat meer metha's dit voorkomt dat ik helemaal op mijn bek ga.
Het gene waar ik wel heel veel moeite mee blijf houden is dat voortdurend met mensen moet omgaan. Als heroinejunk deed ik dat alleen als ik iemand ergens voor nodig had.
Herkennen andere ex-gebruikers dit?
Nonna ik hoop dat het nog steeds heel goed met jou gaat.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
knap hoor Autopet, dat je het zo lang al vol houdt.
Ik zou dan ook nog maar gerust even op 25 mg blijven staan met de methadon, want ookal lijkt het weinig, toch is 25 mg best veel vergeleken met helemaal geen meth meer. En een terug val is dan misschien snel gemaakt, zeker wanneer je aangeeft dat je af en toe wat meer neemt, beter wat meer meth dan, dan wanneer je af en toe opeens weer wat gaat gebruiken.

Over dat wanneer je gebruikte toen enkel mensen zag wanneer je ze nodig had, ik denk dat dat voor veel verslaafden kent. Wanneer je onder invloed bent dan voel je je lekker in je eigen wereldje en heb je eigenlijk niemand nodig, lijkt t wel. Ken dat zelf dan dus ook goed, kan zelf heelijk achter mijn pc zitten en wat gamen en klooien, muziekje erbij, lekker alleen.
Denk dat iedere 'junk' dat wel kend.
1
19hyperdrive80Lid
01-01-2024, 00:00
#6
speeseend zei:
Toch fijn om van iemand te horen dat SSRI's functioneel kunnen zijn. Ga zo door!
Klik om te vergroten...

Hiee wil ik ook wel ff op reargeren,

ik persoonlijk heb een geen meet verleden maar een { meth}amfetamine+Valium en Alcohol.

nu 17jr bijna,

maar heb 2 personen die dicht bij staan die wel de

hell van meet elke dag nog meemaken,

vroeger wel bruin gebruikt voor een tijdje,

Om voor mij de methcrash wat draagelijker te maken.

in het begin altands.

Later werd het juist anders om.

Had ik weer meth nodig wat anders werd ik ziek.

2 keer langdurig in opname geweest.

Mocht niet baten,

Want in de kliniek kreeg ik mijn eerste Valium en bleek ik ook nog zwaar ADHD had 72mg Ritalin er bij. En seroquel.

Had nog nooit zoveel verschillende drugs gebruikt als in de kliniek.

Dus van het een kwam het ander

dus stond weer buiten met een 2e zware versaving erbij,

En geestelijk en gevoel dood

zwaar depressief geworden weer gaan drinken en gebruiken.

Tot ik op een gegeven moment van de psychiater Celexa{Citolapram} kreeg voorgeschreven.

Een SSRI voor bipolaire stoornissen.

want omdat ik door de Meth en door slaapgebrek psychotisch werd

En waanbeelden en paniekaanvallen kreeg.

en mij 2,5jr opgesloten heb in mijn huis.

mensenschuw,paranoide,en bang voor alles.

om niks stont werkelijk bij elke auto op die er voorbij reed.

maar sinds ik goed ben in gesteld nu op de SSRI.

want die van mij werkt pas na 6 weken.

Maar voor mij was het een openbaring,

gebruik ze nu 3,5jr ofzo.

ik gebruikt nog steeds moet ik zggn.
maar heb het nu redelijk in de hand
puur omdat de SSRI de para -gedachten

wegnam en ik weer naar buiten durfde,zonder overal onheil ziet en voelt.

En ik voor het eerst in 12jr weer een eigen plekje krijg.

een appartementje wel onder toezicht maar toch.

als ik geen SSRI´s had gehad.

zat ik nu nog onder de keukentafel ofzo.

Dus SSRI´s helpen echt wel
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
wow, wat een verhaal!!

blij te horen dat je zo goed op Celexa{Citolapram} reageert,
want als je zo para bent dan heb je inderdaad geen leven. Heb het zelf
maar gelukkig 1 nacht lang gehad door slaap gebrek en overtollig coke basen,
maar vele vrienden van mij en mijn broer hebben en hadden het jaren lang.
Dan wordt je vanzelf zwaar depressief, en als het maar lang en hevig genoeg
duurt dan is het zelfs genoeg om er een eind aan te maken.
dus perfect dat t jou zo goed helpt!!
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#8
hey liefie,
ik ben supertrots op je hoor, ook wel op mezelf ( al 5 mndn, 1 week en 1 dag geen meet meer op)en uiteraard op r@ !
ennuh.. de volgende x wel borrelen bij mijn buren he? ze hebben goeie tips :wink:
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben een tijdje niet op het forum geweest omdat ik af ging kicken van de meet.
Ben 7 weken in een kliniek in Schotland geweest omdat ik wist dat ik de afbouw thuis na 30 jaar niet zou gaan redden.
Heb het zeker zwaar gehad en heb momenten gehad dat ik dacht: ik trek het niet meer, ik ga naar huis.
Maar ik zat daar in the middle of nowhere en was niet eens in staat om m''n koffer te pakken en naar het vliegveld te gaan.
Nu, bijna 3 mnd. clean, voel ik me best goed en ben blij dat ik eindelijk van de meet af ben.
Maar het duurde best een tijd en was zooo moe, uitgeput gewoon. Plus onrustgevoel en dat vreselijke onbehaaglijke gevoel. Als je op de bank hing dacht je; nee, dit is het ook niet. En als je dan op bed ging liggen dat was het ook niet, nergens voelde je je comfortabel.
Het enige wat nog wel blijft is een paar keer per dag niezen, af en toe wat kramp(magnesium helpt zeker) en enorme gaapaanvallen die gewoonweg niet zijn te stoppen. Ook wel last sávonds na het eten van een opgeblazen gevoel in m'n maag en soms nog wat onrust.
Maar het weegt niet meer op tegen wat het is geweest, het gaat nu echt een stuk beter.
En het niezen, gapen etc. kan maanden duren, maar vind dat niet het ergste.
Het belangrijkste vind ik dat ik m'n energie weer meer terug heb. Want dat wekenlange uitgeputte gevoel en tot net in staat zijn om de dagelijkse dingen te doen(met heel veel moeite hoor) vond ik het meest ellendige, samen met het onbehaaglijke onrustgevoel. Dacht soms echt'; weet niet of ik dit nog lang volhoud. Maar het gaat op een gegeven moment echt beter.
Je moet alleen veel geduld hebben(laat dat nou niet m'n sterkste punt zijn)!
Ik dacht eigenlijk alleen maar; ik wil nooit meer meet gebruiken. Ik ga er ook nooit meer van afkicken, dat trek ik niet meer. Ik mis er ook niks aan eigenlijk, voel me niet veel anders nu.
Maar ben wel eindelijk bevrijd .
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#10
Respect hoor!.En op naar een ander leven.Heb je nog nazorg met andere medicatie.Ik zelf merk wel het verschil dat ik nu geen meth meer heb.Wel nog een beetje suboxone.Ik begin niet meer te zweten binnen 24-uur,of lichaamlijk ziek te worden binnen 24-uur.En ik voel me toch wat minder verdoofd,zelfs helder.Voor sommigen is meth een oplossing,voor mij nooit meer.En voor jou nu eindelijk ook. :wave:
m
moertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben trots op je !
:rock:
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja ik heb Trazolan, een anti-depressiva met als bijwerking dat je er goed op slaapt.
Dit geven ze in Schotland als slaapmedicatie omdat het niet verslavend is. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo goed heb geslapen tijden m'n afkick. Dat scheelt wel hoor.
In het begin natuurlijk maar 4 a 5 uurtjes, nu wel 7 , soms 8 uur. Vroeger kon ik hele nachten niet slapen.
Omdat ik vaak depressief werd na een paar maanden blijf ik dit 1 of 2 jaar gebruiken.
Het schijnt dat de endorfine huishouding pas na zo;n lange tijd zich wat hersteld heeft.
En bij sommige herstelt het nooit meer heb ik wel eens gehoord.
Maar goed, ik zie het wel. Het belangste vind ik dat ik me nu goed voel en dat ik van de meet af ben.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heeeeeel heeeeeel goed gedaan .... ook ik ben trots op je!
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Respect! Volhouden zal ik zeggen!
Ik zou denk ik ook in die 7 weken helemaal gek worden. Maar super dat je je nu zo goed voelt! :rock:
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#15
veel respect vor jou! keep it that way....u know wy :P
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hey,
long time no see! ook Ra!

Hier gaat het nog steeds prima op gebied van opiaten enzo!

Wel is er het een en ander in mijn privée leven gebeurd (Daarom sorry Ra dat ik niet belde!)

Maar goed N. dat je het hebt klaar gespeeld!

Na 30 jaar!
Maar je ziet het lukt!
Ik ben zowat bijna een jaar verder! En eigenlijk, buiten een kleine paar momentjes gaat het prima!

Dikke kus for ya all
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heei Nina,

Goed van je te horen en dat het ook goed gaat.
Toch vind ik het cleane leven af en toe niet mee vallen. Maar ja, is dat zo gek na 33 jaar??
Maar ben wel heel blij dat ik eindelijk van die kl...meet af ben.
Het viel niet mee, maar dat weten we onderdehand wel, ben zooo moe geweest en echt rot gevoeld. Nu ben ik helemaal niet meer moe en dat is zo fijn.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ninanina zei:
Hey,
long time no see! ook Ra!

Hier gaat het nog steeds prima op gebied van opiaten enzo!

Wel is er het een en ander in mijn privée leven gebeurd (Daarom sorry Ra dat ik niet belde!)

Maar goed N. dat je het hebt klaar gespeeld!

Na 30 jaar!
Maar je ziet het lukt!
Ik ben zowat bijna een jaar verder! En eigenlijk, buiten een kleine paar momentjes gaat het prima!

Dikke kus for ya all
Klik om te vergroten...

Hoi Nina,

Fijn om te horen dat het goed gaat met je. Ik wens jou en je kinderen het állerbeste!

En voor jou, Nonna: klasse! Het zal elke dag een stukje beter gaan, meis! :wink:

Liefs,
R@ :wave:
b
bladerunnerLid
01-01-2024, 00:00
#19
marcus
Brummen,

Beste Nona, net als alle anderen vind ik het ONGELOOFLIJK knap dat je die 7 weken hebt
volgehouden.
Was het een bewuste keus om in the middle of nowhere te zitten?
Ook vind ik het goed om te horen dat na 30 jaar jouw lichaam tóch weer zijn eigen
endorfinen ging aanmaken.
Nou moet ik wel zeggen dat een ervaren verslavingsarts die ik ken mij zij
dat 15 % van de meet-verslaafden dit niet kan, omdat het lichaam niet meer zijn eigen
endorfinen na zoveel jaren kan aanmaken, let wel die 15 % was een gemiddelde
ik denk dat hoe langer men gebruikt hoe moeilijker het wordt, dus nogmaals
héél erg goed van je!
Ikzelf gebruik sinds 1992 methadon waarvan 3 jaar niet, door detentie, ikzelf
heb nóóit vrijwillig kunnen afkicken, ik kan niet tegen lichamelijk ongemak
en ik heb de neiging om psychosomatische klachten te ontwikkelen, ik
denk dat ik ziek ben maar in werkelijkheid valt het wel mee.
Groeten van Marcus, (bladerunner)
j
jimcpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Verslaving aan opiaten is een ongeneeslijke ziekte. Stoppen met vervangende medicatie ( methadon, buprenorphine eventueel naltrexon ) leidt onherroepelijk tot terugval.

Een juiste dosering van het vervangend middel behoort geen bijwerkingen te hebben. Als je je niet prettig voelt met methadon dan is de dosering te hoog ( of te laag ). Als je kunt afbouwen naar 20mg methadon dan kun je omgezet worden naar buprenorphine.

De starter van deze thread is het gelukt om zich tijdelijk helemaal opiaatvrij te maken. Iemand met een geschiedenis van 30 jaar opiaatgebruik kan dat niet vol houden. In zo'n geval -moet- je minimaal naltrexon blijven nemen. Het is een middel dat de opiaatreceptoren bezet houdt en zo craving en terugval voorkomt.

Het gebruik van anti-depressiva is gevaarlijker en schadelijker dan het gebruik van opiaten.

Accepteer dat je ongeneeslijk ziek bent. Stop alleen met vervangende medicatie als je er echt veel last van hebt ( komt zelden voor ) en dan nog: blijf Naltrexon nemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."