Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagboek: Ninanina's afkickrace!

Dagboek: Ninanina's afkickrace!

94 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#1
r@, heb vannacht veel van je gelezen ( vooral moe van afkicken) en ik begrijp wat je bedoelt met dat je veel van jou in mij ziet, overigens denk ik dat jij net zo gestoord bent als ik :P dat maak ik toch niet vaak mee :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Alleen als ik aan het afkicken was, meis :wink: Normaal gesproken ben ik heel normaal hoor :)
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Toppie,he? Tony sings it right...Nice Ra,
Klik om te vergroten...

Ja, goed hè...! :rockband:

Maar Joolia,suiker is idd echt een opfokker,en ook koffie,ik neem geen koffie meer,en honing in de thee;scheelt een HELEBOEL!!!! alcohol is ook geen oplossing,maar ik snap het wel... :wink:
Klik om te vergroten...

Zo zie je maar: iedereen toch een andere afkick... Bij mij werd de afkick juist minder als ik veel Mac Donalds/chickenwings/thee met suiker at c.q. dronk ... :wink:
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, zo zie je maar weer dat iedereen weer anders reageert op allerlei stofjes.
Suiker kan ik wel hebben, maar koffie niet.1 kopje en dan moet ik stoppen anders word ik zweterig, opgefokt gevoel etc.
Veel mensen zeggen goed te slapen op betablokkers, maar misschien toch beter om even aan je arts te vragen. Tja, dat slapen dat is toch wel een flink probleem na het stoppen met de meet.
Je lichaam (zenuwstelsel) is even zo van slag dat middeltjes als valeriaan, melatonine enzo ook niet veel meer kunnen doen. Je kunt wel aan je arts vragen of hij clonidine kan voorschrijven. Is een bloeddrukverlager en niet verslavend. Bij mij hielp het wel.
Sterkte!
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar Joolia,suiker is idd echt een opfokker,en ook koffie,ik neem geen koffie meer,en honing in de thee;scheelt een HELEBOEL!!!!
Klik om te vergroten...

Maar op wiki las ik dit (al eens eerder gepost):

Wikipedia:
Endorfines werken in de eerste plaats pijnonderdrukkend, maar zorgen ook voor een gevoel van geluk of euforie, zoals de 'runners high' bij duursporters.
De roesachtige toestand die kan ontstaan na een fysieke inspanning wordt gedeeltelijk veroorzaakt door het vrijkomen van endorfine.
Opium en heroïne werken op dezelfde receptoren in als endorfine.
De smaakervaring bij suikers, vetten, chilipepers en ook chocolade produceert endorfine in het lichaam.
Ook werkt deze verslavende stof zeer actief bij automutilatie (zelfverminking).


Nou ja, kunnen we over doorlullen; voor iedereen anders dus! :wink:

Bij mij hielpen in elk geval: suikers, vetten, brandnetelthee, chocolade én hardlopen :)
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#5
lieve nina en r@
week 1 zit erop! en ondanks mijn brakheid ben ik trots, ga vannacht proberen te slapen zonder pillen, ik denk dat ik met mijn duffe kop iets teveel heb geslikt, ze zijn op :confused:
maar ik HEB geslapen, voel me al met al wel iets beter.
x joolie :wave:
Klik om te vergroten...

Goed zo, meis! Over een paar weken ben je de helft al weer vergeten; net als een bevalling van een kindje :)

Houd vol, jij bent het waard! Jij en je gezin!!!

Lieve groet,
R@ :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#6
hey liefies,
ben nu al ruim 40 uur wakker, ben vanmiddag lekker naar de sauna geweest, heerlijk maar aan de andere kant heb ik vanavond echt een klap terug gehad, vreselijke spierpijnen, nou ja ik vertel jullie nix nieuws, das gelukkig nu weer minder maar ik zit te stuiteren, r@, ik leef nu jouw topics van" moe van afkick", daarom is het toch goed te zien dat het met jullie goed gaat!
nina,slaap jij alweer normaal ?
ik ben hier echt te oud voor geworden denk ik, vroeger kon ik n88 doorhalen, wel met de nodige middelen :mrgreen: , maar toch.....
gek genoeg heb ik de hele dag honger, das raar want ik kreeg normaal als ik dopeziek was geen hap door mn keel.
gisteren kwam mijn vriend thuis en zegt: " zit je nou nog steeds op de bank, das toch zonde van je dag?", ik denk: " lul, zie ik er nu uit als een levens genieter :angry: ", daarna ben ik wel blij dat ik het niet heb gezegd want het is een lieverd en hij bedoelt het goed maar om het te snappen moet je het toch meegemaakt hebben.
zijn zoon is afgestudeerd arts en psych in opleiding, hij zegt dat meet werkt op andere receptoren dan betablokkers, pijnstillers of wat dan ook, dus m a w nix helpt echt, af en toe een slaappilletje kan wel maar daar slik ik dan gelijk weer teveel van, dus das een no go voor mij,althans nu, verder is alles wat je neemt uitstel van executie, uitzitten dus, das dan wel weer kut met peren.
ik kom er wel hoor, het duurt alleen zolang en geduld is nou niet 1 van mijn sterkste kanten :grin:
nonna, ik reageer morgen,want de letters dansen.
liefs :wave:
R
Reiziger888Lid
01-01-2024, 00:00
#7
joolie-ah zei:
hoi allemaal,
leuk om weer wat van je te horen reiziger en tevens balen dat ik nu ook moet afkicken van de suiker :smilingimp: en alcohol is zowiezo mijn ding allang niet meer.
dit was de eerste nacht zonder slaappillen, tja, op is op, het houdt wel in dat ik nu al 27 uur wakker ben, tel ik op de dag de uren niet meer, ga ik dat ´s nachts doen :confused:
weet iemand of propranolol een beetje werkt? het enige wat ik weet is dat het niet verslavend is.
r@, heb vannacht veel van je gelezen ( vooral moe van afkicken) en ik begrijp wat je bedoelt met dat je veel van jou in mij ziet, overigens denk ik dat jij net zo gestoord bent als ik :P
dat maak ik toch niet vaak mee :tearsofjoy:
terug naar de propranolol, ik heb totaal geen ervaring met betablokkers, ik liep er vannacht tegenaan, aangezien ik vreselijk zit te hyperen, m'n hartslag verdubbeld is, maakt het me niet vrolijker, wat een troep is die meet!
ik overleef het wel, want daar ben ik dan wel goed in.
:wave:
Klik om te vergroten...

Joolia,
Je zou voor je hartslag,en hoge bloeddruk evt clonidine kunnen vragen aan je huisarts..helpt goed voor een aantal dagen..
En voor het slapen,wel vast ritme doen dan,voor zover dat eerst gaat,melatonine 5 mg,werkt als inslaper,en is niet verslavend.Heel veel sterkte en zet door!!TOPPER!!
Groet De Reiziger :sunglasses: :wave:
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#8
fijn te horen joh !
j
joolie-ahLid
01-01-2024, 00:00
#9
lieve allemaal,
heb eindelijk wat geslapen,wel een uur of 5.
buiten schijnt het zonnetje, ik ben zo slap als wat, ik moet het allemaal maar accepteren maar dat kost me moeite, ik heb mezelf eigenlijk altijd onafhankelijk gevoeld, wil altijd alles zelf doen
volgens mijn moeder zei ik nog eerder "zelluf doen" dan mama en dat met een boos hoofd.
dus het is ff zeer confronterend dat ik eigenlijk zolang wel afhankelijk ben geweest.
ik laat het nu maar gebeuren, uitzitten, heb gemerkt dat je vanzelf wel een x in slaap valt en me er bij neerleggen dat er geen goede lapmiddeltjes zijn en wat bij de 1 werkt, werkt bij de ander totaal anders he?
vanmiddag toch ff weg op de motor, wel achterop natuurlijk en desnoods bind ik mezelf met een met een touw vast :grin: maar het is mooi weer en afleiding van het bankhangen is welkom.
nina, r@ en reiziger, ik heb ondertussen jullie strijd gelezen en ik vind het echt geweldig van jullie!!!!!!
liefs :wave:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi allemaal,

Jolie, eindelijk na 4 maanden slaap ik een beetje normaal. Wat wil zeggen, ik valrond 23h. normaal in slaap maar word welstevast om 4 of 5 uur wakker en dan is het gedaan.

Spierpijn heeft bij mij niet zolang geduurd, wel onrust en wiebelbenen vreselijk!!!
Ook mijn darmen!

Nonna, ikstuur je later nog een mail! Ben blij dat het goed gaat!!!

Reiziger, lekker genieten van het zonnetje met je kid op de fiets!!!

Ra leuk dat je een coole job hebt gevonden!!

Liefs aan allen!
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Jolie, eindelijk na 4 maanden slaap ik een beetje normaal. Wat wil zeggen, ik valrond 23h. normaal in slaap maar word welstevast om 4 of 5 uur wakker en dan is het gedaan.
Klik om te vergroten...

Bij mij had het ook precies 4 maanden gekost voor ik weer normaal kon slapen! Had ik gepost in topic "Slaapproblemen na opiaatafkick", bij jou en mij dus hetzelfde gegaan :wink:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi allemaal,

Lieve schat Ra, het gaat prima hoor. Wij hebben de lente vakantie al gehad.
Toch heb ik nog momenten (kleintjes dan) van niezen en slecht slapen, eind april ben ik 4 maanden clean. Ben best trots op mezelf. Zoals iemand me laatst zei, ik ben ook geen 20 meer,dus minder slapen en kleine kwaaltjes horen der nu eenmaal bij!
In de zomer vakantie gaan we zeker nog esiets samen doen, met de kids!!

Jolie, super meid! Het wordt alleen maar beter ,je zal het zelf ook al wel gemerkt hebben!

Reiziger, way to go man!! Super!! Zie je wel dat het kan!

Nonna, heb nu even weinig tijd maar neem zeker later terug contact op!! Hou ze sterk, je kan het.
Wil zeker nog verder praten over je thesis en wat je der mee gaat doen, want toch ook dank zij jou adviezen en je thee ben ik zo ver geraakt!!

Liefs, Nina
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Lieve Nina,

Ik had niet echt een lekker gevoel toen ik je sprak de laatste keer...
Gaat het écht wel goed, meis?

Ik hoop dat ik helemaal ongelijk heb; overtuig me (per PM?), als je dat wilt en kunt...

Liefs,
R@ :wave:
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi lieve Ra en al de anderen,

Met mij gaat het prima hoor. :)
Maak je geen zorgen Ra, ik moest toen net met Ma naar het ziekenhuis (alles was goed overigens) en was pas laat terug.

Verder heb ik het heel druk want ik hoop zoveel mogelijk klaar te krijgen voor de grote vakantie begint (werk, huis...).

We komen zeker langs tijdens de vakantie! Ik bel je nog!

Bedankt voor de bezorgdheid.

:wave:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#15
r@r@ zei:
Lieven Nina,

Ik had niet echt een lekker gevoel toen ik je sprak de laatste keer...
Gaat het écht wel goed, meis?

Ik hoop dat ik helemaal ongelijk heb; overtuig me (per PM?), als je dat wilt en kunt...

Liefs,
R@ :wave:
Klik om te vergroten...
en hier krijg ik nou weer rillingen van.Ik gun iedereen een goed en clean leven. :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."