Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGroot probleem door Dipidolor

Groot probleem door Dipidolor

266 antwoorden
68 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hij wordt ook over gezet op the Methadon Willenvaag, eerst willen ze hem op methadon overzetten en die dan weer langzaam afbouwen. Maar dat zal zeker geen makkelijke strijdt worden. De overstap zal vrees ik met flink wat pijn en ellende gepaard gaan daar je zolang zoveel doplidor hebt gebruikt.
wil je niet bang maken hoor Rudolf maar dat weet je wel.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#2
De bedoeling is idd dat ik over ga op Methadon.
Die word daarna langzaam afgebouwd.

Dat hoeft niet in de kliniek te gebeuren.
Alleen de bepaling hoeveelheid meth ik ga krijgen.

Meer gebeurt er daar niet.Het is niet de bedoeling dat ik er binnen ga en geheel clean buiten kom.

Dat kan zo ie zo niet omdat ik ook nog met het medische gedeelte zit.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ok vroeg het me gewoon af, want bij een opname moet je weten wat je wilt en wat je doelstellingen zijn. Hoop dat je de afbouw met methadon kan doorzetten en er mee kan stoppen. Heel veel succes ermee en ik lees het nog wel denk ik dan... Oja en noem me maar gewoon Willem zonder vaag als je wilt..
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Komt goed.

Ik hou me verhaal zeker bij.
Heb zelfs me laptop daar bij dus kan ter plekke alles bijhouden.


Ik ben opzich best bang om erheen te gaan.
Vooral omdat je leest/hoort dat je erg ziek word , wat je ook doet.
Daar zie ik zo tegen op!!!!!!

Maar me gezin is me echt heilig en voor hun ga ik door die hel.
Hoop alleen dat het mee valt en dat de overschakeling van Dipidolor naar meth goed gaat.

De bedoeling is dat ik dipi blijf gebruiken tot de meth goed werkt.Het is dus niet gelijk op 0.

Dan kijken hoe het medische verhaal loopt , maar in die tijd zit ik dus aan de meth.

Mocht het medische goed verlopen zal ik ook af gaan bouwen met de meth.
Eventueel dan weer een opname mocht ik dat willen of thuis met een ambulante behandeling maar dat zien we dan wel weer.

Stap voor stap en de engste ga ik nu tegemoet.

Kent er iemand mensen die niet ziek zijn geworden of een beetje?
Of word echt iedereen strontziek?

Ik spreek leveldesigner regelmatig maar (zoals je ook ziet in zijn antwoorden) kent hij alleen mensen die echt ziek zijn geworden.

Hoop echt zo erg dat het meevalt........
Krijg tranen in me ogen als ik eraan denk en dan is het niet eens zo ver :cry:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Clonidine kan de ontwenning aangenaam verzachten, heb zelf 1 keer afgebouwd en clonidine gekregen voor de ontwenning en het hielp. Maar ik was na 3 weken nog ziek dus ben weer methadon gaan gebruiken. Dus ik zou zeker clonidine overwegen voor te stellen zelf zat ik bij Tactus Dubbeldiagnostiek toen, ook andere clienten die al een lange tijd heroine gebruikten en geen onderhoudsmedicatie wouden vonden clonidine een fijn middel om de hevigste verschijnselen te onderdrukken. Natuurlijk zul je altijd je niet lekker voelen maar als je goed in gesprek gaat en alles goed bespreekt en wat je voelt en ze weten wat ze doen dan kunnen ze je een hoop ellende besparen met dat soort hulpmedicatie. Maar clonidine is van origine een bloeddrukverlager volgens mij maar heeft later gebleken ook een positieve werking bij een opiaten opioiden detox. Verder ben ik alleen ziek geweest van de heroine wat met methadon nog niet geprobeerd heb teveel voordelen als ik het wel neem dan niet.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe erg het ook word, hou vooral je doel voor ogen. Das het grote lichtpunt, het leven erna gaat zoveel beter zijn...

Je gaat een mooi leven tegemoet man!

Grts en doorzettingsvermogen, mandragora
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
nu weet ik dus niets van die Dipidolor en hoe verslavend het is, en hoe ziek je er dus van wordt.
Maar omdat het dus een chemische opiaat is neem ik aan dat de afkick qua hevigheid overeen
komt met die van heroine, of misschien zelfs wel methadon (qua lange duur van ontwenning).
dus is afkicken voor iedereen verschillend, belangrijk is hoe laag of hoog je pijngrens is, hoe vaak je het al hebt meegemaakt, (de eerste keer is meestal een ramp, later weet je wat je te wachten
staat, en dat t ook weer overgaat). de eerste keer lijkt t alsof het nooit meer zal stoppen, dat ziek zijn. En schijnbaar is ook van belang of je een snelle of langzamer stofwisseling hebt.

dus een eenduidig antwoord is eigenlijk niet te geven op de vraag hoe zie je zult worden.
wel goed om te horen dat ze de dipidolor langzaam afbouwen, ik nam aan dat ze je in 1 keer stop zette en dan meth gaven. dus een langzame afbouw zal het allemaal erg vergemakkelijken. maar, makkelijk zal het niet worden, het wordt een strijd, geestelijk en lichamelijk.
dus je daarop instellen is altijd goed lijkt me,
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Novadic laat maar op zich wachten.

Heb al een aantal keer gebeld maar ze weten idd niks.
Kan zo plotseling komen , maar heb wel gezegd niet met de feestdagen daar te willen zitten.


Dus het is maar even afwachten hoe het gaat lopen.
Ben erg benieuwd.


Ben wel steeds meer zenuwachtig aan het worden qua het ziek zijn.
Echter omdat het rustig afgebouwd word , hoop ik dat het mee zal vallen.

Ook kan ik zelf beslissen hoe snel en de manier van het afbouwen gebeurt.

Ik ga kiezen voor de volgende manier:

De dipidolor langzaam afbouwen in de tijd dat ik op methadon word ingesteld.
De methadon blijven gebruiken tot ik mijn medische gedeelte heb afgesloten.
Dan afkicken van de methadon.

Het blijkt dat dipidolor(morfine) een extreem hardnekkig middel is om vanaf te komen en daarom wil ik het ook rustig aan doen.
Echter is het van methadon afkomen (volgens zeggen van andere gebruikers en medewerkers van daar) makkelijker dan van de morfine.
Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn?Is het afkicken van Methadon makkelijk dan heroine/morfine of juist andersom?


En wat vinden jullie van mijn behandelplan??
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben met dezelfde intenties 2 jaar geleden naar een DD kliniek in Wolfheze gegaan en daarna nog twee keer naar Deventer ook een DD kliniek. Toen ik naar Wolfheze ging was de bedoeling van heroine naar methadon en de methadon zo snel mogelijk afbouwen. Maar uiteindelijk ben ik zo ziek geworden en heb nadat ik een ader opengesneden had en twee vuisten kapot geslagen om endorfines. Ook automutilatie op verschillende methodes alles om zoveel mogelijk lichaamseigen opiaten op te wekken om niet ziek te zijn. Dit werd afgeschoven naar borderline en ik geloofde die onzin ook nog. Na een hoop gedoe en gezeik en ziek te zijn heb ik bewust gekozen voor een onderhoudsdosis methadon. Sindsdien doe ik niet meer aan automutilatie en maar ik wordt wel super agressief nuchter zo erg dat ik weer moet gaan gebruiken om het af te remmen. Wordt tegenwoordig met opnames ook gedoogt cannabis als ik gesloten in de psychiatrie zit. Maar ik denk als je echt aan je plan houdt moet het lukken weet zelf niet of methadon erger als heroine is. Hoor van iedereen die het aangegaan is van wel zelf stel ik het tot op heden.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik desnoods de rest van me leven op methadon moet leven , vind ik dat prima.
Als ik maar van de morfine af kom en niet meer elke dag zo vaak die spuiten in de donder hoef te zetten.


Ben dat zo beu en het doet me ook meer zeer dan het oplost.


Hoop alleen dat het ziek worden mee valt.
Ik ben daar zo bang voor dat ik de laatste tijd veel zit te huilen en dat ik wel met mensen praat , maar dat lost niet veel op natuurlijk.

Het doet me wel goed en lucht ook wel op.
Gelukkig zijn het ook mensen die ik vertrouw en graag mee praat.

Zo ie zo zijn dat 2 mensen.
Me pastoor (ben niet heel gelovig maar met die man praat ik heel makkelijk) en met leveldesigner. Kan met hem ook erg open praten omdat we beide in een vergelijkbare situatie zitten.


Het is nu maar afwachten tot ik een oproep krijg van Novadic.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#11
maak je niet al te druk voor de afkick hoor, het wordt heel zwaar en zal af en toe ondoenlijk lijken te zijn. maar wat mij altijd dan erdoor hielp op die momenten is, dat het te doen is, dan anderen die strijdt ook hebben overwonnen. en, hoe vreemd t ook mag lijken, dat het niet dodelijk is.
want er waren wel momenten dan dat ik dacht dat ik het niet overleefde.
maar, ik spreek dan uit ervaring over geheel stoppen in een keer. en bij jou bouwen ze t langzaam af terwijl ze de meth langzaam opbouwen. en dat is dus heel anders, dat maakt t allemaal een stuk dragelijker. dus, het zal allemaal iets makkelijker te doen zijn.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gisteren weer een gesprek gehad met Novadic en hebben alles besproken.
Het is nu allemaal geregeld en het is nu wachten op het beruchte telefoontje.

Ik mag me laptop meenemen en zal dan ook een "dagboek" bij gaan houden hier over mijn dagen in de kliniek.


Misschien is dat wel interessant voor mensen die het ook gaan/willen doen of voor mensen die willen weten hoe het er aan toe gaat in zo'n kliniek.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#13
Graag ontopic blijven aub.

Weet niet wat bovenstaande informatie met mijn gedoe te maken heeft.
Maar de zenuwen zijn goed aanwezig.



Hoop echt ZO ERG dat het meevalt maar ben bang van niet.
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja, veel succes gewenst en mocht je je rot gaan voelen bedenk dan dat er geen andere weg is uit het dal waar je in zit. Ontwennen heeft trouwens ook leuke dingen hoor, je beleeft alles heel intens (ik heb er ondanks de misere toch goede herinneringen aan over gehouden) en volgens onze oude junk W. S. Burroughs houdt het je jong.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey rudolf,

Wou je even veel succes toewensen, en druk maken van te voren heeft niemand wat aan jij al helemaal niet. Probeer het inderdaad zo rustig mogelijk af te wachten.
Misschien is dat wel interessant voor mensen die het ook gaan/willen doen of voor mensen die willen weten hoe het er aan toe gaat in zo'n kliniek.
Klik om te vergroten...
Ik houd je topic in de gaten, en lijkt me dat meer mensen dat wel willen weten hoe het met je gaat als je daar zit!

Veel sterkte nogmaals man!
K
KennethvdnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hey Rudolf,
Hoe zit het nu met jou??
Is het al gelukt?
Welke medicatie neem je nu nog allemaal?
Code:
PS: ik ben gastondm, Ik kan me niet meer inloggen op ander account
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zie zelf niet waarom ik hier afwijk aangezien je eerder meldde dat je misschien naar methadon over ging. Daarop had ik een paar links naar documentaires waar iemand over methadon vertelt en hoe het werkt. Kan het niet helpen dat iemand daar vervolgens wat vragen over stelt maarja zal ik wel verkeerd zien...
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik gebruik alleen de Dipidolor (morfine).

Het gaat best goed.
Gisteren op gesprek geweest bij de arts van de kliniek.


Als het goed is ga ik begin 2013 de kliniek in en word ik ingesteld op Methadon zodat ik geheel van de dipi af ben.


Dan me gehele medische gebeuren doorlopen en dan zal ik langszaam afbouwen van de meth.
Mocht de pijn niet verdwijnen of kunnen ze geen oorzaak vinden , is de kans groot dat ik de rest van me leven op de meth blijf.

Hoop alleen dat het middel goed werkt en dat ik niet te veel problemen krijg met he overstappen.
Dat kunnen we maar op 1 manier ontdekken en dat is om het in te nemen.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Denk dat methadon je beter bevalt als morfine althans dat verwacht ik. Het voordeel met methadon is dat het oraal zeer effectief is. Het effect is ook minder hevig en aanwezig waardoor je er makkelijker op functioneert dan op morfine of heroine. Wat voor mij een wereld van verschil maakt is dat ik het over 2 keer verspreid inneem. Als ik zucht heb overdag dan kan ik altijd tegen mezelf zeggen straks nog een dosis methadon dus waarom zin hebben in wat anders. Ben zelf echt PRO methadon geworden het is in sommige gevallen gewoon de beste oplossing. Hier heb je 2 filmpjes over methadon misschien vind je het wel interessant.

Deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=udhE338yaOM&feature=relmfu
Deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=jchbkA5Rofw&feature=relmfu

Verder veel succes en overhaast niets, je kan beter een jaar of 2 rustig op de methadon stabiliseren en van daaruit kijken of je uberhaubt behoefte hebt om af te bouwen. In het filmpjes leggen ze allemaal uit wat het precies doet het gaat niet echt over de pijnbestrijding maar het verslavingsstukje.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goed nieuws.

Vandaag kreeg ik telefoon.
Ik kon maandag terecht in de kliniek.

Echter heb ik doorgegeven dat ik de laatste 2 weken van het jaar thuis ben vanwege de vakantie van me zoon.
Ze wilde de tijd splitsen.Weet niet hoe ze dat zouden doen, maar nu is het verzet naar januari.


Dan zal ik zeker in de kliniek zitten en hopelijk van die zooi afzijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."