Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeroine snuiven?

Heroine snuiven?

122 antwoorden
79 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het vervelende van het internet is dat het met 1 x Enter er staat. Daarom dus nooit iets schrijven wanneer je boos bent. Het kost inspanning maar je zult er zelf ook profijt van hebben Mananas.

Denk dat wat betreft de werking van een middel bij langer verslaafd zijn het allemaal hetzelfde is. Zo sprak ik eens iemand die aan GHB verslaafd was en hij ervoer ook die rush niet meer, het verdoofde hem enkel nog. En zo is het ook met heroine, al gaat t daarbij nog verder lijkt t wel. gebruik je t niet dan ben je ziek en niet in staat tot normaal handelen, heb je t wel dan kun je normaal de dag door. En gebruik je dan veel dan val je enkel nog in slaap, en hebt nog amper die echte rush als in het begin.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#2
leveldesigner zei:
Het vervelende van het internet is dat het met 1 x Enter er staat. Daarom dus nooit iets schrijven wanneer je boos bent. Het kost inspanning maar je zult er zelf ook profijt van hebben Mananas.

Denk dat wat betreft de werking van een middel bij langer verslaafd zijn het allemaal hetzelfde is. Zo sprak ik eens iemand die aan GHB verslaafd was en hij ervoer ook die rush niet meer, het verdoofde hem enkel nog. En zo is het ook met heroine, al gaat t daarbij nog verder lijkt t wel. gebruik je t niet dan ben je ziek en niet in staat tot normaal handelen, heb je t wel dan kun je normaal de dag door. En gebruik je dan veel dan val je enkel nog in slaap, en hebt nog amper die echte rush als in het begin.
Klik om te vergroten...


Wat nou als je de eerste keer niet 'de rush' voelt.. Moet je dan vaker gebruiken of heb je dan gewoon shitty H weten te bemachtigen?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, vrees dat je dan gewoon slechte (zwaar versneden) dope hebt gehad.
De kwaliteit is nml om 'te janken' de laatste 10 jaar, vergeleken met de jaren '80 en '90.
Volgend justitie rapporten van een paar jaar geleden lag de straat kwaliteit van heroine rond de 35 tot 40% puur. Dat is niet veel maar nog steeds voldoende om m goed te voelen. Vrees dus dat die dope die jij gebruikte slechts 10% ofzo bevatte.
Goede heroine voel je zeker. Toen ik in 1984 begon had je pure (98%) heroine op straat. En kwart gram was meer dan genoeg om volledig in coma te raken. Zelfs al gebruik je nu 2 gram dan nog bereik je dat punt niet. Daarom lijkt t ook alsof de heroine nu anders geproduceerd wordt. Ik maar dit niet enkel op uit de sterkte van de dope maar vooral ook omdat de dope nu veel vatbaarder is voor zuurstof. Klinkt raar, maar vroeger kon je een zak dope gewoon een paar uur open laten liggen. Het werd dan iets zakker maar niet veel. Doe je dat met dope van nu dan is deze een stuk zwakker in slechts een paar uur. Veel mensen weten dit niet, ik kaart dit punt dan ook al zeker een paar jaar hier aan.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#4
leveldesigner zei:
Ja, vrees dat je dan gewoon slechte (zwaar versneden) dope hebt gehad.
De kwaliteit is nml om 'te janken' de laatste 10 jaar, vergeleken met de jaren '80 en '90.
Volgend justitie rapporten van een paar jaar geleden lag de straat kwaliteit van heroine rond de 35 tot 40% puur. Dat is niet veel maar nog steeds voldoende om m goed te voelen. Vrees dus dat die dope die jij gebruikte slechts 10% ofzo bevatte.
Goede heroine voel je zeker. Toen ik in 1984 begon had je pure (98%) heroine op straat. En kwart gram was meer dan genoeg om volledig in coma te raken. Zelfs al gebruik je nu 2 gram dan nog bereik je dat punt niet. Daarom lijkt t ook alsof de heroine nu anders geproduceerd wordt. Ik maar dit niet enkel op uit de sterkte van de dope maar vooral ook omdat de dope nu veel vatbaarder is voor zuurstof. Klinkt raar, maar vroeger kon je een zak dope gewoon een paar uur open laten liggen. Het werd dan iets zakker maar niet veel. Doe je dat met dope van nu dan is deze een stuk zwakker in slechts een paar uur. Veel mensen weten dit niet, ik kaart dit punt dan ook al zeker een paar jaar hier aan.
Klik om te vergroten...

Zo'n zonde dit! Tegenwoordig is ook bijna elke drugs zwaar verkloot en versneden met allerlei rotzooi.. jammer dit erg jammer
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zoals ik al schreef is de alle dope zwaar versneden dus je kunt zelfs als eerste keer gebruiker niet snel de fout in gaan. (zag eens iemand als eerste keer gebruiker 1 gram in 3 uur tijd oproken, dat was vroeger gewoon ondenkbaar!).
Maar toch, voorzichtigheid is geboden.

Dus, als eerste snuif zou ik zeggen 1/10 van een gram. En dan zeker 30 minuten wachten. Meestal begint een snuif na 5 minten al te werken en werkt hij na 20 minuten volop. Dat is tenminste mijn ervaring. Hangt erg af van hoe schoon je neus is, dus snuiten of beter zelfs goed spoelen met water en dan schoon maken met een papiertje. Raar praatje misschien maar dit kan echt ontzettend veel verschil maken !!

En een chinees. Het ligt eraan hoe je het chineest, de meeste eerste keer gebruikers kunnen de dope nog niet in olie vorm over de folie laten lopen. En dus laten ze hem in een hoopje verbranden op 1 plek. Op deze manier verbrand er meer dan je echt binnen krijgt, en dan heb je dus meer nodig. Zelfs al kun je het laten lopen dan kun je als eerste keer toch rustig 1/4 van een gram roken, of zelfs meer (niet 1/4 in een keer op folie doen, maar kleine mespuntjes). Hangt allemaal erg van de kwaliteit af natuurlijk.
Niet te grote chinesen maken daar je anders meer verliest waarschijnlijk.
En verder gewoon rustig aan doen, je merkt snel genoeg wanneer je teveel krijgt. Een OD ligt niet snel op de loer, je zult eerder slaap neigingen krijgen.

Erg belangrijk, de meeste eerste keer gebruikers worden misselijk. En dit vergalt bijna altijd hun eerste keer, wat ergens wel weer mooi is want meestal is dat dan ook de laatste keer voor ze. Dit komt omdat heroine natuurlijk een soort gif voor je lichaam is en je maag wil het dan ook zo snel mogelijk eruit hebben. Met snuiven is het natuurlijk duidelijk dat je het ook in je maag krijgt. Maar ook met chinesen gebeurt dit. Niet zozeer omdat je dope binnen krijgt maar omdat het in je speeksel komt en je dit doorslikt. Raadzaam is om na iedere chinees niet te slikken maar even je mond goed met water te spoelen, dit helpt erg.
Verder, moet je overgeven, hou dit dan vooral niet tegen. Veel mensen schijnen het eng te vinden, of zo onaagenaam dat ze het tegen houden, zolang mogelijk. Maar dit maakt dat je je misselijk brlijft voelen. Dus, mijn raad, gewoon direct overgeven dan want daarna voel je je dan weer prima en kun je je lekker stoned voelen.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#6
leveldesigner zei:
Zoals ik al schreef is de alle dope zwaar versneden dus je kunt zelfs als eerste keer gebruiker niet snel de fout in gaan. (zag eens iemand als eerste keer gebruiker 1 gram in 3 uur tijd oproken, dat was vroeger gewoon ondenkbaar!).
Maar toch, voorzichtigheid is geboden.

Dus, als eerste snuif zou ik zeggen 1/10 van een gram. En dan zeker 30 minuten wachten. Meestal begint een snuif na 5 minten al te werken en werkt hij na 20 minuten volop. Dat is tenminste mijn ervaring. Hangt erg af van hoe schoon je neus is, dus snuiten of beter zelfs goed spoelen met water en dan schoon maken met een papiertje. Raar praatje misschien maar dit kan echt ontzettend veel verschil maken !!

En een chinees. Het ligt eraan hoe je het chineest, de meeste eerste keer gebruikers kunnen de dope nog niet in olie vorm over de folie laten lopen. En dus laten ze hem in een hoopje verbranden op 1 plek. Op deze manier verbrand er meer dan je echt binnen krijgt, en dan heb je dus meer nodig. Zelfs al kun je het laten lopen dan kun je als eerste keer toch rustig 1/4 van een gram roken, of zelfs meer (niet 1/4 in een keer op folie doen, maar kleine mespuntjes). Hangt allemaal erg van de kwaliteit af natuurlijk.
Niet te grote chinesen maken daar je anders meer verliest waarschijnlijk.
En verder gewoon rustig aan doen, je merkt snel genoeg wanneer je teveel krijgt. Een OD ligt niet snel op de loer, je zult eerder slaap neigingen krijgen.

Erg belangrijk, de meeste eerste keer gebruikers worden misselijk. En dit vergalt bijna altijd hun eerste keer, wat ergens wel weer mooi is want meestal is dat dan ook de laatste keer voor ze. Dit komt omdat heroine natuurlijk een soort gif voor je lichaam is en je maag wil het dan ook zo snel mogelijk eruit hebben. Met snuiven is het natuurlijk duidelijk dat je het ook in je maag krijgt. Maar ook met chinesen gebeurt dit. Niet zozeer omdat je dope binnen krijgt maar omdat het in je speeksel komt en je dit doorslikt. Raadzaam is om na iedere chinees niet te slikken maar even je mond goed met water te spoelen, dit helpt erg.
Verder, moet je overgeven, hou dit dan vooral niet tegen. Veel mensen schijnen het eng te vinden, of zo onaagenaam dat ze het tegen houden, zolang mogelijk. Maar dit maakt dat je je misselijk brlijft voelen. Dus, mijn raad, gewoon direct overgeven dan want daarna voel je je dan weer prima en kun je je lekker stoned voelen.
Klik om te vergroten...


Je bent geweldig! Dank je wel voor de waardevolle tips. Hoop dat het morgen allemaal gaat zoals gewild :grin:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
graag gedaan en veel plezier!

Leveldesigner.
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja zeker bedankt!
Wat leuk is om te doen als je een keertje recreatief heroïne gebruikt zal niet veel meer zijn dan wat chillen en muziek luisteren denkik?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja, want zin om iets te doen heb je waarschijnlijk niet.
Zelf had ik mooie beelden wanneer ik mijn ogen sloot toen ik
voor de eerste keer gebruikte, maar ben erg visueel ingesteld.
Meeste hebben dat niet en vinden gewoon liggen met ogen
dicht het lekkerste. Wel ongemakkelijk in een stoel blijven
zitten dan, anders wordt je de volgende ochtend wakker en
ben je er doorheen geslapen, lol.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja, ik geef toe, ik heb een agressie-probleem...

Mijn excuses, tov iedereen.

Ik ben er zelfs voor in behandeling.

Soit, dit terzijde gelaten, heb ik wel degelijk gelijk over wat ik zei...

Gebruik maar eens dagelijks enkele grammetjes sosa, of gebruik maar eens dagelijks enkele grammetjes heroïne of GHB - dan zal je het verschil wel merken.

Nogmaals sorry, maar ik heb echt een probleem, ook in het echte leven (het is niet dat ik een trol ben) mijn agressie te uiten op een constructieve manier, en ik ben veel te gauw veel te heftig in mijn reacties.

Zelfs als ik vind dat iemand het verdient (wat natuurlijk praktisch altijd zo is als ik erover ga), dan nog heb ik daarna spijt van mijn reactie(s).

Dus even helder, ik heb een zwaar agressie-probleem, waarvoor ik tevens (verplicht) in behandeling ben.

Ik vind dit niet stoer of eender wat, integendeel, ik schaam mij hier voor - toch is het sterker dan mezelf...
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bedankt Mananas, voor je verklaring.
Wat vervelend joh, om zo'n opvliegende aard te hebben. Hopelijk helpt de hulp die je krijgt en zal het over tijd minder worden. Weet niet hoe oud je bent, maar meestal wordt men ook wel meer mellow wanneer men ouder wordt.
Heb misschien een kleine tip, mocht iets voor vallen wat je opwind probeer dan je in de plaats van de ander te verplaatsen. Ookal is die gene fout, dan nog verklaard dit vaak veel en maakt t dan ook makkelijker te accepteren. En er zijn gewoon veel rare mensen in omloop, wanneer je dit accepteert dan maakt dat ook al veel goed. Ook dat we allemaal maar mensen zijn en fouten maken, want we doen allemaal wel eens dom, of een foute uitspraak.

Over het punt van de topic. Kan best zijn dat volgens de officiële lezing 'harddrugs' enkel 'hard' zijn wanneer het lichamelijk echt schade of een ziekte verschijnsel voorbrengt. Maar, gewoon in de volksmond zien we coke enzo als harddrug. Denk dat we dus gewoon het beste die stelling kunnen aanhouden. Dit wordt wel een beetje bewezen door hoeveel mensen er hier al tegenin gaan.

Heel veel succes met je woede, hoop dat dit echt minder wordt over tijd.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt voor je begrip, leveldesigner.

Het probleem is gelegen bij het feit dat ik hier en daar nogal uitgesproken kenmerken van Asperger vertoon: dit is, tot op heden, deel van deze spectrumstoornis...

Nu, ik heb wel empathie: laat dat duidelijk wezen aub... Ik heb altijd bijna direct spijt van mijn reactie(s), zoals ik reeds zei...

Om toch nog even terug te komen op jou voorstel om niet de officiële definities te hanteren, daar heb ik het moeilijk mee:

a) een discussie is slechts zinvol wanneer beide (of meerdere) partijen eenzelfde invulling van definities hanteren - stel dat ik onder tafel 'stoel' versta, en jij 'tafel', ja, dan is iedere zinnige vorm van communicatie onmogelijk.

b) ik vind ook dat op een forum als hetgene hier, we kennis willen toebrengen: tevens vandaar vind ik een correcte invulling van de termen belangrijk (het geeft een beetje etymologie mee, geschiedenis, het leren discussïeren (ook ik heb dus nog duidelijk veel te leren!),,...

- ieder heeft immers z'n expertises, als we die op zulk een manier late samenkomen, dan leert ieder van ieder (de ene weet immers waarschijnlijk meer over Chemie, de andere is een ervaringsgebruiker, etc...).

Nu heb ik het gevoel nog iets vergeten te zeggen zijn, maar ik kan er niet opkomen... :)

Grtz!
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#13
ps: wat heel mega super zeer vaak voorvalt in een discussie is dit.

een persoon post iets, de reacties echter zijn niet gericht op wat de persoon (en stel zelfs dat die persoon nu het domste en meest belachelijke mogelijk heeft gezegd), niet op de semantiek, niet op de inhoudelijkheid, niet op 'wat' de persoon heeft gezegd, maar zijn gericht tegen de persoon zelf.

dit is, volgens de wetten van de logica, een drogredenering, een ad hominem om specifiek te zijn - de tegenargumenten zijn dus op geen enkele manier geldig te verklaren.

stel dat de persoon had gezegd "coke is afkomstig van de papaverplant", en de reacties zijn zoiets als volgt "domme opmerkingen zijn we van jou gewoon" of "over coke kan jij beter zwijgen" - dan zijn deze tegenreacties sowieso ongeldig. subtiel komt een ad hominem super vaak voor, het is handig dit te weten in een discussie (naar mijn mening).

net zoals het definiëren van termen dus.

nog een leuke: de foutieve aanname van een causaal gevolg - iemand typt "ik riep iets grof en mijn trip was voorbij'. het is gemakkelijk om hier aan te nemen dat de trip voorbij was omdat de persoon in kwestie iets grofs riep, echter niets staaft dit.

ook het stopzetten van een discussie is een drogredenering.

schelden zoals ik deed ook.

het meten naar eigen maatstaven: het komt niet overeen met mijn informatie dus moet jouw informatie wel fout zijn.

omkering van implicatie: een implicatie kan zijn "altijd als ik in amsterdam ben koop ik truffels", maar het is niet waar te zeggen "hij heeft truffels gekocht dus hij was in amsterdam" - die kan ik best ergens anders gekocht hebben ook...

en zo heb je er nog heel wat, maar ik ken ze ook niet allemaal vanbuiten, hoor! - hopelijk toont dit wel aan hoe je een argumentatie beter kan ontleden en/of hoe je een gesprek helderder kan voeren door middel van deze logisch, apodictische 'regels'...

Nu, ik vind het leuk om dit mee te delen, maar ik wil nog een punt maken ook met dit alles: dat het moeilijk is als je rekening houdt (tot in de mate van het mogelijke, we zijn allemaal menselijk en we zoeken hier geen prijzen te winnen...) met die logica, maar anderen hier soms totaal niet vatbaar oor zijn: daarom moet je die regels niet kennen, eigenlijk zouden die vanzelf uit je denkproces moeten voortkomen vind ik...
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja, persoonlijk vind ik dit het grootste probleem van het internet.
Heel vaak krijg ik het idee dat iemand gewoon een rot bui heeft en zich dan eens lekker te buiten gaat aan gezeik, geklaag of gescheld op het internet.
Nu valt het gelukkig heel erg mee hier op DF, maar neem nu een gemiddelde youtube page en je weet niet wat voor ongein je allemaal leest.
Iedereen weet het altijd beter, men leest niet maar begint gelijk van wal te steken en voor rede lijkt amper iemand vatbaat.

ben gek op het internet, maar dat is toch een slechte keerzijde van het net.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#15
Someone who becomes angry easily, over silly things- subconsciously desires to be loved.

Las dit toevallig onder één van de vele psychologie feiten
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
HoneyC zei:
Someone who becomes angry easily, over silly things- subconsciously desires to be loved.

Las dit toevallig onder één van de vele psychologie feiten
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me toch echt een theorie en niet een feit. Sterker nog het valt niet te bewijzen of te observeren dus kan nooit een feit zijn.

Maar laten we allemaal weer even on topic gaan, want discussies over of coke een harddrug is en over reageren op internet hebben niks met het topic te maken.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
HoneyC zei:
Someone who becomes angry easily, over silly things- subconsciously desires to be loved.

Las dit toevallig onder één van de vele psychologie feiten
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me toch echt een theorie en niet een feit. Sterker nog het valt niet te bewijzen of te observeren dus kan nooit een feit zijn.

Maar laten we allemaal weer even on topic gaan, want discussies over of coke een harddrug is en over reageren op internet hebben niks met het topic te maken.
Klik om te vergroten...


Je hebt gelijk, ik deel gewoon de informatie wat is las en wat erbij stond
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeg LevelDesigner,

Dus jij bent ook gewoon begonnen met lijntjes Hero... Heb jij ooit na het snuiven van Hero last gehad van hartkloppingen (die het idee geven van de categorie gevaarlijk te zijn), echter toch onder controle te krijgen zijn met benzo's en alcohol, of een snowball (maar die stopt de angst niet die aanwezig kan zijn bij plotse hartkloppingen en het happen naar adem...). Of kan jij hier iets over zeggen?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nee, volgens mij kun je geen hartkloppingen krijgen na heroine gebruik.
Dat gebeurt eerder bij coke, speed, etc.
Heroine zal juist maken dat de hartslag vertraagt.
Dus mocht je dit meerdere malen ervaren dan is misschien je heroine met iets versneden wat er duidelijk niet in thuishoort. Of misschien ben je allergisch voor opiaten of een van de versnijding middelen.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet het, en ook gek is, is dat het zich maar eens af en toe voordoet, meestal niet... moeilijk zaakje om in te schatten...

Maar geen erg, ik was sowieso toch van plan Hero, ook het snuiven ervan, na dit weekend te laten voor wat het is.

Ik zal hier zeker een trip-report over schrijven, maar ik was van plan om samen met mijn vriendin eens een volledig jaar geheel nuchter te blijven - dus ook geen alcohol consumeren.

MINDFUCK! :openmouth:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."