Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn slechte ervaring met Suboxone;

mijn slechte ervaring met Suboxone;

96 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
n
nightstalkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee. Ik heb een drugsverleden toen ik 14-17j was. Daarna heb ik een vrij succesvol leven geleid, zelfs nog tot de helft van mijn heroperiode.
Had een hoge functie en ik deed en doe het nog vrij goed op de beurs. Maar momenteel gaat t toch niet zo super, ik probeer toch niet op mn spaarcenten te teren. Dit is meer dan genoeg info, praat er liever niet over, maar is ook mn eigen fout om er over te beginnen.
Dit is best klote, omdat ik veel te veel gebruik.
Maar we zijn level zn topic aan t stelen hé, dus terug ontopic plz
n
nightstalkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
hey level
ik wil toch even mn excuses aanbieden. Jouw verslaving/gewenning is helemaal niet te vergelijken met de mijne of anderen hier. Ik had het niet goed gelezen of er toch zeker geen aandacht aan geschonken terwijl dit cruciaal is.
Wat mij gezegd geweest is, door professionele -en ervaringsdeskundigen is dat Subexone, voor mensen die zo lange tijd verslaafd zijn, een heel heel heel kleine kans heeft tot succes.
Methadon is de laatste optie die je moet nemen, als beginnende verslaafde, maar voor jou is dat helemaal anders.
Als je echt nog wilt stoppen, wat in mijn ogen nooit te laat is. Bijvoorbeeld mijn peetvader was alcohol verslaafd ong 36jaar, hij is uiteindelijk gestopt, vooral om medische redenen (na lever en nier transplantatie en hartstilstand/coma). Maar hij was volledig hersteld en kon nog een gelukkig leven leiden. Tot hij spijtig genoeg jaren erna aan kanker stierf (hij was 65+)

Als je het toch een kans wilt geven, dan zou ik je aanraden om een narcose behandeling te nemen, met eventueel een korte opname erna.. Hiermee zal je (in mijn en professionele opinie) het meeste succes hebben). ALs je lichaam dit toelaat natuurlijk.

Als je, in jouw ogen, een normaal leven kunt leiden via gratis dosis hero te krijgen, dan kan je dit doen natuurlijk. Maar ik vind persoonlijk dat het nooit te laat is, ik heb nog mensen het zien doen, het is nooit te laat.

Het is niet mn bedoeling een betweter te zijn, of denken dat ik beter ben ofzo. Ik probeer gewoon mijn kennis/mening te delen met jou (en evt. anderen).
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
neehoor Nightstalker, geen probleem.
Bedankt voor je raad en ik heb 2 jaar geleden overwogen om inderdaad me aan te melden bij Minoya (onder narcose afkicken), maar iets weerhoudt me daarvan, wat dat is precies weet ik niet. Daarbij komt dat mijn gebruik nu geheel anders is dan het altijd was de afgelopen bijna 3 decennia. Normaal kon ik niet stoned genoeg worden, wakker worden en weer doorgebruiken tot ik weer wegviel, en dit blijven herhalen tot t op was. (had geen rust eer het op was zeg maar). Maar vooral de laatse 2 jaar gebruikte ik enkel om beter te zijn, en zodra ik dat was legde ik het weg. Toen de kwaliteit een jaar geleden nog redelijk was werd ik er wel eens stoned van, en gek genoeg ervoer ik dat gevoel als vervelend, vreemd maar waar!
Vooral de laatste maanden heb ik mijn gebruik erg terug geschroeft naar 0.3 tot 0.5 gr per dag, wat aangezien de kwaliteit van nu haast niets is. Maar gek genoeg word je dan toch nog heel erg ziek. Heb nu dus sinds een weekje ofzo methadon, hoezeer ik ook van dat middel walg. En sinds 3 dagen gebruik ik niets meer, (tot gisteravond dan, toen kwam mijn dealer langs om een monster-0.2 gr- te laten testen. Gelukkig was het pure bagger want ik merkte er niets van. Had me zo voorgenomen om helemaal niets meer te gebruiken, maar als het dan opeens gratis op tafel ligt dan is het toch wel moeilijk. Nam het ook niet om stoned te worden,maar om dat vreemde/enge gevoel kwijt te raken. Ondanks dat ik genoeg meth nam om niet ziek te zijn voelde ik me toch heel eng in mijn hoofd, en ik wilde dat gevoel gewoon kwijt.
Maar gelukkig was het dus pure bagger, en dus heb ik er ook geen terugslag van. Ik begon op 40 mg met de meth, heb dit de tweede dag even verhoogd naar 70 mg, tweede dag van niet gebruiken dus. En vandaag zal ik hooguit weer 40 mg nemen.

het is mijn bedoeling om die meth zo snel als mogelijk af te bouwen, ik denk dan aan 2 tot 3 weken max, want langer aan de meth zitten is gewoon echt niet slim. Want als je meer dan een half jaar meth neemt, dan ben je zo'n 4 maanden ziek wil je daar weer vanaf komen.
En mocht alles toch helemaal niet goed gaan, en blijf ik meth gebruiken en toch af en toe dope nemen, dan kan ik alsnog over 6 mnd die gratis hero verstrekking in.

We moeten maar even zien hoe dit alles gaat.

Ben ergens best wel jaloers op je dat je in ieder geval de financien hebt om je verslaving te ondersteunen. Want 98% van al mijn problemen hebben altijd te maken gehad met geen geld hebben. Maar aan de andere kant is er zoals altijd ook de keerzijde van de medaille, want wanneer je altijd geld ervoor hebt, dan moet het echt HELEMAAL uit jezelf komen om ermee te stoppen. Wat dat betreft zorgen mijn slechte financien ervoor dat stoppen ook weer veel makkelijker voor mij is. Want zou ik nu dope willen scoren dan zou ik eerst op zoek moeten naar geld...

tja, zo heeft alles altijd een goede en een slechte kant....
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja sorry Nightstalker, je hebt gelijk dat ik daar niet moet over beginnen. Heb daar eigenlijk geen zaken mee over hoe het komt dat je het steeds kan betalen. Indd we wijken af van Levelken zijn topic, sorry :(

Greetzzz :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
geeft niets, financien zijn nu eenmaal een groot onderdeel van Heroine daar het zo belachelijk duur is. Dus praten erover is niet echt vreemd.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi Leveldesigner.Ik heb het net allemaal doorgelezen en denk,dat je gewoon niet wilt stoppen.Nu moet je dit niet negatief opvatten!.Maar in mijn ogen geniet je nog genoeg van het gebruiken.Maar wat is daar mis mee!.Ik denk dat je er niet aan toe bent en gezien je leeftijd gaat het nog heel lastig worden om te stoppen.Ik dacht vroeger altijd,toen ik gebruikte met anderen,dat iedereen maar wilde stoppen maar dat niet lukte.Nou,niet dus.Misschien ben jij ook zo,maar wat geeft het.Als jij er mee kunt leven is het toch goedzo!!.Heb je ergens nog werk,hobby-s wat je graag doet,of is het slapen en opstaan met de dope.Of alleen graag dingen doen onder invloed van dope,dat kan ook natuurlijk.Ik denk dat je gewoon moet accepteren van jezelf dat je altijd verbonden blijft met dope.En is idd de oplossing voor jou om toch hero-verstrekking te krijgen.Ik denk dat daardoor je leven er beter uit komt te zien.Minder zorgen om de rush van morgen.Maar je moet dat willen accepteren van jezelf.In mijn ogen ben je daar niet minder om,maar wel eerlijker naar jezelf en je naasten.En wat de rest er van vindt geeft niets.Want ik zie je alleen maar worstelen met ditjes en datjes,.,.kom,je bent geen 20/30-jaar meer die holt van hot naar her.Gun jezelf die rust.Ik hoor wel wat je ervan vindt.Groet van F.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
nou, op zich heb ik geen probleem met het gebruiken maar het zijn de rand verschijnselen die maken dat ik er van af wil en moet. maar weet ook dat echt stoppen enkel lukt als je het echt wilt en niet als je het moet voor het een of ander.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#8
leveldesigner zei:
neehoor Nightstalker, geen probleem.
Bedankt voor je raad en ik heb 2 jaar geleden overwogen om inderdaad me aan te melden bij Minoya (onder narcose afkicken), maar iets weerhoudt me daarvan, wat dat is precies weet ik niet.
Klik om te vergroten...

Hier moet ik even op reageren; ik heb me een paar jaar geleden ook bij Miroya gemeld; niets dan lof!

De menselijke en holistische (alle facetten van jouw verslaving en van jouzelf, jouw leven en gezondheid worden behandeld) benadering bleek goed voor mij te werken.

Afkicken onder narcose, dan een héle goede therapeut en indien nodig kan je 24 uur per dag bellen naar de noodtelefoon (en met name die laatste heeft mij echt geholpen).

Je kan ze bellen: 033 4 22 09 70.

Ik heb in het verleden veel instellingen van binnen gezien, helaas: Detox Parnassia, Emilie Hoeve, Detox Utrecht, Arta (2- daagse en intern); Miroya is wat mij betreft de beste (op de voet gevolgd door de 2- daagse van Arta, Zeist) :wink:

Suc6!

R@ :wave:

p.s. Check mijn avatar; wel toepasselijk, toch ? :wink:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
oef, emile hoeve, heb daar ook een tijdje gezeten, toen het nog streng regime was, in 1990 ergens. zware boel daar.

onder narcose met Imoya, heb daar al zo vaak over gedacht.
maar om nu 9 maanden met een Suboxone inplantaat rond te lopen na de narcose, dat zie ik niet zo zitten eerlijk gezegt. dus dat weerhoudt me.
weet t, hoor je al denken; en de heroine verslaving op zich zie je wel zitten?
maar toch.
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klopt Willem, je hebt helemaal gelijk, dat was ik helemaal vergeten.
De Naloxon zit er in eerste instantie in om te voorkomen dat men Suboxone gaat injecteren, gaat misbruiken dus. Het schijnt dat in geval van injecteren Naloxon de high die men op die manier van buprenorfine kan krijgen teniet wordt gedaan.

Blijkbaar wordt Subutex nogal eens gespoten waardoor het effect bijna gelijk aan dat van heroïne zou zijn. Daarom werd Suboxone in het leven geroepen en wordt Subutex niet meer veel gebruikt. Alleen als men overgevoelig voor Naloxon is schrijft men nog Subutex voor.
Voordeel van Suboxone is ook dat bijgebruik van andere opiaten geen zin meer heeft, zoals ik eerder al beschreef.

Bedankt Willem!
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beste Someone, Willem

Dat klopt inderdaad dat ze die 0,5 mgr nalexon toevoegen. Om het ervan spuiten tegen te gaan. Overigens het was niet negatief bedoelt om te zeggen dat het afbouwen van suboxone erger is, dat is mijn ervaring.

Maar Someone, jij weet ook nogal veel zo te horen. Ik wil dus van de Suboxone waar dus Nalexon inzit, overstappen terug naar de Methadon. Jij zegt dat dat kan, van Buprenorfine dus. Maar vormt die Nalexon dan geen probleem? Ik wil overstappen van 6mgr. Suboxone per dag dus daar zit 1,5 mgr Nalexon in, naar de Methadon. Vormt dat geen probleem? Volgens mijn verslavingsarts doet die Nalexon niets. Maar hij weet het zelf ook niet hoor. Jij zegt door de Nalexon werkt de Heroine niet meer, dus dan zal de Methadon ook niet werken. Of zie ik dat verkeerd? En mocht het toch een probleem zijn, hoelang na de laatste inname van de suboxone, kun je weer Methadon gebruiken? En weet jij ook de rekensom, is die ooit gemaakt, hoeveel Methadon zou ik nodig hebben om de Suboxone op te vangen?

Ik hoop dat je het begrijpt, want ik wil zo snel mogelijk terug van de Suboxone naar de Methadon. Dit is wel weer met doel om de Methadon daarna weer af te bouwen, maar eerst moeten die ontwennings verschijnselen van de Suboxone opgevangen worden. Zoals ik al eerder schreef, ik weet de afkick van Methadon, of mijn lichaam, beter op te vangen en te bestrijden als van de Suboxone, ik hoop dat je of iemand hier een antwoord op heeft.

Groet Erick
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beste Erick,

Ik zou me geen zorgen maken over die Naloxon in de Suboxone want er zit maar erg weinig in en de werking van Naloxon is maar van korte duur.
Je kan meteen na je laatste inname van Subs overstappen op meet, dit is geen probleem. Als de subs van je receptoren verdwijnt dan wordt deze vervangen door meet. Andersom zouden de subs ineens de meet van je receptoren afknikkeren maar in dit geval gaat het geleidelijk.

Toch blijf ik het jammer vinden dat je niet hebt geprobeerd om de subs langzaam af te bouwen en om er vanaf een heel lage dosis (0.2 mg) mee te stoppen. Waarschijnlijk heb je te snel afgebouwd en ben je vanuit een te hoge dosis gestopt. Het verbaast me daarom dan ook niets dat je flink ziek bent geworden.
Daarom ben ik erg benieuwd hoe hoog je dosis was toen je stopte?

6 mg subs is toch wel een behoorlijke dosis maar voor subsgebruik zo'n beetje gemiddeld.
Als je dit omrekent naar Temgesic dan zijn dat toch 30 tabletten van 0.2mg....
Ik ben niet zo goed thuis in het methadoncircuit maar ik denk dat een gemiddelde dosis zo ergens rond de 40-50mg zal zitten. Ik heb gelezen dat vanaf deze dosering wordt omgeschakeld op 6-8mg subs, dus omgekeerd zal dat niet veel anders zijn. Je verslavingsarts weet dit beter en er zijn omrekentabellen/sommen voor.

groeten, Someone
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@ erick
In geval van overstappen van methadon naar buphenorfine (suboxone) moet je eerst wachten tot je in volledige ontwenning van de methadon bent, anders word je superziek. In de kliniek waar ik zat moesten mensen zelfs 5 dagen cold turkey gaan voordat ze op suboxone konden worden gezet.
Dit komt door de lange halfwaardetijd van methadon en het verlaat je lichaam dus heel langzaam.
En ik heb bijna 1 jaar in die kliniek gezeten en er waren ook mensen die al een jaar suboxone gebruikten en echt heel ziek werden van de afbouw. volgens hun was het erger dan heroine afkick en het duurde ook bijna net zolang als methadon omdat suboxone een halfwaardetijd heeft van 17 uur, Ik heb van meerdere mensen gehoord dat suboxone bijna net zo erg was als methadon om van af te kicken maar alleen bij langdurig gebruik. Bij kort gebruik valt de ontwenning mee. Dit is de info die ik kreeg vd kliniek en als ik iets fout heb gehad mijn excuses daarvoor
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Someone/Pammetje

Pammetje allereerst geen excuses nodig, dat is nergens voor nodig, we dragen allemaal een steentje bij door onze ervaringen. En leren hier samen van, ik ben echt doodziek geweest van de klote suboxone. Misschien is het middel niet voor mij, of mis ik iets, op het moment ook heb ik al 6 mgr. op, maar mijn benen zijn ijskoud, gewrichten doen pijn. Ik weet niet wat het is, met Methadon had ik dat nooit, behalve als ik op de afkick zat, maar dan was het zelfs nog in mindere mate als nu. Wat ik gelezen heb is dat die buprenorfine wel op dezelfde receptoren gaat zitten en bezet, maar ze niet activeert. De sleutel niet omdraait bwvs. Iets wat Methadon wel doet, ik hoef niet stoned te worden van de Methadon, maar dan ben ik wel beter. Moet je nagaan ik gebruik al ruim een jaar geen Methadon meer, en toch neemt de buprenorfine deze verschijnselen niet weg, als ze daar nog vanaf komen. Overigens ik heb gisteren flink wat gelezen over Buprenorfine, en het schijnt dat hier meer mensen last van hebben, dat het gewoon niet meer werkt.

Someone, ik ben vanaf 6 mgr. in twee weken geleidelijk naar nul gegaan, ik heb dit twee weken vol gehouden, steeds maar met de gedachte, morgen zal het beter gaan, maar twee weken zijn lang en die morgen kwam maar niet, dus heb ik weer bupre genomen, ik was na een uur beter, maar het is maar van korte duur.

Lees dit artikel eens, van hoe en waarom dit zou komen, volgens mij verklaart dit veel. Bedankt voor het omrekenen, ik was zelf ook uitgekomen op zoiets. Ik las ook dat vele bij de 30 mgr. Methadon zo'n 76 uur niets meer gehad mogen hebben, en dat dan suboxone ingezet wordt. Anders heb je de kans dat je doodziek wordt.

Moet je nagaan ik kende het middel helemaal niet, en zat al 6 dagen op nul Methadon en was aan de betere hand, toen me dit aangeboden werd, het zogenaamde wondermiddel, had ik het maar nooit gedaan in mijn geval werkt bupre dus slecht. lees het volgende, ik gebruik ook al meer als 20 jaar Methadon misschien is het daarom niets voor mij. We spreken elkaar.

http://recoveringaddict.hubpages.com/hu ... -Methadone

Groet Erick

Groet Erick
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi Erick,

Ik denk dat ik jouw probleem nu begrijp. Als je 20 jaar methadon hebt gebruikt dan is buprenorfine meestal geen goed alternatief meer. Buprenorfine is een partiële (gedeeltelijke) agonist op de opiaatreceptor terwijl methadon, net als heroïne een volledige is. Als je niet al te lang methadon of heroïne hebt gebruikt dan trek je het nog wel op buprenorfine maar in jouw geval was de kans daarop maar erg klein. Een verslavingsarts zou dit moeten weten. Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

In twee weken van 6mg buprenorfine naar 0 is gewoonweg niet te doen, zeker niet als je daaraan voorafgaande 20 jaar methadon hebt gebruikt. Ik snap niet dat een verslavingsarts dat niet weet. Daarbij denk ik dat het in jouw geval überhaupt niet meer te doen is om zonder methadon te leven, waarschijnlijk zijn je receptoren blijvend beschadigd. Maar ook hier geld dat je het allicht kunt proberen.

Hopelijk kun je weer snel op de methadon terug, ik weet zeker dat je problemen dan voorbij zullen zijn.

Succes!
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#16
someone zei:
Hoi Erick,

Ik denk dat ik jouw probleem nu begrijp. Als je 20 jaar methadon hebt gebruikt dan is buprenorfine meestal geen goed alternatief meer. Buprenorfine is een partiële (gedeeltelijke) agonist op de opiaatreceptor terwijl methadon, net als heroïne een volledige is. Als je niet al te lang methadon of heroïne hebt gebruikt dan trek je het nog wel op buprenorfine maar in jouw geval was de kans daarop maar erg klein. Een verslavingsarts zou dit moeten weten. Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

In twee weken van 6mg buprenorfine naar 0 is gewoonweg niet te doen, zeker niet als je daaraan voorafgaande 20 jaar methadon hebt gebruikt. Ik snap niet dat een verslavingsarts dat niet weet. Daarbij denk ik dat het in jouw geval überhaupt niet meer te doen is om zonder methadon te leven, waarschijnlijk zijn je receptoren blijvend beschadigd. Maar ook hier geld dat je het allicht kunt proberen.

Hopelijk kun je weer snel op de methadon terug, ik weet zeker dat je problemen dan voorbij zullen zijn.

Succes!
Klik om te vergroten...



Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.


Methadon is toch meer geschikt voor mensen die een lange heroine/opiaat-verslaving hebben gehad.


In 2 weken van 6 mg buprenorfine naar 0 is om problemen vragen, idd jij vraagt niet om problemen, maar je arts is niet goed wijs volgens mij dan, want die vraagt om problemen.
Via temgesic ( 0.2 mg) of ganse dosis ( 6 mg) en dag erna halve dosis ( 3 mg) is veel beter en draaglijker/menselijker om af te bouwen vind ik hoor


Ben het ook met de eerste alinea volledig eens, maar buprenorfine onderdrukt volgens mij wel meer de craving naar smack/opiaten ivm methadon, maar methadon is beter als je lang verslaafd bent ( geweest) aan de heroine, het helpt beter en sneller ( veel sneller) tegen ontwenning, omdat het een volle agonist is itt buprenorfine vind ikzelf
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Realities , Wat jij schrijft is waar, mijn receptoren zijn gewoon als je het zo wilt noemen aangetast. Ik weet niet of jij dat artikel gelezen hebt onder mijn vorige post, Dat maakt ook een hoop duidelijk. Overigens dat het de craving wegneemt vind ik ook niet waar, want die had ik gisteren wel, maar dat zul je wel begrijpen als je je zo voelt. Maar omdat ik weet dat het geen zin heeft om nu Methadon te nemen, doe ik het niet.

@Someone, ik gebruikte 20 jaar voor dit Methadon, zo had ik het niet geschreven, maar waarschijnlijk had je het wel goed begrepen, nu al ruim een jaar niets meer.

Op de een of andere manier maak ik me toch zorgen over de overstap, omdat bupre toch ook een lange half waarde tijd heeft. Zomaar overstappen zou wel gaan, maar het schijnt dat je eigenlijk pas na zo'n 72 uur de echte effecten van de Methadon weer begint te voelen, ik ben niet levensmoe, en wil geen OD. En inderdaad mijn research leert me ook dat Bupre een partiële anagonist is. En Methadon een volledige. Wat ik gewoon wil is Methadon, niet voor de high, nee gewoon voor het niet ziek meer zijn. Lees het volgende eens, kan 1 van jullie je daar in vinden, kan ik het beste 2 dagen ziek zijn voor weer Methadon te nemen??

http://answers.yahoo.com/question/index ... 754AAWhe3N

Groet Erick
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Erick je hoeft je echt geen zorgen te maken!
De buprenorfine blokkeert inderdaad de werking van andere opiaten. Dus als je net Suboxone hebt genomen en kort daarna methadon neemt dan zal de methadon geen werking hebben.
Al naar gelang de buprenorfine langzaam van je receptoren verdwijnt zal de methadon ook langzaam werkzaam worden.

Als je een dag na je laatste buprenorfine je methadon neemt (bijvoorbeeld 40mg) dan zal dat gedeelte van de methadon je receptoren bezetten voor het gedeelte buprenorfine wat ervan verdwenen is.
Dus als er 20% buprenorfine is verdwenen dan zal 20% van de methadon er aan kunnen hechten.
Een dag later zal dat bijvoorbeeld 40%. Net zo lang tot de bup helemaal is verdwenen en de methadon helemaal zijn werk kan doen.

Je receptoren zullen dus ten alle tijden voor de volle 100% bezet zijn en je zal niet ziek zijn.
Als je je beter voelt op meet dan zal je je dus tijdens de overstap steeds beter gaan voelen.

In het begin zal je weinig tot niets merken van de meet maar dan moet je niet gaan bijnemen. Als je dat zou doen dan bestaat inderdaad het risico op overdosering. Voor de rest zijn er geen risico's als je gewoon de dag na je laatste Subs je dagelijkse dosering meet gaat nemen.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Someone,

Bedankt voor je reactie, ik begrijp wel hoe het werkt, maar zou ik 40 mgr. nemen werkt het maar voor 20% bwvs. Waar blijft die andere 80 %, word dat gewoon afgevoerd of afgebroken door je lichaam. Afijn ik zal toch niet meer nemen, en ik ben niet alleen thuis, mijn vriendin is er ook. Dus mocht het echt zo zijn, dan is er ook snel genoeg hulp.

Dus met de bovenste alinea terzijde, ga ik morgen over als ik mijn arts gebeld heb over naar Methadon, dat hebben we al zo besproken. Ik moest alleen even ongeveer de hoeveelheid weten. Ik kwam zelf ook uit op zo'n 40 mgr. veel hoger wil ik dat ook niet laten oplopen, ik hoef de high niet. Ik wil gewoon beter zijn. De laatste keer is het uit de hand gelopen naar 125 mgr. Maar dat wil ik nooit meer, dan is het kwaal wel erger als het middel. Morgen schrijft hij het gewoon voor faxt het naar de apotheek en ik kan het halen. Ik heb wat dat betreft geluk, ik ben een "model "gebruiker. Ik kreeg eerst ook altijd voor twee weken symoron mee, dat zal nu niet anders zijn.

Ik hou jullie op de hoogte,

Groet Erick
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi Erick,

Inderdaad, de rest wordt gewoon door je lichaam (lever en nieren) afgebroken.

Ik vermoed ook wel dat 40mg voldoende moet zijn. Mocht je je de eerste dagen wat minder voelen dan niet meer gaan nemen. Dat kan altijd later nog als alle buprenorfine je lijf uit is en je dan nog het gevoel hebt dat 40mg te weinig is.

Waarschijnlijk zal alles zonder al te veel klachten verlopen, in elk geval niets om je veel zorgen over te maken. Van Suboxone naar methadon is een makkie vergeleken met omgekeerd.
Veel succes morgen en keep us posted!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."