Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn slechte ervaring met Suboxone;

mijn slechte ervaring met Suboxone;

96 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
mij werd altijd verteld dat afkicken van suboxone vrij gemakkelijk was te doen, volgens de artsen. maar na het lezen van wat kommentaren hier is mij wel duidelijk geworden dat dat zeker niet het geval is, lijkt wel alsof het zelfs pijnlijker is dan de meth afkick, vooral wat betreft pijn in de benen hebben.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leveldesigner,

In mijn geval is het echt anders, mijn verslavingsarts vertelde mij ook dat het veel makkelijker zou zijn. Ik heb het geprobeerd maar het is echt wat ik ervaar veel moeilijker. Dat komt ook omdat, iets wat ik denk, suboxone moeilijk gedoseerd af te bouwen is, nu met de temgesic 0.2 per week gaat het wel. Maar Methadon en vooral als je het vloeibaar hebt, kun je zelfs als je het precies doet door middel van een spuitje waarin je het opneemt, bv een milliliter per dag doen. Dat is met die suboxone tabletten niet te doen. Temgesic bied in mijn geval misschien de juiste manier van langzaam afbouwen. Anders moet je gaan breken en dan weet je het nooit precies.

En idd de pijn in de benen neemt echt toe hoor, ik ervaar dit erger als de afkick van methadon, maar zoals je leest spreek ik uit eigen ervaring en voor mezelf, ieder mens kan er anders op reageren.

Overigens ik vind het erg fijn om zo gedachten uit te wisselen, Willem en Level bedankt hiervoor.

Groet Erick, and chin-up :smoke:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vindt het zelf ook wel fijn om hierover te praten en ik kan altijd leren van jullie ervaringen. Misschien heb ik zelf soms ook nog wel wat nuttigs in te brengen. Ga vanaf vandaag minderen met blowen max. 4 jointjes tegenover 6+ voorheen.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#4
We leren van elkaar Willem,

Als ik vragen mag hoeveel jaar ben jij? Weet je wij zijn ook gestopt met blowen, sinds een goed half jaar, niet dat wij zoveel rookten "twee kleine jointjes per avond". Maar wel al heel lang, elke avond. Wij zijn van de een op andere dag helemaal gestopt. Mijn vriendin die overigens helemaal niets gebruikt, "en heel vaak mijn reddingsboei geweest is" alleen tot voor kort wiet, had alleen moeite met in slaap komen in het begin. Ik ook een beetje, maar het gaat prima.

Probeer anders overdag niet te blowen, is maar een idee. Wij rookten ook alleen s'avonds.

Ik wens je succes, Groet Erick
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi Erick,

Ik denk dat ik jouw probleem nu begrijp. Als je 20 jaar methadon hebt gebruikt dan is buprenorfine meestal geen goed alternatief meer. Buprenorfine is een partiële (gedeeltelijke) agonist op de opiaatreceptor terwijl methadon, net als heroïne een volledige is. Als je niet al te lang methadon of heroïne hebt gebruikt dan trek je het nog wel op buprenorfine maar in jouw geval was de kans daarop maar erg klein. Een verslavingsarts zou dit moeten weten. Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

In twee weken van 6mg buprenorfine naar 0 is gewoonweg niet te doen, zeker niet als je daaraan voorafgaande 20 jaar methadon hebt gebruikt. Ik snap niet dat een verslavingsarts dat niet weet. Daarbij denk ik dat het in jouw geval überhaupt niet meer te doen is om zonder methadon te leven, waarschijnlijk zijn je receptoren blijvend beschadigd. Maar ook hier geld dat je het allicht kunt proberen.

Hopelijk kun je weer snel op de methadon terug, ik weet zeker dat je problemen dan voorbij zullen zijn.

Succes!
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#6
someone zei:
Hoi Erick,

Ik denk dat ik jouw probleem nu begrijp. Als je 20 jaar methadon hebt gebruikt dan is buprenorfine meestal geen goed alternatief meer. Buprenorfine is een partiële (gedeeltelijke) agonist op de opiaatreceptor terwijl methadon, net als heroïne een volledige is. Als je niet al te lang methadon of heroïne hebt gebruikt dan trek je het nog wel op buprenorfine maar in jouw geval was de kans daarop maar erg klein. Een verslavingsarts zou dit moeten weten. Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

In twee weken van 6mg buprenorfine naar 0 is gewoonweg niet te doen, zeker niet als je daaraan voorafgaande 20 jaar methadon hebt gebruikt. Ik snap niet dat een verslavingsarts dat niet weet. Daarbij denk ik dat het in jouw geval überhaupt niet meer te doen is om zonder methadon te leven, waarschijnlijk zijn je receptoren blijvend beschadigd. Maar ook hier geld dat je het allicht kunt proberen.

Hopelijk kun je weer snel op de methadon terug, ik weet zeker dat je problemen dan voorbij zullen zijn.

Succes!
Klik om te vergroten...



Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.


Methadon is toch meer geschikt voor mensen die een lange heroine/opiaat-verslaving hebben gehad.


In 2 weken van 6 mg buprenorfine naar 0 is om problemen vragen, idd jij vraagt niet om problemen, maar je arts is niet goed wijs volgens mij dan, want die vraagt om problemen.
Via temgesic ( 0.2 mg) of ganse dosis ( 6 mg) en dag erna halve dosis ( 3 mg) is veel beter en draaglijker/menselijker om af te bouwen vind ik hoor


Ben het ook met de eerste alinea volledig eens, maar buprenorfine onderdrukt volgens mij wel meer de craving naar smack/opiaten ivm methadon, maar methadon is beter als je lang verslaafd bent ( geweest) aan de heroine, het helpt beter en sneller ( veel sneller) tegen ontwenning, omdat het een volle agonist is itt buprenorfine vind ikzelf
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Realities , Wat jij schrijft is waar, mijn receptoren zijn gewoon als je het zo wilt noemen aangetast. Ik weet niet of jij dat artikel gelezen hebt onder mijn vorige post, Dat maakt ook een hoop duidelijk. Overigens dat het de craving wegneemt vind ik ook niet waar, want die had ik gisteren wel, maar dat zul je wel begrijpen als je je zo voelt. Maar omdat ik weet dat het geen zin heeft om nu Methadon te nemen, doe ik het niet.

@Someone, ik gebruikte 20 jaar voor dit Methadon, zo had ik het niet geschreven, maar waarschijnlijk had je het wel goed begrepen, nu al ruim een jaar niets meer.

Op de een of andere manier maak ik me toch zorgen over de overstap, omdat bupre toch ook een lange half waarde tijd heeft. Zomaar overstappen zou wel gaan, maar het schijnt dat je eigenlijk pas na zo'n 72 uur de echte effecten van de Methadon weer begint te voelen, ik ben niet levensmoe, en wil geen OD. En inderdaad mijn research leert me ook dat Bupre een partiële anagonist is. En Methadon een volledige. Wat ik gewoon wil is Methadon, niet voor de high, nee gewoon voor het niet ziek meer zijn. Lees het volgende eens, kan 1 van jullie je daar in vinden, kan ik het beste 2 dagen ziek zijn voor weer Methadon te nemen??

http://answers.yahoo.com/question/index ... 754AAWhe3N

Groet Erick
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Erick je hoeft je echt geen zorgen te maken!
De buprenorfine blokkeert inderdaad de werking van andere opiaten. Dus als je net Suboxone hebt genomen en kort daarna methadon neemt dan zal de methadon geen werking hebben.
Al naar gelang de buprenorfine langzaam van je receptoren verdwijnt zal de methadon ook langzaam werkzaam worden.

Als je een dag na je laatste buprenorfine je methadon neemt (bijvoorbeeld 40mg) dan zal dat gedeelte van de methadon je receptoren bezetten voor het gedeelte buprenorfine wat ervan verdwenen is.
Dus als er 20% buprenorfine is verdwenen dan zal 20% van de methadon er aan kunnen hechten.
Een dag later zal dat bijvoorbeeld 40%. Net zo lang tot de bup helemaal is verdwenen en de methadon helemaal zijn werk kan doen.

Je receptoren zullen dus ten alle tijden voor de volle 100% bezet zijn en je zal niet ziek zijn.
Als je je beter voelt op meet dan zal je je dus tijdens de overstap steeds beter gaan voelen.

In het begin zal je weinig tot niets merken van de meet maar dan moet je niet gaan bijnemen. Als je dat zou doen dan bestaat inderdaad het risico op overdosering. Voor de rest zijn er geen risico's als je gewoon de dag na je laatste Subs je dagelijkse dosering meet gaat nemen.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Someone,

Bedankt voor je reactie, ik begrijp wel hoe het werkt, maar zou ik 40 mgr. nemen werkt het maar voor 20% bwvs. Waar blijft die andere 80 %, word dat gewoon afgevoerd of afgebroken door je lichaam. Afijn ik zal toch niet meer nemen, en ik ben niet alleen thuis, mijn vriendin is er ook. Dus mocht het echt zo zijn, dan is er ook snel genoeg hulp.

Dus met de bovenste alinea terzijde, ga ik morgen over als ik mijn arts gebeld heb over naar Methadon, dat hebben we al zo besproken. Ik moest alleen even ongeveer de hoeveelheid weten. Ik kwam zelf ook uit op zo'n 40 mgr. veel hoger wil ik dat ook niet laten oplopen, ik hoef de high niet. Ik wil gewoon beter zijn. De laatste keer is het uit de hand gelopen naar 125 mgr. Maar dat wil ik nooit meer, dan is het kwaal wel erger als het middel. Morgen schrijft hij het gewoon voor faxt het naar de apotheek en ik kan het halen. Ik heb wat dat betreft geluk, ik ben een "model "gebruiker. Ik kreeg eerst ook altijd voor twee weken symoron mee, dat zal nu niet anders zijn.

Ik hou jullie op de hoogte,

Groet Erick
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi Erick,

Inderdaad, de rest wordt gewoon door je lichaam (lever en nieren) afgebroken.

Ik vermoed ook wel dat 40mg voldoende moet zijn. Mocht je je de eerste dagen wat minder voelen dan niet meer gaan nemen. Dat kan altijd later nog als alle buprenorfine je lijf uit is en je dan nog het gevoel hebt dat 40mg te weinig is.

Waarschijnlijk zal alles zonder al te veel klachten verlopen, in elk geval niets om je veel zorgen over te maken. Van Suboxone naar methadon is een makkie vergeleken met omgekeerd.
Veel succes morgen en keep us posted!
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beste Iedereen, die zich de laatste tijd mijn issue heeft gevolg en besproken,


Na dagenlang research, topics, artikels enz. gelezen te hebben. Heb ik toch het volgende besloten, ik was echt van plan om terug te gaan naar de Methadon, maar vanaf vanmorgen na weer veel gelezen te hebben, zie ik daar toch vanaf. Gisteren heb ik al de Suboxone verhoogt naar 10 mgr. per dag, en nu ik dit schrijf heb ik inmiddels ook 10 mgr. op. En ik voel me goed. Ook heb ik vandaag alles mee laten wegen, terug naar de Methadon zou voor mij betekenen dat ik waarschijnlijk weer zou gaan aankomen (sinds ik Suboxone gebruik ben ik 15 kilo afgevallen Wat me heel goed bevalt) Waarschijnlijk zou dan ook mijn suikerziekte terugkeren, waar ik nu vanaf ben, ik hoef daarvoor geen medicatie meer te hebben. En ook de angst van mijn vriendin dat ik weer hogere doseringen nodig zou hebben heeft mee gewogen. Na dat alles in de weegschaal geworpen te hebben, en een goed gesprek gehad te hebben met mijn arts. Heb ik besloten om voorlopig op 10 mgr. Suboxone te gaan zitten. En indien nodig meer, of minder. We hebben allemaal mindere dagen, en goede dagen. Ook zoals de meeste gebruikers weten speelt het weer daarin een grote rol.

Op het ogenblik tijdens dit schrijven voel ik me prima op 10 mgr. Ik denk dat de dosering te laag was. Overigens is dit nog laag, want als je buitenlandse topics leest gaat het over gevallen die 24, 28 of zelf het plafon van 32 mgr. gebruiken.

Ik weet dit is misschien voor sommige mensen een beetje van wat wil hij nu eigenlijk, nou voor de high hoefde ik de Meet niet, maar ik weet uit ervaring dat je op den duur meer methadon nodig hebt. En met 10 mgr. Suboxone voel ik me nu ook goed. Hoe dat in de toekomst zal gaan weet ik niet, het gaat me om nu de laatste 2 dagen voel ik me prima. Mocht dit anders worden kan ik nog altijd overwegen de switch toch te maken.

Toch wil ik iedereen bedanken, voor jullie support, en meedenken suggesties enz. En ik ben niet weg hoor :P Ik blijf gewoon op dit forum actief.

Wat ik wel weet is dat ik veel wijzer ben geworden, raar maar waar ik heb zelfs mijn arts, een doodgoede man hoor nog iets kunnen leren.

We spreken elkaar, of hier of andere topics.

Groet Erick :stoned:
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik zie wat er voor complicaties zijn bij het gebruik van methadon, in combinatie met het gegeven dat je je nu goed voelt op 10mg Suboxone dan vind ik dat je een heel verstandige beslissing hebt genomen.
Ik ben blij voor je dat een hogere dosering Sub wél voor je werkt en inderdaad, je kunt nog een heel stuk omhoog als dat nodig mocht zijn.
Succes ermee!
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Denk dat ziek worden van opiaten of dergelijke eigenlijk met vraag en aanbod heeft te maken. Het lichaam vraagt een dosis en reageert als het ware op het aanbod wat we erin gooien.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo Mensen,

Ik wil dit verhaal toch een vervolg geven, en ik hoop dat er nog mensen zijn die er toen ook waren.

Ik ben een ervaring rijker, als je mijn vorige posts leest weet je dat ik terug wou naar de Meet, toen weer niet enz. Ik heb de switch wel gemaakt zo´n 6 weken terug. En voor mij was het de grootste fout in mijn leven. In no time stond ik weer op 45 mgr. per dag, en mijn lichaam vroeg naar nog meer gewoon griezelig, ook het zweten was weer terug, gewichtstoename, het was net alsof ik achtervolgd werd haast angstaanjagend mijn lichaam hunkerde naar nog meer meet. Maar ik wou niet hoger, dus elke dag was gewoon een straf.

Ik dacht shit wat heb ik gedaan, ik moet hier iets mee doen, ik heb veel op engelse forums gelezen enz, want ik wou terug, maar dat is nog niet zo makkelijk. Je moet 72 uur of het liefst meer stoppen met de meet, en dan maar afwachten of de sub aanslaat, 72 uur is een gemiddelde, ieder persoon is anders.

Ik heb van alles gelezen van hoe en wat moet ik doen voor een veilige en effectieve manier. Die had ik eindelijk gevonden. Ik ben in 1 keer van 40 mgr. meet naar 0 gegaan, en ik heb het uitgezeten, en dat het geen pretje is hoef ik niemand te vertellen hier. Ik had goede info verzameld en daar stond ook bij begin met een zo laag mogelijke dosis suboxone omdat het een erg sterk middel is. Afijn na zo´n 79 uur waagde ik het erop, ik heb een tabletje van 2 mgr. doormidden gebroken en dus 1 mgr. Suboxone genomen. Om elf uur en ben op bed gaan liggen zo ziek als ik was. En geloof het of niet na een uurtje begon ik me beter te voelen, na anderhalf uur kon ik weer normaal lopen werd weer warm, en was beter.

Dus de moraal van mijn verhaal in mijn geval is, dat doktoren je te vroeg en veel te hoog doseren wat dus helemaal niet nodig is. Als je 1 mgr. neemt (voor mij werkte het) kun je altijd nog 1 mgr. erbij nemen als je klachten niet voldoende weg zijn. En neem echt de 72 + in between tijd in acht. Niet eerder hoe beroert je je ook voelt.

Ik hoop dat dit bijdraagt voor mensen die over willen stappen, het is echt de moeite waard, ik was vergeten hoe erg meet is na een jaar sub gebruik. En tot nu toe het is nu 20.15 uur werkt het nog steeds.

Groet Eric. ( De volgende stap is afbouwen van de subs hoe je dat moet doen weet ik nu ook, of het werkt? weet ik niet. Maar wat de methode die ik boven beschrijf is dezelfde bron, dus ik heb er vertrouwen in.) :wave:
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zit nu 3 weken aan de suboxone. Toen ik 3 weken geleden met alles stopte ben ik naar de arts gegaan en kreeg eerst 2 mg. Hielp niet helemaal dus nog 2 mg. En toen stelde de arts voor naar 8 te gaan ook vanwege de craving. In eerste instantie voor 10 weken en dan afbouwen.

Suboxone kun je als je met methadon ben afgebouwd tot 30 als ondersteuning erbij gaan slikken om het laatste stuk van de afbouw dragelijker te maken. En als je dan op het punt ben dat je alleen Suboxone neemt kun je dit makkelijker en sneller afbouwen omdat het lichter en dus minder verslavend is dan methadon. Zo is het mij verteld en kan ik het in de bijsluiter terug vinden.

Maar wat ik nu hier allemaal lees ga ik volgende week een afspraak maken om af te gaan bouwen denk ik... Na 4 weken is misschien nog te doen.
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dus na t lezen van t verhaal boven van leveldesigner schrik ik wel. Wie heeft advies. Overstappen van oxycodon 100 mg naar sub. Dan de sub 5 dagen gebruiken en afbouwen. En vrij van alles.

Mocht dit net als leveldesigner niet lukken Wat Dan?
Weet iemand war de bijwerkingen van subuxone zijn? Dus is het slecht voor het lichaam?

Hoe lang na laatste oxy mag ik een sub 8 mg/2 nemen?
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#17
Beste Ricky,

Dan ben jij dus helemaal verkeerd ingelicht, als je nog op 30mgr. meet staat, moet je daarbij NOOIT Suboxone gaan gebruiken, suboxone (buprenorfine) gooit meteen al de opiaten van je receptoren af, en gooit je meteen in een cold turky. Het zit zo over de 30mgr. Methadon heb je gelijk, maar ik wou niet verder afbouwen en ben dus gewoon gestopt bij 40 mgr. wat in mijn geval dus ook werkt.

Wat ik in jouw verhaal opmaak zat jij dus nog op 30 mgr. meet, naar de dokter gegaan en die heeft je meteen 2 mgr Suboxone gegeven? Dat is zo fout, en dan nog 2 mgr, erop geven. Wat is dat voor een kwakzalver? Lees maar eens enkele post hierboven. Eerst zul je met de 30 mgr. Methadon moeten stoppen 72 uur of meer zonder moeten, dus ja ziek zijn. En dan pas mag je proberen te starten met Suboxone. Methadon heeft een hele lange halfwaarde tijd (24 uur), en het duurt lang voordat het je lichaam verlaat. Je moet zo rekenen. Na je laatste inname van 30 mgr. Methadon zit er naar 24 uur nog 15 mgr. in je lichaam, 24 uur later nog 7,5 enz. In je urine blijft het zo'n 8 dagen zitten.

Als jij nog op 30 stond verwijderd de suboxone na inname al de 30 mgr. die nog in je lichaam zaten. Je moet niet denken na 12 uur zonder methadon van oh ik begin me ziek te voelen dus nu kan ik suboxone nemen. zo werkt het niet. Je zult vanaf je laatste inname 72 uur moeten wachten. En alle afkickverschijnselen moeten doorstaan, en als je dan suboxone neemt dan werkt het.

Wat die dokter gedaan heeft is zelfs levens gevaarlijk, omdat de Sub wel je meet eraf gooit maar de buprenorfine is dan nooit genoeg om het op te vangen ook al neem je de ceiling van 32 mgr. Erbij slikken (laten smelten onder je tong) terwijl je nog op 30 mgr. Methadon zit? Heeft hij uberhaupt wel de bijsluiter gelezen?

Ik schrijf dit zo, omdat ik het zo uit jou verhaal begrijp, is dit anders heb je drie dagen gewacht mag je me corrigeren. Maar de aanpak zoals ik hem beschrijf staat op elk engels forum check maar. Methadon naar Suboxone switch ( the in between time).

Ik weet zeker als jij na de laatste inname 72 uur of het liefs meer wacht, de subs zullen aanslaan, en begin laag. En Ricky het is de moeite, echt je voelt je veel helderder, je zweet niet meer naar elke stap, en je voelt je gewoon beter worden. Vergis je niet buprenorfine (suboxone) is een erg sterk middel. Mocht je het nog een keer willen proberen moet je gewoon door die 3 dagen heen, en begin gewoon eens met 1 mgr. hoe ziek je dan ook bent, helpt het niet kun je andere helft altijd nog nemen.

Maar als je dokter geen acht heeft genomen op de tijd, kan ik begrijpen dat het mis gaat. En de weg terug is dan ook moelijk want de subs zitten wel op je receptoren en blokkeren meteen alle andere opiaten, je zult wel behoorlijk ziek zijn geworden.

Laat me eens weten of je ook daadwerkelijk 3 dagen hebt gewacht of moeten wachten? Zo niet dan geef die arts van je een schop onder zijn kont, ja sorry hoor. Hier in Nederland moet je alles zelf uitzoeken, want ook mijn verslavingsarts is wijzer geworden van mij hoe te werken met subs, hij wist er geen reet van.

En wil je overstappen stuur me een pm, ik wil je wel helpen er door heen te loodsen. Maar je moet echt in de volledige afkick zitten voor subs echt effectief zijn. Ik ben geen dokter, maar weet uit ervaring hoe dit werkt. Ik kan iedereen op de juiste manier op de suboxone zetten.

Lees voor de aardigheid dit maar eens, http://www.drugs.com/forum/featured-dru ... 50887.html

Groetjes Eric :)
r
rickyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oke. Nee het middelste gedeelte is hoe het mij verteld is indd. Maar mijn geheugen is echt helemaal niks van over dus twijfel dan ook aan mezelf of ik alles wel precies goed onthouden heb, maartoch denk ik dat ze het zo zeiden. Ben door de jaren heen best goed geholpen door deze artsen vd verslavingszorg, dus.
Maar bij mij is het anders gegaan. Maar heb hier al een paar topic's gemaakt. Hoe verslavend is methadon en wanneer onderhouds-dosis, dus zal je wel even een bericht sturen anders treed ik in herhaling hier.

Maar wat ik hier wel kan laten is dat ik dus ben gestopt met roken en de meet en toen in de afkick naar de arts ben gegaan en eerst 2 toen 4 en afgelopen week naar de 8 mg Suboxone ben gegaan.
Maar ben nog mooi optijd want heb meteen die van 8 doormidden gedaan sinds gister dus en heb er geen last van. Dus meteen deze week maar weer heen om zo snel mogelijk af te bouwen.
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#19
Beste Ricky,

Ze zeggen vaak des te meer des te beter, met suboxone is dat net andersom, begin zo laag mogelijk 1mgr. of zo, wacht een anderhalf uur af, nog veel klachten 1 mgr. kun je er dan altijd nog bij geven, enz. bij de meeste gevallen is 3 tot 4 mgr. voldoende. Het hoeft de pijn ook niet helemaal weg te nemen, als het maar zeer mild en dus draaglijk is.

Dan is het afbouwen wat daarna ook snel moet gebeuren, na 4 dagen al, als je stabiel op 3 a 4 mgr. zit. veel makkelijker.

We spreken elkaar is het niet hier dan via een pm.

Groet Erick :)
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ps Echt ziek word ik niet na 20 uur. Wel heftig depressief en heel angstig /suicidaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."