neehoor Mammoet, geeft niet, men mag mij altijd alles vragen, ben altijd een erg open persoon. tja, wat weerhourdt mij om die laatste 'kleine' stap te zetten.
wel, zoals ik al eerder schreef ben ik dus al een kleine 30 jaar verslaafd en heb in al die tijd zeker 6 keer een afkickcentrum van binnen gezien, varierend met een opname van 4 weken tot 8 maanden. daarnaast heb ik ongeveer 7 maanden aan boetes uitgezeten omdat ik altijd zwart reed in de tram hier in den haag, (had een totaal van 17.000 gulden aan boetes! rente op rente, je kend dat wel). heb die 7 maanden niet in 1 keer uitgezeten maar in meerdere kleine delen van 2 weken tot 1,5 maand. ongeveer 1/3 van die keren dat ik moest zitten was omdat ze me thuis kwamen ophalen of omdat ik ergens in een dealpand tegen de lamp liep, maar de andere 2/3 ervan heb ik uitgezeten omdat ik me dan zelf melde op het bureau (wat iedere keer weer bijzonder veel verbazing bij de agent aan de balie opleverde). legde hem dan ook uit dat ik deed omdat ik weer eens af wilde kicken.
om kort te zijn, heb dus heel wat afkick pogingen ondernomen in mijn leven. sommigen waren maar half half serieus maar t merendeel was toch echt omdat ik er toen echt eens mee wilde stoppen. maar, na enige tijd viel ik dan altijd weer terug. heb vaak nagedacht waarom dit dan weer gebeurde en het verschilde meestal van keer tot keer, omdat er iets ergs gebeurde waar ik niet mee wist te handelen ed, maar meestal was het ook omdat het cleane leven me niet beviel. na enige maanden clean zijn, en mijn leven weer volkomen op de rit te hebben was t dan altijd zo van; is dit het nu? heb ik hier nu voor afgekicked?
en dan begon ik toch weer te gebruiken.
dus tja, wat mij nu het meeste tegenhoudt is dat ik bang ben dat het, opnieuw, weer helemaal voor niets zal zijn. mijn heel oude moeder heeft al menigmaal gezegt; ook al is het maar voor een paar maanden, dan ben je tenminste toch weer even een paar maanden clean gewwest. en dat is natuurlijk waar, maarja, weegt dat op tegen alle ellende. want ik durf rustig toe te geven, ben DOODSBENAUWD om weer te moeten afkicken. dat ziek zijn, dat is ZO pijnlijk, en ZO zwaar, en ZO langdurig. schijnbaar omdat ik zolang gebruik ben ik er niet meer af met 3 dagen zweten. ten eerste snuif ik mijn dope, en dat is dus zowat gelijk aan shotten wat betreft werking en dus ook afkicken. het ziek zijn is dus amper te doen, en daarbij komt dat t ook zoveel langer duurt als vroeger. toen ik net was begonnen was ik na 5 dagen weer het mannetje, zelf met die super sterke dope van toen. maar nu ben ik gewoon zeker 5 dagen compleet verrot colt turkey, en daarna ben ik nog eens 3 weken een wrak, (alsof ik van de meth moet afkicken). zou niets liever willen dan weer eens clean te zijn, maar om nu weer, voor de zoveelste keer, weer die hele lange zware weg van ziek zijn te moeten bewandelen, ben zo bang dat ik dat gewoon niet meer trek.
dus, kort gezegt, ben gewoon te schijterig (om het maar eens op zijn plat haags te zeggen) om het weer eens allemaal te verduren.....
![:(]()