Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmijn slechte ervaring met Suboxone;

mijn slechte ervaring met Suboxone;

96 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
m
mammoetLid
01-01-2024, 00:00
#1
euhm, de vraag in mijn vorige berichtje niet echt on topic dus sorry voor m'n nieuwsgierigheid, zeg wel niet de moraalridder uit te willen hangen maar door beweegredenen te vragen gaat het wel een beetje die kant uit denk ik en is niet mijn bedoeling....
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
bedankt Spees eend!
tja, dat is altijd zo waardeloos, dat iedereen anders reageert op medicijnen en drugs.
wat voor de een prima werkt doet dat weer niet voor anderen.

en ik kan me voorstellen dat je dat zegt, dat je het jammer vond dat ik die dope nog op tafel had liggen, maar ik was enkel HEEL erg blij want dat had ik niet een dag volgehouden.
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb pillen van 8mg.die moet ik dus breken. Level deed dit ook. Zou dit de oorzaak van het ziek zijn zijn?
m
mammoetLid
01-01-2024, 00:00
#4
hoi, reageer toch maar ffetjes :wink:, jammer dat je zo'n slechte ervaring heb met subuxone, ik zelf heb er een goede ervaring mee gehad, de eerste x was als overstap van methadon naar de subuxone (of subitex, weet het niet precies meer) en toen werd de afbouw langzaam aan gedaan en dit werkte erg goed, ik bleef voorheen altijd hangen op die laatste druppel metha waar ik maar niet vanaf kwam. de tweede keer ging het afbouwen rap sneller waar ik zelf voor koos ( elke dag 1 pilletje minder) en na de laatste pil wel nog erg lang ontwennings verschijnselen gehad maar dit kwam dus mede doordat ik zelf zo snel wilde afbouwen om opgenomen te kunnen worden op een tg waar je dus 'schoon' naar binnen moest. maar al met al was dit wel dragelijker voor mij dan het totaal abstinent worden van methadon. medicatie werkt helaas niet voor iedereen hetzelfde en eigenlijk kan je zeggen "shop till you drop" bij het zoeken bij wat voor jou het beste werkt, ambulant met medicatie, de verstrekking in, opname, wat past het beste bij jou en wat wil je zelf :wink:
groet
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
tja, schrok me wezenloos hoe ziek ik werd van die Xuboxone, en dat terwijl ik toch 11 uur niet had gebruikt, (dat is normaal gesproken niet lang in dit geval, dat weet ik. maar zoals we al in die andere topic besproken werken drugs dus veel korter bij mij. dus na 11 uur ben ik waarschijnlijk net zo ziek als iemand anders die 24 uur niet heeft gebruikt.)

ik heb nu sinds een week 2 strips Temgesik 0.2 mg in huis, heb ze niet van de dokter of Brijder ofzo. maar ze liggen nog steeds onaageroerd op mijn tafel daar ik gewoon te bang ben om ze te nemen, want mijn vorige Xuboxone ervaring was er eentje die ik niet graag over wil doen. ben zoals altijd aan het afbouwen met de dope, om dat na enkele dagen of een week opeens weer een gram naar binnen te werken. maar nu gaat t allemaal een stuk beter, sinds een vrij lange periode zit in nu op 0.2 gram per 24 uur, en dat is echt niet veel vergeleken met vroeger. maarja, zoals je al zelf schreef over dat laatste pilletje methadon, het stoppen met het laatste beetje is altijd het moeilijks, dus verder afbouwen met die 2 streepjes is erg moeilijk. want nu ben ik de gehel dag net beter met die 0.2, maar zak ik verder dan is het gewoon te weinig om je de gehele dag nuchter te voelen.
m
mammoetLid
01-01-2024, 00:00
#6
lijkt me ook niet verstandig om zelf aan de temgesik te gaan zonder begeleiding daarbij, je zit nu aan 0,2 p.d. mag ik vragen wat je toch weerhoud om helemaal af te kicken? (op wat voor manier dan ook) ik ga hier niet de moraalridder uithangen omdat ik zelf afgekickt ben en je hoeft er ook niet te diep op in te gaan maar ben benieuwd of je veel slechte ervaringen hebt met de hulpverlening. ik kan redelijk wat mensen die ook net even niet doorzetten omdat hulpverlening gewoon tekort schoot en juist bij dat laatste zetje mensen aan hun lot overlieten of slechte of geen nazorg boden.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
neehoor Mammoet, geeft niet, men mag mij altijd alles vragen, ben altijd een erg open persoon. tja, wat weerhourdt mij om die laatste 'kleine' stap te zetten.
wel, zoals ik al eerder schreef ben ik dus al een kleine 30 jaar verslaafd en heb in al die tijd zeker 6 keer een afkickcentrum van binnen gezien, varierend met een opname van 4 weken tot 8 maanden. daarnaast heb ik ongeveer 7 maanden aan boetes uitgezeten omdat ik altijd zwart reed in de tram hier in den haag, (had een totaal van 17.000 gulden aan boetes! rente op rente, je kend dat wel). heb die 7 maanden niet in 1 keer uitgezeten maar in meerdere kleine delen van 2 weken tot 1,5 maand. ongeveer 1/3 van die keren dat ik moest zitten was omdat ze me thuis kwamen ophalen of omdat ik ergens in een dealpand tegen de lamp liep, maar de andere 2/3 ervan heb ik uitgezeten omdat ik me dan zelf melde op het bureau (wat iedere keer weer bijzonder veel verbazing bij de agent aan de balie opleverde). legde hem dan ook uit dat ik deed omdat ik weer eens af wilde kicken.
om kort te zijn, heb dus heel wat afkick pogingen ondernomen in mijn leven. sommigen waren maar half half serieus maar t merendeel was toch echt omdat ik er toen echt eens mee wilde stoppen. maar, na enige tijd viel ik dan altijd weer terug. heb vaak nagedacht waarom dit dan weer gebeurde en het verschilde meestal van keer tot keer, omdat er iets ergs gebeurde waar ik niet mee wist te handelen ed, maar meestal was het ook omdat het cleane leven me niet beviel. na enige maanden clean zijn, en mijn leven weer volkomen op de rit te hebben was t dan altijd zo van; is dit het nu? heb ik hier nu voor afgekicked?
en dan begon ik toch weer te gebruiken.
dus tja, wat mij nu het meeste tegenhoudt is dat ik bang ben dat het, opnieuw, weer helemaal voor niets zal zijn. mijn heel oude moeder heeft al menigmaal gezegt; ook al is het maar voor een paar maanden, dan ben je tenminste toch weer even een paar maanden clean gewwest. en dat is natuurlijk waar, maarja, weegt dat op tegen alle ellende. want ik durf rustig toe te geven, ben DOODSBENAUWD om weer te moeten afkicken. dat ziek zijn, dat is ZO pijnlijk, en ZO zwaar, en ZO langdurig. schijnbaar omdat ik zolang gebruik ben ik er niet meer af met 3 dagen zweten. ten eerste snuif ik mijn dope, en dat is dus zowat gelijk aan shotten wat betreft werking en dus ook afkicken. het ziek zijn is dus amper te doen, en daarbij komt dat t ook zoveel langer duurt als vroeger. toen ik net was begonnen was ik na 5 dagen weer het mannetje, zelf met die super sterke dope van toen. maar nu ben ik gewoon zeker 5 dagen compleet verrot colt turkey, en daarna ben ik nog eens 3 weken een wrak, (alsof ik van de meth moet afkicken). zou niets liever willen dan weer eens clean te zijn, maar om nu weer, voor de zoveelste keer, weer die hele lange zware weg van ziek zijn te moeten bewandelen, ben zo bang dat ik dat gewoon niet meer trek.
dus, kort gezegt, ben gewoon te schijterig (om het maar eens op zijn plat haags te zeggen) om het weer eens allemaal te verduren.....
:(
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben, na een lange tijd, weer op dit forum gaan kijken en las dat er genoeg info over Suboxone voorhanden is en heb hierover ook het eea te melden.
In 1989 begonnen met chinezen, nooit geshot en nadat het in 1997 het de spuigaten uit liep begonnen met hulp te zoeken.
Na vele malen weer op de bek gaan (kliniek in, kliniek uit, terugvallen etc) dit jaar Februari weer begonnen met Suboxone.
Voel mezelf er niet lekker bij, ben begonnen met 10 tabletten a 2mg en wekelijks afgebouwd naar 2x2 tabletten. Al die tijd mezelf "rot" gevoeld, mede omdat ik ook ervaring heb met Naltrexon, waar ik ook niet goed van werd ( agressie, erge hoofdpijn, uitslag, neerslagtigheid) ben ik tot de conclusie gekomen dat het door de toevoeging van Naloxon komt.
Naar aanleiding van de reactie van Speeseend, ben ik nog meer tot de conclusie gekomen, wat ik eigenlijk al wist, ik kan geen Naltrexon/Naloxon verdragen.
Het is makkelijk te zeggen "dan stop je maar met de Suboxone" maar dat durf ik nog niet, ben niet zeker van mezelf en heb voorlopig nog wel een stok achter de deur nodig middels een ruggesteuntje.Nu wil de verslavingsarts mij niet omzetten naar Bubrenorfine ondanks mijn herkenbare klachten, dat kon niet komen door de toevoeging van Naloxon werd mij medegedeeld, maar ik weet inmiddels wel beter.
Ik slik momenteel 2x2 daags 2mg wat niet veel is misschien maar naar 0 is voor mij (voorlopig) geen optie.
Ik begrijp niets van het onbegrip van mijn verslavingsarts, ik heb nooit geshot en vind dat dat geen reden is mij Subutex/buprenorfine te weigeren (?)
Ook scheen het "te duur " te zijn en past niet in het "beleid", ik heb daar meerdere malen uitleg over gevraagd maar er komt geen duidelijk antwoord.
Ik ben nu zover dat ik geen mogelijkheid meer zie de arts/begeleidster te overtuigen van mijn probleem, ik ben duidelijk geweest in mijn motivering om mij Buprnorfine te geven ipv Suboxone maar ik stuit op een dikke muur.
Zijn hier meer mensen mee bekend en is er iemand bekend met het algemene beleid van de verslavingszorg, ik doel op de verschillen van het beleid in het algemeen.
Ik hoop het toch een keer voor elkaar te krijgen omgezet te worden naar Buprenorfine, dat zou mij een stuk meer kwaliteit van het leven bieden!! Gegroet.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Het probleem met "Bupe", is dat het in lage doseringen(<0.2mg) als pijnstiller werkt, niet helemaal zoals morfine en aanverwanten, maar wel deels op dezelfde plekken in het brein. Dat is allemaal prima. Alleen loopt de bindingsaffiniteit vs dosis als het ware in een halve bergparabool. Je kan de dosis verhogen en verhogen, maar bij een bepaald punt stopt het µ-opiaat receptor effect met meestijgen als je de dosis nog wel verhoog, en slik je dus voor niks zoveel, om in dit geval, niet ziek te worden. Als je tolerantie al zodanig hoog is door decennia lang gebruik, kan het zijn dat je al boven in de grafiek begint, zeker omdat je nog 6-MAM en morfine(actieve metabolieten van H) in je lichaam had van je snuifje hero 11 uur daarvoor. Hierbij komt dat in subutex en suboxone ook naloxone zit, wat een opiaten antagonist is en het effect van volle µ-opiaat receptoren zoals Heroine tegenhoud.



Hoop dat jij, en anderen er iets aan hebben.

Peace,
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo paperplane,
Ik las dat er in Subutex ook naloxon zit, ik dacht dat er alleen in suboxone naloxon zit en in subutex niet. Ik heb klachten die erg herkenbaar zijn voor meerdere personen en heb deze ook met veel personen gedeeld.
Ik hoor ook verschillende meningen omtrent mijn vraag eerder gesteld, nl: verschild het beleid van zorginstellingen zoveel met elkaar op het punt van verstrekking van een bepaald middel en is subutex echt zo duur, ik kan mij dit eerlijk gezegd niet voorstellen.
Zoals eerder geschreven, ik ben er (nog) niet aan toe geheel te stoppen met mijn "ruggesteuntje" en gebruik vanaf begin dit jaar niet meer, alleen wat lichte slaapmedicatie waar ik gemiddeld zo'n 6 uur op slaap.
Na inname van de suboxone begint er een onrust op te zetten wat na in een vrij korte tijd verergerd en mij veel pijn in mijn benen brengt.In het begin van de kuur en de afbouw ging het mij stukken beter af en gezien ik 7 maanden verder ben zie ik alleen maar achteruitgang qua gevoel.Zeker zijn er verbeteringen opgetreden in de vorm van gewichtverlies omdat Suboxone in mijn geval weinig tot geen vocht vasthoudt.
Omdat ik geen mogelijkheid zie de verslavingsarts te overtuigen van mijn klachten en wat speeseend schreef, de ene arts is de andere niet, zit ik in een 2 strijd over "wat nu te doen", afbouwen naar 0 of stabiel blijven met al de bijkomende klachten?
Ik begrijp dat er momenteel een hoop mensen op vakantie zijn etc dus ik wacht geduldig af of er nog mensen zijn die zich hierin ook herkennen.Ook ben ik benieuwd hoe anderen door deze periode gekomen zijn. Gegroet.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Na een tijdje op 2x daags 2 mg Suboxone gezeten te hebben toch in 2 maanden tijd naar 1x2mg gegaan wat op zich wel te doen is (geen bijgebruik!) Nu wil ik de 2mg gaan halveren om daarna van 1 mg Suboxone naar Temgesic (buprenorfine 0,2 mg) te gaan.
Jammer dan, er werd mij medegedeeld dat er geen Temgesic meer verstrekt wordt, na een vorige behandeling met Suboxone die kort duurde (3weken) had ik vrij weinig last van ontwenning maar nu ik zo'n dikke 8 maanden Suboxone slik ben ik huiverig naar de ontwenning omdat ik geen 2 mg tablet oneindig kan blijven breken.
Is er iemand bekend met het uit de handel nemen van het middel Temgesic? IK vind het erg jammer omdat ik de tijd wil nemen en zo goed mogelijk af wil bouwen. :confused:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
dat is een goed besluit Hansje!

wist niet dat het uit de handel was genomen, vroeg er een jaar of wat geleden eens naar bij de arts van Brijder (verslavingszorg Den Haag) maar daar vertelde hij me dat zij het niet verstrekte. Weet niet meer precies de reden, geloof dat t te duur was, maar ook wegens misbruik?

Zijn er geen kleinere pillen dan dan 2 mg, want je kan inderdaad moeilijk een juiste hoeveelheid afbreken.

succes,
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@ leveldesigner,
Inderdaad, mij werd medegedeeld dat mede in de oostbloklanden er veel misbruik werd gemaakt van buprenorphine dus jammer genoeg moet ik nu de 2 mg tabletjes gaan breken en middels korreltjes ( en later om de 2/3 dagen) een klein korreltje te nemen.
Jammer op zich want Temgesic 0,2 mg zou daarvoor een goede uitkomst geweest zijn.
Ik heb wel last van pijn/zware benen maar ik zet nu door, ik heb 2x eerder een Suboxone kuur gehad maar snel ( 3weken) naar 0 gegaan wat na een tijdje toch weer resulteerde in gebruik,,,jammer,,,maar het is nu eenmaal niet makkelijk maar daar weten we genoeg van.
Ik heb wel clonidine gekregen voor als ik daadwerkelijk op 0 sta, ( mede voor mijn benen) en zet nu ook door.
Zoals ik eerder gelezen heb, ik ben ook de belabberde kwaliteit met de bijbehorende prijzen zat en ben het meer dan zat om afhankelijk te zijn.
Persoonlijk raad ik iedereen Suboxone aan, maar dan wel voor een korte periode, als onderhoudsmiddel heeft het mij een hoop ongemak gebracht maar dat kan ook door de toevoeging van de Naloxon gekomen zijn, vandaar dat ik het jammer vind dat Subutex/ temgesic niet meet te verkrijgen is.
Waar een wil is, is een weg, moeilijk doorgaanbaar, maar wel te doen,,,Groeten iedereen en bedankt voor je reactie Levensdesigner.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#14
heel veel succes gewenst ermee, we weten allebei hoe moeilijk het is om door die tijd van ziek zijn heen te komen, alsof er geen eind aan komt. en het zieke gevoel gaat ook zo diep, tot op het bot, of beter gezegt nog, door het bot heen.

Suboxone is duidelijk niet het middel voor mij lijkt t wel, toevallig zag ik gisteren nog een youtube filmpje van een amerikaanse dokter die er zelf aan zit, als onderhouds dosis. tevens is hij schijnbaar hoofd van een afkick cliniek, of ziekenhuis, en hij gaf aan dat het t beste was voor schijnbaar de meeste verslaafden, om niet te proberen geheel clean te worden maar om gewoon de rest van je leven t te blijven nemen, zoals hijz elf deed en nog steeds doet.

nu hoor ik jou over de vervelende neven effecten van zo'n onderhouds dosis, kun je me vertellen wat die zijn. van metadon ken ik ze wel, maar niet van dit middel?
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo Mensen, na dit hele topic gelezen te hebben, wil ik even inhaken over de klachten van Hansje1964,

Ik ervaar precies hetzelfde als jij, ik raad iedereen suboxone aan, maar voor een korte tijd. Ik ervaar precies hetzelfde op de lange duur zijn er alleen nog maar nadelen. Inderdaad alles wat jij noemt pijn in de benen vreselijk gewoon. En clonidine voorheen catepresan is ook niet zaligmakend, bij mij hielp of helpt het niets.

En wat betreft temgesic dat is gewoon aan te komen hoor, ik krijg het via mijn verslavingsarts gewoon voorgeschreven, en ben nu van de 10mgr afgebouwd naar de 4.6 mgr. Maar de pijn in de benen word steeds heviger.

Ik loop met de gedachte om terug te gaan naar de meth, en dat kortstondig te gebruiken, want het schiet gewoon niet op met suboxone. Voor de korte duur ja, maar des te langer je het gebruikt des te meer nadelen en bijwerkingen die ik ervaar. En om terug te komen over het verschil van subutex en suboxone, in subutex zit geen nalexon.

Succes Hans, groet Erick
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik heb helemaal geen ervaring met Suboxone of Subutex, enkel methadon, en heroine dan natuurlijk. maar overstappen naar de methadon is enkel wijs als je het kort gebruikt, langdurig gebruik van methadon is wel te doen, maar als je ervan af wilt dan begint pas echt de ellende. de afkick daarvan kan tot 4 maanden duren, en 4 maanden ziek zijn is haast niet op te brengen.
gebruik zelf nu al 30 jaar dope, en houd me verre van de andere middelen zoals methadon etc.
natuurlijk is de heroine verslaving ook waardeloos, eigenlijk is het allemaal waardeloos.

:wink:
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi Leveldesigner,

Daar weet ik alles van, ik ben vorig jaar van de 125 mgr. meth. naar 0 gegaan. Wegens idiote omstandigheden ben ik daarna de Suboxone ingerold. Ik was 3 weken clean toen er iets heftigs gebeurde in mijn relatie. Maar dat terzijde,

Toen ben ik begonnen aan Suboxone 6 mgr. na 4 maanden daaraan gezeten te hebben, heb ik geprobeerd om er snel vanaf te komen. Dat heb ik geweten ik heb het twee weken volgehouden zonder, maar echt ik was zo ziek en het leek er op alsof het alleen maar erger werd. Daarna ben ik weer terug gezet op suboxone lange tijd 10 mgr. geslikt en nu zit ik op 4.6 mgr. ik bouw elke week 0.2 mgr. af. Ik weet van wanten hoor, ik ben 3 keer eerder afgekickt van de meth. en dat is me elke keer gelukt, alleen geen nazorg. Natuurlijk was ik er ook steeds zelf bij. Maar ik kan je wel vertellen dat het afkicken van de meth. me vele male makkelijker ging (ook geen pretje hoor) als van Suboxone.

Nu met dat 0.2 per week gaat het wel, alleen die verdomde pijn in de benen. Had je met meth. ook. Maar dit is bij mij echt heftiger. Afijn we zien wel :)
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#18
Inderdaad het is allemaal waardeloos, maar level, als jij al 30 jaar dope gebruikt wordt je er toch niet stoned meer van, lijkt mij.

En met de huidige kwaliteit is het alleen maar moeilijker. Toen ik nog dope gebruikte ging het nog wel met de kwaliteit, de laatste keer wat al enkele jaren geleden is was het :kots: kwaliteit. sindsdien neem ik de tijd er niet meer voor om ergens op een hoekje van de straat te staan wachten. Met al mijn respect hoor, ieder voor zich dus neem dit niet negatief op.

Succes ermee, gr. Erick
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vraag mezelf soms af wat eigenlijk het verschil in effect is bij suboxone en methadon.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#20
nou, echt zo stoned worden als dat ik 30 jaar geleden werd doe ik inderdaad al lang niet meer. door gewenning waarschijnlijk, maar vooral ook omdat de dope tegenwoordig niet meer zo sterk is. denk dat de dope nu gemiddelt 30% puur is, en toen was t 97% ofzo, en dat merk je wel.

verder ervaar ik toch duidelijk een lekkere werking, ik gebruik niet veel meer, zit gemiddelt op 0.4 tot 0.6 gr per dag en dat is genoeg om me de hele dag lekker te voelen. ik kan, in tegenstelling tot lang geleden nu de laatste 8 jaar ofzo prima met mijn dope omgaan. ik deel mijn 0.4 gram op in 7 snuiven en doe daarmee dat zeker 8 tot 10 uur. dus om de 1.5 uur ofzo een snuif, en die voel ik dan echt wel goed. niet dat ik helemaal wegzak, maar gewoon leker creatief word ik ervan. kan dat de wereld weer prima aan.

over jou vraag over de verschillen tussen beide stoffen weet ik helaas geen antwoord Willem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."