#1
Ik denk dat je iets meegemaakt hebt dat jou zo beschadigd heeft dat je geen andere uitweg ziet dan de dood. Er is altijd ruimte voor heling door middel van professionele hulp. Ik ken jou niet en weet niet wat je allemaal gedaan hebt om beter te worden, echter lees ik de tussen de regels door dat je helemaal niet dood wilt.Ik ga niet het risico nemen om psychotische te worden.
Nu niet, nooit.
In de tijd dat ik nog leef wil ik mijn leven kunnen lijden zoals nu, en om kunnen gaan met de problemen die ik heb. Een psychose helpt natuurlijk helemaal niet.
Ik heb het einde niet in vizier.
Ik ben voorlopig niks van plan.
Ik wordt het stigma echt beu.
Het zit tussen je oren dus heb je geen recht op euthanasie.
Ik heb geen lichaamelijke ziekte zoals kanker.
Depressie is dodelijk en ongeneeslijk.
Depressie zorgt ervoor dat je zelfmoord pleegt.
Dus het zeker net zo dodelijk als kanker.
Ik krijg ook de indruk dat er weinig mensen zijn met wie je echt kunt praten. Hier zijn groepen voor.
Je bent nog zo jong en weinig gezien van de wereld. Wellicht dat een mooie reis naar Azië al helpt?