#1
Ja dat zou wel helpen.Als die persoon in ieder geval eerst een poosje nuchter is geweest en in staat daadwerkelijk zijn of haar eigen gevoelens te ervaren zou het voor mij al een stuk makkelijker wezen om te accepteren.
Ik denk dat het ego dat we hier hebben op aarde ons niet alleen verhinderd bevrijding te vinden, maar ook functioneert als een soort demper om prikkels tegen te houden. En ik denk dat dat in het hiernamaals wegvalt en je alles rauw - zonder buffer - op je dak krijgt. Dat zou een goede reden zijn om te reïncarneren. Ik ben niet helemaal overtuigd dat we door simpelweg dood te gaan eeuwige rust krijgen. Sure, je lichaam gaat dood. Maar betekent dat dat alles wat je weggestopt hebt in je onderbewuste zomaar weg is? Ik denk het niet.Ik denk dat we gewoon zowel hier als in het hiernamaals verslaafd zijn aan prikkels en dat die eeuwige rust op een gegeven moment eeuwig gaat vervelen, maar dat kan op hetzelfde neerkomen. :')
Hier, in dit leven is er denk ik de mogelijkheid om daaraan te werken zonder overweldigd te worden door de full force van je eigen pijnlichaam (trademark Eckhart Tolle)/schaduw.