Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsdealers; Fout of niet ?

Drugsdealers; Fout of niet ?

38 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
d
drooleyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey man ,
nieuw hier op het forum ben nu al 8 jaar drugsdealer van heroine en coke.
vroeg me af hoe jullie hierover denken ik zit zelf met dubbele gevoelens.
Ik moet geld hebben en baan vinden lukte me nooit mja om daarvoor mensen kapot te maken..
ik heb nu genoeg verdiend en denk erover om te stoppen.

vader van een meisje van 5.
en zoals ik al zei verkocht ik heroine en cocaine maar soms ook mdma.
Zit ik fout ja of nee
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tsja het is een risico wat je neemt en je moet zelf oordelen of het risico het waard is. Wettelijk gezien is het natuurlijk fout, moreel gezien vind ik er niets mee aan de hand zolang je netjes met je klanten omgaat en geen rotzooi verkoopt.

Echter, met een dochtertje van 5 vind ik persoonlijk de risico's onaanvaardbaar. Stel je voor dat je ooit gepakt wordt en in de gevangenis beland, wat moet je kleine meisje dan? Daarmee trek je littekens op haar jeugd...

Waarom kun je geen baan vinden? Heeft het specifieke redenen waarom je niet aangenomen wordt? En zo ja welke?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben het hier wel met SmartieAndMe eens, mensen komen toch wel aan hun dope, met of zonder jou. Zolang als je geen gevaarlijke fratsen uit haalt vindt ik het moreel gezien best kunnen. Een dochtertje veranderd alleen de zaken, maar daarover ga ik je niet de les lezen. :wink:
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klanten komen naar jou toe, het is niet zo dat jij mensen dwingt om spul van jou te kopen, tenminste daar ga ik vanuit. Zoals SmartieAndMe al zegt, zolang je geen rotzooi verkoopt is het moreel gezien niet zo fout.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik vind drugsdealers niet per definitie verkeerd, ik vind eerder dat het gebruik moet worden aangepakt, bij de gebruikers.
stel de gebruikers strafbaar, niet de dealer of de producent.
pas dan pak je het drugsprobleem aan.

het is nogal een riskant beroep lijkt me.
je krijgt dan wel leuk betaald maar als je gepakt wordt... dan ben je zwaar de sjaak.

het lijkt me ook niet makkelijk er uit te stappen.

stoer hoor, dat je dit hier neerzet.
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#6
en...

ik denk er wel es aan hoor, er zitten mensen in de gevangenis omdat ik drugs gebruik.
dat vind ik best wel erg, er zijn mensen die het vuile werk opknappen... zodat ik een leuke avond heb.

en..
dat vind ik ook echt heel erg...
kijk es naar het afval dat die illegale laboratoria dumpen in de natuur....
we moeten de wereld toch netjes achterlaten voor de volgende generatie.

ik heb ook morele problemen met drugs hoor, gebruik tegenwoordig ook geen xtc meer maar koop legaal jointjes bij de coffeeshop.

maar tegen de dealer zelf, heb ik niets.
als je gepakt wordt, is het wel het risico van het vak.
is dat het waard?
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is logisch om aan te nemen dat een percentage van je klanten uiteindelijk dood gaat aan een overdosis of hartproblemen(door jouw spul)..

Ik zou me wel schuldig voelen(mijn mening)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb de genoemde info even verwijderd, voor de zekerheid.

Ik zou me persoonlijk niet schuldig voelen, mensen kopen het toch wel en als ik dan degene zou zijn die prima kwaliteit levert is het niet mijn verantwoordelijkheid. Ik zou wel mijn verkoop voorzien van een voorlichtingspraatje, maar dat ben ik :wink:
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#9
reageer nog es?
d
drooleyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oke, heb de reacties ff doorgelezen niet wat ik verwacht had.
kan wel eerlijk zeggen dat ik nog steeds verkoop en vorig jaar voor het eerst gepakt ben.
had 51 gram bij me vlakbij de grens van nederland belgie , gelukkig nog steeds niks van die zaak gehoord.

en ja over het risico ..
gemiddeld werken 40 uur per week en verdienen misschien 1500-1800 ?
ik werk minimaal en verdien minimaal 5000
als ik nu een jaar zou moeten zitten zou ik minder tijd 'verloren' hebben dan de gemiddelde werker.
zo zie ik het

ik werk als drugsdealer maar geen straatverkoper.
mijn klanten komen naar mij toe met de auto en hebben allemaal een vaste baan
ik verkoop geen crack en base en mijn heroine klanten gaan allemaal via post
dus opzich loop ik weinig risico .. het enige waar ik mee zat was dus het schuldgevoel.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ken je zelf ook nog andere (betrouwbare) dealers? Als je er zelf mee gaat stoppen kun je hen het beste doorverwijzen naar iemand waarvan je zelf weet dat hij te vertrouwen is.

Je zal uiteindelijk zelf de afweging moeten maken tussen geld (dat je naar eigen zeggen toch wel genoeg hebt) en het risico om gepakt te worden. Oke; je zou met een jaar in de bak minder tijd verloren hebben maar met een dochtertje van 5 jaar is dit onacceptabel. Ook komt dat natuurlijk in je dossier te staan en zal het waarschijnlijk het zoeken naar een baan lastiger maken.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik snap dat je 't zo zakelijk bekijkt. Een jaar in de bak is minder dan de tijd die je bespaard hebt door te dealen, maar een jaar in de bak betekent ook dat je dochtertje misschien wel in een ander gezin zal belanden. De raad kinderbescherming is niet zo makkelijk met dit soort zaken. Zou je dat over je hart kunnen verkrijgen? Dat je je dochtertje kwijtraakt vanwege je dealen?
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou stoppen voor je dochtertje zodat ze trots kan zijn op haar papa.Wat zou er gebeuren als je opgepakt word denk je? Vroeg of laat komen zo'n dingen uit..
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#14
drooley zei:
Hey man ,
nieuw hier op het forum ben nu al 8 jaar drugsdealer van heroine en coke.
vroeg me af hoe jullie hierover denken ik zit zelf met dubbele gevoelens.
Ik moet geld hebben en baan vinden lukte me nooit mja om daarvoor mensen kapot te maken..
ik heb nu genoeg verdiend en denk erover om te stoppen.

vader van een meisje van 5.
en zoals ik al zei verkocht ik heroine en cocaine maar soms ook mdma.
Zit ik fout ja of nee
Klik om te vergroten...


Je zegt, "Ik heb nu genoeg verdiend" ...Vind je dat echt ? Of is dat eigenlijk gewoon een onverzadigbaar iets in je leven, dat je eigenlijk nooit genoeg geld kan verdienen en in je bezit kan hebben ?
Je moet nagaan wat je meer boeit in je leven, het "makkelijke" geld, of je dochtertje :) Je kent die reclame toch van Visa-card ? Alles valt uit te drukken in bedragen, behalve het geluk en de gezondheid van de mensen om wie je geeft :)
Verder vind ik het net als met een verslaafde ( wat het ook is, drugs, alcohol, nicotine) als je zelf niet echt WIL stoppen lukt het je ook niet :)
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, ik wil hier even inhaken. Ik ben huurmoordenaar en heb een cavia van 4 maanden. Zit ik goed of fout?

:confused:

Een dealer die zegt wat en hoe lang hij dealt, wat hij ermee verdient, hoe hij het naar zijn klanten verstuurd, die zegt dat hij een dochtertje van 5 heeft...en ook nog eens gevoelig is voor de mening van anderen?
Dan kan toch niet waar zijn?
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#16
Datwel zei:
Een dealer die zegt wat en hoe lang hij dealt, wat hij ermee verdient, hoe hij het naar zijn klanten verstuurd, die zegt dat hij een dochtertje van 5 heeft...en ook nog eens gevoelig is voor de mening van anderen?
Dan kan toch niet waar zijn?
Klik om te vergroten...
Member "drooley" is, net zoals iedereen, een mens van vlees en bloed. Zelfs de allerslechtste persoon op aarde - die bijvoorbeeld moorden gepleegd heeft - kan spijt krijgen van zijn daden, dus waarom kan een drugsdealer dan geen schuldgevoel krijgen? Een goede en betrouwbare drugsdealer verkoopt niet alleen drugs, maar bouwt als het ware ook een band op met zijn of haar klanten. Met andere woorden: als een klant doodgaat dan kan ik me best voorstellen dat de drugsdealer zich schuldig voelt, immers, hij of zij heeft de drugs aan de klant verkocht.
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vind ik niet.

Wat ik wel vind is dat je zou moeten stoppen voor je dochter. Je begeeft je altijd wel in een gevaarlijke wereld wanneer je dealt, zelfs als je een kleine jongen bent. Als vrouw van een dealer zou ik bang zijn dat mijn man of kind of ikzelf in een gevaarlijke situatie terecht zou komen.
Met het kapot maken van mensen zou ik minder zitten.. Ik vind dat de mensen zichzelf kapotmaken en niet jij.
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#18
SirErick zei:
Datwel zei:
Een dealer die zegt wat en hoe lang hij dealt, wat hij ermee verdient, hoe hij het naar zijn klanten verstuurd, die zegt dat hij een dochtertje van 5 heeft...en ook nog eens gevoelig is voor de mening van anderen?
Dan kan toch niet waar zijn?
Klik om te vergroten...
Member "drooley" is, net zoals iedereen, een mens van vlees en bloed. Zelfs de allerslechtste persoon op aarde - die bijvoorbeeld moorden gepleegd heeft - kan spijt krijgen van zijn daden, dus waarom kan een drugsdealer dan geen schuldgevoel krijgen? Een goede en betrouwbare drugsdealer verkoopt niet alleen drugs, maar bouwt als het ware ook een band op met zijn of haar klanten. Met andere woorden: als een klant doodgaat dan kan ik me best voorstellen dat de drugsdealer zich schuldig voelt, immers, hij of zij heeft de drugs aan de klant verkocht.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk kan ook een drugsdealer een schuldgevoel krijgen en is hij/zij van vlees en bloed. Ik verbaas me alleen over de informatie die hij/zij over zichzelf geeft waardoor ik het ongeloofwaardig vind.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
straatmadelief zei:
Je begeeft je altijd wel in een gevaarlijke wereld wanneer je dealt, zelfs als je een kleine jongen bent. Als vrouw van een dealer zou ik bang zijn dat mijn man of kind of ikzelf in een gevaarlijke situatie terecht zou komen.
Klik om te vergroten...

Dat is ook een beetje een stereotype wat je hier noemt hoor. Van alle dealers die ik ken, zit er vrijwel geen een verder in het criminele circuit, maakt geen gekkigheid mee en doet buiten dealen niets om de wet te overtreden.
s
straatmadeliefLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maar ik heb persoonlijk mensen gekend die erop uit zijn om dealers te rippen. Dus ook al wil je jezelf niet in een gevaarlijke situatie laten verkeren, ik denk dat je dat onbewust altijd wel doet. Ook wordt er in die wereld weinig concurrentie geduld. Ik denk dat je er sneller dieper inzit dan je verwacht.. Misschien minder gauw als je het bij hippiedrugs houdt, maar zeker als je met coke en horse bezig bent.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."