Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel heroïne voor een overdosis?

Hoeveel heroïne voor een overdosis?

53 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mensen, er zijn genoeg topics om wederom te discussiëren over corona zaken. Beetje ontopic blijven graag. Hier heeft ts niets aan.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Mensen, er zijn genoeg topics om wederom te discussiëren over corona zaken. Beetje ontopic blijven graag. Hier heeft ts niets aan.
Klik om te vergroten...
Eens met @De Dunne graag weer on-topic allemaal.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik snap niet dat sommige eraan denken. Kijk als je nou echt ziek bent of je weet dat je niet lang meer hebt bijvb is het anders. Maar waarom zoiets doen als.je nog kerngezond bent. Ik ben zelf ook heel slecht te pas en denk soms ook wel van t hoeft niet meer k ben dr kla mee. Maar dat kwam door de situatie als dat nooit was gebeurt genoot ik er nog iedere dag van. Maarja helaas
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#4
Niet dat ik het per direct van plan ben, maar ik zie de wereld echt naar de klote gaan nu met Corona, de bizarre maatregelen die de vrijheid steeds verder inperken en ik heb het gevoel (we gaan het zien) dat het nooit meer wordt zoals het was. Dit benauwd mij heel erg en ik word er soms behoorlijk wanhopig van. Denk veel na en vaak denk ik dan dat ik er in het uiterste geval dan nog liever zelf een eind aan maak, en wel op een plezierige wijze. De vraag is of een overdosis heroïne een prettig einde is, hoeveel je dan moet gebruiken (nooit eerder hero gedaan) en of het een zekere dood is. Ik lees ook dat een snowball (hero met coke) goed werkt voor dit doel. Nogmaals; ik ben het niet van plan maar als ze ne in de toekomst gaan dwingen tot vaccinatie of me gaan uitsluiten van de maatschappij omdat ik niet gevaccineerd ben, dan houd ik de touwtjes liefst zelf in handen. Hoop dat iemand serieus antwoord wtil geven op deze vraag.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Denk niet dat het de bedoeling is van dit forum om zulke dingen te delen...

(Al begrijp ik je gedachtengang erachter wel hoor)
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sabotage zei:
Ik snap je.
Een onrustige somber stemmende tijd leven we nu in.
Daarnaast lijkt de toekomst ook niet al te rose kleurig.
Voor mij help het iets >dat dit voor iedereen geld.
Klik om te vergroten...
Klopt en ik wil even héél duidelijk maken dat ik me NIET depressief of anderszins somber voel. Maar ik zie het inderdaad wél somber in wat de toekomst betreft. Zolang ik op een voor mij fatsoenlijke manier kan leven (uitgaan, mensen ontmoeten, fysieke contacten, lekker eten, vrij bewegen) zal ik hardstikke happy zijn. Dat ben ik nu ook nog wel, al beginnen de beperkingen me de keel uit te hangen. En ja, die spuit is gentechnologie en dat hoef ik niet in mijn lijf. En ja: ik kom heel veel buiten en heb aan contacten en mensen die me begrijpen geen gebrek. Dus maak jullie geen zorgen. Ik stelde de vraag puur uit interesse en eventueel voor het moment in de toekomst dat hopelijk nooit zal komen; het moment dat ik er zelf voor kies om niet langer in een dystopische dictatuur te leven! Het is gewoon nadenken over een uitweg uit een toekomstige gevangenis die ik voor me zie.
Respect voor het feit dat niemand mij hier gaat “helpen”. Dat begrijp ik. Echter, het antwoord is toch wel te vinden op internet.
Voor nu ga ik er weer met frisse moed tegenaan met de nieuwe avondklok tot 2 maart....
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Ja daar ben ik wel benieuwd naar wat TS daar verder nog over heeft te zeggen.
Klik om te vergroten...
Nou nog ff kort dan; het is geen vaccin maar een dna veranderend middel. Als men na vaccinatie met het wilde virus in aanraking komt kan men ook zeer ziek worden of zelfs overlijden.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Demri zei:
Nou nog ff kort dan; het is geen vaccin maar een dna veranderend middel. Als men na vaccinatie met het wilde virus in aanraking komt kan men ook zeer ziek worden of zelfs overlijden.
Klik om te vergroten...
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Het is een vaccin dat RNA (niet DNA) gebruikt om een afweerreactie in je lichaam te stimuleren.

Het verandert niet je DNA.

Ik zet er meteen maar een bron bij: BBC
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Demri zei:
Klopt en ik wil even héél duidelijk maken dat ik me NIET depressief of anderszins somber voel
Klik om te vergroten...
Fijn om te horen dat je niet somber of depressief bent. Volgens mij kan er nu even een slotje op dit topic. Verder discussieren over Corona, de maatregelen en de vaccins kan uiteraard in de andere topics die daar al over zijn.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Beetje depressieve gedachten... Gaat het wel ok met je ?

Ik hoef ook geen vaccin... Maar dat is nog altijd beter dan zelfmoord denk je niet? Je mag mij altijd een om sturen als je wilt.
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat probeer ik nou juist te zeggen: ik ben niet depressief, totaal niet. Ben eigenlijk best wel heel stabiel en optimistisch. Maar zoals ik uitlegde kan de toekomst wel eens iets minder rooskleurig worden en dan zou ik graag zélf in de hand houden wanneer en hoe ik eruit stap. In een bepaalde wereld hoeft het voor mij dan niet meer. Ik snap het ook wel dat ik dat hier mss niet mag vragen. En dat dat raar kan overkomen. Maar nogmaals; het is gewoon een vraag en ik zal, mocht ik ooit zover komen, er heel veel voor moeten overwinnen om de spuit in mezelf te zetten.
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Beetje depressieve gedachten... Gaat het wel ok met je ?

Ik hoef ook geen vaccin... Maar dat is nog altijd beter dan zelfmoord denk je niet? Je mag mij altijd een om sturen als je wilt.
Klik om te vergroten...
En nee, dit vaccin dat geen vaccin is, vind ik niet beter dan een zelfgekozen einde.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Demri zei:
En nee, dit vaccin dat geen vaccin is, vind ik niet beter dan een zelfgekozen einde.
Klik om te vergroten...
Wat doet het vaccin dan volgens jou?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spyro zei:
Denk niet dat het de bedoeling is van dit forum om zulke dingen te delen...

(Al begrijp ik je gedachtengang erachter wel hoor)
Klik om te vergroten...
Hier sluit ik mij 100% bij aan....

Hulp in barre tijden bied iedereen hier graag, maar helpen bij suïcide.... Nee.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Apotheker zei:
Hier sluit ik mij 100% bij aan....

Hulp in barre tijden bied iedereen hier graag, maar helpen bij suïcide.... Nee.
Klik om te vergroten...
Ik ook niet.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#16
Demri zei:
De vraag is of een overdosis heroïne een prettig einde is, hoeveel je dan moet gebruiken (nooit eerder hero gedaan) en of het een zekere dood is.
Klik om te vergroten...
1. Hangt ervan af wat je prettig noemt. Als je buiten westen bent en er zelf niets meer van meekrijgt, misschien wel, maar voor de mensen die je achterlaat zal dit alles behalve prettig zijn.
2. Hangt af van de hoeveelheid diacetylmorfine die je tot je neemt, of je een tolerantie hebt voor opioïden en of er nog andere gevaarlijke stoffen zitten in het spul dat je in handen hebt. Ik ga je niet assisteren bij zelfdoding, dus ik ga verder niet in op exacte doses.
3. Nee. Als je een overdosis hebt en er wordt op tijd naloxon (opioïde-antagonist) toegediend, dan overleef je het. Als je niet hoog genoeg doseert dan overleef je het ook en bovendien maak je je eigen leven dan nog akeliger door alle afkickverschijnselen waar je nadien last van krijgt, met daarbovenop alle schade die je verricht hebt aan je lichaam.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je kunt niet in andermans hoofd kijken.
Voor iemand die bv al depressie klachten heeft is deze lockdown super zwaar.
Ik kamp ook met ptss en een depressie en ik zie de toekomst vaak ook somber in.
Dit door wat er op dit moment allemaal gaande is.

Ik kan nog contact opnemen met mijn psychiater of psycholoog als het nodig is.
Ook heb ik mensen om me heen die er voor me zijn.
Als je dit niet hebt en je staat er voor je gevoel alleen voor is dat enorm zwaar.

Ik zelf wil ook geen vaccinatie en heb hier ook zeer slechte gevoelens bij.
Maar ik kan niet in de toekomst kijken.
Ik kan me er nu super druk om maken (wat ik soms ook heus wel doe).
Maar daar maak je jezelf knettergek mee.


Heb je mensen om je heen waar je je verhaal bij kwijt kunt?.
Is er een mogelijkheid dat je via je huisarts hulp kunt krijgen?.

Wat mij enorm helpt door deze klote tijd heen, is leven bij de dag.
Dus niet te ver vooruit kijken.
Elke dag proberen er iets van te maken.
Lukt het ff niet, dan is er morge weer een nieuwe frisse dag en probeer je het gewoon opnieuw.

Ga bv wandelen op de momenten dat je het zwaar hebt.
Probeer te genieten van de kleine dingen om je heen.

Ik geloof er heilig in dat alles wat er op je pad komt is voorbestemd.
En hoe zwaarder de tegenslagen zijn hoe sterker jij als persoon bent.

Je kunt ook op dit forum altijd praten over waar je mee zit.
Je mag me ook altijd een pb sturen. ❤️
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Demri zei:
Dat probeer ik nou juist te zeggen: ik ben niet depressief, totaal niet. Ben eigenlijk best wel heel stabiel en optimistisch. Maar zoals ik uitlegde kan de toekomst wel eens iets minder rooskleurig worden en dan zou ik graag zélf in de hand houden wanneer en hoe ik eruit stap. In een bepaalde wereld hoeft het voor mij dan niet meer. Ik snap het ook wel dat ik dat hier mss niet mag vragen. En dat dat raar kan overkomen. Maar nogmaals; het is gewoon een vraag en ik zal, mocht ik ooit zover komen, er heel veel voor moeten overwinnen om de spuit in mezelf te zetten.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, ik begrijp je. Maar het is echt not-done zulke informatie te delen imo.

Ik werk er niet aan mee in ieder geval. En dat zou de rest ook niet moeten willen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik begrijp je ook wel. De richting die we nu opgaan met de wereld (veiligheid boven vrijheid, bemoeienis van de overheid op bijna elk vlak van onze levens, het in de gaten willen houden van alles, het willen controleren van alles, enzovoort) is iets waar ik ook écht niet vrolijk van word. Maar soms denk ik dan maar: de wereld hiervoor was ook verre van echt goed. Misschien was het wel onoverkomelijk dat we door een dergelijke fase zouden gaan waarin de slechte kanten van de mens boven moeten komen, om voor ons allen door een soort ontwaking te gaan. En om voor mensen de krankzinnigheid van dit alles beginnen in te zien en de keuze te maken het nu anders te doen. Dat is mijn hoop dan maar.

Jezelf doodmaken is denk ik geen echte oplossing. En daarnaast is het gewoon niet de bedoeling inderdaad dat hier tips voor zelfdoding worden gegeven. Wordt dat toch gedaan, dan hoop ik dat een mod dit topic zo snel mogelijk weg zal halen...

Jbruinsma zei:
Ik snap niet dat sommige eraan denken. Kijk als je nou echt ziek bent of je weet dat je niet lang meer hebt bijvb is het anders. Maar waarom zoiets doen als.je nog kerngezond bent. Ik ben zelf ook heel slecht te pas en denk soms ook wel van t hoeft niet meer k ben dr kla mee. Maar dat kwam door de situatie als dat nooit was gebeurt genoot ik er nog iedere dag van. Maarja helaas
Klik om te vergroten...
Ze(?) geeft haar reden toch? De uitzichtloosheid van waar we nu in zitten. Perspectief voor de toekomst wordt steeds meer weggenomen door maatregelen die steeds worden verlengd. Meer nog ingrijpende maatregelen komen eraan. Het uitsluiten op basis van een vaccinatie bijvoorbeeld. Dit maakt veel mensen begrijpelijkerwijs hopeloos voor de toekomst. Dit doet het met mij soms wel, in ieder geval. Niet zo heel moeilijk te begrijpen toch?

Alsnog heb ik hoop dat we als mensheid inzien hoe verkeerd we nu bezig zijn. Dat dit een pad is die nergens toe leidt. Ja, naar een dystopische orwelliaanse nachtmerrie van een wereld. Het is denk ik nodig dat we inzien welke kant we nu opgaan. En daarvoor is het soms ook nodig dat dingen in de praktijk de verkeerde kant opgaan. Want dan kunnen we wakker worden en inzien: dit willen we niet. In zo'n wereld willen we niet leven. Daar put ik in ieder geval mijn hoop in voor deze wereld.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jbruinsma zei:
Ik snap niet dat sommige eraan denken. Kijk als je nou echt ziek bent of je weet dat je niet lang meer hebt bijvb is het anders. Maar waarom zoiets doen als.je nog kerngezond bent. Ik ben zelf ook heel slecht te pas en denk soms ook wel van t hoeft niet meer k ben dr kla mee. Maar dat kwam door de situatie als dat nooit was gebeurt genoot ik er nog iedere dag van. Maarja helaas
Klik om te vergroten...
Je hoeft niet fysiek ziek te zijn of kort te leven te hebben om je vreselijk slecht en uitzichtloos te laten voelen. Mentale shit komt minstens zo hard, misschien harder aan als fysiek ziek zijn.
Voor een ieder is dat punt anders.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."