Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel heroïne voor een overdosis?

Hoeveel heroïne voor een overdosis?

53 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
Demri zei:
De vraag is of een overdosis heroïne een prettig einde is, hoeveel je dan moet gebruiken (nooit eerder hero gedaan) en of het een zekere dood is.
Klik om te vergroten...
1. Hangt ervan af wat je prettig noemt. Als je buiten westen bent en er zelf niets meer van meekrijgt, misschien wel, maar voor de mensen die je achterlaat zal dit alles behalve prettig zijn.
2. Hangt af van de hoeveelheid diacetylmorfine die je tot je neemt, of je een tolerantie hebt voor opioïden en of er nog andere gevaarlijke stoffen zitten in het spul dat je in handen hebt. Ik ga je niet assisteren bij zelfdoding, dus ik ga verder niet in op exacte doses.
3. Nee. Als je een overdosis hebt en er wordt op tijd naloxon (opioïde-antagonist) toegediend, dan overleef je het. Als je niet hoog genoeg doseert dan overleef je het ook en bovendien maak je je eigen leven dan nog akeliger door alle afkickverschijnselen waar je nadien last van krijgt, met daarbovenop alle schade die je verricht hebt aan je lichaam.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je kunt niet in andermans hoofd kijken.
Voor iemand die bv al depressie klachten heeft is deze lockdown super zwaar.
Ik kamp ook met ptss en een depressie en ik zie de toekomst vaak ook somber in.
Dit door wat er op dit moment allemaal gaande is.

Ik kan nog contact opnemen met mijn psychiater of psycholoog als het nodig is.
Ook heb ik mensen om me heen die er voor me zijn.
Als je dit niet hebt en je staat er voor je gevoel alleen voor is dat enorm zwaar.

Ik zelf wil ook geen vaccinatie en heb hier ook zeer slechte gevoelens bij.
Maar ik kan niet in de toekomst kijken.
Ik kan me er nu super druk om maken (wat ik soms ook heus wel doe).
Maar daar maak je jezelf knettergek mee.


Heb je mensen om je heen waar je je verhaal bij kwijt kunt?.
Is er een mogelijkheid dat je via je huisarts hulp kunt krijgen?.

Wat mij enorm helpt door deze klote tijd heen, is leven bij de dag.
Dus niet te ver vooruit kijken.
Elke dag proberen er iets van te maken.
Lukt het ff niet, dan is er morge weer een nieuwe frisse dag en probeer je het gewoon opnieuw.

Ga bv wandelen op de momenten dat je het zwaar hebt.
Probeer te genieten van de kleine dingen om je heen.

Ik geloof er heilig in dat alles wat er op je pad komt is voorbestemd.
En hoe zwaarder de tegenslagen zijn hoe sterker jij als persoon bent.

Je kunt ook op dit forum altijd praten over waar je mee zit.
Je mag me ook altijd een pb sturen. ❤️
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Demri zei:
Dat probeer ik nou juist te zeggen: ik ben niet depressief, totaal niet. Ben eigenlijk best wel heel stabiel en optimistisch. Maar zoals ik uitlegde kan de toekomst wel eens iets minder rooskleurig worden en dan zou ik graag zélf in de hand houden wanneer en hoe ik eruit stap. In een bepaalde wereld hoeft het voor mij dan niet meer. Ik snap het ook wel dat ik dat hier mss niet mag vragen. En dat dat raar kan overkomen. Maar nogmaals; het is gewoon een vraag en ik zal, mocht ik ooit zover komen, er heel veel voor moeten overwinnen om de spuit in mezelf te zetten.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, ik begrijp je. Maar het is echt not-done zulke informatie te delen imo.

Ik werk er niet aan mee in ieder geval. En dat zou de rest ook niet moeten willen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik begrijp je ook wel. De richting die we nu opgaan met de wereld (veiligheid boven vrijheid, bemoeienis van de overheid op bijna elk vlak van onze levens, het in de gaten willen houden van alles, het willen controleren van alles, enzovoort) is iets waar ik ook écht niet vrolijk van word. Maar soms denk ik dan maar: de wereld hiervoor was ook verre van echt goed. Misschien was het wel onoverkomelijk dat we door een dergelijke fase zouden gaan waarin de slechte kanten van de mens boven moeten komen, om voor ons allen door een soort ontwaking te gaan. En om voor mensen de krankzinnigheid van dit alles beginnen in te zien en de keuze te maken het nu anders te doen. Dat is mijn hoop dan maar.

Jezelf doodmaken is denk ik geen echte oplossing. En daarnaast is het gewoon niet de bedoeling inderdaad dat hier tips voor zelfdoding worden gegeven. Wordt dat toch gedaan, dan hoop ik dat een mod dit topic zo snel mogelijk weg zal halen...

Jbruinsma zei:
Ik snap niet dat sommige eraan denken. Kijk als je nou echt ziek bent of je weet dat je niet lang meer hebt bijvb is het anders. Maar waarom zoiets doen als.je nog kerngezond bent. Ik ben zelf ook heel slecht te pas en denk soms ook wel van t hoeft niet meer k ben dr kla mee. Maar dat kwam door de situatie als dat nooit was gebeurt genoot ik er nog iedere dag van. Maarja helaas
Klik om te vergroten...
Ze(?) geeft haar reden toch? De uitzichtloosheid van waar we nu in zitten. Perspectief voor de toekomst wordt steeds meer weggenomen door maatregelen die steeds worden verlengd. Meer nog ingrijpende maatregelen komen eraan. Het uitsluiten op basis van een vaccinatie bijvoorbeeld. Dit maakt veel mensen begrijpelijkerwijs hopeloos voor de toekomst. Dit doet het met mij soms wel, in ieder geval. Niet zo heel moeilijk te begrijpen toch?

Alsnog heb ik hoop dat we als mensheid inzien hoe verkeerd we nu bezig zijn. Dat dit een pad is die nergens toe leidt. Ja, naar een dystopische orwelliaanse nachtmerrie van een wereld. Het is denk ik nodig dat we inzien welke kant we nu opgaan. En daarvoor is het soms ook nodig dat dingen in de praktijk de verkeerde kant opgaan. Want dan kunnen we wakker worden en inzien: dit willen we niet. In zo'n wereld willen we niet leven. Daar put ik in ieder geval mijn hoop in voor deze wereld.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jbruinsma zei:
Ik snap niet dat sommige eraan denken. Kijk als je nou echt ziek bent of je weet dat je niet lang meer hebt bijvb is het anders. Maar waarom zoiets doen als.je nog kerngezond bent. Ik ben zelf ook heel slecht te pas en denk soms ook wel van t hoeft niet meer k ben dr kla mee. Maar dat kwam door de situatie als dat nooit was gebeurt genoot ik er nog iedere dag van. Maarja helaas
Klik om te vergroten...
Je hoeft niet fysiek ziek te zijn of kort te leven te hebben om je vreselijk slecht en uitzichtloos te laten voelen. Mentale shit komt minstens zo hard, misschien harder aan als fysiek ziek zijn.
Voor een ieder is dat punt anders.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Ik begrijp je ook wel. De richting die we nu opgaan met de wereld (veiligheid boven vrijheid, bemoeienis van de overheid op bijna elk vlak van onze levens, het in de gaten willen houden van alles, het willen controleren van alles, enzovoort) is iets waar ik ook écht niet vrolijk van word. Maar soms denk ik dan maar: de wereld hiervoor was ook verre van echt goed. Misschien was het wel onoverkomelijk dat we door een dergelijke fase zouden gaan waarin de slechte kanten van de mens boven moeten komen, om voor ons allen door een soort ontwaking te gaan. En om voor mensen de krankzinnigheid van dit alles beginnen in te zien en de keuze te maken het nu anders te doen. Dat is mijn hoop dan maar.

Jezelf doodmaken is denk ik geen echte oplossing. En daarnaast is het gewoon niet de bedoeling inderdaad dat hier tips voor zelfdoding worden gegeven. Wordt dat toch gedaan, dan hoop ik dat een mod dit topic zo snel mogelijk weg zal halen...


Ze(?) geeft haar reden toch? De uitzichtloosheid van waar we nu in zitten. Perspectief voor de toekomst wordt steeds meer weggenomen door maatregelen die steeds worden verlengd. Meer nog ingrijpende maatregelen komen eraan. Het uitsluiten op basis van een vaccinatie bijvoorbeeld. Dit maakt veel mensen begrijpelijkerwijs hopeloos voor de toekomst. Dit doet het met mij soms wel, in ieder geval. Niet zo heel moeilijk te begrijpen toch?

Alsnog heb ik hoop dat we als mensheid inzien hoe verkeerd we nu bezig zijn. Dat dit een pad is die nergens toe leidt. Ja, naar een dystopische orwelliaanse nachtmerrie van een wereld. Het is denk ik nodig dat we inzien welke kant we nu opgaan. En daarvoor is het soms ook nodig dat dingen in de praktijk de verkeerde kant opgaan. Want dan kunnen we wakker worden en inzien: dit willen we niet. In zo'n wereld willen we niet leven. Daar put ik in ieder geval mijn hoop in voor deze wereld.
Klik om te vergroten...
Jawel dat wel maar wil je zeggen dat dit de einde vd wereld is? Er zijn of veel ergere dingen vindik . En het is net aanvallend bedoelt tegenover haar of jou. Maar als.je gezond bent en nergents gene last van heb heb je eigelijk verder weinig te klagen. Veel mensen willen heel graag ruilen geloof mij maar. En nogmaals niet aanvallend bedoelt maar.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Oké man blijkbaar begrepen we elkaar niet helemaal goed.
Klik om te vergroten...
Jaman idd.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jbruinsma zei:
Jawel dat wel maar wil je zeggen dat dit de einde vd wereld is? Er zijn of veel ergere dingen vindik . En het is net aanvallend bedoelt tegenover haar of jou. Maar als.je gezond bent en nergents gene last van heb heb je eigelijk verder weinig te klagen. Veel mensen willen heel graag ruilen geloof mij maar. En nogmaals niet aanvallend bedoelt maar.
Klik om te vergroten...
Niet alleen mensen met lichamelijke klachten hebben het moeilijk.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Je hoeft niet fysiek ziek te zijn of kort te leven te hebben om je vreselijk slecht en uitzichtloos te laten voelen. Mentale shit komt minstens zo hard, misschien harder aan als fysiek ziek zijn.
Voor een ieder is dat punt anders.
Klik om te vergroten...
Nee maar kijk als je uitzichtloos enzv voelt en slecht. kun je er nog mischien iets mee/aan doen of in therapie gaan.als je verder gezond bent. Maar als je echt mentaal ziek bent of erge klachten hebt bijvb of je weet dat je niet lang meer hebt daar is niks voor om te genezen geen therapie niks en dan weet je dat het t einde is.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jbruinsma zei:
Jawel dat wel maar wil je zeggen dat dit de einde vd wereld is? Er zijn of veel ergere dingen vindik . En het is net aanvallend bedoelt tegenover haar of jou. Maar als.je gezond bent en nergents gene last van heb heb je eigelijk verder weinig te klagen. Veel mensen willen heel graag ruilen geloof mij maar. En nogmaals niet aanvallend bedoelt maar.
Klik om te vergroten...
Hoe kun jij voor een ander oordelen dan of dat gene wat die persoon door maakt erger kan of niet.
Het gaat er niet om dat je het moet vergelijken met andere klachten of kwalen.
Ik vind je heel erg kort door de bocht.

Je wilt niet weten hoe zwaar mensen het geestelijk kunnen hebben ookal zijn ze lichamelijk misch gezond.

Jij kunt niet oordelen over het leed dat een ander bij zich draagt.
De pijn, verdriet en emoties wat iemand dagelijks ervaart door dingen wat hij of zij heeft meegemaakt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jbruinsma zei:
Jawel dat wel maar wil je zeggen dat dit de einde vd wereld is? Er zijn of veel ergere dingen vindik . En het is net aanvallend bedoelt tegenover haar of jou. Maar als.je gezond bent en nergents gene last van heb heb je eigelijk verder weinig te klagen. Veel mensen willen heel graag ruilen geloof mij maar. En nogmaals niet aanvallend bedoelt maar.
Klik om te vergroten...
Het gaat er toch niet om dat er veel ergere scenario's zijn of dat anderen het veel erger hebben? Het gaat erom of iemand zich voor zichzelf uitzichtloos over zijn/haar situatie voelt. En dat kan zoals anderen hier ook zeggen ook wanneer iemand verder lichamelijk gewoon gezond is.

Bovendien, het scenario wordt steeds erger. Hoe langer dit allemaal duurt, hoe moeilijker om straks weer de draad op te pakken. Kinderen die in deze tijd worden geboren zullen mogelijk niet eens weten wat de vrijheid was die wij eerst genoten. Laten we het niet zover laten komen...
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Niet alleen mensen met lichamelijke klachten hebben het moeilijk.
Klik om te vergroten...
Zo bedoel ik het ook niet maar wat ik wou zeggen is.natuurlijk het is sws niet fijn Als je dat hebt. Maar daar kun je mischien na veel therapie ofzoiets iets aan doen dan is er nog hoop . En als je echt heel ziek bent mentaal of iets anders daar is niks meer aan te doen. En is er ook geen hoop dan weet je het ceker
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kom mensen, ga toch nie in tweestrijd met elkaar om de originele post.
Iets in mij denkt namelijk dat dit de bedoeling was.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
KlaasVaak zei:
Ik heb het over TS die denk dat het vaccin eigenlijk geen vaccin is.
Klik om te vergroten...
Ja daar ben ik wel benieuwd naar wat TS daar verder nog over heeft te zeggen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
KlaasVaak zei:
Ik heb het over TS die denk dat het vaccin eigenlijk geen vaccin is.
Klik om te vergroten...
Los daarvan is het nog altijd enorm snel ontwikkeld en weet jij niet welke neveneffecten er al dan niet zijn. Er is genoeg gezeik omtrent het vaccin van AstraZeneca bv.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat mij verbaast de commotie, rondom het Russisch vaccin .
Dit Russisch geproduceerd vaccin ,werd als afkeurenswaardig gezien door NL.
Maar na dat 1 of meerdere bestellingen zijn geannuleerd.
En er nu tekorten dreigen te ontstaan .
Het Russisch vaccin ineens wel goed genoeg is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mensen, er zijn genoeg topics om wederom te discussiëren over corona zaken. Beetje ontopic blijven graag. Hier heeft ts niets aan.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Mensen, er zijn genoeg topics om wederom te discussiëren over corona zaken. Beetje ontopic blijven graag. Hier heeft ts niets aan.
Klik om te vergroten...
Eens met @De Dunne graag weer on-topic allemaal.
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sabotage zei:
Ik snap je.
Een onrustige somber stemmende tijd leven we nu in.
Daarnaast lijkt de toekomst ook niet al te rose kleurig.
Voor mij help het iets >dat dit voor iedereen geld.
Klik om te vergroten...
Klopt en ik wil even héél duidelijk maken dat ik me NIET depressief of anderszins somber voel. Maar ik zie het inderdaad wél somber in wat de toekomst betreft. Zolang ik op een voor mij fatsoenlijke manier kan leven (uitgaan, mensen ontmoeten, fysieke contacten, lekker eten, vrij bewegen) zal ik hardstikke happy zijn. Dat ben ik nu ook nog wel, al beginnen de beperkingen me de keel uit te hangen. En ja, die spuit is gentechnologie en dat hoef ik niet in mijn lijf. En ja: ik kom heel veel buiten en heb aan contacten en mensen die me begrijpen geen gebrek. Dus maak jullie geen zorgen. Ik stelde de vraag puur uit interesse en eventueel voor het moment in de toekomst dat hopelijk nooit zal komen; het moment dat ik er zelf voor kies om niet langer in een dystopische dictatuur te leven! Het is gewoon nadenken over een uitweg uit een toekomstige gevangenis die ik voor me zie.
Respect voor het feit dat niemand mij hier gaat “helpen”. Dat begrijp ik. Echter, het antwoord is toch wel te vinden op internet.
Voor nu ga ik er weer met frisse moed tegenaan met de nieuwe avondklok tot 2 maart....
D
DemriLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Ja daar ben ik wel benieuwd naar wat TS daar verder nog over heeft te zeggen.
Klik om te vergroten...
Nou nog ff kort dan; het is geen vaccin maar een dna veranderend middel. Als men na vaccinatie met het wilde virus in aanraking komt kan men ook zeer ziek worden of zelfs overlijden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."