Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel heroïne voor een overdosis?

Hoeveel heroïne voor een overdosis?

53 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
Demri zei:
De vraag is of een overdosis heroïne een prettig einde is, hoeveel je dan moet gebruiken (nooit eerder hero gedaan) en of het een zekere dood is.
Klik om te vergroten...
1. Hangt ervan af wat je prettig noemt. Als je buiten westen bent en er zelf niets meer van meekrijgt, misschien wel, maar voor de mensen die je achterlaat zal dit alles behalve prettig zijn.
2. Hangt af van de hoeveelheid diacetylmorfine die je tot je neemt, of je een tolerantie hebt voor opioïden en of er nog andere gevaarlijke stoffen zitten in het spul dat je in handen hebt. Ik ga je niet assisteren bij zelfdoding, dus ik ga verder niet in op exacte doses.
3. Nee. Als je een overdosis hebt en er wordt op tijd naloxon (opioïde-antagonist) toegediend, dan overleef je het. Als je niet hoog genoeg doseert dan overleef je het ook en bovendien maak je je eigen leven dan nog akeliger door alle afkickverschijnselen waar je nadien last van krijgt, met daarbovenop alle schade die je verricht hebt aan je lichaam.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je kunt niet in andermans hoofd kijken.
Voor iemand die bv al depressie klachten heeft is deze lockdown super zwaar.
Ik kamp ook met ptss en een depressie en ik zie de toekomst vaak ook somber in.
Dit door wat er op dit moment allemaal gaande is.

Ik kan nog contact opnemen met mijn psychiater of psycholoog als het nodig is.
Ook heb ik mensen om me heen die er voor me zijn.
Als je dit niet hebt en je staat er voor je gevoel alleen voor is dat enorm zwaar.

Ik zelf wil ook geen vaccinatie en heb hier ook zeer slechte gevoelens bij.
Maar ik kan niet in de toekomst kijken.
Ik kan me er nu super druk om maken (wat ik soms ook heus wel doe).
Maar daar maak je jezelf knettergek mee.


Heb je mensen om je heen waar je je verhaal bij kwijt kunt?.
Is er een mogelijkheid dat je via je huisarts hulp kunt krijgen?.

Wat mij enorm helpt door deze klote tijd heen, is leven bij de dag.
Dus niet te ver vooruit kijken.
Elke dag proberen er iets van te maken.
Lukt het ff niet, dan is er morge weer een nieuwe frisse dag en probeer je het gewoon opnieuw.

Ga bv wandelen op de momenten dat je het zwaar hebt.
Probeer te genieten van de kleine dingen om je heen.

Ik geloof er heilig in dat alles wat er op je pad komt is voorbestemd.
En hoe zwaarder de tegenslagen zijn hoe sterker jij als persoon bent.

Je kunt ook op dit forum altijd praten over waar je mee zit.
Je mag me ook altijd een pb sturen. ❤️
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Demri zei:
Dat probeer ik nou juist te zeggen: ik ben niet depressief, totaal niet. Ben eigenlijk best wel heel stabiel en optimistisch. Maar zoals ik uitlegde kan de toekomst wel eens iets minder rooskleurig worden en dan zou ik graag zélf in de hand houden wanneer en hoe ik eruit stap. In een bepaalde wereld hoeft het voor mij dan niet meer. Ik snap het ook wel dat ik dat hier mss niet mag vragen. En dat dat raar kan overkomen. Maar nogmaals; het is gewoon een vraag en ik zal, mocht ik ooit zover komen, er heel veel voor moeten overwinnen om de spuit in mezelf te zetten.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, ik begrijp je. Maar het is echt not-done zulke informatie te delen imo.

Ik werk er niet aan mee in ieder geval. En dat zou de rest ook niet moeten willen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik begrijp je ook wel. De richting die we nu opgaan met de wereld (veiligheid boven vrijheid, bemoeienis van de overheid op bijna elk vlak van onze levens, het in de gaten willen houden van alles, het willen controleren van alles, enzovoort) is iets waar ik ook écht niet vrolijk van word. Maar soms denk ik dan maar: de wereld hiervoor was ook verre van echt goed. Misschien was het wel onoverkomelijk dat we door een dergelijke fase zouden gaan waarin de slechte kanten van de mens boven moeten komen, om voor ons allen door een soort ontwaking te gaan. En om voor mensen de krankzinnigheid van dit alles beginnen in te zien en de keuze te maken het nu anders te doen. Dat is mijn hoop dan maar.

Jezelf doodmaken is denk ik geen echte oplossing. En daarnaast is het gewoon niet de bedoeling inderdaad dat hier tips voor zelfdoding worden gegeven. Wordt dat toch gedaan, dan hoop ik dat een mod dit topic zo snel mogelijk weg zal halen...

Jbruinsma zei:
Ik snap niet dat sommige eraan denken. Kijk als je nou echt ziek bent of je weet dat je niet lang meer hebt bijvb is het anders. Maar waarom zoiets doen als.je nog kerngezond bent. Ik ben zelf ook heel slecht te pas en denk soms ook wel van t hoeft niet meer k ben dr kla mee. Maar dat kwam door de situatie als dat nooit was gebeurt genoot ik er nog iedere dag van. Maarja helaas
Klik om te vergroten...
Ze(?) geeft haar reden toch? De uitzichtloosheid van waar we nu in zitten. Perspectief voor de toekomst wordt steeds meer weggenomen door maatregelen die steeds worden verlengd. Meer nog ingrijpende maatregelen komen eraan. Het uitsluiten op basis van een vaccinatie bijvoorbeeld. Dit maakt veel mensen begrijpelijkerwijs hopeloos voor de toekomst. Dit doet het met mij soms wel, in ieder geval. Niet zo heel moeilijk te begrijpen toch?

Alsnog heb ik hoop dat we als mensheid inzien hoe verkeerd we nu bezig zijn. Dat dit een pad is die nergens toe leidt. Ja, naar een dystopische orwelliaanse nachtmerrie van een wereld. Het is denk ik nodig dat we inzien welke kant we nu opgaan. En daarvoor is het soms ook nodig dat dingen in de praktijk de verkeerde kant opgaan. Want dan kunnen we wakker worden en inzien: dit willen we niet. In zo'n wereld willen we niet leven. Daar put ik in ieder geval mijn hoop in voor deze wereld.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jbruinsma zei:
Ik snap niet dat sommige eraan denken. Kijk als je nou echt ziek bent of je weet dat je niet lang meer hebt bijvb is het anders. Maar waarom zoiets doen als.je nog kerngezond bent. Ik ben zelf ook heel slecht te pas en denk soms ook wel van t hoeft niet meer k ben dr kla mee. Maar dat kwam door de situatie als dat nooit was gebeurt genoot ik er nog iedere dag van. Maarja helaas
Klik om te vergroten...
Je hoeft niet fysiek ziek te zijn of kort te leven te hebben om je vreselijk slecht en uitzichtloos te laten voelen. Mentale shit komt minstens zo hard, misschien harder aan als fysiek ziek zijn.
Voor een ieder is dat punt anders.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Ik begrijp je ook wel. De richting die we nu opgaan met de wereld (veiligheid boven vrijheid, bemoeienis van de overheid op bijna elk vlak van onze levens, het in de gaten willen houden van alles, het willen controleren van alles, enzovoort) is iets waar ik ook écht niet vrolijk van word. Maar soms denk ik dan maar: de wereld hiervoor was ook verre van echt goed. Misschien was het wel onoverkomelijk dat we door een dergelijke fase zouden gaan waarin de slechte kanten van de mens boven moeten komen, om voor ons allen door een soort ontwaking te gaan. En om voor mensen de krankzinnigheid van dit alles beginnen in te zien en de keuze te maken het nu anders te doen. Dat is mijn hoop dan maar.

Jezelf doodmaken is denk ik geen echte oplossing. En daarnaast is het gewoon niet de bedoeling inderdaad dat hier tips voor zelfdoding worden gegeven. Wordt dat toch gedaan, dan hoop ik dat een mod dit topic zo snel mogelijk weg zal halen...


Ze(?) geeft haar reden toch? De uitzichtloosheid van waar we nu in zitten. Perspectief voor de toekomst wordt steeds meer weggenomen door maatregelen die steeds worden verlengd. Meer nog ingrijpende maatregelen komen eraan. Het uitsluiten op basis van een vaccinatie bijvoorbeeld. Dit maakt veel mensen begrijpelijkerwijs hopeloos voor de toekomst. Dit doet het met mij soms wel, in ieder geval. Niet zo heel moeilijk te begrijpen toch?

Alsnog heb ik hoop dat we als mensheid inzien hoe verkeerd we nu bezig zijn. Dat dit een pad is die nergens toe leidt. Ja, naar een dystopische orwelliaanse nachtmerrie van een wereld. Het is denk ik nodig dat we inzien welke kant we nu opgaan. En daarvoor is het soms ook nodig dat dingen in de praktijk de verkeerde kant opgaan. Want dan kunnen we wakker worden en inzien: dit willen we niet. In zo'n wereld willen we niet leven. Daar put ik in ieder geval mijn hoop in voor deze wereld.
Klik om te vergroten...
Jawel dat wel maar wil je zeggen dat dit de einde vd wereld is? Er zijn of veel ergere dingen vindik . En het is net aanvallend bedoelt tegenover haar of jou. Maar als.je gezond bent en nergents gene last van heb heb je eigelijk verder weinig te klagen. Veel mensen willen heel graag ruilen geloof mij maar. En nogmaals niet aanvallend bedoelt maar.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Oké man blijkbaar begrepen we elkaar niet helemaal goed.
Klik om te vergroten...
Jaman idd.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jbruinsma zei:
Jawel dat wel maar wil je zeggen dat dit de einde vd wereld is? Er zijn of veel ergere dingen vindik . En het is net aanvallend bedoelt tegenover haar of jou. Maar als.je gezond bent en nergents gene last van heb heb je eigelijk verder weinig te klagen. Veel mensen willen heel graag ruilen geloof mij maar. En nogmaals niet aanvallend bedoelt maar.
Klik om te vergroten...
Niet alleen mensen met lichamelijke klachten hebben het moeilijk.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Je hoeft niet fysiek ziek te zijn of kort te leven te hebben om je vreselijk slecht en uitzichtloos te laten voelen. Mentale shit komt minstens zo hard, misschien harder aan als fysiek ziek zijn.
Voor een ieder is dat punt anders.
Klik om te vergroten...
Nee maar kijk als je uitzichtloos enzv voelt en slecht. kun je er nog mischien iets mee/aan doen of in therapie gaan.als je verder gezond bent. Maar als je echt mentaal ziek bent of erge klachten hebt bijvb of je weet dat je niet lang meer hebt daar is niks voor om te genezen geen therapie niks en dan weet je dat het t einde is.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jbruinsma zei:
Jawel dat wel maar wil je zeggen dat dit de einde vd wereld is? Er zijn of veel ergere dingen vindik . En het is net aanvallend bedoelt tegenover haar of jou. Maar als.je gezond bent en nergents gene last van heb heb je eigelijk verder weinig te klagen. Veel mensen willen heel graag ruilen geloof mij maar. En nogmaals niet aanvallend bedoelt maar.
Klik om te vergroten...
Hoe kun jij voor een ander oordelen dan of dat gene wat die persoon door maakt erger kan of niet.
Het gaat er niet om dat je het moet vergelijken met andere klachten of kwalen.
Ik vind je heel erg kort door de bocht.

Je wilt niet weten hoe zwaar mensen het geestelijk kunnen hebben ookal zijn ze lichamelijk misch gezond.

Jij kunt niet oordelen over het leed dat een ander bij zich draagt.
De pijn, verdriet en emoties wat iemand dagelijks ervaart door dingen wat hij of zij heeft meegemaakt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jbruinsma zei:
Jawel dat wel maar wil je zeggen dat dit de einde vd wereld is? Er zijn of veel ergere dingen vindik . En het is net aanvallend bedoelt tegenover haar of jou. Maar als.je gezond bent en nergents gene last van heb heb je eigelijk verder weinig te klagen. Veel mensen willen heel graag ruilen geloof mij maar. En nogmaals niet aanvallend bedoelt maar.
Klik om te vergroten...
Het gaat er toch niet om dat er veel ergere scenario's zijn of dat anderen het veel erger hebben? Het gaat erom of iemand zich voor zichzelf uitzichtloos over zijn/haar situatie voelt. En dat kan zoals anderen hier ook zeggen ook wanneer iemand verder lichamelijk gewoon gezond is.

Bovendien, het scenario wordt steeds erger. Hoe langer dit allemaal duurt, hoe moeilijker om straks weer de draad op te pakken. Kinderen die in deze tijd worden geboren zullen mogelijk niet eens weten wat de vrijheid was die wij eerst genoten. Laten we het niet zover laten komen...
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Niet alleen mensen met lichamelijke klachten hebben het moeilijk.
Klik om te vergroten...
Zo bedoel ik het ook niet maar wat ik wou zeggen is.natuurlijk het is sws niet fijn Als je dat hebt. Maar daar kun je mischien na veel therapie ofzoiets iets aan doen dan is er nog hoop . En als je echt heel ziek bent mentaal of iets anders daar is niks meer aan te doen. En is er ook geen hoop dan weet je het ceker
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Syl zei:
Hoe kun jij voor een ander oordelen dan of dat gene wat die persoon door maakt erger kan of niet.
Het gaat er niet om dat je het moet vergelijken met andere klachten of kwalen.
Ik vind je heel erg kort door de bocht.

Je wilt niet weten hoe zwaar mensen het geestelijk kunnen hebben ookal zijn ze lichamelijk misch gezond.

Jij kunt niet oordelen over het leed dat een ander bij zich draagt.
De pijn, verdriet en emoties wat iemand dagelijks ervaart door dingen wat hij of zij heeft meegemaakt.
Klik om te vergroten...
Nee kijk jij snapt niet wat ik bedoel. Ik bedoel ermee te zeggen dat er tenminste nog iets hoop is. Als je echt terminaal ziek bent of andere ernstige lichamelijke klachten hebt wat niet zijn te helpen is t afgelopen das nog wel n verschil toch. En geloof mij maar ik zeg het niet om even te auhoeren of wat anders want ik ben zelf al.dik 7 maand aan het strijden met mezelf. Dus het is sws geen grapje maar ik bedoelde te zeggen dat als je gezond bent er nog iets hoop is. Andersom niet meer
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Het gaat er toch niet om dat er veel ergere scenario's zijn of dat anderen het veel erger hebben? Het gaat erom of iemand zich voor zichzelf uitzichtloos over zijn/haar situatie voelt. En dat kan zoals anderen hier ook zeggen ook wanneer iemand verder lichamelijk gewoon gezond is.

Bovendien, het scenario wordt steeds erger. Hoe langer dit allemaal duurt, hoe moeilijker om straks weer de draad op te pakken. Kinderen die in deze tijd worden geboren zullen mogelijk niet eens weten wat de vrijheid was die wij eerst genoten. Laten we het niet zover laten komen...
Klik om te vergroten...
Oké ja dat snap ik en je hebt daar ook ceker gelijk in hoor je vrijheid is je alles. Maar wat ik probeerde te zeggen is dat er nog hoop is. of denk je dat dit nooit meer over gaat en er alleen maar meer geouhoer gaat komen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jbruinsma zei:
Nee kijk jij snapt niet wat ik bedoel. Ik bedoel ermee te zeggen dat er tenminste nog iets hoop is. Als je echt terminaal ziek bent of andere ernstige lichamelijke klachten hebt wat niet zijn te helpen is t afgelopen das nog wel n verschil toch. En geloof mij maar ik zeg het niet om even te auhoeren of wat anders want ik ben zelf al.dik 7 maand aan het strijden met mezelf. Dus het is sws geen grapje maar ik bedoelde te zeggen dat als je gezond bent er nog iets hoop is. Andersom niet meer
Klik om te vergroten...

Jbruinsma zei:
Oké ja dat snap ik en je hebt daar ook ceker gelijk in hoor je vrijheid is je alles. Maar wat ik probeerde te zeggen is dat er nog hoop is. of denk je dat dit nooit meer over gaat en er alleen maar meer geouhoer gaat komen?
Klik om te vergroten...
Het punt is dat iemand die hoop voor zichzelf soms niet meer kan zien...

Waarom begrijp je dit niet?

Ik weet niet hoe het verder zal gaan, maar zoals het nu staat is er geen enkel perspectief op verbetering. Tenminste, niet vanuit de overheid en dergelijke. Wij het volk kunnen dit hele circus nú stoppen, als we echt wilden.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Het punt is dat iemand die hoop voor zichzelf soms niet meer kan zien...

Waarom begrijp je dit niet?
Klik om te vergroten...
Ooh zoo ja kijk ik kan me dat zelf niet indenken. Omdat ik zelf niet met deze situatie zit qua corona. Ik zit zelf met iets ergers vandaar dat ik me niet kan indenken dat iemand anders het er echt heel moeilijk mee heeft.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jbruinsma zei:
Ooh zoo ja kijk ik kan me dat zelf niet indenken. Omdat ik zelf niet met deze situatie zit qua corona. Ik zit zelf met iets ergers vandaar dat ik me niet kan indenken dat iemand anders het er echt heel moeilijk mee heeft.
Klik om te vergroten...
Hoe weet jij dat dat gene waar jij mee kampt zwaarder weegt dan iemand die er doorheen zit door de corona shit...

Iedereen heeft zo zijn eigen bagage en problemen waar ie mee kampt.
Als jij je zwaar klote voelt is dat net zo erg als iemand anders die zich zwaar klote voelt alleen om andere reden
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jbruinsma zei:
Ooh zoo ja kijk ik kan me dat zelf niet indenken. Omdat ik zelf niet met deze situatie zit qua corona. Ik zit zelf met iets ergers vandaar dat ik me niet kan indenken dat iemand anders het er echt heel moeilijk mee heeft.
Klik om te vergroten...
Nou, misschien toch eens proberen in te leven in iemands denkwereld dan. Als iemand het echt niet meer ziet zitten, kun je dat toch erkennen? Iemand zal dat niet zomaar zeggen. En je kunt situaties gewoon niet objectief vergelijken op die manier. Je weet niet precies hoe een ander zich voelt.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Syl zei:
Hoe weet jij dat dat gene waar jij mee kampt zwaarder weegt dan iemand die er doorheen zit door de corona shit...

Iedereen heeft zo zijn eigen bagage en problemen waar ie mee kampt.
Als jij je zwaar klote voelt is dat net zo erg als iemand anders die zich zwaar klote voelt alleen om andere reden
Klik om te vergroten...
Ik zei niet dat wat ik heb erger is dan wat zij heeft of zoiets . Ik vind wat ik heb erger dan corona zo bedoel ik dat. En geloof mij dat is ook zo. Ma dat komt net wat ik hiervoor zei ik zit er verder niet mee k vind t wel erg voor de anderen dat wel. Ma ik vind gezondheid altijd op nmr 1 staan. En k vergelijk niks k zei alleen dat ik zelf corona niet zo erg vind als waar ik mee zit. En ja dat klopt bij iedereen is het anders
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Nou, misschien toch eens proberen in te leven in iemands denkwereld dan. Als iemand het echt niet meer ziet zitten, kun je dat toch erkennen? Iemand zal dat niet zomaar zeggen. En je kunt situaties gewoon niet objectief vergelijken op die manier. Je weet niet precies hoe een ander zich voelt.
Klik om te vergroten...
Het is erg zat dat iemand het mischien niet meer ziet zitten. Dat geef ik eerlijk toe omdst ik daar zelf ook nog wel eens mee zit. Maar wat ik zei is dat ik liever gezond ben en dan de problemen aan kan gaan en aan mezelf kan werken als.dat lukt met therapie enzv. Dan als je bijvb iets hebt en het sws afgelopen is. Want dan weet je het ceker en anders kun je er mischien nog iets aan doen. Dat is toch zo of? En k weet ook niet hoe een ander zoch voelt maar ik bedoel er ook niks kwaads mee. Dat niet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."