Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies, wel of niet binnenkort

Advies, wel of niet binnenkort

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb nu vanaf 18 Oktober 2007, 3 keer XTC genomen.
De 2e keer was 29 December en de 3e keer was 1 Februari.

Eerste keer 2 pillen, 2e en 3e keer 2,5 pil.
Ik ben een gezonde jongen van 21, 1,85m groot en 70kg zwaar.

Binnenkort wordt er weer een huisfeestje gegeven in het apartement van 2 vrienden van me waar het die andere keren ook was. Super gezellig en veel veiligheid ivb met water, temperatuur en niet al te druk.

Ik had me voorgenomen vanaf de 1e keer 1 keer in de 3 maanden een keer te nemen omdat dit het minst ongezond zou zijn. Maar ik vind dit toch wel erg lang aangezien dat 4x per jaar is en over een half jaar ze misschien wel heel ergens anders gaan wonen of de vriendengroep uit elkaar valt. Dus ik wil eigenlijk zoveel mogelijk mee genieten.

Ik weet dat een aantal mensen echt te vaak nemen daar, en ik wil voorkomen dat ik in hetzelfde ritme val. De reden dat ik wil nemen is ook puur omdat ik wil en niet omdat ik de verslaving voel roepen ofzo.

Over 2 weken is het een weekje vakantie en dus de perfecte gelegenheid voor zo'n feestje. Ik had me voorgenomen niet mee te doen maja ik weet dat als ik er heen ga het wel erg moeilijk wordt niet te nemen. Tegen die tijd heeft er wel meer dan 4 weken tussen gezeten dus in principe is het wel een tijdje. Goed niet het meest gezonde maar de kans is aardig groot dat de volgende keer pas weer in de meivakantie is, en om nou daar op te gaan wachten vind ik wel zonde.

Maargoed graag dus neutraal advies van jullie wat ervarener gebruikers :)
Ik heb alles gelezen wat er maar te lezen is over XTC op internet en weet dat het niet gezond is binnen een maand weer te nemen. Maarja elke week jezelf bezopen zuipen is waarschijnlijk nog wel schadelijker en dat doe ik dan juist weer niet. Terwijl meeste vrienden van me die nog nooit XTC hebben genomen dat wel doen.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als het een echte uitzondering is zou ik het gewoon doen mits er niet te veel uitzonderingen komen.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou het doen, maar dat is omdat ik weet dat het erna toch weer een jaar gaat duren voor ik het nog es doe. Als dat niet het geval is bij jou, niet doen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een maand ertussen is wat ik in principe als minimum houd, ik heb er ook wel eens een uitzondering op gemaakt. Een uitzondering levert inderdaad niet direct een probleem op tenzij het veel uitzonderingen worden.

Wel vind ik 2,5 pil wat veel als het goede zijn :)
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#5
naja ik heb geen idee wat goeie zijn na 3 pillen..
1e keer was groene klaver, 2e keer witte dolfijn en 3e keer witte euro, maarja dat zegt ook niet veel natuurlijk.

Maar met 2,5 kan ik tenminste van 22u tot uur of 5 door :P
Ja ik geef toe het is verslavend als je eenmaal bezig bent, maar over de 2,5 ga ik nooit.

Lichamelijke gevolgen ben ik niet zo heel erg bang voor op de manier dat ik neem eigenlijk. Ik ken mensen die nemen echt bijna elke week en gaan dan ook nog eens naar een danceparty ofzo. DAT is pas slecht. En toch merk ik niks aan ze qua gezondheid. Tuurlijk wil ik niet eens in de buurt komen van zulk slecht gebruik maar ik denk gezien mijn manier van gebruik en periodes ertussen dat ik het toch maar ga doen over 2 weken :)

Waar ik wel bang voor ben is dat ik minder ga merken van het effect.
Gaat dat erg snel? Want ik wil niet meer moeten gaan voor het volle effect nemen want dan gaat het wel de verkeerde kant op.
p
pixo207Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Als jij nu al een maand pauze hebt en het nog maar 3 keer hebt gedaan, zul je denk ik nog niet veel tolerantie hebben, en dus zal je het wel ongeveer hetzelfde voelen (ligt natuurlijk ook aan de pillen.) 2.5 vind ik wel veel, zeker omdat je het nog niet zo lang doet. Maar het kan ook zijn dat je gewoon zwakke pillen hebt.

Ik zou het in principe doen, maar dan moet je daarna wel echt karakter tonen en er minstens 2 maanden vanaf blijven :) . Ik ben ook oktober begonnen, en eerst deed ik het om de 2 weken. In de kerstvakantie zelfs 2x in één week. toen besefte ik dat ik heel erg slecht bezig was en nu heb ik het sinds nieuwjaar niet meer gedaan. Ik ben nu van plan om elke keer 7 weken pauze te nemen minimaal.

Qua tolerantie hoef je je echt geen zorgen te maken als je dezelfde pillen hebt of betere. Ik heb het tot nu toe 5 keer gedaan, altijd dezelfde pillen (van dezelfde aankoop), elke keer 1 of 1.5 genomen en iedere keer werd beter als de vorige :hearteyes: . De vierde keer was nog het heftigste van allemaal, gewoon omdat ik toen 3 weken pauze had ipv 2.

Je kan trouwens niet aan mensen zien als ze hun gezondheid verneukt hebben met xtc, enkel merken. De meeste schade wordt aan de hersenen gedaan en dat zijn dingen zoals slechter leervermogen, korte termijn geheugen naar de knoppen en van die dingen.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#7
J86 zei:
maar over de 2,5 ga ik nooit.
Klik om te vergroten...

dat zeg je nu... :P

ligt aan het persoon of je snel naar meer gaat per keer...
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Lauu zei:
J86 zei:
maar over de 2,5 ga ik nooit.
Klik om te vergroten...

dat zeg je nu... :P

ligt aan het persoon of je snel naar meer gaat per keer...
Klik om te vergroten...

Ik heb de neiging meer te nemen de vorige keer al gehad. Maar ik kon nee zeggen, want ik weet dat het gewoon te slecht is. Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat het moeilijk is.

@Pixo
Ja inderdaad, dat ben ik ook wel van plan. Zeker 2 maanden rust erna.
Ik wil die tolerantie echt niet verneuken, en m'n gezondheid natuurlijk al helemaal niet :)

En idd je kan het niet direct zien, maar als je veel met ze omgaat kan je het denk ik wel merken als het echt zo'n effect zou hebben. Maar inderdaad de lange termijn blijft iets lastigs.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#9
jezus man, gewoon doen

hoppatee
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#10
J86 zei:
Lauu zei:
J86 zei:
maar over de 2,5 ga ik nooit.
Klik om te vergroten...

dat zeg je nu... :P

ligt aan het persoon of je snel naar meer gaat per keer...
Klik om te vergroten...

Ik heb de neiging meer te nemen de vorige keer al gehad. Maar ik kon nee zeggen, want ik weet dat het gewoon te slecht is. Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat het moeilijk is.

@Pixo
Ja inderdaad, dat ben ik ook wel van plan. Zeker 2 maanden rust erna.
Ik wil die tolerantie echt niet verneuken, en m'n gezondheid natuurlijk al helemaal niet :)

En idd je kan het niet direct zien, maar als je veel met ze omgaat kan je het denk ik wel merken als het echt zo'n effect zou hebben. Maar inderdaad de lange termijn blijft iets lastigs.
Klik om te vergroten...

voor veel mensen was de eerste goeie trip op xtc het beste...dus wil je die evenaren of soms nog lekkerder laten worden...daarom neem je meer...als je de eerste keer een hele goeie pil heb en daarna troep neem je al gauw een 2de of 3de zoals ik...
B
BelgonXLid
01-01-2024, 00:00
#11
Haha er zijn zoveel gekken die XTC gebruiken en zij leven ook nog allemaal op enkele na misschien. Je moet het voor jezelf ook aanvoelen en geloof me, moest je er ooit overgaan kwa gebruik dan voel je dat wel lichamelijk. Men spreekt niet voor niets over MDMA dips... Doe het gewoon en amuseer je, weet wel waar je je lijn moet trekken voor de volgende keer. Verkloot het niet zoals vele onder ons door het veel te gebruiken op korte tijd wanneer je het pas ontdekt hebt want dan is alle pret er namelijk na 6 maanden af... Believe me :wink: :stoned:
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Het kan nooit heel ongezond zijn, maar het wordt een patroon he...

Ik zou het zelf niet doen, maar ik ben daar ook heel streng in, maar als je het daarna gewoon 2-3 maanden niet doet, kan het geen kwaad lijkt me..

Ik dacht alleen wel dat je serotonine productie afnam door XTC gebruik en pas na drie maanden weer helemaal op peil is...
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#13
als je het één of twee keer per jaar doet kan je dat nog blijven doen voor de rest van je leven.
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#14
teebo zei:
als je het één of twee keer per jaar doet kan je dat nog blijven doen voor de rest van je leven.
Klik om te vergroten...

Ja maar dat gaat me toch niet lukken :P
Denk niet dat ik heel m'n leven lang aan pillen kan komen en mensen heb die ook mee willen doen. Dus ik geniet er liever van nu :)

Maar inderdaad daarna zal ik zeker 2 maanden rust nemen.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#15
J86 zei:
teebo zei:
als je het één of twee keer per jaar doet kan je dat nog blijven doen voor de rest van je leven.
Klik om te vergroten...

Ja maar dat gaat me toch niet lukken :P
Denk niet dat ik heel m'n leven lang aan pillen kan komen en mensen heb die ook mee willen doen. Dus ik geniet er liever van nu :)

Maar inderdaad daarna zal ik zeker 2 maanden rust nemen.
Klik om te vergroten...

2 maanden rust per keer moet genoeg zijn
B
BelgonXLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snap niet dat mensen er zo bang voor zijn.... Bij XTC vind je de grens vrij snel na wekelijks gebruik en eenmaal die grens vindt en daarbij de katers die op komen zetten.... Je laat er een halfjaar of langer tussen voor je het weet.. :mrgreen: :stoned: Katers van MDMA zijn echt het kutsts..Bah
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#17
zolang je niet ALTIJD xtc moet hebben om het leuk te hebben dan is een poosje 1 x per maand of een keer om de week niet zo'n ramp. Luister goed naar de signalen van je lichaam en hou geregeld grotere pauzes.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#18
nutsss zei:
zolang je niet ALTIJD xtc moet hebben om het leuk te hebben dan is een poosje 1 x per maand of een keer om de week niet zo'n ramp. Luister goed naar de signalen van je lichaam en hou geregeld grotere pauzes.
Klik om te vergroten...

idd...ken je grenzen :wink:
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Tsja zo ervaren ben ik nog niet maar ik denk wel dat ik in ieder geval het begin van m'n grens gevonden heb dus ik kom er verder maar niet in de buurt.

Laatste 2 keer nam ik in totaal 2,5 verspreid over de avond/nacht.
Veel water, thuis omgeving van iemand's appartement, en goed eten voor en na. Op de terugweg op de fiets naar huis heb ik nu 2x hetzelfde gehad. Lichte hallucinaties. Ik hoor soms kinderen lachen alsof ze op straat aan het spelen zijn of mensen zachtjes praten alsof ik langs ze fiets. En alles wat een beetje menselijk vorm heeft en eventueel licht beweegt zie ik voor personen aan tot ik dichterbij kom en het herken.

Maar eerlijk gezegt vind ik dit zeer spannende en leuke hallucinaties zolang ze maar niet erger worden :)

Ik houd het dus op 2,5 maximaal. En dat 1 keer in de 2/3 maanden gemiddeld.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#20
J86 zei:
Op de terugweg op de fiets naar huis heb ik nu 2x hetzelfde gehad. Lichte hallucinaties. Ik hoor soms kinderen lachen alsof ze op straat aan het spelen zijn of mensen zachtjes praten alsof ik langs ze fiets. En alles wat een beetje menselijk vorm heeft en eventueel licht beweegt zie ik voor personen aan tot ik dichterbij kom en het herken.

Maar eerlijk gezegt vind ik dit zeer spannende en leuke hallucinaties zolang ze maar niet erger worden :)

Ik houd het dus op 2,5 maximaal. En dat 1 keer in de 2/3 maanden gemiddeld.
Klik om te vergroten...

De XTC hallucinaties die zijn inderdaad hartstikke leuk. Maak je daar maar niet druk om. 1 keer in de 2/3 maanden lijkt me een prima keuze. Veel plezier!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."