Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevoel van spijt

Gevoel van spijt

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ga je met me meee,,
Dan nemen we LSD,,,eee
Dan voeren we een interresante dialoog (LSD therapy)
en vliegen we naar de regenboog,,

De klinische psychiatrie kent geen dialoog om te genezen , maar
Sympthoon-onderdrukkking met chemische-psychopillen

Met een Jungiaanse psychoanalyticus is er veel beter een serieuze eerlijke dialoog te voeren

ik ben een Jungiaan door de Amalgaam,,

gevoel van spijt ?> nou nooit meer doen dus,
salvia officinalis word je ook slim van
http://www.natuurlijkerwijs.com/salie.htm

chck deze link>>>
CNS acetylcholine receptor activity in European medicinal plants traditionally used to improve failing memory
http://research.ncl.ac.uk/medplant/abou ... otinic.htm
Any genuine acetylcholine receptor agonists isolated from the plant species screened in this project may have potential for use in transmitter/receptor-orientated therapies for Alzheimer's Disease and other neurodegenerative diseases associated with ageing, and would enhance the plant's reputation as an ameliorative for cognitive dysfunction.
Klik om te vergroten...
adrenaline=-stress=dom=hart sneller kloppen::::acethylCholine=vrede=slim=hart langzamer kloppen
http://www.natuurlijkerwijs.com/overige ... toffen.htm
Choline
Chemische naam: Choline (engels: Choline)
Choline maakt deel uit van het vitamine B-complex en is wateroplosbaar. Choline is geen echt vitamine, omdat het in geringe hoeveelheden door het lichaam zelf gesynthetiseerd (gemaakt) kan worden.
Choline is een van de weinige natuurlijke stoffen die in staat is de hersenbarrière te doordringen.[In de hersenen produceert dit vitamine een stof die noodzakelijk is voor het goed functioneren van het geheugen. Choline houdt ook de cholesterolvorming onder controle en het verhindert dat cholesterol zich tegen de vaatwand afzet.
Belangrijke bronnen van dit vitamine zijn onder andere: bladgroente, rund- en varkensvlees, eieren, gist en tarwekiemen.
Klik om te vergroten...
p
partyspacerLid
01-01-2024, 00:00
#2
dat verstrooide hoeft helemaal niets met xtc te maken te hebben. 3 jaar geleden gebruikte ik helemaal nooit xtc, ik was altijd alles kwijt altijd te laat omdat ik iets vergeten was en ga zo maar door. nu deel ik mijn leven wat gestructureerder in en heb daar nooit meer last van. en dat terwijl ik tegenwoordig dus wel gebruik...
vraag je zelf eens af of er niet een heleboel dingen veranderd zijn, dat zo ook de reden kunnen zijn..
dag :wave:
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#3
partyspacer zei:
dat verstrooide hoeft helemaal niets met xtc te maken te hebben. 3 jaar geleden gebruikte ik helemaal nooit xtc, ik was altijd alles kwijt altijd te laat omdat ik iets vergeten was en ga zo maar door. nu deel ik mijn leven wat gestructureerder in en heb daar nooit meer last van. en dat terwijl ik tegenwoordig dus wel gebruik...
vraag je zelf eens af of er niet een heleboel dingen veranderd zijn, dat zo ook de reden kunnen zijn..
dag :wave:
Klik om te vergroten...

Ja idd...
Bovendien als je erop let valt het veel meer op.
En dan gaan mensen het nog wel eens onterecht aan bepaalde dingen koppelen.
Het hoeft niet altijd de schuld van MDMA te zijn.

maarja het kan wel slechte invloed hebben natuurlijk.
K
KayLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het kan heel goed natuurlijk deze symptomen, je hoort het vaak en wordt er ook voor gewaarschuwd. Maar zoals iemand hierboven ookal noemde: als je er op gaat letten, dan lijkt het ook erger. Je hersenen zijn rare dingen, als jij jezelf iets aanpraat en er in gelooft dan kan het ook een soort van Echt worden voor jezelf. (denk aan schijnzwangerschappen, mensen die niet zwanger zijn maar daar zo in geloven dat ze zelf een dikke pens krijgen etc.)

Dus als ik jou was zou ik een tijdje helemaal stoppen met drugs/alcohol, focusses op school/studie/werk en lekker positief blijven! Je voelt je waarschijnlijk steeds beter als je je leven op orde hebt.

Daarna kun je altijd kijken of je af en toe nog eens wilt gebruiken..

PS. ik zou die LSD adviezen nu niet zo serieus nemen haha :openmouth:
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Intoxication zei:
wtf geen paniek :wink:
ik gebruik echt niet vaak drugs maar het overkomt iedereen en mezelf ook veel dat ik eens naar de garage loop en dan ik mezelf afvraag what the fuck kwam ik hier nu zoeken :grin:
Klik om te vergroten...
idem, iedereen heeft dat wel, kan wel liggen aan xtc maar ook aan wiet, alcohol, verliefdheid, verstrooidheid van de dag, ... niets om je zorgen over te maken imo

denk trouwens niet dat je die geheugenschade zo snel zou opmerken, lijkt me eerder een lange termijn gevolg van xtc
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik wil hier niet zielig lopen doen en zeggen dat ik wilde dat ik het nooit gedaan heb, maar dat is eigenlijk wel hetgene waar ik het over wil hebben. Ongeveer 2 jaar terug heb ik 3 maanden lang elke week XTC gebruikt en mijn geheugen en vooral mijn concentratie is daardoor zeer verslechterd. Momenteel gebruik ik 1 keer per 3 maanden en dat vind ik meer dan genoeg. Sommige dagen zijn qua concentratie en geheugen oké, nog wel veel slechter dan vroeger maar oké, terwijl andere dagen zo erg zijn dat ik letterlijk 3 keer achter elkaar ergens heen loop en gewoon niet meer weet wat ik moest doen. De gevolgen van mijn gebruik van 2 jaar geleden bestraft me bij elke handeling die ik doe. Elke keer als ik wat verstrooid ben, krijg ik weer dat gevoel van "waarom heb ik het in godsnaam gedaan".
Toen ik de hersenschade nog maar net had, waren de herinneringen aan het gebruiken nog te vers om er echt spijt van te hebben. Het was immers supervet. Maar na, na een tijdje vervagen de herinneringen en kan ik tegen een maat die het over de herrinneringen heeft alleen maar zeggen "nee ik heb er wel spijt van dat ik het gedaan heb en ik zou het nooit nog een keer zo aan willen pakken." met een verbaasde reactie als gevolg. Hij had immers nergens last van.
Door de verslechterde concentratie heb ik ook een periode gehad waarin ik op vrije nachten speed gebruikte om nog redelijke resultaten te halen. Iets wat ik natuurlijk nooit had moeten doen, omdat het een verslavende werking heeft. Gelukkig ben ik daar weer overheen, omdat de speed geen goed gevoel meer gaf, eerder een schuldgevoel.
Jullie zullen wel denken dat ik overdrijf met mijn hersenschade van mijn 3 maanden hevig gebruik en het IS ook echt mijn eigen schuld en het ligt niet aan iemand anders, maar krijg je toch nooit het gevoel van "als die persoon er nou niet mee kwam aanzetten was ik nog in een goede conditie", zo'n schok dat je je realiseert dat je voor de rest van leven zo leeg van gedachten zal zijn? Voortdurend het gevoel hebben dat je leven aan je voorbij gaat? Altijd in een soort waas qua waarneming leven? Niets beter zal kunnen onthouden dan momenteel het geval is? Van een Atheneum-student naar een matige HBO-leerling? Het heeft me in me hart geraakt, want ik was altijd wel blij met mijn intelligentie (zonder al te veel eigendunk). Want die hersenschade is blijvend. Dat moet wel; hersencellen herstellen zich niet. Ik moet er maar mee leren leven. Nogmaals, ik wil niet zielig doen, maar het voelt gewoon goed om het even te zeggen. Jullie zullen het wel begrijpen.

Beetje ik-ben-zielig-troost-mij-verhaal, maar zo wil ik het niet brengen. Eerder dat mensen met hetzelfde probleem zich hierbij kunnen vinden en beseffen dat ze niet alleen in de wereld staan.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik begrijp je wel alleen snap ik niet waarom je elke week heb gebruikt?
bij mij was de lol er af toen ik het uiteindelijk 3 x in 1 week had gedaan ( tijdens de vakantie)
ik ben toen ook flink wakker geschut en besef me nu dat het behoorlijk stom is geweest.
vanaf nu doe ik het ook nog maar 1x in de 2-3 maanden.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Herkenbaar maar ik kan zeggen dat ik nu (een paar jaar later) er wel weer een heel eind bovenop ben als het gaat om concentratie en geheugen. Het is zonde geweest maar dat is achteraf altijd en heeft totaal geen zin. Denk positief en kijk vooruit. Geniet!!!!!! :wave:
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik snap wat je bedoelt.
Maar weet je zeker dat dit door de XTC komt? Wat jij beschrijft heeft veel weg van ADD. Misschien kan je daar wat over vinden.

En er zijn aanwijzingen dat de schade die door XTC-gebruik ontstaat herstelt na een aantal jaar.

Sterkte! HBO is trouwens helemaal niet zo slecht, er is niks verloren. Je hoort bij het hoog-opgelieide deel van de bevolking!
N
NexxtGenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Over ADD: ik heb het opgezocht, maar ik denk niet dat dat het is, omdat mijn symptomen echt precies optraden op het einde van de periode waarin ik veel XTC gebrukte, terwijl ik daarvoor nergens last van had. Integendeel: ik heb altijd een goed geheugen gehad, vooral met zaken zoals hoofdrekenen en zo, exacte data. Nu kan ik zeer moeilijk 4 losse getallen (zonder regelmaat erin) onthouden, maar moet ik het opschrijven of er toch een vorm van regelmaat in ontdekken. Lukt dat 2de wel dan is het echt makkelijk, dan kan ik na één keer lezen meteen bijv een mobiele telefoonnummer onthouden. Mijn geheugen is dus heel selectief; in het onthouden van gezichten ben ik bijvoorbeeld véél beter dan iedereen die ik ken (lol eigendrunk); dat is meer een reflex dan een bewuste gedachte. Ik herken het gezicht al, voordat ik er erg in heb. Of dat een kenmerk van ADD is, heb ik niet kunnen achterhalen, maar ik denk het toch niet. Verder kan ik, als ik HEEL erg hard me best doe mezelf nog wel bewust focussen, zoals een 'normaal' mens, maar dan met veel meer moeite. In ieder geval bedankt voor de tip! :)

Edit: hmmz ik heb echter wel 72 vragen met 'ja' beantwoord, waar bij 60 vragen of meer een redelijke moglijkheid tot ADD bestaat (link: http://www.levente.nl/hebikadd.htm )
Maar vragen over dingen zoals despressie en zo ( waar ik op zich wel aan lijdt) kan natuurlijk ook als gevolg zijn van schuldgevoel ivm XTC-gebruik, dus het valt met een flinke korrel zout te nemen.
Maar aan de andere kant: bepaalde kernsymptomen zoals slecht slapen, een slechte interne klok (waar toevallig een hele goede heb; ik heb vaak nieteens een wekker nodig, ongeacht hoelaat ik uit bed moet) en te veel gedachten heb ik dus geen last van. Integendeel, mijn hoofd is juist heel leeg altijd: gedachtenloos, als gevolg van het niet hebben van concentratie. Gewoon niets... klinkt vreemd, maar het is wel zo. Ik heb ook geen interne stem (meer) die automatisch gedachten uitspreekt of zo, geen automatismes die zorgen dat ik informatie intrepreteer. Ik ben constant aan het dagdromen, maar dan zonder droom en met het gebrek aan waarneming van de echte buitenwereld. Het is zo vreemd. Maar misschien door er zo diep op in te gaan en mezelf probeer te analyseren maak ik het misschien alleen maar erger, terwijl ik het niet kan laten. Misschien moet ik er maar niet meer over nadenken, hoe erg dit ook tegen mijn persoonlijkheid in gaat... zucht :P
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou even langs de huisarts gaan als ik jou was mocht je er echt last van hebben. Die kan uitsluitsel geven.
Ik heb ook ADD en helemaal geen chaos in mijn hoofd maar juist dromerigheid zoals jij beschrijft. ADD zou aannemelijk kunnen zijn denk ik gezien het probleem wat jij beschrijft. Ik herken mezelf er in.

Maar het kan ook iets anders zijn wat niets met XTC-schade te maken heeft.

Sterkte!
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik snap je verhaal helemaal hoor!! Ik heb zelf ook 1 jaar lang, elke week gebruikt, soms zelfs 2x per week. Mijn geheugen en concentratie was ook helemaal kapot gegaan merkte ik!! Ik had ook ontzettend last van schommelingen in m'n stemmingen e.d. Ik heb toen besloten om helemaal te kappen met het spul. Nu achteraf vind ik het eigenlijk wonderbaarlijk dat ik m'n bachelor toen gewoon heb gehaald. Heb nu al meer dan 1 jaar geen pil meer aangeraakt, en m'n hersenpan werkt weer helemaal naar behoren!! Mijn advies is dan ook: stop er helemaal mee!!! Het is niet voor niets dat je de dagen na MDMA niet op woorden kan komen, het maakt echt gaten!!!

Het feit dat je speed ook nog hebt gebruikt om redelijke resultaten te behalen heeft je nog meer uitgeput natuurlijk. Jouw serotonine EN dopamine voorraadjes zijn helemaal uit balans. Ik zou zeggen STOP even helemaal met al die shit en je zult zien dat je geheugen en concentratie weer terug komen!!

Ik gebruik nu 1 a 2x per maand, heel klein beetje pep. (1bommetje a 70% op 1 avond) en geniet nu juist van het minder aanwezige effect...

Je hebt de drugs net als mij misbruikt, daarvoor moet je nu op de blaren zitten helaas. :(

Ga 1 jaartje nuchter stappen, je maakt alles veel echter mee, en zult het gevoel van spijt wellicht kunnen overwinnen met trots dat je nuchter gaat! En blij zijn dat je geheugen terug komt. Met het 1x per drie maanden gebruik blijf jij je receptoren uitputten, en hebben ze nog steeds geen tijd gehad om te herstellen van je misbruik. :wave:

Ik snap je verhaal helemaal hoor! :wave:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het maakt geen gaten in je hoofd, zoals je zelf zegt herstelt het weer.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#14
wtf geen paniek :wink:
ik gebruik echt niet vaak drugs maar het overkomt iedereen en mezelf ook veel dat ik eens naar de garage loop en dan ik mezelf afvraag what the fuck kwam ik hier nu zoeken :grin:
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#15
plantenbak zei:
Het maakt geen gaten in je hoofd, zoals je zelf zegt herstelt het weer.
Klik om te vergroten...

Ik heb nooit gezegd dat de gaten permanent zijn.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
lijkt me sterk dat wanneer er ene gat in je hoofd zit dit gewoon weer gevuld wordt :P
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#17
plantenbak zei:
lijkt me sterk dat wanneer er ene gat in je hoofd zit dit gewoon weer gevuld wordt :P
Klik om te vergroten...

Bedoel niet letterlijk een gat...je weet wel wat ik bedoel. Je geheugen wordt gewoon minder. :wink:
c
chrzzLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik herken je verhaal, ik heb in december 2006 tot 14 januari 2007 dagelijks xtc gebruikt, meerdere pillen per dag. Ik was toen pas 15, en vond het zo vet om te doen. Maar begin januari was de lol er helemaal af, ik voelde helemaal niks meer, zelfs van 8 pillen ~130mg mdma per pil op een paar uur tijd bleef ik compleet nuchter, niet eens grote pupillen ofzo. Ik moest gewoon elke dag xtc blijven slikken, omdat ik anders een soort gepiep in mn oren kreeg, en soms werd dat gepiep zo heftig dat ik 1-2 seconden het bewustzijn verloor. Als ik een joint rookte terwijl ik dat gepiep had, kreeg ik zelfs soms opeens een stuiptrekking in mijn been ofzo als het gepiep te hard werd. Blijkbaar komt dit doordat de serotoninevoorraad helemaal op is, en als die zich moet bijvullen vanaf 0 krijg je dus van die oorsuizingen. Ik kon ook niet meer onthouden of ik iets had gedroomd of dat het echt gebeurd was, wist niet meer welke dag ik wat gedaan had, vergat de simpelste dingen volledig. Ik beleefde aan niks meer lol, alles was dul en saai.

Dit was heel dom van mij, en ik heb er spijt van. Want hierdoor is het echte mdma love-gevoel voorgoed verkloot voor mij. Ik voel me nog wel euforisch als ik nu een pilletje neem, maar bijna niks love meer, geen behoefte aan knuffelen enzo. Het voelt gewoon als heel veel speed met een vandekaart-gevoel in mn kop. Het is nu 2 jaar later, en ik moet wel zeggen dat ik er zo goed als volledig van herstelt ben. Ik ben nog wel wat vergeetachtig, maar dit wijt ik meer aan dagelijks wiet te roken dan aan die zware mdma-periode van 2 jaar geleden.
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Niet lullig bedoeld..
Maar ik snap dat echt niet he..

Je wordt je hele jeugd lang al gewaarschuwd voor drugs.
Op de basisschool, op de middelbare, op het nieuws, met reclame spotjes, door je ouders.
Hoe kan je dan alsnog zonder enige voorbereiding of kennis van wat je doet beginnen aan XTC en er zo fucked up door raken?...

Ik bedoel het wordt door de hele wereld gebracht alsof je van 1 XTC pil al doodgaat en dat drugs vreselijk gevaarlijk zijn. Als je dan voor het eerst de kans krijgt XTC te nemen doe je dat dan toch niet zomaar? Door al die waarschuwingen en propaganda tegen drugs had ik mezelf er al van overtuigd er nooit aan te beginnen. Tot ik het voor het eerst aangeboden kreeg en zelf onderzoek ging doen naar de effecten gevaren en voorzorgsmaatregelen die je kon nemen.

Daarna koos ik er bewust voor om het wel te gaan proberen maar wel op een zo min mogelijk gevaarlijke manier.

Hoe is dat bij jullie gegaan dan...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik denk dat jij een heel verstandig en evenwichtig persoon bent die zich niet zo makkelijk van de wijs laat brengen door wat mensen van hem vinden. Vaak gaat het eerste xtc gebruik samen met mensen die het al heel lang doen en er niet voor terug schrikken veel op een avond te gebruiken. Als je makkelijk te beïnvloeden bent zoals bijna 50% van het grut wat er rond loopt, en je hebt zulke vrienden dan is het bijna een logisch gevolg dat je in bijna alle gevallen gewoon iemand gaat worden die heel veel slikt en die vaak slikt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."