#1
Hallo mede-stervelingen,
Ik gebruik nu al 6 jaar `soms` XTC, je weet wel hoe het gaat, dan weer wel een tijdje veel, dan een tijdje minder, maar vanaf het beginfase van mijn gebruik heb ik al veel passie en inspiratie gehad door wat XTC met je doet na het feesten/chillen als je in bed ligt.
Het valt me op dat ik steeds weer verwikkel raak in lucide dromen, er gaat geen een keer voorbij dat ik niet lucide-droom. Ik weet echter niet of ik hierbij de goede term ("lucide") gebruik. Wiki zegt hetvolgende over lucide:
Ik noem het maar gewoon lucide dromen.. het gaat meestal als volgt:
Ik lig knetterwaus in bed, en sluit m'n ogen, een aantal minuten later kom ik terug op de plek waar ik geweest ben de bewuste avond, en gaat de avond gewoon verder, het lijkt en voelt allemaal echt.. heel ergens diep in mijn onder-bewustzijn besef ik voor 1% dat ik aan het dromen ben maar geloof ik vaak in deze droom en soms ben ik 100% overtuigd dat het echt zou zijn, vaak neemt de droom dan een rare vorm aan, de politie komt erbij, of ik word door iemand besodemieterd en dat soort dingen. Ik heb al talloze dromen gehad waarbij dit voorkomt (1x dat er een babylijkje werd gevonden op de plek waar ik die bewuste avond was, de politie en alles was erbij )
Dit las ik over schizofrenische wanen wat mij een beetje aan het denken heeft gezet:
Wat ik ook las over schizofrenie was iets dat (denk ik) iedere persoon onder invloed van XTC wel last van heeft:
Ook las ik ergens (bron kan ik helaas niet teruvinden), dat mensen die in een schizofrenische psychose zitten wel eens denken dat ze worden gezocht/gecontroleerd worden door de politie en/of internationale opsporingsorganisatie's.
Gelukkig weet ik als ik helemaal wakker ben, dat de dromen allemaal maar de gevolgen van XTC zijn.
Ik denk dat XTC en schizofrenische psychoses heel veel met elkaar te hebben, nou vroeg ik me af hoe anderen daarover denken.
Ik gebruik nu al 6 jaar `soms` XTC, je weet wel hoe het gaat, dan weer wel een tijdje veel, dan een tijdje minder, maar vanaf het beginfase van mijn gebruik heb ik al veel passie en inspiratie gehad door wat XTC met je doet na het feesten/chillen als je in bed ligt.
Het valt me op dat ik steeds weer verwikkel raak in lucide dromen, er gaat geen een keer voorbij dat ik niet lucide-droom. Ik weet echter niet of ik hierbij de goede term ("lucide") gebruik. Wiki zegt hetvolgende over lucide:
"Tijdens een lucide droom is de dromer zich bewust van het feit dat hij droomt. Het begrip is geïntroduceerd door de Nederlandse schrijver Frederik van Eeden in een artikel voor het tijdschrift Proceedings of the Society for Psychical Research (SPR) (volume 26, 1913) getiteld A Study of Dreams. Met 'lucide' verwees hij naar de heldere staat waarin de dromer zich bevindt."
Ik noem het maar gewoon lucide dromen.. het gaat meestal als volgt:
Ik lig knetterwaus in bed, en sluit m'n ogen, een aantal minuten later kom ik terug op de plek waar ik geweest ben de bewuste avond, en gaat de avond gewoon verder, het lijkt en voelt allemaal echt.. heel ergens diep in mijn onder-bewustzijn besef ik voor 1% dat ik aan het dromen ben maar geloof ik vaak in deze droom en soms ben ik 100% overtuigd dat het echt zou zijn, vaak neemt de droom dan een rare vorm aan, de politie komt erbij, of ik word door iemand besodemieterd en dat soort dingen. Ik heb al talloze dromen gehad waarbij dit voorkomt (1x dat er een babylijkje werd gevonden op de plek waar ik die bewuste avond was, de politie en alles was erbij )
Dit las ik over schizofrenische wanen wat mij een beetje aan het denken heeft gezet:
Een waan is een onjuiste en niet te corrigeren overtuiging waarin degene die de waan heeft, zelf vaak een centrale plaats inneemt. Wanen hebben vaak een bizar karakter: de mogelijkheid dat ze waar zijn is uitgesloten, maar voor de patiënt zijn ze realiteit. De persoon denkt bijvoorbeeld dat hij iemand anders is dat hij wordt achtervolgd of dat anderen tegen hem samenspannen.
Wat ik ook las over schizofrenie was iets dat (denk ik) iedere persoon onder invloed van XTC wel last van heeft:
Verward denken en spreken
Tijdens een psychose is het normale denkproces verstoord. Iemand met een psychose maakt vreemde, voor anderen geheel onverwachte en soms onbegrijpelijke gedachtesprongen, springt van de hak op de tak en is soms niet meer te volgen.
Bij een psychose kan iemand zelf moeite hebben anderen te volgen en dingen te onthouden.
Ook las ik ergens (bron kan ik helaas niet teruvinden), dat mensen die in een schizofrenische psychose zitten wel eens denken dat ze worden gezocht/gecontroleerd worden door de politie en/of internationale opsporingsorganisatie's.
Gelukkig weet ik als ik helemaal wakker ben, dat de dromen allemaal maar de gevolgen van XTC zijn.
Ik denk dat XTC en schizofrenische psychoses heel veel met elkaar te hebben, nou vroeg ik me af hoe anderen daarover denken.
Zou me niks verbazen, die dromen waren zo levensecht altijd. Anyway, ik wist deze persoonlijke eenmans-afterparty's altijd wel te waarderen iig! :P