Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMuziek en XTC

Muziek en XTC

269 antwoorden
71 weergaven
18-5-2026
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jeller zei:
Mr.jiho zei:
vanavond naar een acid feestje, eens zien wat dat op mdma geeft :)
Klik om te vergroten...
drop acid not bombs!

ikke niets gepakt dan ma toch redelijk leuk feestje
Klik om te vergroten...
ikke beetje teveel gepakt en was idd een leuk feestje :)
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#2
zommes zei:
Goa...

En trancedentale meditatie muziek.
Klik om te vergroten...

Ik maak meestal mijn eigen nummers onder invloed van mdma of andere middelen.

www.dance-industries.com

artist * Mr 187
song * Arnhem

Heb ik gemaakt op mdma 1,5 capsule :wink:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ook goa en zo?

anders kunnen we eens samen een projectje starten :wink:
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind trance en progressive verreweg de veste muziekstylen.. Zeker als je lekker ligt te spacen op de bank met een muziekje erbij. Ikzelf verzamel goeie nieuwe en spacende progtrance en weet dus wel welke platen ik eruit moet pikken. Op een feest onder invloed vind ik trance het aller lekkerst.. Aangezien je dan op een feest bent en je lekker wilt dansen, moet de trance niet TE soft zijn. Softe shit luister ik liever relaxt thuis ofzo...
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#5
als het maar snel gaat :xtc: Hardcore is lekker, af en toe terror
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmm K vind dat het ook een beetje gecompliceerd moet klinken met variatie aan effects..( en gewoon mooi ) Hardcore heeft dat niet echt. beetje hersenloos en goedkoop vind ik. Toch is het vaak wel ff lache.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
goa :grin: :hearteyes: en drugs is een goede combinatie :wink: :hearteyes:
T
Trip UnitLid
01-01-2024, 00:00
#8
laan zei:
Hmm K vind dat het ook een beetje gecompliceerd moet klinken met variatie aan effects..( en gewoon mooi ) Hardcore heeft dat niet echt. beetje hersenloos en goedkoop vind ik. Toch is het vaak wel ff lache.
Klik om te vergroten...
Als je zegt de Hardcore van vroeger,die is wel simpel in mekaar gezet,maar de Hardcore van tegenwoordig is verre van simpel!
Hoezo hersenloos?
p
protonLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik ben iemand die rock/blues als favoriete muziek stijl heeft met uitstappers naar andere stylen, disco-achtige muziek op zo'n tijd vond ik best aardig.
Sinds ik een maand of 2 XTC gebruik (af en toe) ben ik Trance erg cool gaan vinden :)
Heb al trance mixen zitten downloaden en zit nu DJ Tiesto sites te bekijken... maar Rock blijft wel in mijn bloed zitten hoor! :) Ik ben die-hard fan van QUEEN, dat zal ik altijd blijven, maar als ik wappie/waus/van 't padje af ben, dan is Trance errug lekker :grin:
q
qloLid
01-01-2024, 00:00
#10
zommes zei:
En trancedentale meditatie muziek.
Klik om te vergroten...

wtf is dat?
namen?
C
CarefreeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Benn zei:
Hardstyle Jumpstyle .. :) lekker uit je plaat gaan en stampen/jumpen :)
Klik om te vergroten...
Hier van't zelfde! DJ's om lekker hard op te gaan, dan denk ik aan Promo, Outblast, Angerfist,... maar ook Lobotomy inc, Coone, Ruthless,...

:sunglasses:
R
RainLid
01-01-2024, 00:00
#12
Trip Unit zei:
laan zei:
Hmm K vind dat het ook een beetje gecompliceerd moet klinken met variatie aan effects..( en gewoon mooi ) Hardcore heeft dat niet echt. beetje hersenloos en goedkoop vind ik. Toch is het vaak wel ff lache.
Klik om te vergroten...
Als je zegt de Hardcore van vroeger,die is wel simpel in mekaar gezet,maar de Hardcore van tegenwoordig is verre van simpel!
Hoezo hersenloos?
Klik om te vergroten...
Ik vind het hersenloos in vergelijking met trance dat toch nog steeds veel gecompliceerder is, lastiger te mixen en mooier klinkt.. Buiten dat, kan je er ook heel lang lekker op bewegen/stampen. Integenstelling tot hardcore waarbij je vaak maar gedeeltes van de zaal ziet knallen. Ok vind ik dat vele hardcore platen dezelfde opbouw hebben en beats komen vaak overeen. Dit vind ik nadelig voor op een feest, omdat het eentonig lijkt, wat mischien niet zo is. Hardcore is goeie shit. Het enigste waar ik een hekel aan heb is rap, r&b en van die niggashit :stoned:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#13
trance moeilijk te mixen :confused:

neem een rustig stuk, waar er even niet te vele melodie is van beide liedjes, snelheid gelijkzetten, beats op elkaar, beetje eq en crossfaden maar!

4/4 basmuziek is meestal vrij makkelijk te mixen hoor

verder vind ik hardcore niet echt hersenloos.. sommige wle natuurlijk, maar de laatste tijd vidn ik zeer vele goeie hardcore en breakcore..

toch blijf ik trance veel beter vinden, maar er is ook extreem veel brol tussen.. alleen in acidtrance, tribal trance en goatrane vind je echt goeie dingen.. Goeie eurotrance nummers zijn moeilijk te vinden.. kdenk da er geen één cd is die je helemaal kan uitluisteren zonder 1 keer met je ogen te rollen vanwege het overdreven melige gehalte en de climaxen waarvan de aankondiging ongeveer de helft van het lied in beslag neemt

maar natuurlijk iedereen zijn smaak en de mijne is niet beter dan de jouwe :wink:
s
spliffsnatcherLid
01-01-2024, 00:00
#14
zolang we een onderscheid maken tussen hardcore en gabber/jump toestanden is het goed.
T
Trip UnitLid
01-01-2024, 00:00
#15
laan zei:
Ik vind het hersenloos in vergelijking met trance dat toch nog steeds veel gecompliceerder is, lastiger te mixen en mooier klinkt.. Buiten dat, kan je er ook heel lang lekker op bewegen/stampen. Integenstelling tot hardcore waarbij je vaak maar gedeeltes van de zaal ziet knallen. Ok vind ik dat vele hardcore platen dezelfde opbouw hebben en beats komen vaak overeen. Dit vind ik nadelig voor op een feest, omdat het eentonig lijkt, wat mischien niet zo is. Hardcore is goeie shit. Het enigste waar ik een hekel aan heb is rap, r&b en van die niggashit :stoned:
Klik om te vergroten...
Trance gecompliceerder en makkelijker te mixen?Naah niet mee eens...Hardcore is net zo moeilijk te draaien als trance hoor.
Maar zowieso dat jij Trance mooier vind dan Hardcore is jou mening en dus geen feit,Hardcore eentoning en de beats zijn vaak hetzelfde?
Nou dan denk ik dat jij kut dj's hebt horen draaien,want ik heb dat "probleem" niet....(Als je zegt Techno is eentonig kan ik me daar wel
iets bij voorstellen aangezien er minder breaks inzitten)
Meningskwestie dude,Hardcore hersenloos vind ik maar een rare opmerking!
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Trip Unit zei:
laan zei:
Ik vind het hersenloos in vergelijking met trance dat toch nog steeds veel gecompliceerder is, lastiger te mixen en mooier klinkt.. Buiten dat, kan je er ook heel lang lekker op bewegen/stampen. Integenstelling tot hardcore waarbij je vaak maar gedeeltes van de zaal ziet knallen. Ok vind ik dat vele hardcore platen dezelfde opbouw hebben en beats komen vaak overeen. Dit vind ik nadelig voor op een feest, omdat het eentonig lijkt, wat mischien niet zo is. Hardcore is goeie shit. Het enigste waar ik een hekel aan heb is rap, r&b en van die niggashit :stoned:
Klik om te vergroten...
Trance gecompliceerder en makkelijker te mixen?Naah niet mee eens...Hardcore is net zo moeilijk te draaien als trance hoor.
Maar zowieso dat jij Trance mooier vind dan Hardcore is jou mening en dus geen feit,Hardcore eentoning en de beats zijn vaak hetzelfde?
Nou dan denk ik dat jij kut dj's hebt horen draaien,want ik heb dat "probleem" niet....(Als je zegt Techno is eentonig kan ik me daar wel
iets bij voorstellen aangezien er minder breaks inzitten)
Meningskwestie dude,Hardcore hersenloos vind ik maar een rare opmerking!
Klik om te vergroten...
hersenloos rammen I LOVE IT :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik draai al meer dan 6 jaar en kan jullie vertellen dat vrijwel alle muziek boven 90 bpm met een continueuze bass en snare 'makkelijk' te mixen is.
s
spliffsnatcherLid
01-01-2024, 00:00
#18
jep ik draai ook al ff en ik vind het vooral grappig wanneer iemand zegt het is even MOEILIJK om te mixen. even makkelijk zou beter zijn.

EDM is makkelijkste stijl om te mixen, om er iets apart mee te doen dat is dan weer andere zaak, daar zijn de techno-acid-d&b jocks dan weer het beste in. Of mensen zoals james zabiela.

Maar moeilijkste in mijn ogen is toch wel rock plaatjes mixen, zonder die pitch al te hard te vervormen.
G
GodsongLid
01-01-2024, 00:00
#19
----------
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#20
haha!

ja dat hat ik gelezen in je trip report :grin:

Met nieuwjaar ga ik pas weer Xtc doen, dan zitte de 3 maandjes der weer op! :grin:
Ik zal dan ook wel ff een kerstliedje luisteren :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."