Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie praat mij moed in:P

Wie praat mij moed in:P

74 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
StarGuitar*Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Je hebt angst dat het misgaat en dat je t niet meer kan terugdraaien maar je wilt t toch heel erg graag proberen? :confused:

Doe het niet ajb.
Lees je er goed over in en neem ruim de tijd om aan het idee te wennen om xtc tot je te nemen zodat die angst weggaat.
Als de dag is aangebroken, zorg dan dat je goed voorbereid bent en n goede setting hebt.

Lees eens wat ervaringen hier op DF
Je zult zien dat als je verstandig gebruikt dat de kans dat er iets misgaat klein is, laat je pil(len) testen als je die mogelijkheid hebt.
Een pil die een fijne uitwerking heeft op n vriend van je hoeft dat niet op jou te hebben..
0
033AmnesiaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou, als een vriend met ervaring zegt dat het goeie pillen zijn met MDMA, kan er niet ineens mCPP in die van hem zitten :rolleyes:
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het experimenteren met iedere drug is potentieel gevaarlijk: het kan verkeerd vallen, je kunt er verslaafd aan raken en je kunt er paranoia van worden of een psychose aan overhouden.
Mijn credo is altijd: bezint eer je er aan begint. Lees je in en vorm je eigen oordeel.

Wel grappig om te lezen dat ik in het lijstje van 'Martin van Nu' sta als iemand die anderen drugs aanprijst. Ik kan mij niet herinneren dat ik dat hier gedaan heb. Ik zeg alleen dat als TS het zo graag wil proberen dat hij dat dan gewoon een keertje moet doen. Dan weet hij wat het is. Hij start dit topic om moed ingesproken te krijgen, dus dan krijgt hij dat.

Xtc is nou niet de meest gevaarlijke drugs die er te krijgen is. Ook geen drugs om maar gedachtenloos in grote hoeveelheden achterover te knallen, want je wilt je receptoren niet om zeep helpen.

Mijn eerste keer vond ik ook spannend, omdat ik niet precies wist hoe het zou gaan voelen en omdat ik ook had gelezen dat ook één pil als je pech hebt al schade kan aanrichten. Bovendien waren er al enkele mensen aan overleden als gevolg van oververhitting. Al wikkend en wegend ben ik er uiteindelijk maar voor gegaan - was toch wel nieuwsgierig - en het viel mij heel erg mee. Toch blijft het chemische zooi die je in je hersenpan loslaat en daarom doe ik het zeer weinig. Mijn laatste halve pil is alweer zo'n ruim 2 jaar geleden. Het totaal aantal pillen dat ik in mijn leven geslikt heb kan ik nog steeds op de vingers van 2 handen tellen.

Maak zelf je plan en er zijn maar twee mogelijkheden: of je doet het niet en je stopt met het je afvragen hoe het nu voelt (daar kom je dan toch nooit achter) of je probeert het een keer, laat het gevoel over je heenkomen en je ziet dan wel of je het leuk vindt. Als je er niets aan vindt is er toch niets vreselijks gebeurd? .. dan zit je in het ergte geval een paar flinke uren gevangen in een roes die je niet aanstaat, maar daarna gloort de dageraad echt wel weer hoor:)

Succes bij het maken van je keuze!
U
Undercoverr.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Jullie hebben het over pillen laten testen, hoe bedoelen jullie dat :P ik snap het niet helemaal.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Undercoverr. zei:
Jullie hebben het over pillen laten testen, hoe bedoelen jullie dat :P ik snap het niet helemaal.
Klik om te vergroten...

Je pilletje naar een testcentrum brengen om te weten welke bagger er allemaal inzit.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#6
http://www.drugs-test.nl/
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Sarori

Je loopt te verkondigen dat "je niet bang moet zijn voor de gevolgen", "zo heavy is mdma nou ook weer niet" en "Als je van een jointje para wordt dan zal je merken dat dit bij xtc niet zo is"

Al die wijsheid terwijl je in je hele leven niet meer als 10 pillen op hebt?
Als je er minstens bij gezegt had dat je het chemische zooi vind en dat er zelfs mensen aan zijn overleden, had ik je naam niet vermeld.
Andere mensen die ik ook niet noemde, deden ook uitspaken waar ik het niet mee 100% eens was, maar die brachten ook nog nuances aan.
Jouw eerste post was een grote lofzang.

Als je zelf amper ervaring hebt, maar je weet wel dat het slecht voor je is, moet je zelf weten of je slikt of niet.
Als je echter andere mensen ook gaat aanraden om het te nemen en je komt er later achter dat je toch niet alles wist, ga je daar flink van balen.

Ik heb in het verleden ook mensen aangeraden om het te proberen en bij een aantal daarvan is het goed mis gegaan.
Ik wist niet dat het mis kon gaan en voor een deel wou ik het niet weten.
Als de ouders van die mensen dat zouden weten, zouden ze het me waarschijnlijk nooit vergeven en ik zou dat nog wel snappen ook.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je hebt gelijk Martin, maar ik ga niet iedere keer dat ik hier iets post mijn hele riedel herhalen. Ik ben toch al niet zo kort van stof :)

TS is niet achterlijk en van vele ervaringen kun je je zelf een beeld vormen, dat is mijn uitgangspunt. Als jij of een ander hier iets post dan lees ik meestal ook even in de eerdere berichten van iemand om zelf te kunnen vaststellen in hoeverre ik iemands advies meen te kunnen vertrouwen...zo werkt het bij mij in ieder geval...

Ik kan niet anders dan van mijn eigen ervaring uitgaan en dat heb ik ook gedaan. Als een ander er anders over denkt of andere ervaringen heeft: prima, dat voegt alleen maar iets toe, waar TS iets aan heeft. Maar om nu lukraak anderen aan te vallen op hun post die geheel uit eigen ervaring is geput vind ik persoonlijk iets te ver gaan.

Het is hier een forum van uitwisselingen van ervaringen en tips en daar ga ik zelf in ieder geval een beetje relaxt mee om. Je kunt ook nooit weten hoe diegene aan de andere kant van de lijn zijn post neerzet: gehaast. serieus, sarcastisch? Welk humeur heeft iemand als die een post plaatst?... enz enz.

No hard feelings verder.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Sarori

zat te twijfellen of ik achter dat lijstje een smily moest zetten om aan te geven dat ik enigsinds sarcastisch was, maar ik heb het niet op smilies.
Ik bedoelde het grappig, maar had de namen wel bewust gekozen.

Klopt ik ben een beetje lang van stof en herhaal mezelf soms.
No hard feelings indeed.
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#10
martin van nu zei:
Klopt ik ben een beetje lang van stof en herhaal mezelf soms.
Klik om te vergroten...
:confused:

Ik sprak over mezelf hoor :)

Sarori zei:
...maar ik ga niet iedere keer dat ik hier iets post mijn hele riedel herhalen. Ik ben toch al niet zo kort van stof :)...
Klik om te vergroten...
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Undercoverr.

Stel je probeert het en je vind het gevoel overwelmend, raak dan niet direct in paniek.
Eet of drink iets lekker zoets, zoek (op je gemak !) een plek waar je je prettig voelt en besef je dat stressen of in paniek raken je niks helpt.
Het is maar tijdelijk, laat het gewoon rusig over je heen komen.
Je zult zien, dat als je je laat gaan het gevoel vanzelf erg prettig wordt.
Kortom blijf gewoon kalm en laat het over je heen komen.

Raad ik je met blowen ook aan trouwens.
Heb regelmatig teveel wiet of hash gerookt en dat is soms erg onprettig.
Naast een flinke dosis soetigheid eten of drinken, kun je daar verder niks aan doen.
Leg je daar bij neer, positioneer je in een zo prettig mogelijke houding en wacht rustig af tot het minder wordt.

Dat is wel anders met XTC als met wiet.
Met wiet kun je positief denken wat je wilt, maar als je teveel op hebt, is het bij voorbaat al een heel vervelende ervaring, die je gewoon maar door moet.
XtC is veel meer iets waar je zelf een richting aan kunt geven, of kunt bijsturen.
Of dat in jouw geval een positief iets is, kan een onbekende je niet vertellen.

Ik ken je niet, weet niet wat je verleden is en ik weet niet waroom je dingen ziet die er niet zijn (zelf nooit gehad), dus ik raad je nog steeds af om nu met XTC te beginnen.
(Maar ja, dat doe ik bij iedereen)
Als je het doet zorg dan op ze minst dat je er niet meer over twijfelt en volledig achter je beslissing staat.

Nog 1 ding.
Je zult het met me eens zijn, dat je tegenwoordig veel steviger in je schoenen staat, als toen je 13 was.
Als je 19,20 of 25 bent zul je echt niet terug kijken en denken "was ik maar eerder met XTC begonnen", net zoals je nu toch ook niet denkt "was ik maar eerder begonnen met blowen"
Als je het nu niet probeert hoeft dat echt niet in te houden, dat je nooit zult weten wat XTC met je doet.
(alleen dat je het later te weten komt als je vriendin)
S
StarGuitar*Lid
01-01-2024, 00:00
#12
033Amnesia zei:
Nou, als een vriend met ervaring zegt dat het goeie pillen zijn met MDMA, kan er niet ineens mCPP in die van hem zitten :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Dat snap ik ook nog wel.
en mCPP hoeft niet per se op iedereen een negatieve uitwerking te hebben..

http://www.unitydrugs.nl/
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#13
martin van nu zei:
@Undercoverr.

Stel je probeert het en je vind het gevoel overwelmend, raak dan niet direct in paniek.
Eet of drink iets lekker zoets, zoek (op je gemak !) een plek waar je je prettig voelt en besef je dat stressen of in paniek raken je niks helpt.
Het is maar tijdelijk, laat het gewoon rusig over je heen komen.
Je zult zien, dat als je je laat gaan het gevoel vanzelf erg prettig wordt.
Kortom blijf gewoon kalm en laat het over je heen komen.

Raad ik je met blowen ook aan trouwens.
Heb regelmatig teveel wiet of hash gerookt en dat is soms erg onprettig.
Naast een flinke dosis soetigheid eten of drinken, kun je daar verder niks aan doen.
Leg je daar bij neer, positioneer je in een zo prettig mogelijke houding en wacht rustig af tot het minder wordt.

Dat is wel anders met XTC als met wiet.
Met wiet kun je positief denken wat je wilt, maar als je teveel op hebt, is het bij voorbaat al een heel vervelende ervaring, die je gewoon maar door moet.
XtC is veel meer iets waar je zelf een richting aan kunt geven, of kunt bijsturen.
Of dat in jouw geval een positief iets is, kan een onbekende je niet vertellen.

Ik ken je niet, weet niet wat je verleden is en ik weet niet waroom je dingen ziet die er niet zijn (zelf nooit gehad), dus ik raad je nog steeds af om nu met XTC te beginnen.
(Maar ja, dat doe ik bij iedereen)
Als je het doet zorg dan op ze minst dat je er niet meer over twijfelt en volledig achter je beslissing staat.

Nog 1 ding.
Je zult het met me eens zijn, dat je tegenwoordig veel steviger in je schoenen staat, als toen je 13 was.
Als je 19,20 of 25 bent zul je echt niet terug kijken en denken "was ik maar eerder met XTC begonnen", net zoals je nu toch ook niet denkt "was ik maar eerder begonnen met blowen"
Als je het nu niet probeert hoeft dat echt niet in te houden, dat je nooit zult weten wat XTC met je doet.
(alleen dat je het later te weten komt als je vriendin)
Klik om te vergroten...

Spreek voor jezelf.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#14
[/quote]

Spreek voor jezelf.[/quote]

doe ik?
wat bedoel je? Alles?
Ik ben nogal lang van stof, dat geef ik toe, maar alleen "spreek voor jezelf" kan ik helemaal niks mee.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spreek voor jezelf.
Klik om te vergroten...

doe ik?
wat bedoel je? Alles?
Ik ben nogal lang van stof, dat geef ik toe, maar alleen "spreek voor jezelf" kan ik helemaal niks mee.
Klik om te vergroten...

Je projecteert je eigen ervaring op hem. Met het woord 'je' doe je hem geloven dat het bij iedereen zo is, terwijl dit niet het geval hoeft te zijn.
Aan vreemde mensen XTC aanraden is sowieso dom omdat je de persoonlijke situatie van die mensen niet kent.
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Undercoverr. zei:
maar kan xtc verkeerd vallen ook bij een hele kleine hoeveelheid zoals een kwartje/halfje
Klik om te vergroten...

Kan kan kan...
Je kan ook PRECIES op het moment dat jij die XTC pil wilt doorslikken een meteoriet op je hoofd krijgen en in 1 klap dood zijn.

Ik denk dat de kans dat jij binnen een maand door een auto wordt aangereden groter is dan de kans dat je bad gaat op 1 pilletje xtc. Je krijgt zo'n serotonine burst dat je je nergens zorgen meer over maakt en helemaal geen tijd hebt om bang te zijn. Als je veel meer gaat nemen loopt het risico op natuurlijk. En met een kwart zal je waarsch helemaal niks voelen. Effecten kunnen altijd per persoon verschillen maar als je kijkt naar hoeveel mensen wel niet XTC nemen zonder nare effecten ervan te ondervinden..

Als je zo benieuwd bent probeer het dan gewoon..
En bereid je goed voor, lees je in en zorg dat je weet wat je te wachten staat en hoe je gezondheidsrisico's kan minimaliseren.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#17
tomz0r zei:

Spreek voor jezelf.
Klik om te vergroten...

doe ik?
wat bedoel je? Alles?
Ik ben nogal lang van stof, dat geef ik toe, maar alleen "spreek voor jezelf" kan ik helemaal niks mee.[/quote]

Je projecteert je eigen ervaring op hem. Met het woord 'je' doe je hem geloven dat het bij iedereen zo is, terwijl dit niet het geval hoeft te zijn.
Aan vreemde mensen XTC aanraden is sowieso dom omdat je de persoonlijke situatie van die mensen niet kent.[/quote]

Heb je al mijn posts in dit topic wel gelezen? Ik dacht dat ze aardig op 1 lijn zaten met die van jouw.
Of verwar je me met een ander?
Het sterker afraden dan ik al gedaan had kan ik echt niet meer.
Desondanks kan het zo maar zijn, dat mijn advies niet overtuigend genoeg was.
Dan kan ik alleen maar aangeven wat te doen, als het achteraf toch niet bevalt.
Voorkomen is beter dan genezen, maar ik kan niks afdwingen, dus voorkom ik erger door kennis te delen.
Alle beetjes helpen dacht ik.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#18
J86 zei:
Ik denk dat de kans dat jij binnen een maand door een auto wordt aangereden groter is dan de kans dat je bad gaat op 1 pilletje xtc. Je krijgt zo'n serotonine burst dat je je nergens zorgen meer over maakt en helemaal geen tijd hebt om bang te zijn
Klik om te vergroten...

De kans dat jij hier onzin spreekt is daarintegen wel weer heel erg groot.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik had vroeger ook angstaanvallen van wiet, toen xtc gedaan en in het begin was het bij mij echt van KUT wat heb ik gedaan (toen ie insloeg) maar dan begint dat heerlijke gevoel in te slagen en overheerst de xtc je. Dus ik zou het doen moest ik jou zijn. En meer als een kwartje, anders is het spijtig van je eerste keer te verkloten (die o zo fantastisch is). Just do it:)

jezus wat een aanzetter ben ik, but it's the truth :grin:


edit: zorg wel dat je goede shit hebt, anders kan ik een leuke trip niet garanderen :)
dus: langzaam opbouwen
en zien hoe de rest reageert
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Goede pillen fixen, laten testen, zo'n ding erin kikkeren! Ga voor een begindosis van 80-110 mg!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."