Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe krijg ik xtc langs drugshonden ed?

Hoe krijg ik xtc langs drugshonden ed?

54 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
s
sjelepopiLid
01-01-2024, 00:00
#1
JulianTan zei:
Op Trance Energy stond ik echt 3 of 5 meter weg van twee honden en er is niks gebeurt. Toen had ik een zakje van ongeveer 300 mg MDMA onder mijn ballen gestopt...
Klik om te vergroten...

Op Emporium 2 weken terug had ik ook wat mee.
Maar die politieagenten roken volgens mij niks daar in nijmegen, volgens mij niet getraind. Ze keken wat vrolijk om zich heen en praatte wat door hun walky talkies maar daar bleef het ook bij.
s
sjelepopiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gek ik schrok me kapot van die foto. :(

Maar ik heb altijd geleerd dat het reukorgaan van mensen gewoon wel slecht is en daar niks aan te trainen valt?
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#3
sjelepopi zei:
JulianTan zei:
Op Trance Energy stond ik echt 3 of 5 meter weg van twee honden en er is niks gebeurt. Toen had ik een zakje van ongeveer 300 mg MDMA onder mijn ballen gestopt...
Klik om te vergroten...

Op Emporium 2 weken terug had ik ook wat mee.
Maar die politieagenten roken volgens mij niks daar in nijmegen, volgens mij niet getraind. Ze keken wat vrolijk om zich heen en praatte wat door hun walky talkies maar daar bleef het ook bij.
Klik om te vergroten...

jezus kunnen de politie agenten nu ook al drugs ruiken :openmouth: :rolleyes:
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#4
even zonder dollen:

mensen hebben helemaal niet zo'n slecht reukorgaan en kunnen net zo goed worden opgeleid tot 'drugs-hond' als dat honden dat kunnen. Dat wij relatief zo 'slecht' zijn in ruiken komt omdat er in ons dagelijks leven bijna geen nadruk op ligt. En in je hersenen geldt het volgende principe ''use it or lose it'.
Zijn denkik alleen niet zoveel mensen die vrijwillig (moet ook nog eens van kinds af aan dan) zo'n opleiding gaan volgen. :tearsofjoy:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga me morgen onmiddelijk aanmelden.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#6
In principe is alles om redelijk te kunnen ruiken wel aanwezig bij je geboorte, maar omdat je het nooit gebruikt worden de processen in je hersenen 'weggeconcurreerd' door andere dingen. Net zoals dat blinde mensen de gebieden in hun hersenen die verantwoordelijk zijn voor het verwerken van beelden voor andere dingen gebruiken :)
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb het idee dat ons reukorgaan ook stevig afgestompt raakt door uitlaatgassen & andere artificiele stank. En door drugs snuiven natuurlijk :grin:

Vermoed dat als je in een natuurlijke omgeving opgroeit je een veel rijkere geurwereld kan blijven koesteren.
m
metlafreackLid
01-01-2024, 00:00
#8
waarom honden gebruikt worden om drugs op te sporen of om andere dingen te zoeken is omdat echte speurhonden een zeer scherpe neus hebben, ze kunnen in 7lagen ruiken waardoor ze veel beter dan de mens kunnen ruiken:wink:
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Haha :tearsofjoy:
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#10
metlafreack zei:
waarom honden gebruikt worden om drugs op te sporen of om andere dingen te zoeken is omdat echte speurhonden een zeer scherpe neus hebben, ze kunnen in 7lagen ruiken waardoor ze veel beter dan de mens kunnen ruiken:wink:
Klik om te vergroten...

H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ben keer met 350 pillen naast zoon hond gaan staann hij deed niks geen kick
R
RondjeslopenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je iemand kent die helpt bij de opbouw van te voren daar ergens laten verstoppen, soms kan je over een hek heen laten smijten.
Heb je een vriendin laat die het even in haar ... stoppen, en anders kan je altijd nog je eigen zwarte gat gebruiken. Huid open snijden er in stoppen en dan weer dicht naaien, is een beetje radicaal maar gebeurt ook vaak bij vee, lijkt me trouwens niet zo'n goed plan als je er geen verstand van hebt.

Weet iemand het antwoord op de volgende vraag, kan zo'n drugshond wel werken als de lucht van alle kanten komt?

timmaniac zei:
even zonder dollen:

mensen hebben helemaal niet zo'n slecht reukorgaan en kunnen net zo goed worden opgeleid tot 'drugs-hond' als dat honden dat kunnen. Dat wij relatief zo 'slecht' zijn in ruiken komt omdat er in ons dagelijks leven bijna geen nadruk op ligt. En in je hersenen geldt het volgende principe ''use it or lose it'.
Zijn denkik alleen niet zoveel mensen die vrijwillig (moet ook nog eens van kinds af aan dan) zo'n opleiding gaan volgen. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...


Kan je mij daar een bron van geven, ik wil al mij hele leven drugs ruiken bij andere mensen.

Beetje onderzoek op internet en waarom gebruiken ze honden (geen wetenschapelijke bron):

De reukzin van honden is veel beter ontwikkeld dan bij de mens. In de eerste plaats komt dit door het grotere aantal reukcellen. Globaal geldt dat hoe langer de snuit is, des te beter het reukvermogen. Tussen de verschillende hondenrassen bestaan dan ook aanzienlijke verschillen op dit punt. De mens heeft ongeveer 10 cm² reukepitheel, de hond daarentegen gemiddeld 100 cm², maar dat varieert tussen 30 cm² bij een Franse buldog en 169 cm² bij een Duitse herder.[15] Beroemd en berucht is de bloedhond vanwege zijn vermogen om sporen te volgen.

De kwaliteit van de reukzin wordt echter ook door andere factoren bepaald, want metingen hebben aangetoond dat het reukvermogen van een hond rond één miljoen keer beter is dan dat van de mens. Daarbij speelt dat honden met korte inspiraties rond 300 keer per minuut kunnen ademen, zodat er steeds nieuwe aanvoer van verse lucht is en een vergrote turbulentie waardoor geurstoffen gemakkelijker met het reukepitheel in contact kunnen komen.

In de hersenen worden de binnenkomende signalen verwerkt. Het is aangetoond, dat honden 'stereo' kunnen ruiken. De hond voelt dus of een geur van rechts of van links komt. Op deze manier kan hij de richting van een geurspoor beoordelen. Belangrijk bij de richtingsgevoeligheid is de natte neus met daaronder koudereceptoren die de afkoeling van het gedeelte waar de lucht langs stroomt signaleren waar een luchtstroom en dus een geur vandaan komt. De reukhersenen[16] zijn in vergelijking met de mens ook veel groter.[17][18] Bij de hond nemen ze tien procent van de hersenen in beslag tegen één procent bij de mens. Honden kunnen bepaalde geuren ook via het Orgaan van Jacobson waarnemen.
M
Mr.VanderkartLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neem altijd pakje ham mee en gooi dat op de grond net als je voorbij loopt, honden zijn dom :wave:
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#14
al staan ze er ben je gwn de lul. maar 99% van de feesten staan ze er niet.
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mr.Vanderkart zei:
Neem altijd pakje ham mee en gooi dat op de grond net als je voorbij loopt, honden zijn dom :wave:
Klik om te vergroten...
die hond loopt daar nooit alleen rond weet je, meestal staat er ook nog een agent naast :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."