Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerst keer XTC hoort het zo te voelen?

Eerst keer XTC hoort het zo te voelen?

23 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
C
CuppieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

van de zomer 2x een halve pill genomen tijdens een house party, maar niets van gemerkt. Was wel wat actiever dan normaal en iets minder moe, maar meer niet.

Toen maar besloten om nog een keer een pill te slikken op een party. Overdag. Pil netjes laten testen, tussen de 80-92 gram MDMA. Verder geen rotzooi erin ofzo.

Party begon rond 14:00, paar biertjes weggetikt 5 ofzo, en tegen de avond 18:30 boterhammetje kaas erin en die pil. Was van te voren al zeer relax en heb me prima vermaakt.
Eerste uur merkte ik niets, was erg gezellig, wel een beetje zenuwen. Iedereen was foto's van elkaar aan het maken (vrienden waren redelijk aangeschoten). Op een gegeven moment merkte ik dat ik ff klaar was met dat gevraag om foto's maken en ik wilde ff met rust gelaten worden. Voor mij een teken dat er iets ging gebeuren.
Op een gegeven moment een warme golf door mijn lijf, en een gevoel van whooow. Erg intens. Kort daarna weer een enorme warme golf en een whooooow gevoel.(is dit DE inslag?) Begon enigzins wazig te worden.
Ik keek om me heen en voelde me ineens niet meer op mijn gemak. Mensen om mij heen leken agressief, en ik vond de sfeer ineens niet meer fijn. Erg negatief. De muziek klonk een beetje angstig...echt super vaag, aangezien ik normaal helemaal uit mijn dak ga (op bier)
Probeerde de gedachte onder controle te krijgen maar lukte niet echt. Toen besloten naar een ander gedeelte te gaan, de muziek was was relaxter, en de mensen waren allemaal wat chiller.
Ik heb toen een tijdje heel even rustig gedanst, om vervolgens gewoon te genieten van de muziek en los te gaan. Voelde me niet echt helemaal space ofzo, wel erg op mezelf ofzo en na een uurtje dansen begon ik weer redelijk normaal te worden.

Ik vond het achteraf niet erg chill omdat ik de controle over gedachten kwijt raakte, waar bleef het liefde gevoel? :grin:
En het duurde allemaal vrij kort, terwijl de pil toch van redelijke kwaliteit was dacht ik zo.

Binnenkort weer een keer een party, wil het graag nog eens proberen, maar ben ook bang om fout te gaan ofzo.

Ben wel benieuwd naar de tips/commentaar/ervaringen.

Thanks!

AANVULLING: De dagen erna heb ik nergens last van gehad, geen rot gevoel ofzo.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik zeg altijd als je begint na te denken over iets doordat je niet babbeleld,stilstaat ineens, kortom omdat je gestopt bent met iets te doen e, bouw je ook negatieve gedachten op dat vind ik dan erg zo bij LSD, als je jezelf afzonderd en jezelf begint af te vragen wtf sta ik hier te doen ja wat verwacht je dan? je moest het gewoon achterwege laten en lekker gezellig gaan meedansen en talken ..
kan altijd wel eens gebeuren zo n opvliegende gedachte, gwn achter je laten
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
80-90mg is ook wat weinig om echt stevig uit je stekker te gaan.
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#4
nee dat is natuurlijk niet echt de bedoeling (of echt niet). Balen voor je dat je eerste keer niet zo waanzinnig was als je wslk verwacht had.

En ik zou geneigd zijn te zeggen dat je pillen toch niet zo je-van-het zijn als jij dacht (misschien onbetrouwbare test?), ware het niet dat ik deze zomer iets soortgelijks heb gezien van dichtbij: vriendinnetje nam op een festival voor het eerst mdma, een portie van mijn kristallen waar ik al een aantal perfecte mdma-feestjes mee gehad heb. Over het spul dus niks dan goeds. Maar zij werd gewoon écht chaggerijnig....ik wist niet wat ik mee maakte (en baalde natuurlijk als een stekker, dat is nou niet het eerste waar je naar wil kijken/mee wil optrekken als je zelf wel in euforie leeft....). Ze kwam er zelf maar amper uit, was moe, had het koud, durfde de danstent niet in...en wat ik ook zei, ik kon haar niet over halen mee te varen op mijn euforie (die ook steeds minder werd. moest echt moeite doen me te blijven concentreren op de fijne dingen die ik voelde). Ze heeft twee uur zitten mokken (met een mond die echt tegenovergesteld van de standaard mdma-mond stond; mondhoeken nog nooit zo ver naar beneden zien staan....) daarna is ze er toch nog redelijk bovenop gekomen (maar toen was bij mij het heftigste effect al wel weg...)


Ik lees in jouw verslag nisk over vrienden die ook aan de mdma zaten. Was je alleen? Ik zou echt aanraden om het alleen met anderen te doen die ook mdma gebruiken, dan zit je veel sneller op één golflengte (hoeft dus niet per se, zoals ik hierboven beschrijf....), minder kans dat de buitenwereld 'kwaadaardig' wordt. En uh, niet meer met bier combineren. Alcohol en mdma is nou niet echt een ideale combi. Dus gewoon lekker nuchter in nemen, en de rest van de avond gewoon aan het water.
Misschien volgende keer eens thuis proberen, dat bevalt misschien beter.

succes, hoop dat het mdmagevoel een keer jouw kant op komt!
M
Mr.VanderkartLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klinkt beetje als 2cb oid moet ik zeggen.
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ten eerste vallen drugs bij iedereen anders, ten tweede kan bier het effect van mdma verminderen ik zou het proberen zonder erbij te drinken!
C
CuppieLid
01-01-2024, 00:00
#7
In een tijdsbestek van 4 uur 5 biertjes ofzo, zou geen kwaad moeten kunnen dacht ik zo.
Verder was ik i.d.d. alleen op XTC, de rest was aangeschoten.

Dat ik me niet chill voelde was echt volgens mij maar iets van 5-10minuten, daarna gewoon ergens anders heen gegaan, en daar op mijn gemak (lees stapje voor stapje) danspasjes maken. :grin: Daarna wel volledig relax, maar niet erg heftig ofzo.

Volgende keer eerst een halfje doen ofzo? 30 minuten wachten en dan de andere helft? En na 2 uur een hele?
En rustig afwachten ergens? (relaxen op een hardstyle feest lijkt me lastig)

De pil die ik had gebruikt was niets mis mee, de verkoper gebruikt ze zelf ook en die ging er goed op (slikt er wel meerdere).
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#8
Cuppie zei:
In een tijdsbestek van 4 uur 5 biertjes ofzo, zou geen kwaad moeten kunnen dacht ik zo.
Klik om te vergroten...
je moet het zelf weten, maar ik vind alcohol gewoon totaal niet passen bij mdma. dus ook niet een glas of vijf. Maar ieder z'n ding.



Dat ik me niet chill voelde was echt volgens mij maar iets van 5-10minuten, daarna gewoon ergens anders heen gegaan, en daar op mijn gemak (lees stapje voor stapje) danspasjes maken. :grin: Daarna wel volledig relax, maar niet erg heftig ofzo.
Klik om te vergroten...
oooh, maar 5 of 10 minuten? dat had ik helemaal niet uit je post gehaald. Dan vind ik het allemaal niet zo gek. Er zijn meeerdere mensen die moeite hebben met de inslag en de korte tijd daarna. En dat het daarna niet heel heftig was, komt wslk omdat je gewoon een heel milde hoeveelheid hebt gehad.



De pil die ik had gebruikt was niets mis mee, de verkoper gebruikt ze zelf ook en die ging er goed op (slikt er wel meerdere).
Klik om te vergroten...
ow ja, dat klintk idd wel heel betrouwbaar, want dealers liegen nooit. :hearteyes:
C
CuppieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is tevens een goede maat van me, dus ik vertrouw hem wel. En ik heb hem netjes laten testen bij een test centrum.
Maar de inslag schijnt wel heftig te kunnen zijn lees ik hier verder op het forum...naja de volgende keer maar rekening mee houden dan.

Verstandig om eerst een halfje te doen en dan een uur later weer een halve?
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cuppie zei:
Verstandig om eerst een halfje te doen en dan een uur later weer een halve?
Klik om te vergroten...

Nee lijkt me niet, je had al niet zo heel veel effect van een hele. Ik denk eerder dat je volgende keer 1,5 pilletje moet nemen, dan kom je aan zo'n 120 mg. Dat is een fijne dosis.

Succes!
M
MegasumoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cuppie zei:
.

Volgende keer eerst een halfje doen ofzo? 30 minuten wachten en dan de andere helft? En na 2 uur een hele?
En rustig afwachten ergens? (relaxen op een hardstyle feest lijkt me lastig)
Klik om te vergroten...

Relaxed op een HS feest kan best. Maar een halfje van 80mg, zou ik niet doen. Ik zou eerder anderhalf nemen, 120mg..lekkere dosis, en gaan met die banaan.En niet de hele tijd nadenken.Op je piek de laatste halve...Die werkt dan lekker mee en verlengt de boel.

Maak niet de fout om nog een pil te nemen nadat de boel is uitgewerkt of gaat uitwerken. Dan heb je kans dat die niet meer werkt en je misschien kutter gaat voelen.

Gr
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#12
een halve werkt niet, tenzij het een hele sterke is.

neem gewoon 1,5x je lichaams gewicht en je zit prima.

als je het doet moet je het goed doen en niet half. dan heb je niet het echte gevoel en slaat hij ook minder hard in.

Als je van gematigd houd moet je dat doen maar ik raad gewoon 1,5x je lichaams gewicht aan. dan ga je lekker :wink:
C
CuppieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Megasumo zei:
Relaxed op een HS feest kan best. Maar een halfje van 80mg, zou ik niet doen. Ik zou eerder anderhalf nemen, 120mg..lekkere dosis, en gaan met die banaan.En niet de hele tijd nadenken.Op je piek de laatste halve...Die werkt dan lekker mee en verlengt de boel.

Maak niet de fout om nog een pil te nemen nadat de boel is uitgewerkt of gaat uitwerken. Dan heb je kans dat die niet meer werkt en je misschien kutter gaat voelen.

Gr
Klik om te vergroten...

Wat is dan de piek? Lastig aan te geven als je beginner bent :grin:
Ik ben 95 kilo, neem 1,5 van 80-92mg = 120- 138mg.
Hoelang nadat het begint te werken of inslag neem je de volgende? Hoelang duurt het ongeveer bij zo'n dosis?

Moet ook ff kijken hoelaat ik slik dan, aangezien het feestje voor 00:00 begint tot 07:00. Wil toch wel tot het einde volhouden :mrgreen:
m
monkahLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cuppie zei:
Hoelang nadat het begint te werken of inslag neem je de volgende? Hoelang duurt het ongeveer bij zo'n dosis?
Klik om te vergroten...
Ik neem meestal bij als ik op mijn piek zit, na de piek bij nemen heeft bij mij weinig zin. Ik ga dan niet meer terug naar m'n piek maar word dan alleen nog maar vager. Reken kwa duur op zo'n 4 tot 6 uur, verschilt ook een beetje per persoon.

Cuppie zei:
Moet ook ff kijken hoelaat ik slik dan, aangezien het feestje voor 00:00 begint tot 07:00. Wil toch wel tot het einde volhouden
Klik om te vergroten...
Meestal ga ik eerst ff lekker rondlopen op je feestje, lekker in de stemming komen met een biertje ofzow. Dan rond een uur of 1/2 je pilletje erin, dan kun je tot het eind er heerlijk van genieten. Toch raad ik je aan om gelijk je hele dosis te nemen, werkt in iig bij mij het lekkerste.

Ik zou zeggen, veel plezier! :wave:
K
Koos-MatroosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind persoonlijk ook dat je beter gelijk goede dosis kun droppen..
dat is voor iedereen verschillend maar zoals hierboven al staat 1.5x je lichaamsgewicht is voldoende..
Persoonlijk drop ik meestal ongeveer 2 a 3 uurtjes later, nog 1x dezelfde dosis en heb ik altijd het perfecte feestje..
r
randojsLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik vindt bier wel chill erbij .... dan kom ik in een chille roes.
als je dronken bent slaat tie harder in volgens mij
had het op mysteryland had roze vlinders en had ze al een paar keer gebruikt week ervoor eff testen en toen waren ze goed ....
maar op mysteryland eerst aardig wat gedronken was aardig dronken rond een uurtje of 2 dacht ik na eerste kan er wel in nog snel eff hotdog naar binnewerken.... en 5 min later sloeg die in maar deze keer anders dan vorige keren , leek wel of die al me energie wegtrok, heb ik bijna altijd maar niet zo heftig was echt niet normaal en moest gewoon blijven zitte maar daarna was die zwaar chill bezig heb er nog maar 3 naar binne gegooid

als je een pil slikt op een feest helemaal moet je niet gaan afwachten, steeds denken kvoel nog niks het komt vanzelf wel ..... ga gewoon door waarmee je bezig was als je na 3 kwartier of uur nog niks voelt slacht een biertje werkt bij mij vaak dan komt tie vlak daarna wel
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#17
imo, je neemt het om het te ervaren, dus moet je het ook ervaren. als je het doet doe het dan goed.
N
Nine-0-nineLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dit lijkt me een typisch geval van een lichte angstaanval ( heb ik zelf in mn beginjaren ook 2 keer ofzo moeten ervaren ) Het komt gewoon omdat zoals je zelf al aangaf zenuwachtig was.
Zodra die pil inslaat is het op dat moment gewoon ff teveel allemaal.

Heeft niks met de kwaliteit van de pil te maken ,alhoewel de een er harder inknald dan de ander.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waar heb je die pil laten testen?

80-92mg vind ik een veel te vage veronderstelling! Bij de de testen die ik doe geven ze je altijd de exacte mg mee, nooit ongeveer 82-90 mg. En dat is landelijk geregeld. Bij elke testservice doen ze dat.
Dus of je hebt ze niet getest of je hebt ze van iemand die ze zelf heeft getest door ze te nemen.

Verder is het raadzaam om eens een keer lekker thuis met lieve knuffelige mensen XTC te doen. Op feestjes kun je niet goed wijs uit het gevoel, er gebeurt te veel, te veel indrukken en harde muziek.
C
CuppieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Drientje zei:
Waar heb je die pil laten testen?
Bij de de testen die ik doe geven ze je altijd de exacte mg mee, nooit ongeveer 82-90 mg. En dat is landelijk geregeld. Bij elke testservice doen ze dat.
Dus of je hebt ze niet getest of je hebt ze van iemand die ze zelf heeft getest door ze te nemen.

Verder is het raadzaam om eens een keer lekker thuis met lieve knuffelige mensen XTC te doen. Op feestjes kun je niet goed wijs uit het gevoel, er gebeurt te veel, te veel indrukken en harde muziek.
Klik om te vergroten...

Ik heb ze zeker weten zelf laten testen bij de testservice in Arnhem. Dus ik heb ze NIET op laten sturen voor een lab test. Dus de exacte hoeveelheid is niet te zeggen. Ze hebben het uiterlijk onderzocht en Ze deden een test met vloeistof. Daarna gingen ze het opzoeken in een database, en kwam die indicatie eruit.
Niet meteen de conclusie trekken dat ik ze niet heb laten testen dus. :wink:

Zit zelf nog te twijfelen of ik XTC neem op die party. Misschien gewoon zuipen, en i.d.d. een keer spacen in een goede omgeving :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."