Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet ''ik snap er niks meer van'' gevoel

Het ''ik snap er niks meer van'' gevoel

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
V
VolginLid
01-01-2024, 00:00
#1
jimi zei:
dat ik gewoon echt niet meer kan denken.
dat ik niet eens tijdens het praten niet meer weet wat ik wilde zeggen, maar tijdens het denken me niet meer kan herinneren wat ik dacht.
die momenten vond ik eerst wel leuk, maar op een gegeven moment is het echt vervelend want je bent óf alleen maar bezig met een beetje kijken en lopen óf je probeert een gesprek te voeren maar dat kan gewoon niet meer omdat je alleen maar kan focussen op het feit dat je niks meer weet.
Klik om te vergroten...

+1

Moeilijk irritant
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dan heb je ook wel genoeg aan 1 ja. Als ik op mdma ga wil ik toch wel 6-8 uur door kunnen gaan.
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#3
knolselderij zei:
Oom Klaas zei:
Mdma vind ik stiekem ook veel leuker in lagere doseringen.
Klik om te vergroten...
is het ook

het beste gevoel is toch als je gewoon lekkerder voelt als normaal en je nog niet vaag bent.
maajja iedereen weet dat 1 pil dr altijd meer worden
Klik om te vergroten...

Tolerantie. Is voor iedereen anders; 1 pil in mijn mik op 'n avond is voldoende. Begin wel pas laat :) Feestje van 10 tot 7, pak ik mijn pil pas om 3 uur.
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oom Klaas zei:
Dan heb je ook wel genoeg aan 1 ja. Als ik op mdma ga wil ik toch wel 6-8 uur door kunnen gaan.
Klik om te vergroten...

Ja dat klopt, maar op MDMA gaat dat ook makkelijker omdat je dan zelf op kan bouwen en doseren! Das zo fijn aan dat spul! :hearteyes:
b
bitLid
01-01-2024, 00:00
#5
k00k zei:
Ja dat klopt, maar op MDMA gaat dat ook makkelijker omdat je dan zelf op kan bouwen en doseren! Das zo fijn aan dat spul! :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Zo veel makkelijker gaat dat naar mijn mening niet met MDMA ten opzichte van andere drugs.

Maar goed. Ik herken de 'ik snap er niets meer van'-verhalen wel die ik hier lees. Vroeger (dan praat ik over zo'n 10 jaar geleden) heb ik wel eens precies 10 pillen op (a 70-80mg) in 1 lange nacht. De laatste 2 (tegelijk) deden niets meer want ik was door de serotonine heen. Dit is ook eigenlijk het enige wat ik me van die avond nog goed herinner. Toen ben ik in slaap gevallen en ben nog nooit zo depressief geweest als de volgende dag.

Sindsdien heb ik er wel wat van geleerd. Heb een langere tijd niets meer gedaan, maar gebruik nu af en toe weer eens wat en bedenk me wel twee keer voordat ik de volgende dosis pak en controleer meerdere malen hoe laat het is en of ik nog weet hoeveel ik al op heb en wanneer. Ook hou ik nu rekening met voeding, zeker qua vitaminen en mineralen; op de dag zelf en de dagen erna slik ik 's ochtends 1x Centrum en een 1000mg C tablet, en als ik er aan denk dan na gebruik voor het slapen nog zo'n C tablet. Sinds ik dat doe heb ik nooit meer last gehad van een comedown. Sterker nog, soms ga ik de dagen erna met meer plezier naar m'n werk. Wel heb ik het vermoeden dat de grote dosis vitamine C de MDMA afbraak versnelt en dus de roes verkort. Maar liever dat, dan mezelf slopen zoals ik vroeger deed.
e
eM De Ma AaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb ook altijd van die vage gesprekken, dan ben ik wat aan het vertellen en dan stop ik het verhaal ff met ennuh, en dan ben ik klaar want hoe hard ik ook concentreer ik weet dan echt niet meer waar ik het over had. Dan hoor je mij weer zeggen wacht ff, (ff goed nadenken waar the fuck had ik het ook alweer over) en meestal is er dan weer een nuchter iemand bij die zei, je was dit en dat aan het vertellen. Ooh ja en dan ratel ik weer verder om bij de volgende ennuh weer te denken waar the fuck had ik het ook alweer over :P:P:P grappig en vervelend tegelijk :grin:
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een vriendin had een keer stiekem een par uur lang de gesprekken opgenomen op haar mobiel.

Nou als je dat een paar maanden later terug hoort, als je nuchter bent.

Je gelooft je oren niet :tongueout:

Je bent helemaal in een andere wereld, niet normaal
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik was altijd dol op dat gevoel! :hearteyes:
T
TelpevaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gevoel zeker wel bekend, helaas :).
Ik voel mezelf altijd een beetje een sufferd als ik midden in een verhaal niet meer snap waar the f*ck ik ook alweer naartoe wilde... Maar goed, ik heb dat inderdaad ook alleen als ik meer heb genomen dan verstandig of nodig was, is me al een tijd niet meer gebeurd!

Btw, als je er ECHT niks meer van 'wilt' snappen moet je je pil erin knallen als je al goed aangeschoten bent... Ben daarmee HELEMAAL de weg kwijt geraakt, dat was echt f*cked up zeg. Jas vergeten bij de garderobe, naar het adres van mn ex gegaan ipv naar huis, soort van verdwalen op weg naar huis, blackouts van de avond zelf...
Bij deze dus just in case de waarschuwing:
XTC + later paar biertjes = okay
Heel veel biertjes + dan XTC = recipe for disaster :(
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Herken ik ook wel, vooral na wat nachtjes doorhalen dan speed , keta of xtc nemen of allemaal ...
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik snapte er helemaal niks meer van toen ik een lolly wilde eten en er een papiertje omheen zat... hoe vreemd was dat :|
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
k00k zei:
Ik snapte er helemaal niks meer van toen ik een lolly wilde eten en er een papiertje omheen zat... hoe vreemd was dat :|
Klik om te vergroten...

Haha :grin: Papiertje er van tevoren afdoen dan :P
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sublimo zei:
k00k zei:
Ik snapte er helemaal niks meer van toen ik een lolly wilde eten en er een papiertje omheen zat... hoe vreemd was dat :|
Klik om te vergroten...

Haha :grin: Papiertje er van tevoren afdoen dan :P
Klik om te vergroten...

Ja maar ik snapte niet waarom er een papiertje om een lolly heen zat :stoned: :grin: maar uiteindelijk hebben mensen mij uit de verwarde situatie geholpen door het papiertje eraf te halen :sunglasses:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
k00k zei:
Ja maar ik snapte niet waarom er een papiertje om een lolly heen zat :stoned: :grin: maar uiteindelijk hebben mensen mij uit de verwarde situatie geholpen door het papiertje eraf te halen :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Ik had het denk ik enorm grappig gevonden moest ik je bezig hebben gezien ! :grin:
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sublimo zei:
k00k zei:
Ja maar ik snapte niet waarom er een papiertje om een lolly heen zat :stoned: :grin: maar uiteindelijk hebben mensen mij uit de verwarde situatie geholpen door het papiertje eraf te halen :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Ik had het denk ik enorm grappig gevonden moest ik je bezig hebben gezien ! :grin:
Klik om te vergroten...

Dat zeiden mijn vriendin dus ook al :grin: Het was ook echt een geniale terugweg! :grin: :stoned:
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#16
de GT zei:
moet je eens ket pakken, en kijken hoeveel je dan nog snapt :wink:
Klik om te vergroten...

Ik wist niet eens meer wat dat rare geval wan ik op me schoot had was ??? Iets met een scherm pfff? En toetsen wat heb je daar nou aan?...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zo erg heb ik het nog niet gehad, maar na een grote dosering kan ik al niet meer volgen wat mensen vertellen, en als het uitgewerkt is vergeet ik constant wat anderen zeggen of waar ik mee bezig was. :grin:
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mensen die harddrugs gebruiken herkennen het misschien wel, na misschien iets te veel van het ''goede'' te hebben gebruikt :grin: .

Ik ben dus 1 keer in mijn leven zo ver gegaan met xtc dat ik echt niks meer wist.

Zo zwaar onder invloed (vergeten dat je een kwartier geleden nog eentje erin had getrapt), zeer ernstig natuurlijk.

We hadden een afterparty bij iemand thuis, hele nacht doorgehaald natuurlijk.
Ik en een vriend besloten even heerlijk een stukje te lopen in het prachtige weer.
Nou heerlijk was het zeker,

toen we honderden meters verder liepen werd het al akelig stil, wat ik niet gewend ben onder invloed van xtc.
We keken elkaar aan, en onze blikken zeiden genoeg. IK SNAP HET NIET MEER :confused:

Dan vraag ik me toch af waarom je jezelf die vraag stelt als je toch kansloos aan het lopen bent. Maargoed, blijkbaar is het allemaal té overweldigend.
Op een gegeven moment wisten we niet meer waar we waren, waar we heen wilden, waar we vandaan kwamen en hoe we daar in godsnaam gekomen waren :xtc: . Nogal beangstigend op dat moment!

Gelukkig zwakte het ''ik snap er niks meer van'' -gevoel al wat af na een tijdje. (hoelang het geduurd heeft weet ik echt niet, zou best lang kunnen zijn. Of juist heel kort, al sla je me dood)

En we wisten weer dat we gewoon in onze vertrouwde stad liepen, en waar we vandaan kwamen etcetera. Plotseling kwam alles weer bovendrijven..

.. Nouja, alles

Maar het zag er volgens mij echt hilarisch uit voor omstanders, we waren zooo vaag bezig.

Een beetje van de schrik bekomen gingen we weer terug naar het huis waar de afterparty was, zijn we nog even wezen chillen en toen tóch maar naar huis gegaan.

Ik heb vaak gehoord van een black out, maar dat was wel heel erg.
Daarna ook beter opgelet op wat ik allemaal naar binnen werk.
Want gezellig is anders, ook al voel je je top op dat moment.

Herken je dit?
Of wel 's mee gemaakt bij vrienden?
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja dit herken ik wel, tegen het einde van een xtc avondje krijg ik er ook wel last van. De ene keer meer dan de andere keer, waarschijnlijk afhankelijk van hoeveel ik heb geblowt en geslapen :-P
Als je vaak achter elkaar dat soort shit hebt kan het wel irritant worden na een tijdje, maargoed het hoort er gewoon bij en het is opzich ook wel grappig :grin:
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#20
oh laatst bij zany show naderhand, khad 2x 130mg op (260mg) en half afghaantje, nou wask hele tijd iets aan vertellen en dan dacht ik halverwege de zin verek wa heb ik nou net gezegd, dan ga ik twijfelen of ik dan verder moet praten omdat ik niet weet of ik da vorige al gezegd heb. zo stom :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."