#1
Zo veel makkelijker gaat dat naar mijn mening niet met MDMA ten opzichte van andere drugs.k00k zei:Ja dat klopt, maar op MDMA gaat dat ook makkelijker omdat je dan zelf op kan bouwen en doseren! Das zo fijn aan dat spul!![]()
Maar goed. Ik herken de 'ik snap er niets meer van'-verhalen wel die ik hier lees. Vroeger (dan praat ik over zo'n 10 jaar geleden) heb ik wel eens precies 10 pillen op (a 70-80mg) in 1 lange nacht. De laatste 2 (tegelijk) deden niets meer want ik was door de serotonine heen. Dit is ook eigenlijk het enige wat ik me van die avond nog goed herinner. Toen ben ik in slaap gevallen en ben nog nooit zo depressief geweest als de volgende dag.
Sindsdien heb ik er wel wat van geleerd. Heb een langere tijd niets meer gedaan, maar gebruik nu af en toe weer eens wat en bedenk me wel twee keer voordat ik de volgende dosis pak en controleer meerdere malen hoe laat het is en of ik nog weet hoeveel ik al op heb en wanneer. Ook hou ik nu rekening met voeding, zeker qua vitaminen en mineralen; op de dag zelf en de dagen erna slik ik 's ochtends 1x Centrum en een 1000mg C tablet, en als ik er aan denk dan na gebruik voor het slapen nog zo'n C tablet. Sinds ik dat doe heb ik nooit meer last gehad van een comedown. Sterker nog, soms ga ik de dagen erna met meer plezier naar m'n werk. Wel heb ik het vermoeden dat de grote dosis vitamine C de MDMA afbraak versnelt en dus de roes verkort. Maar liever dat, dan mezelf slopen zoals ik vroeger deed.