Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat voel je precies

Wat voel je precies

72 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
R
RobTripLid
01-01-2024, 00:00
#1
k00k zei:
Exceptional Insight zei:
Dan ben je gewoon raar.
Klik om te vergroten...

Dit dus.

Of je verwacht te veel van het effect, waardoor hij niet goed in slaat :)

In welke setting was je?
Klik om te vergroten...

Precies, daarom open ik dit topic. Om erachter te komen of andere mensen een veel steviger effect hebben. Ik heb het elke keer op feesten in een club genomen. Heb ook geen last van een kater ofzo erna. heb ik te hoge verwachtingen dan? Ik voel me wel chill enzo, alles is relaxed. Maar niet van: Woooooooooooow, dit is echt het einde ofzo.
Wat voelen jullie dan precies? :)
R
RobTripLid
01-01-2024, 00:00
#2
Chris Pontius zei:
Dit heb ik ook bij vrienden van mij gezien, maar ik heb geen idee waar het aan ligt.
2 van de 8 merkte er (bijna) niets van terwijl het toch echt goede pillen waren. De rest stuiterde keihard door.
Klik om te vergroten...

Hmm, ok. Maar het zou toch heel vet moeten zijn? Alles is lief, je voelt je helemaal lekker enzo. Dit heb ik dus een klein beetje. Ik heb misschien het idee dat ik overschat hoe het kan zijn, of is het echt helemaal geweldig?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het hoort écht helemaal geweldig te zijn. :P
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#4
RobTrip zei:
Wat voelen jullie dan precies? :)
Klik om te vergroten...
RobTrip zei:
Woooooooooooow, dit is echt het einde ofzo.
Klik om te vergroten...
Vreemd dat je zo weinig voelt, op 60 kg zou je van die pillen toch wel een hoop moeten merken. Het kan zijn dat je er absurd ongevoelig voor bent, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.
Probeer het eens in een thuissetting te nemen, goede muziek op, paar vrienden erbij, kijk wat er dan gebeurt. Setting kan een hoop verschil maken. Blijf relaxed, ga niet op de klok letten of stressen of de pil wel inslaat, laat het gewoon over je heen komen.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raar dat je dit gevoel niet hebt inderdaad... Misschien eens een thuis setting proberen? Met 2/3 andere ook gebruikers?

Niks van verwachten lekker over je heen laten komen. Muziekje op, bord spelletje spelen ofzo!
Na een uurtje even buiten rond lopen enz.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat een bepaalde setting de richting van je trip kan aanpassen; ok. Maar het lijkt me sterk dat een setting zoveel invloed heeft dat het de hele trip tegenhoudt.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat als je dat liefdes gevoel al een keer hebt mee gemaakt, zeg maar in een thuis setting, deze beter te merken valt en misschien wel te stimuleren valt, op een festival/feest met allemaal onbekende.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Er moet sowieso een overweldigend effect zijn omdat er kankerveel serotonine vrijkomt. Of dit gevoel nou ultieme vaagheid is, of het typische MDMAgevoel.
Het lijkt mij dat er daarvoor/tijdens die stap iets misgaat en daar heeft setting niets mee te maken.
R
RobTripLid
01-01-2024, 00:00
#9
Einstein zei:
RobTrip zei:
Wat voelen jullie dan precies? :)
Klik om te vergroten...
RobTrip zei:
Woooooooooooow, dit is echt het einde ofzo.
Klik om te vergroten...
Vreemd dat je zo weinig voelt, op 60 kg zou je van die pillen toch wel een hoop moeten merken. Het kan zijn dat je er absurd ongevoelig voor bent, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.
Probeer het eens in een thuissetting te nemen, goede muziek op, paar vrienden erbij, kijk wat er dan gebeurt. Setting kan een hoop verschil maken. Blijf relaxed, ga niet op de klok letten of stressen of de pil wel inslaat, laat het gewoon over je heen komen.
Klik om te vergroten...


Bedankt voor het advies allemaal. De eerste keer dat ik het nam zat ik inderdaad de hele tijd op de klok te kijken enzo. De laatste twee keer ging ik gewoon " lekker dansen" en wachtte ik totdat ik wat zou voelen. Ik had toen ook met een aantal vrienden genomen :)
Misschien inderdaad een keer thuis proberen, al moet ik eerlijk zeggen dat me het niet zo trekt. :flushed:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#10
nou als ik xtc neem voel ik wel heel duidelijk wat, maar ik heb ook niet de behoefte om mensen te knuffelen ofzo.
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#11
RobTrip zei:
Einstein zei:
RobTrip zei:
Wat voelen jullie dan precies? :)
Klik om te vergroten...
RobTrip zei:
Woooooooooooow, dit is echt het einde ofzo.
Klik om te vergroten...
Vreemd dat je zo weinig voelt, op 60 kg zou je van die pillen toch wel een hoop moeten merken. Het kan zijn dat je er absurd ongevoelig voor bent, maar dat lijkt me niet heel waarschijnlijk.
Probeer het eens in een thuissetting te nemen, goede muziek op, paar vrienden erbij, kijk wat er dan gebeurt. Setting kan een hoop verschil maken. Blijf relaxed, ga niet op de klok letten of stressen of de pil wel inslaat, laat het gewoon over je heen komen.
Klik om te vergroten...


Bedankt voor het advies allemaal. De eerste keer dat ik het nam zat ik inderdaad de hele tijd op de klok te kijken enzo. De laatste twee keer ging ik gewoon " lekker dansen" en wachtte ik totdat ik wat zou voelen. Ik had toen ook met een aantal vrienden genomen :)
Misschien inderdaad een keer thuis proberen, al moet ik eerlijk zeggen dat me het niet zo trekt. :flushed:
Klik om te vergroten...

Dat kan ik me voorstellen, mijn eerste 3 á 4x waren altijd op feestjes en die keren heb ik alleen maar energie gevoeld en verder niks. Telkens dacht ik, oh nee wat als het komt en ik voel me niet goed. Dus ben ik veel bier gaan drinken (i know, dom :P) maar toen is het telkens eigenlijk een beetje uitgebleven.

Overigens de 5de keer toen ik het pakte voelde ik me echt loei en loeihard gaan... Toen had ik ook meer gepakt, maar was de setting ook anders (wel op een feestje, maar met andere die verstand hadden van drugs, en mensen die wisten hoe ze ermee om moesten gaan). Dus ik voelde me ontspannender en daardoor kwam het gevoel wel :grin:
R
RobTripLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zo, even een kort verslagje.

Inderdaad besloten om het thuis te doen. Om 2.00 een hele pil van 100 mg genomen. Om 22.30 voelde ik hem al inslaan. Ik zei de hele tijd dingen als: Wow, dit is echt lekker. Jezus, lekker dit man. Aaaaah, wat lekker :grin:

Zo ging het een paar uur door. Heerlijk gevoel, Niks hoefde, alles mag. Alles had een heel positief gevoel. Lekker Radiohead en rustige minimal en techno opgezet( Anja Schneider en Patrrice Baumel( Aanrader!).

In totaal nog 3 keer een halfje bijgepakt van een pil van 75 mg. Toen kwam de comedown om 4 uur ongeveer. Voor het eerst merkte ik iets negatiefs. Ik voelde me leeg en niet echt pretiig. Dit duurde gelukkig niet lang.

Daarna lachgas genomen, wat een vreemde ervaring was dat. Ik zat elke keer helemaal in een andere, soort van droomwereld. Echt heel bizar. Dan denk je dat je bijbent, maar dan ben je het nog niet. Ik zat ook helemaal rustig met me ogen dicht en me arme te bewegen.

Achteraf gezien was het dus een super ervaring. Het waren wel dezelfde effecten als de voorgaande keren toen ik het in discotheklen nam, maar nu wazs het toch intenser. Vorige keren ging ik gewoon lekker dansen en was alles goed. Nu voelde ik me echt helemaal geweldig, alles was lekker en ik voelde me zo gelukkig. Ik snap nu echt het XTC gevoel.

Iedereen bedankt voor de tips ook :)

Het was eigenlijk niet de bedoeling dat dit topic over alleen mijn ervaringen ging, dus als andere mensen nog hun gevoelens ofzo willen beschrijven is het leuk
r
rr00Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Leuk verslag. Het heeft ook echt met je mood en verwachtingspatronen te maken.

De eerste keer dat ik het deed wist ik absoluut niet wat me te wachten stond, had geen flauw idee, en zwierf 5 uur lang helemaal van de kaart en totaal euforisch rond op festival. Nog nooit zo ontspannen geweest als toen... magisch.

2 maanden later de tweede keer, constant naar toegeleefd en hooggespannen verwachtingen. Was er van overtuigd dat de pilletjes het feestje wel leuk zouden maken en dat kon natuurlijk alleen maar tegenvallen. Had een te kleine dosis genomen waarbij de dalletjes net ongemakkelijk werden, werd er helemaal arelaxed van. Iedereen om je heen die strak staat natuurlijk direct vragen wat er is terwijl je niet op die aandacht zit te wachten. Uiteindelijk nog dik bij gedosed op dat festival en werd alles alsnog leuk, maar toch een tegenvallende ervaring. Uiteindelijk ook veel te ver gegaan trouwens waardoor ik de vieze nare kater van MDMA heb leren kennen... heeft nog weken geduurd voordat ik me echt weer 100% voelde.

Vanaf toen rustig aan gaan doen: gewoon een lekkere hoeveelheid nemen, misschien nog 1 of 2 keer klein beetje bijpakken en er dan vrede mee hebben dat het over is. Topfeestjes en een veel beter gevoel achteraf :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."