Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoeite concenteren en leerprobleem 1x Extacy

Moeite concenteren en leerprobleem 1x Extacy

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DonantzoneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar je krijgt er een grotere kater van. Het klopt wat jij zegt van MDA heb je niet dat euforische van MDMA. Mda is wel meer met hallucinaties. Maar de kater is wel groter. Dat had ik in ieder geval in een onderzoek gelezen, waar ik nu even de link niet van kan vinden.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Donantzone zei:
Maar je krijgt er een grotere kater van. Het klopt wat jij zegt van MDA heb je niet dat euforische van MDMA. Mda is wel meer met hallucinaties. Maar de kater is wel groter. Dat had ik in ieder geval in een onderzoek gelezen, waar ik nu even de link niet van kan vinden.
Klik om te vergroten...
Beetje onlogisch niet? Er word minder van je 5htb receptoren(waar mdma vooral op werkt) genakt, en toch een grotere kater? Als je dat onderzoekje vind, pm maar.
D
DonantzoneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kan het onderzoek nog even niet vinden... Maar ik zie wel veel mensen op engelse fora posten dat het waarscheinlijk meer neurotoxisch is. Maar misschien heb jij ook gelijk. Ik weet alleen dat ik van MDA een veel zwaardere kater heb dan bij MDMA kristallen.
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ben soms 3 weken naar de klote hoort erbij.......... hoe minder serotonine hoe erger het wordt
D
DonantzoneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben 18.
Vorige week vrijdag 26 september had ik voor het eerst xtc geprobeerd. Op die avond heb ik ongeveer 1,5 pilletje, een aantal joints en een beetje henneccy gebruikt. Ik ben begonnen met half pilletje en wachten tot die ging inwerken. Na 2 uur heb ik om de zoveel tijd een kwartje bijgenomen. Ik heb gewoon een lype avond gehad kan me alles nog herinneren . En de dag erna was lekker relaxed nagloeien.
De pillen waren getest en hadden een gemiddelde hoeveelheid mdma.

De dagen erna heb ik me ook echt niet kut gevoeld, ik heb echter wel een gevoel in me hoofd en me gezichtsveld(ik zie soms dingen nog een beetje vaag bewegen ofzo) dat ik xtc heb gebruikt.

Nu is mijn probleem sinds in dinsdag naar werk en school ging kan ik mij niet concentreren. Ook is het moeilijk om teksten te onthouden. Ik heb hier echter nog nooit last van gehad, dus het moet wel van me avondje xtc komen. Ik voel me voor de rest gewoon lekker alleen last van die concentratie en geheugen dus. Oh jah en het is ook moeilijk om een verhaal te blijven volgen.

Ik heb vrijdag een belangrijk interview van 30 minuten lang en ik ben bang dat ik dat ga verkloten in de situatie waar ik nu in verkeer. Dus waarschijnlijk ben ik gewoon focked haha, maar hopelijk zal het vrijdag al minder zijn.

Heeft iemand anders hier ook last van en hoelang duurt het voordat het bij jullie weggaat?
Ja ik weet dat ik moet wachten tot het vanzelf weggaat, maar ik wil weten hoelang dat duurt.

Alvast bedankt
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hennessy is congac.

Als ik jou was TS, gewoon goed eten, slapen enz. Komt vanzelf goed.

Iemand uit mijn omgeving heeft zich ook 2 weken fucked up gevoeld na 300mg MDMA verspreidt over de avond. Wanneer diegene het bij halfjes houdt (dus 2x een halve ipv 2x een hele) en in totaal zo'n 150mg neemt, is er niets aan de hand.

Je koppie is gewoon beetje uitgeput, kan best voorkomen bij sommige mensen :)
J
J86Lid
01-01-2024, 00:00
#7
hmm... dat is toch volgens mij niet normaal.. zeker niet na 1 keer

kijk als je nou had gezegd dat je al jaren elke maand 5 pillen neemt zou ik het snappen.
maar alle effecten zouden na 24-48 uur toch wel weg moeten zijn. op een eventuele dip na maar daar wordt je meer depro van dan dat je dit soort verschijnselen krijgt.

maargoed misschien is het toch een serotonine tekort..
in dat geval zou ik 5HTP aanraden omdat dat snel in serotonine wordt omgezet en je dus weer sneller wat hebt. en voor langere termijn opbouw L-tryptofaan wat gewoon een voedingsupplement voor serotonine is en je dus elke dag kan gebruiken zonder dat het slecht voor je is.

EDIT:
Trouwens wat is hennecy.. ?
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maak je geen zorgen, dat lost vanzelf op. Wel wat raar dat je het hebt na eenmalig gebruik.
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb de dagen na gebruik ook altijd erge moeite met concentreren en last van korte termijn-geheugenverlies :P , dat gaat vanzelf over als het goed is :wink:
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#10
is toch redelijk "normaal" hoor...misschien niet in deze mate. maar je serotonine niveau moet weer op pijl komen. dat kan zomaar een week of zelfs langer duren.
D
DonantzoneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik merk dat het dag na dag steeds minder wordt. Me geheugen en me verstand is al bijna weer helemaal terug.
Ik vind alleen jammer dat xtc dit soort bijwerkingen op mij heeft. Misschien is het toch ook maar een teken om niet meer te gebruiken, ook al is het pas over 3 maanden.

Thx for advies en info.
s
steelpadLid
01-01-2024, 00:00
#12
Maak het ook altijd mee, ik leef na gebruik 4 dagen op automatische piloot.
vanaf dag 5 gaat het beter en na 10 dagen is alles weer normaal
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#13
Overprikkelde serotoninereceptoren denk ik. Ze kregen teveel serotonine te verwerken. Kan ook bij hoge dosissen LSD voorkomen trouwens.
Gaat snel over waarschijnlijk. :)

Het kan ook door de neurotoxiteit komen van MDMA, dat je neuronen voorgoed beschadigd zijn maar dat lijkt me sterk na één keer gebruik. Dat is haast uit te sluiten. De schade die jij beschrijft valt in de categorie problematisch, en de schade is vaak pas waarneembaar na 50 pillen in je leven bij de meeste mensen. Die optie lijkt me dus niet erg logisch.

Verder fijn dat je je pillen laat testen en zo verstandig gebruikt :) Zouden meer mensen moeten doen.
S
SilentHunterNLLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had gister hetzelfde! Had zaterdag 1,5 Speakertje genomen en een hoooop bier. Had gister echt het iq van een kip. Alles was ik na 2 seconde al vergeten wat er gezegd werd enzo :P Zwaar irritant.
D
DonantzoneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Toch om toch nog een conclusie te komen na al die tijd van mijn bovenstaande berichten. Ik heb nog eens z'n pil gevonden en hem laten testen in Amsterdam. Er bleek ook MDA+MDMA in te zitten. Vandaar dat ik een zware kater vergeleken normale MDMA had. Dat komt omdat MDA meer neurotoxisch voor de hersens dan MDMA.

Toen die tijd dacht ik dat MDA/MDMA hetzelfde was, dus ik wist het niet.
Heb overigens ook paar weken terug ervaring gehad met MDA kristallen en ik kan je vertellen gecombineerd met MDMA is dat knallen!
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mda is juist minder neurotoxisch, omdat het meer op de 5ht2 receptoren inwerkt, waar lsd ook op werkt. Je gaat er ook minder 'hard' van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."