Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC gebruik sinds 8 weken.

XTC gebruik sinds 8 weken.

41 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik raad aan om het gewoon speciaal te houden, maar goed, als jij het elk weekend wil doen, doe je dat.

Maar denk dat jij ook wel zo slim was om dat te bedenken? Als je het elke week blijft doen raad ik je tryptofaan en 5 htp aan. Kan je gewoon kopen bij gezondheidswinkels, volgens mij zelfs bij de etos..
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja wat fly zeg, verslaving echt mee uitkijken! Heb het ook gehad met coke, ik heb een keer 8 weken achter elkaar gesnoven, heel wat geld lichter, en ik denk er elke dag aan, elke avond in bed, ik wil het elk weekend als ik bier drink. Dat was voor mij de druppel, nu dus gestopt, dus denk er echt bij na!
K
Koek-wausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey,

Uiteraard is het beter het zo min mogelijk te doen, en het leukst om het "speciaal" te houden. Dat advies neem ik ook echt aan en begrijp ik ook. We zijn niet zo op de hoogte van de gevaren die ons gebruik kan veroorzaken. Ik ben bang dat het eigenlijk wachten is tot het een keer goed fout gaat, en dat het dan dus te laat is.
Ik zal eens op zoek naar de middelen die je opnoemt, erg bedankt!

Groeten
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja je kan dus hersenschade krijgen, kan ook niet al te best zijn voor de lever, voor de tanden is het ook niet goed, sowieso voor je hele lichaam niet, je put je lichaam uit.

Gewoon op feesten doen alleen, de grote dan. Weet niet van welke muziek je houd? Maar ik doe het bijvoorbeeld alleen op feesten/festivals als defqon, dominator, fantasy island, qontinent, qlimax enzovoort. En dan nog niet eens op alle!

Ja die middelen zouden je serotonine huishouding weer wat moeten herstellen. Maar 100% gaat nooit lukken in een week.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Het lijkt me best wel naar om door te hebben dat je op gegeven moment geen leuke avond meer kan hebben zonder xtc (of vul maar in, welk middel dan ook). Wil je niet weer gewoon genieten van een avondje stappen met een biertje of zo? Of nuchter. Ik realiseer me na een pillenavondje altijd weer hoe heerlijk fijn het is om nuchter te zijn.
En kun je niet met je vrienden eerst afspreken om het voortaan om de week te doen, ipv iedere week? Dan heb je in ieder geval één week minder.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Herkenbaar, want toen ik eenmaal XTC heb gebruikt kon ik er ook niet meer van afblijven, dus van mij krijg je geen preek. Maar alcohol is echt wel even andere koek dan XTC. XTC is immers een harddruk en het tast je hersencellen aan en het speelt met je serotonine. Dus volgens mij wel een stukje gevaarlijker/slechter.

Ik denk dat je in dit tempo niet nog heel lang kunt blijven gebruiken. Zou dat niet zonde zijn? Op een gegeven moment kan het zo zijn dat je de negatieve effecten steeds meer gaat merken. Bij mij is dat bijvoorbeeld dat mijn 'pillenkater' steeds erger wordt (heel ziek zijn dag erna), bij een ander is het dat ze zich depressief voelen, weer een ander merkt problemen met het korte termijn geheugen, en weer een ander merkt dat het effect gewoon steeds minder wordt. Zelf merkte ik op een gegeven moment dat ik ook in nuchtere toestand ging hallucineren als het donker was. :P En dat ik steeds dacht dat ik ergens anders was, alsof ik dement was ofzo. Ik denk dat ik dan toch wel wat hersenschade heb opgelopen :wink: (was na ongeveer een half jaar 1 keer per week gebruiken) hoewel het ook weer is weggegaan, dus wieweet herstelt het allemaal wel, who knows. Maar met dit tempo zit het risico er natuurlijk wel in dat het eens goed fout gaat. Als ik jullie was zou ik echt proberen af te bouwen. Niet te grote stappen want dan is het niet haalbaar, begin bijvoorbeeld met max 1 keer per week, daarna max 1 keer per 2 weken, etc. Zelf blijf ik al een tijdje hangen bij 'max 1 keer per 3 weken', maar het is al een hele verbetering. Als je zo kort op elkaar neemt als jullie schijn je trouwens ook nogal een risico te hebben om het serotonine syndroom om te lopen, maar daar weet ik niet zo veel van.

Maar of het ook lukt om zomaar te minderen... soms moet het eerst goed mis gaan voordat je beseft wat je aan het doen bent. (lees anders ook eens mijn verslag over toen het bij mij mis ging, is toen wel een eye-opener geweest).
K
Koek-wausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey,

Ik ben op zich geen feestbeest dus festivals wordt hem toch niet. Maar nuchter zijn is op zich ook geen probleem. Ik heb doordeweeks helemaal geen behoefte aan iets in te nemen, ook al ben ik met dezelfde mensen en zitten we er 's nachts.
Sowieso willen we eerst minderen naar 1 avond per week, nu weet ik al dat dit zal uitdraaien op gewoon wat minder pillen verdelen over de 2 dagen. Nu zal dat natuurlijk al iets beter zijn, aangezien er minder pillen genomen worden maar goed, 1 dag klinkt toch beter. Een van deze twee opties moet best zijn te realiseren.

En ik heb je rapport gelezen, grotendeels, en kan ik me voorstellen dat je na zo'n moment er eventjes klaar mee bent en je realiseert dat je het gewoon teveel aan het doen bent. De ingenomen dosis lijkt ook redelijk hoog te zijn van verschillende middelen.

Nou ben ik persoonlijk wel van de grenzen. We beginnen vaak rond een uur of 11-12 's avonds en zijn vaak samen tot ~7 uur in de ochtend. Ik wil per se voor het licht wordt thuis zijn, en daar houd ik mij ook aan. Ofwel, als ik schat 7 uur naar huis te gaan, neem ik sowieso na 5 uur geen pilletje bij. Door deze instelling stel ik eigenlijk ook een grens voor mezelf, "Het is mooi geweest". Dus echt escaleren, hele nachten doortrekken, 3+ pillen per avond en doordeweeks nemen doet het niet en gaat er bij mij gewoon niet in. Wat dat betreft denk ik het goed in de hand te hebben - naast dus het gebruik in het weekend. Ik zal zeker vanaf komend weekend proberen rustiger aan te doen en meer naar de berenburg grijpen om een "buzz" te veroorzaken.

Erg bedankt voor de reacties tot nu toe!
G
GoedeWietLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alcohol even schadelijk als XTC?

Gezien je taalgebruik denk ik dat je vrij intelligent bent. Ik denk dat het als volgt gaat:

Je kent nu drugs en het leventje, nu heb je de volgende scenarios:
1. Soms recreatief pakken: gewoon studie afmaken en normaal zijn
2. Elke week 'recreatief' pakken: studie mislukt wss maar je komt wel aan de bak, eventueel met lager niveau
3. Elke week en vaker pakken: studie vroeg afgebroken, vaak nieuwe baan, vaak werkeloos en een beetje een vaag voorkomen hebben

Dit patroon heb ik kunnen toepassen op de mensen om mij heen. En ik denk dat het vrij universeel is. Aan jou de keuze welk scenario je kiest. Helaas hoort daar in de praktijk ook verliezen van contacten bij.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Denk wel dat het mogelijk is elke week in het weekend drugs te gebruiken, en toch je studie af te maken. Hier op die manier mijn universitaire opleiding zonder vertraging en met een hoop achten gehaald. Zolang je maar echt alleen in het weekend gebruikt en niet doordeweeks. Het cliché-beeld dat alle frequente gebruikers hun leven niet goed op orde hebben, is volgens mij lang niet altijd waar. Neemt niet weg dat je wel een groter risico loopt in de problemen te komen natuurlijk.
N
NtronautLid
01-01-2024, 00:00
#10
NiandraLades zei:
Denk wel dat het mogelijk is elke week in het weekend drugs te gebruiken
Klik om te vergroten...
Ik vraag me toch af hoeveel tolerantie jij inmiddels hebt opgebouwd.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vrij veel. Effect van XTC is nog prima maar ik moet er wel veel meer voor nemen dan vroeger. Maar zoals ik al schreef gebruik ik tegenwoordig niet meer elk weekend.
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#12
NiandraLades zei:
Denk wel dat het mogelijk is elke week in het weekend drugs te gebruiken, en toch je studie af te maken. Hier op die manier mijn universitaire opleiding zonder vertraging en met een hoop achten gehaald. Zolang je maar echt alleen in het weekend gebruikt en niet doordeweeks. Het cliché-beeld dat alle frequente gebruikers hun leven niet goed op orde hebben, is volgens mij lang niet altijd waar. Neemt niet weg dat je wel een groter risico loopt in de problemen te komen natuurlijk.
Klik om te vergroten...


ik moet zeggen dat je daarin eerder een uitzondering bent dan de regel.
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#13
dit:

GoedeWiet zei:
Je kent nu drugs en het leventje, nu heb je de volgende scenarios:
1. Soms recreatief pakken: gewoon studie afmaken en normaal zijn
2. Elke week 'recreatief' pakken: studie mislukt wss maar je komt wel aan de bak, eventueel met lager niveau
3. Elke week en vaker pakken: studie vroeg afgebroken, vaak nieuwe baan, vaak werkeloos en een beetje een vaag voorkomen hebben
Klik om te vergroten...

en echt, verslaving heb je sneller te pakken dan je denkt.
En natuurlijk raak je niet gelijk verslaafd, hehe.
Maar, als je nu al elke week pakt, het gaat sneller dan je wil, zit dieper dan je doorhebt en je bent afhankelijker dan je ooit gewild hebt.

Echt. Kijk ermee uit. Het is niet voor niets illegaal.
w
walnootjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je zal het na verloop van tijd een stuk minder leuk vinden en dat moeten sommige proefondervindelijk ondervinden net zoals ik, voor iedereen komt dat moment, dat moment dat je lichaam gaat protesteren dmv rare hoofdpijn, weinig energie en een lege geest. Tot nu toe bij mezelf en iedereen om me heen gezien. Ik raad je toch aan om het idd 'speciaal' te houden en laat het niet zover komen want het is niet chil!

Btw bij mij nam het effect ook niet af en het bleef leuk! Daarom het is een te lekker gevoel wat nog lekkerder wordt bij het less-is-more motto want het wordt echt minder leuk, geloof me!

Dit is geen kritiek maar meer een advies en ik hoop dat je er wat aan hebt! :wink:
K
Koek-wausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Erg bedankt voor alle reacties, ik ben er oprecht erg blij mee. Ik zal morgen zeker weer met mijn vrienden over ons gebruik praten en kijken wat we hieraan kunnen doen. Hopelijk kunnen we ons allemaal sterk houden en in ieder geval dit weekend al minderen! Voor de geïnteresseerden zal ik zondag nog een reactie plaatsen met het resultaat! Ik ben positief gestemd, en wil echt niet dat het een keer fout gaat zoals vele reacties benoemen.
Nogmaals dank voor al het goede advies en de reacties tot nu toe!
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Koek-waus zei:
Erg bedankt voor alle reacties, ik ben er oprecht erg blij mee. Ik zal morgen zeker weer met mijn vrienden over ons gebruik praten en kijken wat we hieraan kunnen doen. Hopelijk kunnen we ons allemaal sterk houden en in ieder geval dit weekend al minderen! Voor de geïnteresseerden zal ik zondag nog een reactie plaatsen met het resultaat! Ik ben positief gestemd, en wil echt niet dat het een keer fout gaat zoals vele reacties benoemen.
Nogmaals dank voor al het goede advies en de reacties tot nu toe!
Klik om te vergroten...

Graag gedaan, daar is dit forum ook voor toch (:
En hoe is het gegaan dit weekend?
Sterkte met minderen!
T
TardigradeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat een van de problemen hier is dat jullie blijkbaar altijd wel een beetje bezwijken onder groepsdruk van elkaar. Dat kan nu niet zo voelen omdat het allemaal nog vrij goed te doen valt en iedereen het gevoel heeft dat hij ermee zou kunnen stoppen, en ook omdat jullie het goed voor hebben met elkaar natuurlijk. Maar je moet er echt heel erg goed mee opletten vanaf dat er eentje of meerderen eigenlijk niet meer willen/kunnen minderen. Vanaf dat er een verslaving bij komt kijken kan het zijn dat de groepsdruk nog wat opgevorderd wordt en het al helemaal lastig word om bijvoorbeeld als enige eigenlijk een tijd te willen stoppen of sterk te minderen.
Dus let daar wel een beetje mee op, ik heb het in mijn omgeving al wel zien gebeuren (wel met veel ergere drugs dan xtc) en uiteindelijk is de overtuiging van de vriendenkring en soms de schrik om als de vervelende die niet gewoon plezier wilt maken te lijken toch nog het moeilijkst om onder uit te komen.
Maar succes alleszins!
K
Koek-wausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey,

Het is een beetje laat na het weekend, maar toch nog een korte samenvatting.
Van tevoren, vrijdag, hebben we wederom gesproken over ons gebruik en eigenlijk besloten dat het inderdaad tijd is om te minderen. Het effect werd eigenlijk ook al steeds minder met de week.

Aan het begin heb ik dingen zien draaien en voelde ik alles kriebelen, dat heb ik eigenlijk ook de laatste 2/3 weken niet echt gehad. Wel een redelijk effect, maar niet genoeg om het echt "nodig" te maken. Mochten we per se een effect willen, kunnen we beter wat meer drankjes achter over slaan. Dat hebben we ook gedaan (naast toch de X) en was super gezellig.

Kortom, we hebben dit weekend afgesproken dat we het in ieder geval komend weekend NIET gaan doen. Dit komt omdat we dit weekend, gemixt met de alcohol en wiet, eigenlijk weinig het gevoel hadden dat de X echt iets toevoegde. We hebben er wel een aantal genomen (5), maar hebben zondag besloten het dus minimaal een weekend over te slaan. We staan er nog steeds achter hoor, en het zal geen probleem zijn het niet te doen aangezien het effect al wat minder was.

Verder zullen we dan de week er op weer bekijken of we weer willen kijken hoe het effect dan is, of nog een week skippen.

Groeten!
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Koek-waus zei:
Hey,

Het is een beetje laat na het weekend, maar toch nog een korte samenvatting.
Van tevoren, vrijdag, hebben we wederom gesproken over ons gebruik en eigenlijk besloten dat het inderdaad tijd is om te minderen. Het effect werd eigenlijk ook al steeds minder met de week.

Aan het begin heb ik dingen zien draaien en voelde ik alles kriebelen, dat heb ik eigenlijk ook de laatste 2/3 weken niet echt gehad. Wel een redelijk effect, maar niet genoeg om het echt "nodig" te maken. Mochten we per se een effect willen, kunnen we beter wat meer drankjes achter over slaan. Dat hebben we ook gedaan (naast toch de X) en was super gezellig.

Kortom, we hebben dit weekend afgesproken dat we het in ieder geval komend weekend NIET gaan doen. Dit komt omdat we dit weekend, gemixt met de alcohol en wiet, eigenlijk weinig het gevoel hadden dat de X echt iets toevoegde. We hebben er wel een aantal genomen (5), maar hebben zondag besloten het dus minimaal een weekend over te slaan. We staan er nog steeds achter hoor, en het zal geen probleem zijn het niet te doen aangezien het effect al wat minder was.

Verder zullen we dan de week er op weer bekijken of we weer willen kijken hoe het effect dan is, of nog een week skippen.

Groeten!
Klik om te vergroten...

Ghehe goedbezig! ;D
Klinkt positief allemaal!
Keep up the good work (:
M
MeijerrLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jij hebt het over cold turkey.. na zon korte periode kan je niet verslaafd zijn.. het is wel een heel fout begin! Een voorteken van een aankomende verslaving.. En jij hebt het over 2 pilletjes ipv 3? dan kan je er net zo goed 3 pakken maakt helemaal niets uit je doet het of je doet het niet! Het effect van een xtc pil is bij de eerste pil heftig en de rest die je erna pakt zorgt alleen maar voor energie en niet voor het euforische effect! :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."