Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsritalin

ritalin

130 antwoorden
97 weergaven
18-5-2026
m
mefistoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heyy iedereen :) heb net alles geleze in dit topic, heb rilatine ook al gebruikt en bij mij werkt het wel degelijk. Zonder lukt het studeren bij examens enkel de eerste 2 dagen, daarnaa ben ik al zo vermoeid dat leren niet meer gaat op handige manier. Het enige probleem waar ik mee te kampen heb is om aan rilatine te geraken, verbaast me dat niemand daarover iets geschreven heeft. Ik wil er dus graag zo snel mogelijk aan geraken en hoopte dat deze site iets kan opleveren. Alvast bedankt voor enige reacties :wink: , als het mogelijk zou zijn, stuur dan een bericht naar mijn email adres => [email protected] zodat ik meteen weet als er geantwoord is. :beer: :wave:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wanneer een "normaal" mens ritalin gebruikt wordt deze inderdaad behoorlijk peppie. Je zou het zelfs als vervanger voor speed kunnen gebruiken.
S
SpitfireLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het wordt ook gegeven om te slikken, en niet om in grote hoeveelheden te snuiven.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#4
..

Idd, alsof oraal recreatief gebruik van amphs niet bestaat..
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bal0n zei:
Amphetamine wordt wel voorgeschreven bij AD(H)D..
Klik om te vergroten...
ja maar dei amfetamine is geen speed en dat is een veel lagere dosis
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die amphetamine is geen speed? En waarom niet? En als ik 20 lage dosissen neem heb ik toch gewoon een hoge dosis :/
s
smartie70Lid
01-01-2024, 00:00
#7
:confused:
He hallo,

Ik heb zelf ook ADHD en gebruik ook Ritalin.
Zelf merk ik dat ik er rustiger van wordt en ook me meer kan concentreren. Maar ik weet van mensen die GEEN ADHD hebben dat het dezelfde werking kan hebben als bijvoorbeeld speed omdat het qua samenstelling op elkaar lijkt.
Alleen wanneer ik een feest het en X wil gebruiken dan neem ik de dag ervoor en de dag zelf geen Ritalin (is me ook afgeraden door de dokter om dit samen te gebruiken)

Dus de werking is niet voor iedereen hetzelfde
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#8

Ritalin


Amphetamine

De stoffen lijken dus helemaal niet op elkaar. De werking is wel enigzins hetzelfde.
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#9
fneawognfkgln zei:
liezieee zei:
hey...

Het medicijn voor ADHD patiënten noemt naar mijn mening RILATINE ...
Klik om te vergroten...
Nederland, Amerika, etc.: Ritalin
België: Relatine
Klik om te vergroten...

op mijn verpakking staat wel RILATINE en t komt uit België
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bal0n zei:

Ritalin


Amphetamine

De stoffen lijken dus helemaal niet op elkaar. De werking is wel enigzins hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Ho, hier kom ik even op terug. De stoffen lijken wel degelijk op elkaar, ook in menylphenidate zit een amphetamine structuur.
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb een poosje ritalin moeten gebruiken omdat er op mijn achtiende was geconstateerd dat ik adhd had.
Het tegendeel was waar ik stond elke dag strak , echt niet normaal.
Ik heb het weggeven aan vriendin...
Nu zou ik er best nog welleens op willen als ik eraan terug denk....
H
HimselfLid
01-01-2024, 00:00
#12
jah dit lijkt veel op elkaar.... alleen is ritalin eigenlijk iets complexer
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#13
ben niet erg weg van ritalin..
de ene x werd ik er hyper van en de andere x juist relax.. of ik merkte er gewoon nix van..
bij speed weet je wat je dr aan hebt.. bij ritalin niet..
verder geeft speed een beter effect en is t beter te doseren

ritalin is alleen wel handig als je xtc hebt gehad.. als je dan een paar ritalins neemt lijkt het of je pilletje weer opnieuw inslaat
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bal0n zei:
Speed is beter te doseren? Je hebt pillen met daarin een exacte bekende hoeveelheid, hoe de fuck kan je een poedertje dan beter doseren?

Of heb je een mooie scale? :wink:
Klik om te vergroten...

speed is snuifbaar.. ritalin zit in pilletjes waarvan ik de ene x nix merk en de andere x heelveel
voel er weinig voor om ritalin met bindmiddelen te snuiven
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flashing Moments zei:
ben niet erg weg van ritalin..
de ene x werd ik er hyper van en de andere x juist relax.. of ik merkte er gewoon nix van..
bij speed weet je wat je dr aan hebt.. bij ritalin niet..
verder geeft speed een beter effect en is t beter te doseren

ritalin is alleen wel handig als je xtc hebt gehad.. als je dan een paar ritalins neemt lijkt het of je pilletje weer opnieuw inslaat
Klik om te vergroten...

Speed is beter te doseren? Je hebt pillen met daarin een exacte bekende hoeveelheid, hoe de fuck kan je een poedertje dan beter doseren?

Of heb je een mooie scale? :wink:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#16
Stront is ook snuifbaar als je je best doet. Je weet alleen nooit hoeveel je pakt..
F
Flashing MomentsLid
01-01-2024, 00:00
#17
wat is eigenlijk het grote voordeel van ritalin tov speed?
bij mensen met adhd werkt speed vaak ook om helderder te kunnen denken, zich beter te kunnen concentreren en minder hyper te zijn
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#18
veel mensen die adhd hebben willen het zlefs niet nemen
M
MorriganLid
01-01-2024, 00:00
#19
als een normaal persoon dit gebruikt word deze ook rustig maar omdat dit persoon van zich zelf niet hyper is word hij rustiger dan normaal alles word sloom iedereen is aardig en je lult tegen iedereen.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik dus wel interessant, maar over de nadelen heb ik nog niet echt veel gelezen, iemand die daar wat meer over kan vertellen?
Niet als ik het een keer gebruik dat ik weer denk dat ik dood ga :rolleyes: :P

ben nog een "beginner" bang voor de gevolgen van drugs maar de intresse/verlangen neemt de overhand, dus wil graag dingen uitproberen die niet gevaarlijk zijn en niet speciaal iemand voor hoeft bij te zijn

mischien is dit wat voor mij ?
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#20
er hoeft niet perse iemand bij te zijn maar tis dus een beetje speedy
je kunt er ook hartkloppingen van krijgen.
Ik ging altijd heel erg kauwen....nou kun je je voorstellen dat kauwend en wel op school zitten niet echt tof was

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."