Voor het "verantwoord" gebruik van ritalin :P lees de bijsluiter:
http://www.novartis.nl/pdf/bijsluiters/Ritalin.pdf
Mijn ervaringen met ritalin: Ik heb door omstandigeheden 1 pakje (dat zijn 30 tabletten) in handen gekregen. Omdat ik tegen speed ben, ging ik qlimax maar eens proberen met ritalin. Ik ging die avond veel makkelijker door mijn vermoeidheid heen. Ik voelde het wel, maar het was geen reden om te stoppen met dansen. (had deze avond 3 tabletten in een keer geslikt)
De andere keer was ik erg moe en had ik gewerkt. ik was rond een uur of 22.30 thuis en ik moest eigelijk nog heel hard aan mijn huiswerk.
Ik had hier geen energie voor en totaal geen concentratie. Het moment was weer aangebroken en ik dacht laat ik het nog maar eens proberen.
2 pilletjes geslikt rond 23.30. Ik denk in de buurt van 00.00 opeens koekkoek... ik was dr weer helemaal bij met mijn gedachten. ik was helder en had ontzettend veel zin om huiswerk te maken, dingen succesvol af te ronden en ben flink aan de slag gegaan!! Dit hele "streverige" gevoel was met een uurtje weer weg maar de wakkere blik op mijn huiswerk hield wel even aan. ik heb keihard doorgewerkt en om 03.30 kon ik met een voldaan hart mijn bed opzoeken. Haha was wel lollig
![:)]()
ik had nog nooit zoveel huiswerk in 3 en half uur gemaakt
![:grin:]()
.
En even de werking bespreken (de gedachte van mijn psychologie docent) De stof heeft op een ADHD patient geen schadelijke werking omdat het stofje wat in de pil zit ontbreekt in zijn hersenen. Bij ons "geen ADHD mensen" heeft het wel een dusdanige schadelijke werking omdat wij het stofje wel bezitten. Wij krijgen het teveel en ervaren het daarom als upper of speed omdat we nóg meer kunnen als dat we al konden.
Dit was mijn zegje en ervaringen met ritalin
![:)]()