Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsritalin

ritalin

130 antwoorden
95 weergaven
18-5-2026
m
mefistoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eerste pogingen via huisarts zijn al misslukt, vraag me af of ik misschien via deze site een oproep kan doen aan iedereen en zo vragen of ik misschien van iemand zou kunnen overkopen? desnoods aan een kleine prijsverhoging... laat maar iets weten :wink:
alvast bedankt.. :beer:
p
psychonaut'86Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor het "verantwoord" gebruik van ritalin :P lees de bijsluiter: http://www.novartis.nl/pdf/bijsluiters/Ritalin.pdf

Mijn ervaringen met ritalin: Ik heb door omstandigeheden 1 pakje (dat zijn 30 tabletten) in handen gekregen. Omdat ik tegen speed ben, ging ik qlimax maar eens proberen met ritalin. Ik ging die avond veel makkelijker door mijn vermoeidheid heen. Ik voelde het wel, maar het was geen reden om te stoppen met dansen. (had deze avond 3 tabletten in een keer geslikt)

De andere keer was ik erg moe en had ik gewerkt. ik was rond een uur of 22.30 thuis en ik moest eigelijk nog heel hard aan mijn huiswerk.
Ik had hier geen energie voor en totaal geen concentratie. Het moment was weer aangebroken en ik dacht laat ik het nog maar eens proberen.
2 pilletjes geslikt rond 23.30. Ik denk in de buurt van 00.00 opeens koekkoek... ik was dr weer helemaal bij met mijn gedachten. ik was helder en had ontzettend veel zin om huiswerk te maken, dingen succesvol af te ronden en ben flink aan de slag gegaan!! Dit hele "streverige" gevoel was met een uurtje weer weg maar de wakkere blik op mijn huiswerk hield wel even aan. ik heb keihard doorgewerkt en om 03.30 kon ik met een voldaan hart mijn bed opzoeken. Haha was wel lollig :) ik had nog nooit zoveel huiswerk in 3 en half uur gemaakt :grin:.

En even de werking bespreken (de gedachte van mijn psychologie docent) De stof heeft op een ADHD patient geen schadelijke werking omdat het stofje wat in de pil zit ontbreekt in zijn hersenen. Bij ons "geen ADHD mensen" heeft het wel een dusdanige schadelijke werking omdat wij het stofje wel bezitten. Wij krijgen het teveel en ervaren het daarom als upper of speed omdat we nóg meer kunnen als dat we al konden.

Dit was mijn zegje en ervaringen met ritalin :)
B
BewildLid
01-01-2024, 00:00
#3
niet bijzonder

Ik heb het al gebruitk en ik vond het persoonlijk niet zo bijzonder. Het geeft wel een goede energie-boost ma da was ook wel zowa alles dat er aan was vond ik persoonlijk. Maja ik ben dan ook ni echt voor oppeppende middelen :P , ik vind namenlijk da ge daardoor ni genoeg van da kaart graakt :P , als ge al drugs pakt moet ge der ook echt iets aan beleven vind e k :) .
s
smakbolLid
01-01-2024, 00:00
#4
eerst effe duidelijk make... ik gebruik ritalin NIET (of nog niet) om te trippen!

dat terzijde
ik heb daarjuist mijn eerste pil genomen en ik moet zegge fuuck dat doet toch wel wat hoor , alles gaat sneller en beter. kan me alleen nog niet voorstellen hoe het is om hele dagen lang zo te zijn.
(heb dan ook nog nooit speed ofzo gebruikt...)
Klik om te vergroten...

wel dat is al weer enkele maanden geleden ...
en de eerste 2 maanden kon ik me ook mooi aan het medicijn als medicijn houden. stilaan is het fout gelopen en nu ben ik vrij verslaafd aan die shit...

ik krijg er 3 per dag (2 voor tijdens school , 1 voor huiswerk...) en dan gebeurde het zo 'n keer dat ik die laatste snoof en fuck zeg , dat was nog beter!, ...
nu is het echter zo ver gekomen dat ik m'n dosissen voor tijdens school opspaar en 's avonds 3 of vier van die pillen door m' n neus jaag...

het is verlijderlijk spul, en het gevaarlijke is dat je je nooit zorgen hoeft te maken over het zoeken naar je spul... elke week staat er een nieuw doosje klaar!

nu ben ik op zoek naar speed , als ik die gevonden heb ga ik terug aan m'n gewone stramien... en dan om te trippen af en toe een lijntje pep... dat heeft m'n neef ook van z'n verslaving afgeholpen.

rot eigenlijk..
r
reggaegirl1982Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik wil graag eens ritalin/concerta gebruiken maar ken helaas niemand met ad(h)d
Wil het niet als tripmiddel ofzo gebruiken, maar heb het vermoeden dat ik add heb.
Het is altijd chaos in me hoofd en kan me erg moeilijk concentreren, alleen als iets me echt boeit.
Voordat ik naar mijn huisarts ga wil ik eerst ff proberen wat voor effect het op me heeft.
Gebruikte ook wel es speed en dat maakte de chaos in me hoofd wel minder maar om dat nu elke dag te gebruiken lijkt me niet zo verstandig.
P
PsychoticoverdoseLid
01-01-2024, 00:00
#6
lees de huisregeltjes eens
H
HelmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou graag willen weten waar ik Ritalin zonder recept kan krijgen. Weet iemand dat? Een site waar ik het kan bestellen ofzo?
H
HelmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oh en by the way...

Het is voor mij niet bedoeld als partydrug o.i.d. maar om het als medicijn eens te poosje uit te proberen. We willen niet door een eindeloos onderzoekstraject....vooralsnog
r
reggaegirl1982Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Precies!
Ik dus ook.
Ik heb een advertentie op allerlei.nl gevonden waar iemand het te koop aanbied en daar ben ik nu mee bezig.
H
HelmyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Reggaegirl...daar heb ik net ook een kijkje genomen, maar het zijn jammer genoeg wel oude advertenties. Hoop voor je dat het gaat lukken!
r
reggaegirl1982Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Jah klopt!
Het waren oude advertenties ja, maar ze stonden er nog dus heb het maar ff geprobeerd!
Degene zegt dat ie het vandaag naar me verzend, dus denk dat ik het maandag/dinsdag binnen heb!
Als je het nog nodig hebt en ik heb het van hem netjes ontvangen enzo kan ik je zijn mail wel ff doorgeven! Ben jij ook blij!!
Grtz
L
LissardLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb zelf Methylfenidaat thuis dat is het zelfde als ritalin alleen dan een andere handelsnaam.
Ik heb vroeger op school last gehad van ADHD maar gebruik deze medicynen verder niet meer maar ik kan ze wel halen.

Ikzelf werd er natuurlijk geconcentreerd van omdat ik ADHD heb maar ik heb ook gezien hoe andere erop reageren.
Iemand had er een keer 2 op en die gozer veranderde totaal.
Normaal zo'n rustig jongen en hij was nu ineens heel druk en vol praatjes.
r
reggaegirl1982Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Is dat gewoon precies hetzelfde als ritalin?
Of zijn er toch wel wat verschillen?
L
LissardLid
01-01-2024, 00:00
#14
Er zijn geen verschillen het is enkelt een andere naam.
Methyfenidaat is de werk stof uit Ritalin
r
reggaegirl1982Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Aha oke,
je hebt ook Concerta dat werkt veel langer dan Ritalin en daar hoef je maar 1 per dag van in te nemen. Ritalin werkt maar 2-3 uurtjes.
Hoe zit dat met dat wat jij hebt?

Heb mijn Ritalin btw net ontvangen en heb er net 1tje ingenomen, nu maar ff afwachten.

Grtz
H
HelmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
En...wil je me nog mailen "van wie en voor hoeveel?" Reggaegirl? En werkte het of was het wat je ervan verwachtte?
L
LissardLid
01-01-2024, 00:00
#17
reggaegirl1982 zei:
Aha oke,
je hebt ook Concerta dat werkt veel langer dan Ritalin en daar hoef je maar 1 per dag van in te nemen. Ritalin werkt maar 2-3 uurtjes.
Hoe zit dat met dat wat jij hebt?

Heb mijn Ritalin btw net ontvangen en heb er net 1tje ingenomen, nu maar ff afwachten.

Grtz
Klik om te vergroten...

Methylfenidaat werk het zelfde als ritalin.
Vertel me wat voor effect het op jou heeft?
r
reggaegirl1982Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey,
ik gebruik het nu 2 dagen, neem er 1 in de 3-4 uur. Heb echt wel het idee dat het goed werkt voor mij. Mijn concentratie is stukken beter en op het werk gaat het ook makkelijker. Heb het gevoel dat mijn gedachten meer geordend zijn en rustiger. Van bijverschijnselen heb ik ook nog geen last maar dat komt misschien nog wel.
Vind het wel jammer dat je er zoveel moet slikken 1 of 2 doosjes in de week gaan er wel doorheen dan! Ik heb inmiddels ook maar ff een afspraak met een psycholoog gemaakt moet maar ff afwachten hoe dat allemaal gaat lopen enzo.
Hoop dat ik het dan ook voorgeschreven krijg, maar zie wel op tegen dat lange onderzoeksgedoe en de hele sjebang.
Grtz
A
AnneLid
01-01-2024, 00:00
#19
tijd geleden heel veel rilatine gesnoven, het enige rotte eraan is die afkick
smerig!
x
xplusifLid
01-01-2024, 00:00
#20
hakkuhpoester zei:
Heey

Ik heb een hele tijd lang ritalin gebruikt.
Ook gebruikte ik coke maar als ik dat niet had nam ik wel vaak ritalin.
Ik vind het ook dikke rotzooi...
Ik zat op speciaal onderwijs met veel adhd kinderen dus kon er makkelijk aankomen.
Daardoor was het toch wel verslavend.
maar ik vind het dus echt rotzooi maar als ik niks anders had...tsja
Klik om te vergroten...

Inderdaad, je moet de heletijd trillen zweten etc

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."