Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoke en wachttijd MDMA

Coke en wachttijd MDMA

47 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha ja okee, die grens moet je dan zelf even vaststellen. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat het een beetje zielig is als je drugs nodig hebt om het leuk te hebben
R
RidaDavLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb 2 maanden geleden het laatst MDMA gebruikt, maar omdat ik merkte dat het effect minder was heb ik besloten om toch nog zeker een maand te wachten, liefst langer, tot de volgende keer. Ik heb wel gemerkt dat het uitgaan zonder MDMA een heel stuk saaier is geworden, daarom ga ik dit weekend waarschijnlijk nog eens coke proberen. Heeft dit een invloed op de wachttijd voor MDMA? Ben 'verliefd' op die drug, en wil het love-effect zo hard mogelijk voelen volgende keer. Blijf ik dan ook beter van de coke af?
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beter blijf je sowieso van drugs af tijdens het uitgaan als je het anders niet leuk hebt, dat is namelijk niet echt de goede instelling lijkt me, iets doen wat je niet echt leuk vind maar dan drugs gebruiken omdat het dan wel leuk word.

Maar nee dit gaat als het goed is niet heel veel uitmaken, zover ik weet heeft coke bijna geen tot geen effect op je serotonine, maar voornamelijk dopamine.

Wees wel gewaarschuwd, want coke is namelijk zeer verslavend naar mijn ervaring
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Coke zorgt er ook voor dat er een beetje serotonine vrijkomt, maar sloopt niet je zenuwuiteinden. Als je een keertje coke doet zal dat geen blijvende schade opleveren zoals dat bij MDMA gebeurt. Wel komt er dus een beetje serotonine vrij, maar erg veel is dit niet. De driemaandenregel is er vooral zodat je neuronen weer herstellen, je serotonine is al een stuk eerder aangevuld, na een maand voor 90-95% dacht ik. In principe kun je dus dit weekend coke gebruiken zonder je pauze te 'verpesten'. :wink: Volgens mij las ik wel ooit dat het bij frequent gebruik van coke anders ligt, omdat je dan geen tijd hebt om je serotonine aan te vullen, dus niet elk weekend aan de coke als je je serotoninesysteem wilt sparen :rock:

Veel plezier in ieder geval!
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#5
benniesmitters zei:
Beter blijf je sowieso van drugs af tijdens het uitgaan als je het anders niet leuk hebt
Klik om te vergroten...

Dit. Niks anders... Gewoon dit.

Kom op man, je kan je toch zeker ook wel een beetje vermaken zonder drugs..?
R
RidaDavLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alcohol is nog altijd de zwaarste drug die ik ooit genomen heb. Zonder drugs (alcohol incl.) is uitgaan echt saaier dan met. Als je naar het gemiddeld alcoholverbruik op café kijkt op een zaterdagavond denk ik dat er velen zich hierin kunnen vinden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
En wat is jouw definitie van zwaarste? Zal zeker niets met verslavingskans of schade te maken hebben bij eenzelfde frequentie/intensiteit van gebruik. :')
R
RidaDavLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hier worden wel veel onderwerpen tegelijk behandeld. Ik heb enkel nog maar alcohol/xtc/cannabis/coke gebruikt. Alcohol is de 'zwaarste' voor mij:
- Van andere drugs ben ik nooit ziek (braken) geweest
- Heb nooit blackouts gehad door andere drugs
- Heb me nooit 'misdragen' door andere drugs
- Heb nog nooit zo'n zware kater gehad van andere drugs
- Qua verslaving kan alcohol ook wel tellen, check eender welke druginfosite...(en heel onze maatschappij is het zo gewoon dat we collectief verslaafd lijken aan alcohol)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mja oké, ik blijf van mening dat je beter elk weekend bier kunt tanken dan een pilletje poppen of een halfje sos door je neus jagen. :wink:
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#10
RidaDav zei:
Alcohol is nog altijd de zwaarste drug die ik ooit genomen heb. Zonder drugs (alcohol incl.) is uitgaan echt saaier dan met. Als je naar het gemiddeld alcoholverbruik op café kijkt op een zaterdagavond denk ik dat er velen zich hierin kunnen vinden.
Klik om te vergroten...


Misschien is het leeftijdsgebonden, ben nu 35, en drink nog steeds wel als ik uitga, maar heb het al jaren niet meer 'nodig' om los te komen en een leuke tijd te hebben, dat gevoel had ik wel stukken meer toen ik 18/19/begin 20 was en onzekerder over mezelf.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#11
RidaDav zei:
Alcohol is nog altijd de zwaarste drug die ik ooit genomen heb. Zonder drugs (alcohol incl.) is uitgaan echt saaier dan met. Als je naar het gemiddeld alcoholverbruik op café kijkt op een zaterdagavond denk ik dat er velen zich hierin kunnen vinden.
Klik om te vergroten...

Ik kan me vinden in je punt, maar coke is in mijn optiek veel destructiever dan alcohol. Ook veel verslavender.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je hoeft je toch niet helemaal naar de tyfus te zuipen?! Houdt het gewoon bij 5-10 biertjes. Genoeg om lekker los te gaan en lang niet genoeg om helemaal van de kaart te zijn. En ik kan je verzekeren dat dat gezonder is dan je hersenen frituren met behulp van pillen en/of sos
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
MusicIsLife zei:
Je hoeft je toch niet helemaal naar de tyfus te zuipen?! Houdt het gewoon bij 5-10 biertjes. Genoeg om lekker los te gaan en lang niet genoeg om helemaal van de kaart te zijn. En ik kan je verzekeren dat dat gezonder is dan je hersenen frituren met behulp van pillen en/of sos
Klik om te vergroten...

Hmm 10 biertjes? haha sta ik toch al redelijk op me kop van. Meestal is het dan zoeken naar een goeie lijn pep omdat ik niet helemaal waus en kapot van de alcohol zou gaan :grin: Geef mij maar 0,0 alcohol , 100 % drugs..
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#14
MusicIsLife zei:
Haha ja okee, die grens moet je dan zelf even vaststellen. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat het een beetje zielig is als je drugs nodig hebt om het leuk te hebben
Klik om te vergroten...

Drugs nodig hebben om het leuk te vinden? Nee.. maar het helpt wel enorm :grin:
Als je, zeg maar 2 jaar lang op elk feestje drugs hebt gebruikt, dan is het normaal dat elk feestje zonder minder leuk is. Logisch ook, elke keer op een feestje word je beloningscentrum aangesproken. & dan plots niet meer...
Dat heeft niets met zieligheid te maken, meer met gewoonte/verslaving.

Maar als je op dat punt zit, kan je inderdaad beter even gaan minderen :)
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#15
LoveQuality zei:
MusicIsLife zei:
Haha ja okee, die grens moet je dan zelf even vaststellen. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat het een beetje zielig is als je drugs nodig hebt om het leuk te hebben
Klik om te vergroten...

Drugs nodig hebben om het leuk te vinden? Nee.. maar het helpt wel enorm :grin:
Als je, zeg maar 2 jaar lang op elk feestje drugs hebt gebruikt, dan is het normaal dat elk feestje zonder minder leuk is. Logisch ook, elke keer op een feestje word je beloningscentrum aangesproken. & dan plots niet meer...
Dat heeft niets met zieligheid te maken, meer met gewoonte/verslaving.

Maar als je op dat punt zit, kan je inderdaad beter even gaan minderen :)
Klik om te vergroten...

Je verwoord mijn gedachten :) alleen iets beter dan ik zelf deed :tongueout:
R
RidaDavLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind het raar dat alcohol niet wordt beschouwd als een drug als elke andere. Ik kan gerust zonder xtc of coke naar een feestje, maar het is best saai om de hele avond water of cola te drinken. Daarom drink ik sowieso een paar biertjes tot ik het voel. M.a.w.: ik heb alcohol (=drugs) nodig om het leuker te maken. Is inderdaad zielig, maar ik ben niet de enige:)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oh daar heb ik geen moeite mee hoor, ik gebruik meer dan de helft van de feestjes helemaal niets. Went vanzelf en uiteindelijk is het net zo leuk en je kunt alles onthouden :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
MusicIsLife zei:
Haha ja okee, die grens moet je dan zelf even vaststellen. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat het een beetje zielig is als je drugs nodig hebt om het leuk te hebben
Klik om te vergroten...

Ik heb enkele jaren zonder drugs gefeest. Daarvoor wel en nu terug meer. Vind het allemaal even leuk maar die avonden met drugs zijn natuurlijk uitstekers. Ik heb het zeker niet nodig, ik merk zelfs dat mijn meeste drugsgebruik worden verlegd naar thuissetting, heeft mss te maken met bewustheid van de effecten..
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#19
MusicIsLife zei:
Houdt het gewoon bij 5-10 biertjes. En ik kan je verzekeren dat dat gezonder is dan je hersenen frituren met behulp van pillen en/of sos
Klik om te vergroten...
Ik ben zowel medisch als biochemisch behoorlijk onderlegd, hierdoor kan ik je melden dat je met die bewering fout zit. Met andere woorden: zeg geen dingen die je niet (zeker) weet.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#20
SirErick zei:
MusicIsLife zei:
Houdt het gewoon bij 5-10 biertjes. En ik kan je verzekeren dat dat gezonder is dan je hersenen frituren met behulp van pillen en/of sos
Klik om te vergroten...
Ik ben zowel medisch als biochemisch behoorlijk onderlegd, hierdoor kan ik je melden dat je met die bewering fout zit. Met andere woorden: zeg geen dingen die je niet (zeker) weet.
Klik om te vergroten...

Okee, verklaar je nader? :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."