#1
Is een feit, alcohol is gewoon slecht, heb ooit verplicht een ontwenningscursus/lessen moeten volgen. Daar vertelden ze me net hetzelfde.
Het is misschien zielig als je dan steeds zo strak staat dat je twee nachten doorhaalt, maar zo is het ook zielig als je elk feestje superlam bent.Dat is wel erg kort door de bocht, want het heeft met meer factoren te maken (denk aan lengte, gewicht, gezondheid, heeft diegene gegeten, is diegene moe of niet en dergelijke). Geheelonthouders, om wat voor reden dan ook, worden sneller dronken omdat hun lichaam niet gewend is aan alcohol. Ik kan me indenken dat als ik, als geheelonthouder, bijvoorbeeld ineens twee biertjes zou drinken dat ik het wel degelijk de effecten van alcohol zou merken terwijl mensen die gewend zijn om alcohol drinken er niks van zullen merken.ooscaar zei:Als ik me goed herinner van de geschiedenislessen over de kolonisatie werden volkeren die nog niet gewend waren aan alcohol (bijvoorbeeld de Indianen) een stuk sneller verslaafd aan alcohol dan de westerse kolonisten. Het is natuurlijk een beetje een overhaaste conclusie, maar ik heb wel het idee dat hier een verband ligt.
Ik deel je mening en had het niet beter kunnen zeggen.ooscaar zei:Ik vind dat je alcohol ook gewoon als drugs moet beschouwen en niet twee keer per week moet zuipen alsof het niet uitmaakt.
Dat mag jij van mening zijn.MusicIsLife zei:Okee prima, over het algemeen ben ik het met je eens sir Erick. Maar ik ben nog steeds van mening dat gezonder is om 3x per maand 5-10 biertjes te drinken, dan 3x per maand strak staan van de pillen.
SirErick zei:Dat mag jij van mening zijn.MusicIsLife zei:Okee prima, over het algemeen ben ik het met je eens sir Erick. Maar ik ben nog steeds van mening dat gezonder is om 3x per maand 5-10 biertjes te drinken, dan 3x per maand strak staan van de pillen.
MusicIsLife zei:Okee prima, over het algemeen ben ik het met je eens sir Erick. Maar ik ben nog steeds van mening dat gezonder is om 3x per maand 5-10 biertjes te drinken, dan 3x per maand strak staan van de pillen.
SmartieAndMe zei:MusicIsLife zei:Okee prima, over het algemeen ben ik het met je eens sir Erick. Maar ik ben nog steeds van mening dat gezonder is om 3x per maand 5-10 biertjes te drinken, dan 3x per maand strak staan van de pillen.
Minder slechtGezond zou ik het allebei niet noemen... Maar globaal gezien klopt het wel.
SirErick zei:
Tekzor668 zei:SirErick zei:
Eh wat is het nut van deze? in elke kolom zie je telkens dezelfde drugs voorkomen of gaat dit gewoon van boven hoogste en onder laagste?
Dat dusMusicIsLife zei:Ja dit is van toepassing op de drugs in het algemeen. Niet op de situatie die ik schetste.
Nee, dan vergelijken ze al het tabakgebruik van alle mensen uit de samenleving met al het MDMA-gebruik van dezelfde mensen. Dit wordt gemaakt als risico assessments en door adviesgroepen van overheden.ooscaar zei:Ik vraag me toch altijd af wie dit soort lijstjes maakt, en waarom![]()
Bij chronische toxiciteit tabak op nummer 1 van de 15 en xtc op 9 van de 15? Volgens mij vergelijk je dan twee pakjes per dag met 100 mg MDMA eens in de drie maanden. Dan moet je wel onverantwoordelijk gebruik met onverantwoordelijk gebruik vergelijken. En tabak meer verslavend dan methamfetamine? Vraag de gemiddelde roker die wel een meth gebruikt en ik denk toch dat je iets anders hoort. Ik denk dat wanneer wij even snel zo een lijstje zouden samenstellen puur op gevoel dat we dichter bij de waarheid zitten :P
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."