Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxtc kater/na-sleep nu nog doffe ellende

xtc kater/na-sleep nu nog doffe ellende

88 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeling eigenlijk was om dit hier voor te leggen. Je zegt dat je bang begon te worden dat je stervende was of blijvende hersenbeschadiging hebt opgelopen. Dat samen met je extreem hoge doseringen laat mensen natuurlijk bepaalde conclusies trekken. :confused: Vind je dat serieus vreemd?

Dat is hetzelfde als die keer dat ik me op 16 jarige leeftijd bijna in een coma heb gezopen en als een geestelijk gehandicapte totaal van de wereld bij m'n ouders thuis over mezelf heen zat te kotsen en bijna naar het ziekenhuis gebracht werd, maar dan vervolgens zeggen dat het helemaal geen onverantwoord gedrag is want ik leef toch nog? Nee, het was gewoon hartstikke dom gedrag en dat zag ik zelf ook in. Daarna nooit meer écht dronken geweest.

Mensen willen je hier niet belachelijk maken. Je vraagt om advies en je krijgt het. :confused:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wauw..... Zij, is echt dom

Jezus wat lopen er toch mensen van laag niveau rond op deze planeet
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oke Femke024. Als jij toch je eigen zin doet ondanks de adviezen van echt bezorgde mede forum gebruikers, dan moet je dat helemaal zelf weten. Wel een verzoek van mij dan: maak dan niet zo een topic meer aan met totale paniek vragen. Dat heeft geen enkele zin als je er daarna geen ene flikker mee doet. Plus dat jij jezelf enorm tegen spreekt. En wel hierom:

"Een vriendin van mij neemt een kwartje en later nog een kwartje. Als deze dame een hele neemt dan ben ik bang dat her over is voor haar.... ik daarin tegen pak altijd een hele en neem meerdere keren op de avond een hele bij (afhankelijk of het een hang avond is of een festival met after party)."

Dus zeg je nu zelf dat het bij een ander met meer als 2 kwartjes "het over is". Dus is het wel degelijk onverantwoord gebruik om 5 of 8 pillen te nemen. :wink:

Plus dat je zegt dat "doorgewinterde gebruiker" geen titel is om trots op te zijn. Daar heb je gelijk in maar jij valt precies ook in die categorie. Zo veel zo vaak maakt je behoorlijk doorgewinterd.

Dit laatste is voor de newbies of beginners hier op het forum: 5 of 8 pillen is wel slecht en link. Want dat het bij onze Femke wel goed gaat betekend niet dat het bij iedereen goed gaat.

Jij ook een fijne pinksteren!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
femke024 zei:
Dusja om maar te zeggen dat iemand bij 5 pille slecht bezig is dat is echt krom! Die vriendin van mij was vrijwel dood geweest bij die dosering en ik pak er op een festival nog bij.
Klik om te vergroten...

Nee wat jij vertelt is krom, waarom zelf 5 pillen nemen en zeggen dat het je niets kwaad doet terwijl je vriendin na een hele waarschijnlijk omvalt.

femke024 zei:
Bovendien weet Ik nu waarom ik me zo slecht voelde. Mijn leverancier vertelde me dat er meerdere mensen zich erg slecht voelde van de batch die hij had en dus heb ik hem vriendelijk verteld dat het de laatste keer is geweest dat ik iets van hem gehaald heb.
Klik om te vergroten...

Nee dat is niet de oorzaak dat je je slecht voelde, je hebt ze niet eens laten testen dus je weet niet wat er in zat. Als je 5 pillen neemt van 300mg moet je blij zijn dat je nog leeft. Zulke klachten zijn niet vreemd bij zulke hoge doses. Het ligt niet aan de vervuiling van je pillen, het ligt aan het feit dat je zo belachelijk veel neemt.

femke024 zei:
De boksbeugels die ik nu heb die heb ik persoonlijk laten testen en zijn perfect. Op harmony of hardcore heb ik er 8 weg gewerkt en zit nu ijverig aan de studie. Niks aan de hand dus.
Klik om te vergroten...

........

Wat doe je op een drugsforum als je naar niemand wilt luisteren? Je schrijft hier apetrots op internet dat je 8 pillen wegwerkt en vervolgens zeg je dat het je allemaal niets interesseert, blijf hier dan gewoon weg. Als iemand anders jouw berichten leest en denkt dat ie er ook 8 op kan, kan het zijn of haar dood betekenen. Denk even na voor dat je zulke domme dingen schrijft dus.

Jammer dat je het zelf niet beseft, maar op deze manier zul je 100% zeker klachten gaan krijgen. Is het niet dit jaar dan is het wel volgend jaar of over een paar jaar, je brengt je breintje zo uit balans en sloopt zo veel dat het vanzelf problemen gaat opleveren.

Ik hoop voor je dat het niet een keertje misgaat op een festival en dat je toch een keer accepteert dat je precies hetzelfde bent als alle andere XTC gebruikers en de risico's dus voor jou precies hetzelfde zijn. Je bent geen wonderkind en je kunt niet regelmatig 8 pillen gebruiken zonder daar problemen mee te krijgen....
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lief bedoeld SmartieAndMe. Maar het heeft geen enkele zin. Helaas is Femke een van de mensen die het echt niet interesseert. Ze neemt alleen de adviezen aan die in haar straatje passen en die ze wil horen. Ze blijft het gewoon toch doen.
Plus dat ze alweer gejokt heeft dus het is totaal onnodig om haar nog te helpen, ze is niet meer te helpen.
Ze ZOU het hele jaar niet meer gebruiken had ze geschreven maar nog geen paar weken later alweer 8 pillen gedownload op een een feestje een paar dagen geleden.
Smartie jij zegt dat je hoopt dat ze NIET een x fout gaat op die manier. Maar ik hoop van WEL. Misschien leert ze het dan. Laat der lekker gereanimeerd worden op de vloer in der eigen kots. En dan een huilende pappie en mammie aan der ziekenhuisbed. "Kindje waarom doe je dit toch?"
En dan nog zal ze zeggen: "het geeft niet hoor, ik ben verstandig bezig". :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dunnetjess33 zei:
Lief bedoeld SmartieAndMe. Maar het heeft geen enkele zin.
Klik om te vergroten...

Ik weet het, ik beantwoord het ook niet voor haar maar er zijn veel mensen die meelezen op internet... Als ik iemand anders in ieder geval kan duidelijk maken dat dit zelfdestructief gedrag is, ben ik al tevreden. Ik zal altijd de discussie blijven aangaan, je weet nooit wie je ermee helpt...

Dunnetjess33 zei:
Smartie jij zegt dat je hoopt dat ze NIET een x fout gaat op die manier. Maar ik hoop van WEL
Klik om te vergroten...

Er zijn altijd betere manieren om bij zinnen te komen dan gereanimeerd worden... Dat gun je toch niemand, zelfs niet iemand die te dom is om te poepen...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik gun het haar zeker niet. Ik gun het niemand! Maar soms zijn er mensen waar alleen dat bij helpt. Het is idd vreselijk en dat zou je niemand moeten gunnen.
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik snap niet waarom jullie zo reageren. Jullie lijken op overheidsambtenaren die pretenderen dat 'drugs slecht zijn!' of 'zeker als je te veel neemt, ben je super onverstandig bezig.' Begrijpen jullie nou echt niet dat juist die manier van informeren totaal averechts werkt. Ditzelfde anti-drugsbeleid wordt al jaren toegepast door de overheid, die hierin ook op alle fronten heeft gefaald. En dan noemen jullie iemand anders dom? Kijk eerst even in de spiegel.

Wijs iemand enkel objectief op de risico's van het overmatig drugsgebruik en houdt je verdere oordeel over die persoon gewoon voor je.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Vikingdancer zei:
Ik snap niet waarom jullie zo reageren. Jullie lijken op overheidsambtenaren die pretenderen dat 'drugs slecht zijn!' of 'zeker als je te veel neemt, ben je super onverstandig bezig.' Begrijpen jullie nou echt niet dat juist die manier van informeren totaal averechts werkt. Ditzelfde anti-drugsbeleid wordt al jaren toegepast door de overheid, die hierin ook op alle fronten heeft gefaald. En dan noemen jullie iemand anders dom? Kijk eerst even in de spiegel.

Wijs iemand enkel objectief op de risico's van het overmatig drugsgebruik en houdt je verdere oordeel over die persoon gewoon voor je.
Klik om te vergroten...

Feit blijft dat het super onverstandig is, en het ook gewoon je gezondheid verpest.
Verder is Drugsforum wel iets heel anders dan overheidsambtenaren. Mensen op Drugsforum hebben ervaring met deze middelen, Overheidsambtenaren vaak niet. Aan het begin van dit topic is naar mijn mening erg coulant gereageerd. Maar toen de topic starter begon te zeggen dat het haar weinig interesseert wat er werd gezegd, is iedereen wat feller gaan reageren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Helemaal eens met kokosmakroon, in eerste instantie werd er wel degelijk objectief gereageerd. Maarja als de TS vervolgens met totale desinteresse reageert en hetzelfde geintje weer herhaald kun je er natuurlijk op wachten tot mensen ook een oordeel gaan vellen.

Heb je het volledige topic überhaupt wel gelezen vikingdancer?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
kokosmakroon900 zei:
Vikingdancer zei:
Feit blijft dat het super onverstandig is, en het ook gewoon je gezondheid verpest.
Verder is Drugsforum wel iets heel anders dan overheidsambtenaren. Mensen op Drugsforum hebben ervaring met deze middelen, Overheidsambtenaren vaak niet. Aan het begin van dit topic is naar mijn mening erg coulant gereageerd. Maar toen de topic starter begon te zeggen dat het haar weinig interesseert wat er werd gezegd, is iedereen wat feller gaan reageren.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...


Dit! :)
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat het super onverstandig is, vindt jij. Daarom had je wat mij betreft beter kunnen zeggen 'ik vind het onverstandig om dergelijke hoeveelheden MDMA te consumeren". Verder ben ik met je eens dat ervaringsdeskundigheid serieus genomen moet worden, althans serieuzer dan ratelende ambtenaren. Aan de andere kant is zij zelf ook een ervaringsdeskundige, die in haar standpunten schijnbaar verschilt van mening ten opzichte van jullie. Hier is blijkbaar weinig ruimte voor.

De toon slaat om op het moment dat zij onverschillig begint te reageren en dit gaf voldoende aanleiding voor jullie om haar maar is even op der plaats te zetten. Op indringende en soms beledigende wijze welteverstaan.
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelibee zei:
Helemaal eens met kokosmakroon, in eerste instantie werd er wel degelijk objectief gereageerd. Maarja als de TS vervolgens met totale desinteresse reageert en hetzelfde geintje weer herhaald kun je er natuurlijk op wachten tot mensen ook een oordeel gaan vellen.

Heb je het volledige topic überhaupt wel gelezen vikingdancer?
Klik om te vergroten...

Ik heb het topic globaal doorgenomen Psychedelibee. Verder heb ik in dit topic gereageerd, omdat ik haar persoonlijk een bericht heb gestuurd inzake de mogelijke schade die kan ontstaan door het overmatig doseren van MDMA.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Vikingdancer zei:
Dat het super onverstandig is, vindt jij. Daarom had je wat mij betreft beter kunnen zeggen 'ik vind het onverstandig om dergelijke hoeveelheden MDMA te consumeren". Verder ben ik met je eens dat ervaringsdeskundigheid serieus genomen moet worden, althans serieuzer dan ratelende ambtenaren. Aan de andere kant is zij zelf ook een ervaringsdeskundige, die in haar standpunten schijnbaar verschilt van mening ten opzichte van jullie. Hier is blijkbaar weinig ruimte voor.

De toon slaat om op het moment dat zij onverschillig begint te reageren en dit gaf voldoende aanleiding voor jullie om haar maar is even op der plaats te zetten. Op indringende en soms beledigende wijze welteverstaan.
Klik om te vergroten...

Het is wetenschappelijk bewezen dat het gebruik van zulke dosissen MDMA ongelooflijk veel negatieve effecten heeft en dus onverstandig is. Ik vind niet dat er op een beledigende wijze op haar plaats is gezet. Toen zij onverschillig begon te reageren is zij niet op haar plaats gezet wegens het overmatige drugs gebruik. Maar om het feit dat zij een topic opent maar de reacties haar niet interesseren. Dit vind ik niet netjes aangezien mensen hun best doen een goede, nuttige post neer te zetten, hier tijd aan besteden maar zij hier blijkbaar niks mee doet. Wat mij betreft kan je dan beter geen topic openen.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je met klem wordt afgeraden om vijf pillen in je mik te duwen en je daarop acht pillen erin kiepert, nadat je gezegd hebt dat je een lange rustperiode aangaat, dan heb je gewoon een drugsprobleem.
Er moet inderdaad een keer wat ergs gebeuren waardoor Femke in het ziekenhuis beland. Niet omdat ik haar dat toewens, maar omdat dat de enige manier is waarop haar attitude ten aanzien van dit soort drugsmisbruik mogelijk verandert. Maar zelfs dat zal misschien niet de wake up call zijn die ze nodig heeft. Ikzelf heb een vriend die zoveel XTC nam dat hij staal achterover sloeg op een festivalcamping met zijn hoofd vlak naast een uitstekende haring. De volgende dag stond hij dezelfde jetsers van 220mg erin te duwen. Aan sommige mensen is het gewoon niet besteed en die zijn bijna niet te stoppen.

femke024 zei:
Een vriendin van mij neemt een kwartje en later nog een kwartje. Als deze dame een hele neemt dan ben ik bang dat her over is voor haar.... ik daarin tegen pak altijd een hele en neem meerdere keren op de avond een hele bij (afhankelijk of het een hang avond is of een festival met after party).

Dusja om maar te zeggen dat iemand bij 5 pille slecht bezig is dat is echt krom! Die vriendin van mij was vrijwel dood geweest bij die dosering en ik pak er op een festival nog bij.
Klik om te vergroten...
Dat is dezelfde vergelijking die je kan trekken voor een puber die na twee biertjes dronken is en zijn zwaar alcoholistische vader die na vierentwintig biertjes pas teut is. Is het dan krom om te zeggen dat de vader onverantwoord drinkt? In jouw belevenis wel, want omdat hij door jarenlang alcoholmisbruik zo'n alcoholtolerantie op heeft gebouwd dat hij nu een hele krat bier op moet zuipen voordat hij pas het gewenste effect behaald, is het oké dat hij zoveel drinkt. Ondertussen sloopt hij zijn lijf, hersens en organen op rap tempo met dergelijk alcoholmisbruik.
Ik zou je hersens niet nog verder beschadigen. Enig logisch verstand is nu al ver te zoeken, dus laat staan wat er gebeurt als je op deze voet verder gaat. Verder zal ik je niet beledigen zoals anderen hier dat deden, maar wil ik bij deze wel zeggen dat je dat zonder meer verdient hebt.

Succes met je kop in het zand steken en met de volgende tien pillen die je er binnenkort klakkeloos in ragt.
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#16
kokosmakroon900 zei:
Het is wetenschappelijk bewezen dat het gebruik van zulke dosissen MDMA ongelooflijk veel negatieve effecten heeft en dus onverstandig is. Ik vind niet dat er op een beledigende wijze op haar plaats is gezet. Toen zij onverschillig begon te reageren is zij niet op haar plaats gezet wegens het overmatige drugs gebruik. Maar om het feit dat zij een topic opent maar de reacties haar niet interesseren. Dit vind ik niet netjes aangezien mensen hun best doen een goede, nuttige post neer te zetten, hier tijd aan besteden maar zij hier blijkbaar niks mee doet. Wat mij betreft kan je dan beter geen topic openen.
Klik om te vergroten...

Overmatig doseren kan leiden tot diverse nare gevolgen, dat ben ik ook met je eens kokosmakroon900. Maar, dat jij dit 'onverstandig' gedrag vindt vertegenwoordigd een standpunt en een standpunt is per definitie een mening. Ten slotte(en dan stop ik met deze discussie) is het fijn dat er informatieve berichten worden geplaatst, maar dit betekent niet dat zij hier dan iets mee moet doen. Immers is dat haar eigen keus, ongeacht de goedbedoelde intenties die achter de informatieve berichten schuilen.

Ik ben zelf ook geen heilig boontje hoor, want ik ben zelf ook een periode flink de mist ingegaan met MDMA, maar ik dwaal af.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vikingdancer zei:
Dat het super onverstandig is, vindt jij.
Klik om te vergroten...

Fout. Dat is geen mening, dat is een feit.

Vikingdancer zei:
Ik heb het topic globaal doorgenomen Psychedelibee
Klik om te vergroten...

Lees het even helemaal door dan, dan snap je misschien de reacties
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
MusicIsLife zei:
Vikingdancer zei:
Dat het super onverstandig is, vindt jij.
Klik om te vergroten...

Fout. Dat is geen mening, dat is een feit.
Klik om te vergroten...
Nope, hoewel het in dit geval een klein beetje mierenneukerij is, is dit zeker een mening. Wanneer je iets verstandig/onverstandig noemt ga je dit vanuit het perspectief van een bepaald individu bepalen en de (persoonlijke, maar niet altijd exacte) verhoudingen van variabelen tegen elkaar op laten wegen. Nou is het zo dat er voor vrij veel dingen deze verhoudingen praktisch voor iedereen gelijk zijn en de afweging dus altijd één kant op helt, vaak wordt een dergelijk statement dan wel voor feitelijk gerepresenteerd.
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#19
MusicIsLife jij bent nog wel degene die iemand anders 'echt dom' noemt. Treurig en lachwekkend tegelijk wat mij betreft.
f
femke024Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Vikingdancer zei:
Ik snap niet waarom jullie zo reageren. Jullie lijken op overheidsambtenaren die pretenderen dat 'drugs slecht zijn!' of 'zeker als je te veel neemt, ben je super onverstandig bezig.' Begrijpen jullie nou echt niet dat juist die manier van informeren totaal averechts werkt. Ditzelfde anti-drugsbeleid wordt al jaren toegepast door de overheid, die hierin ook op alle fronten heeft gefaald. En dan noemen jullie iemand anders dom? Kijk eerst even in de spiegel.

Wijs iemand enkel objectief op de risico's van het overmatig drugsgebruik en houdt je verdere oordeel over die persoon gewoon voor je.
Klik om te vergroten...


Kijk jou mag ik haha ik ga de overige hatende reacties niet eens meer lezen. Al zag ik wel een reactie voorbij komen dat mij iets toegewenst wordt? Zal wel niks goeds zijn aangezien het van bepaalde mensen komt die niet hoog in het vaandel bij mij staan. Mensen zoek een leven en stop met afkatten op mij ajb haha. Ik mag op deze site dan wel een nieuweling zijn maar in real life weet ik heel goed wat ik kan hebben bij welke drugs en waar de grens ligt. Ik ben alleen stom geweest om niks te testen en had enkel wat tips en dergelijke nodig van mensen die hier misschien ervaring mee hebben (gehad). En inderdaad wat vikingdancer zegt het is behoorlijk zinloos zoals de meeste hier reageren. Ik vraag om tips en geen gezeik en dingen die me toegewenst worden. Bedoel ik wens de mensen hier toch ook geen kanker toe of om maar iets op te noemen wat je andere mensen ook niet wenst. Ook niet omdat ze ervan moeten leren ofzo? Nou sorry hoor haha dat is de grootste bullshit dat ik gehoord heb. Schei toch uit hahaha. Ik gebruik op deze manier nu al paar jaar en gaat altijd goed, toevallig 1x mis gegaan en ineens wordt me alles toegewenst. Wat zitten de mensen die zo alleen al denken vol stront! Wat een rare mensen hier haha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."