Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsxtc kater/na-sleep nu nog doffe ellende

xtc kater/na-sleep nu nog doffe ellende

88 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Femke: Deze site is ook bedoeld om preventief mensen op gevaar, fouten en gebruik te wijzen. Bij deze heb ik dat dus gedaan. Misschien had ik idd niet zulke "sterke" taal hoeven gebruiken en met dood gooien was misschien ook wat aan de schrikbarende kant (al gaan er wel degelijk mensen dood door misbruik van grote hoeveelheden drugs!) Maar ik denk ook dat ik open en duidelijk verteld heb wat de anderen in hun hoofd denken en het niet (op grove manier) willen vertellen. En wat al hierboven verteld is, het is ook een schrikbarend hoe jij tegen drugs aankijkt en er mee omgaat. Toch succes met dit jaar niet meer gebruiken.

Oja, en ik ben ook een recreatieve (ervaren) gebruiker dus ik weet wel waar ik over praat.
u
uncoolbeatleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik hoop voor je dat dat weekend een flinke eye-opener voor je is geweest. :)

Ik vind het erg jammer om te zien dat er toch wel veel gebruikers zijn die op zo'n verkeerde manier omgaan met drugs, zodanig dat je het averechtste effect bereikt.

Drugs kan zo veel leuker zijn en je kan er zo veel meer van genieten als je de aanbevolen regels volgt, en geloof me, ik weet hoe moeilijk dat is aangezien er echt wel vaker als 1x in de 3maanden zich perfecte gelegenheden voordoen om eens een pilletje te droppen. Echter als je streeft naar deze "regelmaat" in drugsgebruik voel je je veel beter.

Ik wil niet de wijze uil uithangen, want ik ben zeker ook niet de ideale maatstaf (he, Fool :P ). Maar goed, ik probeer dan ook zo verstandig mogelijk ermee om te gaan.

Het beangstigt me dan ook wel om zoiets te zien als dit weekend bv. . Ik was op een feestje (zelf aan de wiet) waar ik iemand tegenkom waar ik een gesprekje mee heb waarbij het lijkt alsof hij nuchter is, maar ondertussen xtc, lsd, keta en codeïne heeft genomen en constant aan zijn enkels aan het krabben is. Dat lijkt mij het punt waarop je drugs redelijk aan het verneuken bent voor jezelf.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
femke024 zei:
Vanavond zou ik uit gaan en vriendin zegt: ja ik ga pilletje doen. Weet je wat ik ga doen? Mn bed in hahaha ik raak geen pille meer aan in 2015 haha ik ga slapen
Klik om te vergroten...
Goed bezig! :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jammer dat je hier niet kunt "vind - ik - leuken".
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alles is volgens mij wel gezegd inmiddels, dus ik zal het je verder besparen. Maar krijg uit je reacties nog steeds wel het vermoeden dat je een beetje onverschillig bent en zo weer gaat gebruiken als je je weer prima voelt.

Voorbeeld van zo'n onverschillig antwoord:
femke024 zei:
Ik heb je voorgaande bericht pas net gelezen want ben gestopt met lezen al na je eerste paar woorden... heel eerlijk gezegd heb ik aan dat bericht dus geen ene kont. Dit is een drugs forum en t gaat niet over regenbogen en glitters... als ik iets wil weten over de ervaringen van anderen en hoe hun het oplossen en ervaren, zit ik hier beter als bij een dokter. Dus als je me wilt bemoederen ofzo raad ik je aan om gewoon even niet meer te reageren
Klik om te vergroten...
femke024 zei:
Die tip heb ik al gekrege :) toch bedankt
Klik om te vergroten...
Met alle respect, maar jij opent hier een soort van wanhoopstopic waarin je aangeeft dat je het gevoel hebt dat je dood gaat en weet ik het wat allemaal wel niet. Vervolgens bekommeren mensen zich om je door je tips te geven en je te wijzen op hoe je verantwoord gebruikt en het enige wat er bij je af kan zijn onverschillige reacties en bijdehante opmerkingen. Ik hoop dat je je lesje alsnog geleerd hebt en in de toekomst verstandig met drugs kan omgaan.
f
femke024Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Alles is volgens mij wel gezegd inmiddels, dus ik zal het je verder besparen. Maar krijg uit je reacties nog steeds wel het vermoeden dat je een beetje onverschillig bent en zo weer gaat gebruiken als je je weer prima voelt.

Voorbeeld van zo'n onverschillig antwoord:
femke024 zei:
Ik heb je voorgaande bericht pas net gelezen want ben gestopt met lezen al na je eerste paar woorden... heel eerlijk gezegd heb ik aan dat bericht dus geen ene kont. Dit is een drugs forum en t gaat niet over regenbogen en glitters... als ik iets wil weten over de ervaringen van anderen en hoe hun het oplossen en ervaren, zit ik hier beter als bij een dokter. Dus als je me wilt bemoederen ofzo raad ik je aan om gewoon even niet meer te reageren
Klik om te vergroten...
femke024 zei:
Die tip heb ik al gekrege :) toch bedankt
Klik om te vergroten...
Met alle respect, maar jij opent hier een soort van wanhoopstopic waarin je aangeeft dat je het gevoel hebt dat je dood gaat en weet ik het wat allemaal wel niet. Vervolgens bekommeren mensen zich om je door je tips te geven en je te wijzen op hoe je verantwoord gebruikt en het enige wat er bij je af kan zijn onverschillige reacties en bijdehante opmerkingen. Ik hoop dat je je lesje alsnog geleerd hebt en in de toekomst verstandig met drugs kan omgaan.
Klik om te vergroten...

hmm ja mama :rolleyes:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Niemand probeert je zoals een vader of moeder zou doen de les te lezen hoor, dat is helaas blijkbaar de indruk die bij jou blijft hangen. Mensen hier hebben alleen het beste met je voor en proberen je duidelijk te maken wat wel en niet verstandig gebruik is. Geloof mij er zitten hier een hoop ervaringsdeskundige op het forum die soms zelf ook door schade en schande wijzer zijn geworden. Doe daar je voordeel mee en probeer er wat van op te steken.

En zoals ik je al probeerde duidelijk te maken, met name je eerste post heeft dit uitgelokt door mijn inziens de volgende zin:
femke024 zei:
Nu ben ik door mn opties heen en begin ik toch wel bang te worden dat ik of stervende ben of blijvende hersen beschadeging heb opgelopen. Wie o wie heeft er nog tips voor mij voor ik de dokter ga raadplegen?
Klik om te vergroten...
Gelukkig gaat het inmiddels weer beter met je en is de paniek over gevaren.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zie de waarde van dit topic niet eerlijk gezegd... Femke weigert de adviezen uberhaubt te lezen en schildert het af als gezeur, jammer want het zijn goedbedoelde adviezen, en nu gaan we verder over hoeveel pillen mensen gegeten hebben zonder dood te gaan?

Man this world... :confused:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou zal ik dan ook maar "opscheppen"? Ik heb wel eens één keer 3 halfjes op op een festival dat 12 uren duurde! Woehoe stoer he?
Voelde me daarvan al gebroken de 2e dag erna... Ben ik zeker een mietje haha. Sorry.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dunnetjess33 zei:
Voelde me daarvan al gebroken de 2e dag erna... Ben ik zeker een mietje haha. Sorry.
Klik om te vergroten...

Je bent echt niet cool inderdaad. Ik ook niet. We gebruiken gewoon te weinig
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
SmartieAndMe zei:
Ik zie de waarde van dit topic niet eerlijk gezegd... Femke weigert de adviezen uberhaubt te lezen en schildert het af als gezeur, jammer want het zijn goedbedoelde adviezen, en nu gaan we verder over hoeveel pillen mensen gegeten hebben zonder dood te gaan?
Klik om te vergroten...
Ik vond het al niet heel zinnig topic nadat de adviezen werden afgedaan door de TS als gezeik, maar nu slaat het helemaal nergens meer op inderdaad. Het is het grote 'hoeveel pillen heb jij ooit iemand zien nemen zonder dood te gaan topic' geworden. Wat mij betreft gaat er een slotje op, hier komt toch niks zinnigs meer uit.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ok, dat was ook mijn idee. Ik gooi hem dicht.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oja? Waarom gaan de mensen dan vaak dood die vanwege tolerantie meer dan een gebruikelijke dosering nemen? :P
f
femke024Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Op vrijdag 17 april heb ik 2 xtc pilletjes op rond de 275/300mg en wat alcohol. Deze pilletjes heb ik vaker gebruikt en was helemaal niks aan de hand. Echter heb ik op zaterdag 18 april een festival meegepakt en daar wat alcohol op en ook xtc gesnoept, ze klapte niet in en heb steeds meer bijgenomen. Na pilletje 5 ben ik gestopt want ik merkte niet zoveel meer van de pilletjes. Meer bijnemen had totaal geen zin meer en dus ben ik gestopt, zondag ochtend 8u in slaap gevallen. Eenmaal weer wakker begin de ellende:
-geen eetlust en niets kunnen eten.
-misselijk en hondsberoerd maar nier gespuugd.
-dorstig!
-moe maar niet in diepe slaap kunnen komen
-spastische bewegingen met slapen waardoor ik wakker schrik.

Dit is doorgegaan tot woensdag. Op donderdag heb ik voor het eerst wat soep op en ben ik gaan sporten en in de loop van de dagen wat meer gegeten steeds en meer sporten meer fruit en suikers. Nu inmiddels een week later eet ik gewoon normaal maar ben nog steeds moe, slaperig, misselijk en half waus. Alsof ik achter mn lichaam aan loop, boven mn lichaam zweef en in een roes leef. Soms voelt het zelfs of er een pil aan inklappen is en dan word ik hondsberoerd.

Nou ik heb dit forum even goed doorgespit de laatste dagen en gedaan wat mensen adviseerde. Nu ben ik door mn opties heen en begin ik toch wel bang te worden dat ik of stervende ben of blijvende hersen beschadeging heb opgelopen. Wie o wie heeft er nog tips voor mij voor ik de dokter ga raadplegen?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stervende zul je echt niet zijn, maar het is gewoon pittig dom om zulke doseringen zo frequent te gebruiken, daarmee vraag je wel echt om hersenschade.

Ik zou gewoon een paar weken een vast ritme aan houden, dwz: op vaste tijden slapen/wakker worden, lang genoeg slapen, goed eten, (veel) duursporten en geen drugs. Als het hier na een tijdje niet beter mee wordt zou ik eventjes langs de huisarts gaan en ook vertellen wat je gebruikt hebt.

Hoe veel/vaak gebruikte je trouwens XTC?
f
femke024Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ik xtc gebruik is het 1 avond en dan 2 pilletjes en dat doe ik maandelijks denk ik wel soms 2 keer per maand.

Ik ga is proberen wat je zegt over dat ritme enzo. Jaa beetje dom haha maar ik kan goed tegen drugs en kan veel hebben. Mijn eerste keer had ik ook 6 pilletjes op maar nu heb ik er gewoon echt last van... en ook een week al.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
MusicIsLife zei:
Vikingdancer zei:
Dat het super onverstandig is, vindt jij.
Klik om te vergroten...

Fout. Dat is geen mening, dat is een feit.
Klik om te vergroten...
Nope, hoewel het in dit geval een klein beetje mierenneukerij is, is dit zeker een mening. Wanneer je iets verstandig/onverstandig noemt ga je dit vanuit het perspectief van een bepaald individu bepalen en de (persoonlijke, maar niet altijd exacte) verhoudingen van variabelen tegen elkaar op laten wegen. Nou is het zo dat er voor vrij veel dingen deze verhoudingen praktisch voor iedereen gelijk zijn en de afweging dus altijd één kant op helt, vaak wordt een dergelijk statement dan wel voor feitelijk gerepresenteerd.
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#18
MusicIsLife jij bent nog wel degene die iemand anders 'echt dom' noemt. Treurig en lachwekkend tegelijk wat mij betreft.
f
femke024Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Vikingdancer zei:
Ik snap niet waarom jullie zo reageren. Jullie lijken op overheidsambtenaren die pretenderen dat 'drugs slecht zijn!' of 'zeker als je te veel neemt, ben je super onverstandig bezig.' Begrijpen jullie nou echt niet dat juist die manier van informeren totaal averechts werkt. Ditzelfde anti-drugsbeleid wordt al jaren toegepast door de overheid, die hierin ook op alle fronten heeft gefaald. En dan noemen jullie iemand anders dom? Kijk eerst even in de spiegel.

Wijs iemand enkel objectief op de risico's van het overmatig drugsgebruik en houdt je verdere oordeel over die persoon gewoon voor je.
Klik om te vergroten...


Kijk jou mag ik haha ik ga de overige hatende reacties niet eens meer lezen. Al zag ik wel een reactie voorbij komen dat mij iets toegewenst wordt? Zal wel niks goeds zijn aangezien het van bepaalde mensen komt die niet hoog in het vaandel bij mij staan. Mensen zoek een leven en stop met afkatten op mij ajb haha. Ik mag op deze site dan wel een nieuweling zijn maar in real life weet ik heel goed wat ik kan hebben bij welke drugs en waar de grens ligt. Ik ben alleen stom geweest om niks te testen en had enkel wat tips en dergelijke nodig van mensen die hier misschien ervaring mee hebben (gehad). En inderdaad wat vikingdancer zegt het is behoorlijk zinloos zoals de meeste hier reageren. Ik vraag om tips en geen gezeik en dingen die me toegewenst worden. Bedoel ik wens de mensen hier toch ook geen kanker toe of om maar iets op te noemen wat je andere mensen ook niet wenst. Ook niet omdat ze ervan moeten leren ofzo? Nou sorry hoor haha dat is de grootste bullshit dat ik gehoord heb. Schei toch uit hahaha. Ik gebruik op deze manier nu al paar jaar en gaat altijd goed, toevallig 1x mis gegaan en ineens wordt me alles toegewenst. Wat zitten de mensen die zo alleen al denken vol stront! Wat een rare mensen hier haha
f
femke024Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben overigens ook wel beetje klaar met deze discussie. Ik heb de tips van harte genomen van de mensen die het goed bedoelde en de rest die me de grond in wilt stampen en mij van alles toewensen die mogen van mij de middelvinger ergens stoppen waar de zon niet schijnt :) jammer dat het goed gaat met mij hè?

Nou discuseer maar verder. Ik schei er mee uit want heb na mn fulltime baan nog een fulltime studie en een sport dat tijd kost. Allemaal tijd dat ik in deze haters steek, tijd dat verloren is en ik niet meer terug krijg

Fijne avond nog :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."