#1
Dus ongeveer 4% van de Nederlandse bevolking is verslaafd aan benzo's ? Allemachtig, en dat terwijl je er in de media zo goed als niets over hoort.


psychopsychedelic zei:ik wil hier maar 1 ding over zeggen en dat is dat ik het weer een belachelijke actie gaat worden, er zijn volop mensen die dit nodig hebben en niet kunnen veroorloven, en als je verslaaft bent dan moet je huisarts dat zeker wel opmerken als iemand steeds nieuwe komt halen.. ik gebruik het heel erg sporadisch, maar voor de mensen die dit nodig hebben is het erg lullig,..
- Angststoornissen, wanneer de behandeling met ten minste twee antidepressiva volgens de
geldende richtlijnen niet is aangeslagen.
Je krijgt ze ook als je bijvoorbeeld kanker hebt om beter te slapen of rustiger te worden. Ook als er bijvoorbeeld een dierbare is overleden schrijven ze die wel eens voor om de eerste dagen/weken door te komen. Ik dacht dus dat het aandeel aan mensen die dit gebruiken tegen tijdelijke psychische klachten met een bekende oorzaak veel groter was. Heb je er een bron van, of weet je dat zeker?zommes zei:Benzo's zijn in 99,9% niet eens een geneesmiddel maar gewoon een tranquilizer om klachten waarvan we de oorzaak nog niet eens duidelijk kunnen aanwijzen te dempen. Het gevolg is dat de klachten zich als aandoening gaan manifesteren en dat de gebruiker uiteindelijk afhankelijk is van die rotzooi. Zoals Wacky ook al aangeeft.psychopsychedelic zei:ik wil hier maar 1 ding over zeggen en dat is dat ik het weer een belachelijke actie gaat worden, er zijn volop mensen die dit nodig hebben en niet kunnen veroorloven, en als je verslaaft bent dan moet je huisarts dat zeker wel opmerken als iemand steeds nieuwe komt halen.. ik gebruik het heel erg sporadisch, maar voor de mensen die dit nodig hebben is het erg lullig,..
Kresnik zei:- Nederland kent: 1.761.600 gebruikers
- Ongeveer 700.000 mensen hiervan zijn verslaafd.
yeti zei:Gladde praatjes van Volksgezondheid dat ze hier het aantal Benzo-verslaafden mee terug willen dringen zijn gelul in de ruimte: het gaat ze enkel om het bezuinigen op gezondheidsuitgaven.

Kresnik zei:Wat vinden jullie van de volgende stelling:
Om te voorkomen dat de rustmedicatie clienten geld kost kan een huisarts een SSRI (bv. seroxat/paroxetine) voorschrijven in plaats van een benzodiazepinen. Dit werk heeft immers een vergelijkbaar effect!
'slechts' 0,50 per stuk omgerekend.Kresnik zei:Wat vinden jullie van de volgende stelling:
Om te voorkomen dat de rustmedicatie clienten geld kost kan een huisarts een SSRI (bv. seroxat/paroxetine) voorschrijven in plaats van een benzodiazepinen. Dit werk heeft immers een vergelijkbaar effect!
Reageer![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."