Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMedicijnen als drugs

Medicijnen als drugs

68 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pammer zei:
Dr Gonzo zei:
achteraf gezien voel ik me super genaaid,en ben ik blij dat ik gedeeltelijk onherkenbaar was..
En dan kunnen ze wel zeggen:"wij zijn van de ncrv,en wij geven nooit een vergoeding voor dit soort dingen", maar dit slaat echt nergens op...
Kom op zeg,ik dacht mee te werken aan een informatief programma,maar dit leek meer op een soort peter r de vries of undercover in nederland....

WAT EEN BULLSHIT ZEG... :angry: :angry:
Klik om te vergroten...
Ik vind het erg voor jou. Uiteindelijk werd het 200% benadeeld enzo. De dokters die in beeld komen geven alleen maar foutieve informatie.
Klik om te vergroten...

true... :openmouth:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dr Gonzo zei:
Pammer zei:
Dr Gonzo zei:
achteraf gezien voel ik me super genaaid,en ben ik blij dat ik gedeeltelijk onherkenbaar was..
En dan kunnen ze wel zeggen:"wij zijn van de ncrv,en wij geven nooit een vergoeding voor dit soort dingen", maar dit slaat echt nergens op...
Kom op zeg,ik dacht mee te werken aan een informatief programma,maar dit leek meer op een soort peter r de vries of undercover in nederland....

WAT EEN BULLSHIT ZEG... :angry: :angry:
Klik om te vergroten...
Ik vind het erg voor jou. Uiteindelijk werd het 200% benadeeld enzo. De dokters die in beeld komen geven alleen maar foutieve informatie.
Klik om te vergroten...

true... :openmouth:
Klik om te vergroten...

Weer wat geleerd, nooit 1, 2, 3 reporters vertrouwen. Ik vraag me af of dat vrouwke nog mee kijkt op 't forum haha. Zo ja, dan heeft ze dit soort reacties vast wel vaker gehoord. Hoort bij 't vak denk ik? Alles voor de kijkcijfers, toch :wink:?
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#3
kaasbaas zei:
Weer wat geleerd, nooit 1, 2, 3 reporters vertrouwen. Ik vraag me af of dat vrouwke nog mee kijkt op 't forum haha. Zo ja, dan heeft ze dit soort reacties vast wel vaker gehoord. Hoort bij 't vak denk ik? Alles voor de kijkcijfers, toch :wink:?
Klik om te vergroten...

Die is het gewoon fokking afgetrapt. Die komt hier niet meer hoor denk ik.
Ik vraag me ook af of die éné met dat kluisje en die dochter die Rilatine snoof vanop dit forum zijn?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pammer zei:
kaasbaas zei:
Weer wat geleerd, nooit 1, 2, 3 reporters vertrouwen. Ik vraag me af of dat vrouwke nog mee kijkt op 't forum haha. Zo ja, dan heeft ze dit soort reacties vast wel vaker gehoord. Hoort bij 't vak denk ik? Alles voor de kijkcijfers, toch :wink:?
Klik om te vergroten...

Die is het gewoon fokking afgetrapt. Die komt hier niet meer hoor denk ik.
Ik vraag me ook af of die éné met dat kluisje en die dochter die Rilatine snoof vanop dit forum zijn?
Klik om te vergroten...

Geen idee maar ik moest wel grinniken toen ze zei dat ze naar een paar keer snuiven verslaafd was. Maar wellicht is dat ook knip- en plakwerk om het dramatisch te laten klinken. En ook niet zo verwonderlijk dat ze ritalin als recreationeel middel ging gebruiken met een moeder die een hele kluis vol gepropt heeft met benzo's en andere medicijnen voor haarzelf.

But then again... wie weet was dat ook weer knip- en plakwerk. Wellicht heeft ze een verwonding of een fysieke/mentale handicap waar wij niks van gehoord hebben.

T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hierin geef ik je inderdaad geen ongelijk!
Medicatie is soms belachelijk duur. Onnodig duur zelfs. Er rijden teveel mooie auto's rond van het geld dat daaraan besteed wordt.
G
GreetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Yep. Always the dealer who drives the luxury car, only the criminal's are impounded, the rest trated for more luxury... :wink:
G
GreetjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
[email protected]

Deze Belgische apotheker schrijft dagelijks een column over de farmaceutische industrie, en die komt er niet best af. Nee, zelfs van Sandos, of Roche zou ik nog geen directeur willen zijn. Als het per se moet, dan maar een Hakkelaar of Bruinsma..Maar die zijn ook wel heel vroeg met pensioen gegaan, zonder AOW... :P
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Greetje zei:
Yep. Always the dealer who drives the luxury car, only the criminal's are impounded, the rest trated for more luxury... :wink:
Klik om te vergroten...

Zou inderdaad wel directeur van Sandoz willen zijn bijvoorbeeld, zoals het omschreven word/is :wink:
G
GreetjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
http://www.youtube.com/watch?v=B2_S8--oMLw&feature=related en nog zo'n leuke http://www.youtube.com/watch?v=Wl2y0DJxdiE&feature=related = Hoogleraar Paul Verhaeghe: "ADHD is boerenbedrog"...

Dat is even een stukje over de farmaceutische industrie en de psychiaters..Hoe de kluit belazerd wordt.

25tolife:

Ferdinand, kan je hier vinden http://www.adhdfraude.net/. En hier http://www.ouders.nl/mdiv2009-adhd-nokidding.htm heeft hij ook nog zijn zegje gedaan.

Ik volg zijn blogs regelmatig. Af en toe met de nodige scepsis, maar hij weet wel vaak de vinger op de zere plek te leggen.

Mag ik solliciteren voor de functie van Minny Mouse? :hearteyes:
G
GreetjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
U zeit wellekome! :) Lees de DSM-Bijbel.. :grin:
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hahaha mike hebben ze me genoemd...
ze hebben me wel als een zielig figuur neergezet,alleen de trieste stukjes hebben ze uitgezonden...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
In welke krant/tijdschrift/blog komen die te staan? :P
Neem aan dat hij het publiceert?

En dan zou ik kiezen voor een leuke hoge functie bij Walt Disney Productions :hearteyes:
s
sadriaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voor een televisieprogramma van de NCRV ben ik bezig met het voorbereiden van een reportage over oneigenlijk medicijngebruik. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! En vooral: zou je mee willen werken aan dit verhaal?

* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?

Voor meer informatie over het programma: www.altijdwat.nl

Zou je over jouw ervaringen willen praten. Neem dan contact op:
[email protected]

Alvast bedankt voor je reactie.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#14
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja.
* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Ik heb wel eens ritaline en dexamfetamine gesnoven. Ook heb ik wel eens oxazepam gepakt om in slaap te komen
* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Van mensen die wel ADHD hebben of depressief zijn.
* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze
medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Ritaline en dex is leuk als de pep op is. Het prettige aan ritaline is dat het niet zo lang werkt en je na gebruik gemakkelijk in slaap kan komen.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#15
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja, regelmatig

* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Ja. Vooral als student om te leren, maar ook om een nachtje langer wakker te kunnen blijven.

* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Kopen; Op vakantie gekocht in corrupte apothekers; gevonden in medicijnkast van ouders

* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Vooral positieve bij Benzodiazepines. Zeer aangenaam vond ik dat. Ik heb slechte ervaring met Zolpidem. Is een slaappil maar hierdoor heb ik een blackout van en heb hard gehallucineerd blijkbaar.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja, doe ik regelmatig

* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Ja, met name een paar jaar geleden

* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
zwarte handel

* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Positieve, met name lekker rustig in de bulles / ontspannen dus
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja

* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Jawel, 1 keer Ritalin maar hier heb ik toen niet genoeg van genomen om energiek van te worden (wel kon ik me betere focussen)

* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Dokter en via vrienden

* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Phoe, dat ligt er maar net aan over welk medicijn je 't hebt. Aangezien ik vaak zolpidemtartraat neem zal ik het er daar maar over hebben.
Mijn ervaring met zolpidem is geweldig. Heerlijk slapen, uitgerust zoals nooit tevoren. En ik heb leuke "trips" (hallucinaties) ermee gehad als ik mezelf forceerde wakker te blijven. Een negatief effect dat toch wel erg aanwezig is met zolpidem is geheugenverlies, soms herinner ik me hele nachten niet meer. En dan ook helemaal niet meer, niet eens 1 seconden.

En voor de rest zijn benzo's heerlijk, euforie, geen zorgen meer en rustgevend.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#18
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja, Ritalin, Diazepam en Dextromethorfan.

* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Ja.

* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Gekregen van een vriend, uit ons medicijnkastje, gekocht bij de apotheker/drogisterij

* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Ritalin is wel lekker, je wordt er opgepept en voelt je goed, maar de crash (kater) is naar. Ik voelde me niet bepaald negatief, maar gewoon leeg van binnen.

Diazepam heb ik niets van gemerkt, want ik viel in slaap.

Dextromethorfan gebruik ik af en toe om in een alcohol/cannabis-achtige roes te komen. Nooit echt negatieve effecten ervaren.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb net contact met je gehad..kijk maar ff naar mijn post's..
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#20
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja, ritalin en dextromethorfan
* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Ritalin gekregen van een vriend, dextromethorfan van een bekende drogisterijketen
* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Van de ritalin heb ik niet veel gemerkt, volgende keer meer nemen :sunglasses:
Van de dextromethorfan heb ik eenmaal een vage alcohol-achtige roes gehad, waar ik gemengde gevoelens bij heb, en eenmaal een vrij intens dissociatieve ervaring, moeilijk te classificeren als positief of negatief (die tegenstelling is te zwart-wit voor dergelijke meer extreme trips) maar zeer zeker leerzaam en een ervaring die ik niet had willen missen.

Meewerken aan dit verhaal wil ik eventueel wel m.b.t. achtergrondinformatie o.i.d., ik heb er absoluut geen zin in op TV te komen als drugsgebruiker, ook niet onherkenbaar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."