Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMedicijnen als drugs

Medicijnen als drugs

68 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja, doe ik regelmatig

* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Ja, met name een paar jaar geleden

* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
zwarte handel

* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Positieve, met name lekker rustig in de bulles / ontspannen dus
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja

* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Jawel, 1 keer Ritalin maar hier heb ik toen niet genoeg van genomen om energiek van te worden (wel kon ik me betere focussen)

* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Dokter en via vrienden

* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Phoe, dat ligt er maar net aan over welk medicijn je 't hebt. Aangezien ik vaak zolpidemtartraat neem zal ik het er daar maar over hebben.
Mijn ervaring met zolpidem is geweldig. Heerlijk slapen, uitgerust zoals nooit tevoren. En ik heb leuke "trips" (hallucinaties) ermee gehad als ik mezelf forceerde wakker te blijven. Een negatief effect dat toch wel erg aanwezig is met zolpidem is geheugenverlies, soms herinner ik me hele nachten niet meer. En dan ook helemaal niet meer, niet eens 1 seconden.

En voor de rest zijn benzo's heerlijk, euforie, geen zorgen meer en rustgevend.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#3
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja, Ritalin, Diazepam en Dextromethorfan.

* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Ja.

* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Gekregen van een vriend, uit ons medicijnkastje, gekocht bij de apotheker/drogisterij

* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Ritalin is wel lekker, je wordt er opgepept en voelt je goed, maar de crash (kater) is naar. Ik voelde me niet bepaald negatief, maar gewoon leeg van binnen.

Diazepam heb ik niets van gemerkt, want ik viel in slaap.

Dextromethorfan gebruik ik af en toe om in een alcohol/cannabis-achtige roes te komen. Nooit echt negatieve effecten ervaren.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb net contact met je gehad..kijk maar ff naar mijn post's..
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#5
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja, ritalin en dextromethorfan
* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Ritalin gekregen van een vriend, dextromethorfan van een bekende drogisterijketen
* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Van de ritalin heb ik niet veel gemerkt, volgende keer meer nemen :sunglasses:
Van de dextromethorfan heb ik eenmaal een vage alcohol-achtige roes gehad, waar ik gemengde gevoelens bij heb, en eenmaal een vrij intens dissociatieve ervaring, moeilijk te classificeren als positief of negatief (die tegenstelling is te zwart-wit voor dergelijke meer extreme trips) maar zeer zeker leerzaam en een ervaring die ik niet had willen missen.

Meewerken aan dit verhaal wil ik eventueel wel m.b.t. achtergrondinformatie o.i.d., ik heb er absoluut geen zin in op TV te komen als drugsgebruiker, ook niet onherkenbaar.
s
sadriaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor jullie reacties!
Maar ik zou vooral ook graag met jullie in contact komen over deze ervaringen. Zou je mij kunnen mailen als je dat wilt:
[email protected]Dankje!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
sadria zei:
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja
* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Ja
* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Gekocht van iemand die ze niet wou slikken
* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Het effect was best aardig, ik voelde me erg energiek en vrolijk, ik ging veel praten en voelde een prettig gevoel door m'n hele lichaam. Maar toen het uit ging werken voelde ik me ronduit kut, erger dan met coke.
Klik om te vergroten...

Waarom alleen vragen over dextroamfetamine/methylfenidaat?
Dat heb ik maar een enkele keer gedaan, benzo's daarentegen :grin:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#8
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
ja
* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
ja, ADHD medicijnen en medicijnen tegen angst/spanning, slaappillen
* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
een "dealer"
* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
positieve, daar slik je ze voor
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#9
...Ze zijn net weg, ik kom waarschijnlijk 10 dec op tv(nl 2 ,21.00 uur)...zoveel mogelijk anoniem(met tegenlicht gefilmd),hele interview duurde ongeveer 1 uur, maar daar wordt nog wel een hoop uitgeknipt....
Gewoon hier bij mij thuis....ze schrokken wel van mijn medicijndoos,hahaha....
oa
tramadol
diazepam in verschillende sterktes
flunitrazepam
oxazepam
seroquel
zopiclon
het meeste via internet gekocht..


Toch best wel een vette ervaring, en nu maar hopen dat ze me een beetje normaal neerzetten...
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dr Gonzo zei:
...Ze zijn net weg, ik kom waarschijnlijk 10 dec op tv(nl 2 ,21.00 uur)...zoveel mogelijk anoniem(met tegenlicht gefilmd),hele interview duurde ongeveer 1 uur, maar daar wordt nog wel een hoop uitgeknipt....
Gewoon hier bij mij thuis....ze schrokken wel van mijn medicijndoos,hahaha....
oa
tramadol
diazepam in verschillende sterktes
flunitrazepam
oxazepam
seroquel
zopiclon
het meeste via internet gekocht..


Toch best wel een vette ervaring, en nu maar hopen dat ze me een beetje normaal neerzetten...
Klik om te vergroten...

Haha, vet man! Ik ga zeker kijken!
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#11
...Kreeg er alleen geen geld of een boekenbon voor ofzo...maar ja wel mijn"15 minutes of fame" ook al is het half/half anoniem...je hoort wel mijn echte stem..en bekenden zullen me echt wel herkennen...

(hoe ga ik dit mijn moeder uitleggen,hahaha) :grin:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zal ook aanwezig zijn in zijn zetel.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dr Gonzo zei:
(hoe ga ik dit mijn moeder uitleggen,hahaha) :grin:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Haha, ik ga ook zeker kijken! Ben benieuwd :).
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dr Gonzo zei:
Hahaha mike hebben ze me genoemd...
ze hebben me wel als een zielig figuur neergezet,alleen de trieste stukjes hebben ze uitgezonden...
Klik om te vergroten...
Dus ben je er niet echt tevreden van?

Ik ben benieuwd.. Ik heb het opgenomen; straks kijken :wink:.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Shit, ik ben het helemaal vergeten om te kijken. Pammer kun je toevallig de opnames online zetten?
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#16
kaasbaas zei:
Shit, ik ben het helemaal vergeten om te kijken. Pammer kun je toevallig de opnames online zetten?
Klik om te vergroten...
staan op Digibox... Zou nie weten hoe ik dat doe. Ik kan een cam-versie maken maar dat is bad quality you know...
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pammer zei:
kaasbaas zei:
Shit, ik ben het helemaal vergeten om te kijken. Pammer kun je toevallig de opnames online zetten?
Klik om te vergroten...
staan op Digibox... Zou nie weten hoe ik dat doe. Ik kan een cam-versie maken maar dat is bad quality you know...
Klik om te vergroten...

Mmm oké :grin:, ik zal wel even kijken of er iets op het internet staat. Misschien kan ik 't wel bekijken op de site van Ned 2 zelf :).

Even zoeken dus, als ik iets vind zal ik 't melden.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fuck ik word enkel gevraagd voor borderliner hoe die zijn dagje doorbrengt op de film.

*foto* Hoort er niet

Echte valiumjunk met opkomend talent als roofiejunk.
Ik wil ook niet andere kastjes open trekkken op d :hearteyes: e tv
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
:grin: Ziet er lekker uit Carlitos.

Ik heb de aflevering online gevonden, je moet even Silverlight downloaden als deze nog niet op je computer staat maar dit is binnen een minuutje of twee gedaan. En je hoeft je computer ook niet opnieuw op te starten, het filmpje werkt dan meteen.

Hier is de link: http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1016584

De aflevering duurt een uurtje.

*Edit*

Vanaf 5:45 minuten gaat het over medicijnen.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hahaha...wel al een hoop reacties van familie enzo gehad...meestal negatief.. :(

maar hier kun je de uitzending ook bekijken

http://altijdwat.ncrv.nl/

en jezus carlitos, ik dacht dat ik veel in huis had, maar dit slaat alles,hahaha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."