#1
Tufnut zei:Onzin. iemand die het functioneel gebruikt is niet een verslaafde. net zo goed als iemand die het weleens recreatief gebruikt geen verslaafde is. Voor beide ligt dat gevaar wel op de loer. Een verslaving aan pammetjes is er snel ingesloen.Dwaks zei:Beetje jammer dat benzo's nu gezien worden als "drugs". Als je dus deze medicijnen slikt tegen de zenuwen, ben je dus een "verslaafde" wat ik een lelijk woord vind.
@ Greetje: Nogmaals heel vervelend voor je dat jij de medicatie hard nodig hebt, maar ga niet af lopen geven op anderen omdat die dat niet hebben. Sommige medicatie kunnen wel degelijk recreatief gebruikt worden.
Verder is het heel zuur dat er bezuinigd wordt op gehandicapten en chronisch zieken, maar er zijn wel meer dingen waarop bezuinigd wordt. Het is echt niet alleen maar de schuld van de recreatieve gebruiker
Tufnut,
Nee hoor! Doe ik ook niet, ik gun iedereen zijn lol. En voelt iemand zich een keertje niet happy kan deze gerust voor een keertje een pil van me krijgen, verkopen zal ik het niet, juist dat dealen is wat mij tegenstaat, je maakt gebruik van andermans zwakte. Dat maakt me wel boos. En natuurlijk dat die dealer ergens heel goedkoop aan die pillen komt, via de zorg, wat voor ons allemaal duurder wordt, niet alleen de chronisch zieken. Zie het maar zo, stel dat jij over een jaartje of tig (liever niet) chronisch ziek wordt, en dan moet bijbetalen, zonder dat je er nu echt "happy" van wordt. Zou je ook geen voorstander zijn van handel in deze dure medicijnen. Dat ze duur zijn is niet de schuld van de feestbeesten, maar van onze regering en de farmaceutische dealers, die net zo als een gewone dealer één ding voor ogen heeft...Jouw geld in hun zakken.
Geef mij daar maar eens ongelijk in.