Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMedicijnen als drugs

Medicijnen als drugs

68 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hell yeah :P Visual arts and design management are on it!

Dank voor de links erg interessant! :grin:
s
sadriaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor een televisieprogramma van de NCRV ben ik bezig met het voorbereiden van een reportage over oneigenlijk medicijngebruik. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! En vooral: zou je mee willen werken aan dit verhaal?

* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?

Voor meer informatie over het programma: www.altijdwat.nl

Zou je over jouw ervaringen willen praten. Neem dan contact op:
[email protected]

Alvast bedankt voor je reactie.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#3
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja.
* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Ik heb wel eens ritaline en dexamfetamine gesnoven. Ook heb ik wel eens oxazepam gepakt om in slaap te komen
* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Van mensen die wel ADHD hebben of depressief zijn.
* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze
medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Ritaline en dex is leuk als de pep op is. Het prettige aan ritaline is dat het niet zo lang werkt en je na gebruik gemakkelijk in slaap kan komen.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#4
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja, regelmatig

* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Ja. Vooral als student om te leren, maar ook om een nachtje langer wakker te kunnen blijven.

* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Kopen; Op vakantie gekocht in corrupte apothekers; gevonden in medicijnkast van ouders

* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Vooral positieve bij Benzodiazepines. Zeer aangenaam vond ik dat. Ik heb slechte ervaring met Zolpidem. Is een slaappil maar hierdoor heb ik een blackout van en heb hard gehallucineerd blijkbaar.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja, doe ik regelmatig

* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Ja, met name een paar jaar geleden

* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
zwarte handel

* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Positieve, met name lekker rustig in de bulles / ontspannen dus
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja

* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Jawel, 1 keer Ritalin maar hier heb ik toen niet genoeg van genomen om energiek van te worden (wel kon ik me betere focussen)

* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Dokter en via vrienden

* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Phoe, dat ligt er maar net aan over welk medicijn je 't hebt. Aangezien ik vaak zolpidemtartraat neem zal ik het er daar maar over hebben.
Mijn ervaring met zolpidem is geweldig. Heerlijk slapen, uitgerust zoals nooit tevoren. En ik heb leuke "trips" (hallucinaties) ermee gehad als ik mezelf forceerde wakker te blijven. Een negatief effect dat toch wel erg aanwezig is met zolpidem is geheugenverlies, soms herinner ik me hele nachten niet meer. En dan ook helemaal niet meer, niet eens 1 seconden.

En voor de rest zijn benzo's heerlijk, euforie, geen zorgen meer en rustgevend.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#7
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja, Ritalin, Diazepam en Dextromethorfan.

* Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol?
Ja.

* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Gekregen van een vriend, uit ons medicijnkastje, gekocht bij de apotheker/drogisterij

* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Ritalin is wel lekker, je wordt er opgepept en voelt je goed, maar de crash (kater) is naar. Ik voelde me niet bepaald negatief, maar gewoon leeg van binnen.

Diazepam heb ik niets van gemerkt, want ik viel in slaap.

Dextromethorfan gebruik ik af en toe om in een alcohol/cannabis-achtige roes te komen. Nooit echt negatieve effecten ervaren.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb net contact met je gehad..kijk maar ff naar mijn post's..
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#9
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
Ja, ritalin en dextromethorfan
* Hoe ben je aan medicijnen gekomen?
Ritalin gekregen van een vriend, dextromethorfan van een bekende drogisterijketen
* Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten?
Van de ritalin heb ik niet veel gemerkt, volgende keer meer nemen :sunglasses:
Van de dextromethorfan heb ik eenmaal een vage alcohol-achtige roes gehad, waar ik gemengde gevoelens bij heb, en eenmaal een vrij intens dissociatieve ervaring, moeilijk te classificeren als positief of negatief (die tegenstelling is te zwart-wit voor dergelijke meer extreme trips) maar zeer zeker leerzaam en een ervaring die ik niet had willen missen.

Meewerken aan dit verhaal wil ik eventueel wel m.b.t. achtergrondinformatie o.i.d., ik heb er absoluut geen zin in op TV te komen als drugsgebruiker, ook niet onherkenbaar.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pammer zei:
kaasbaas zei:
Weer wat geleerd, nooit 1, 2, 3 reporters vertrouwen. Ik vraag me af of dat vrouwke nog mee kijkt op 't forum haha. Zo ja, dan heeft ze dit soort reacties vast wel vaker gehoord. Hoort bij 't vak denk ik? Alles voor de kijkcijfers, toch :wink:?
Klik om te vergroten...

Die is het gewoon fokking afgetrapt. Die komt hier niet meer hoor denk ik.
Ik vraag me ook af of die éné met dat kluisje en die dochter die Rilatine snoof vanop dit forum zijn?
Klik om te vergroten...

Geen idee maar ik moest wel grinniken toen ze zei dat ze naar een paar keer snuiven verslaafd was. Maar wellicht is dat ook knip- en plakwerk om het dramatisch te laten klinken. En ook niet zo verwonderlijk dat ze ritalin als recreationeel middel ging gebruiken met een moeder die een hele kluis vol gepropt heeft met benzo's en andere medicijnen voor haarzelf.

But then again... wie weet was dat ook weer knip- en plakwerk. Wellicht heeft ze een verwonding of een fysieke/mentale handicap waar wij niks van gehoord hebben.

O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Die kluis vond ik wel mooi, helemaal vol gestampt :tearsofjoy:
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oom Klaas zei:
Die kluis vond ik wel mooi, helemaal vol gestampt :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ze hadden de reportage ook over die moeder kunnen maken.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lavalamp zei:
Oom Klaas zei:
Die kluis vond ik wel mooi, helemaal vol gestampt :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ze hadden de reportage ook over die moeder kunnen maken.
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: Die was waarschijnlijk zelf verslaaafd!
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#14
Was verslaafd!!!,..die moeder was helemaal stoned.Toen ik haar zag en haar ogen dacht ik al van nou,..En toen ze ging bewegen en praten dacht ik helemaal van die is niet voor uit te branden.Er zijn veel oudere mensen die slikken een boel weg.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja ik stuurde haar een e-mailtje:
Sorry hoor maar wat een zielige uitzending zeg....
Ik voel me best genaaid, ik werd een beetje neergezet als een zielige gebruiker...
Zeker als ik me achteraf bedenk dat ik er geen vergoeding voor heb gehad...
bekijk de reacties op drugsforum.nl naar aanleiding van je oproep maar eens..

groetjes gonzo
Klik om te vergroten...


krijg ik dit terug
Hoi Steve,
jammer dat je het zo ziet. Sorry daarvoor.
Maar je bent er toch zelf bij geweest?!
Gelukkig dan maar dat je anoniem in beeld bent geweest..
mvg Saskia
Klik om te vergroten...

Jammer hoor....en zeker dat knippen en plakken wat ze doen joh....er is geen seconde over gesproken tijdens de uitzending over de mens erachter,terwijl ze me wel allemaal van dat soort vragen stelde....
Daar is dus niets van overgebleven


Tssss, ik zeg gelijk mijn ncrv lidmaatschap op.... :grin:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dr Gonzo zei:
Gelukkig dan maar dat je anoniem in beeld bent geweest..
mvg Saskia
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Leuk dat ze er zo over denken. Wat een trut die saskia.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pammer zei:
Dr Gonzo zei:
Gelukkig dan maar dat je anoniem in beeld bent geweest..
mvg Saskia
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Leuk dat ze er zo over denken. Wat een trut die saskia.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Beetje suf en komt nogal manipulatief over ja... Zoveel vragen stellen en dan de 2 á 3 meest depressieve antwoorden gebruiken. Mooi dat Saskia zelf niet anoniem in beeld zat, weten we mooi dat we geen vragen moeten beantwoorden van die vrouw.

Zonde... door dit soort reportages worden mensen juist verslaafd.

"Oh, dit is lang niet zo erg als dat ze op de tv zeiden!"

Precies, snuif maar lekker door :rock:.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wil het wel goedmaken voor de NCRV.
Geef me de statiefen en full hd camera´s en laat het mezelf bewerken.
Ik hoef er niet veel voor,behalve kijkcijferkanonnen en een zitting bij pauw en witteman.

Saski je weet de pm knop ! :hearteyes: a
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Carlitos zei:
Geef me de statiefen en full hd camera´s en laat het mezelf bewerken.
Klik om te vergroten...

:openmouth: Maar je denkt toch niet dat de NCRV wilt dat mensen door hun gaan denken dat drugs plezier en geluk kunnen brengen? Straks worden ze nog aangeklaagd voor het aanmoedigen van drugs gebruikt!

Drugs zijn slecht en iedere drugsgebruikers lijd eronder. Gebruikers zijn geen mensen maar vieze vieze drugs gebruikers :angry: BAH!

:grin:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beste Steve (aka-Gonzo).Ik denk dat als je goed erover na had gedacht je had kunnen weten dat zo zou gaan werken.Ik heb niet de indruk dat je naief bent maar eerder te lief en te eerlijk.En dat weten en voelen die heerlijke mensen van de media.Je moet een prooi zijn voor hun anders ben je niet interessant.Maar eerlijk is eerlijk je hebt wel moeite met je gebruik.En dat geeft niet dat is juist goed dat je dat zelf ook ziet.Vandaar je opgave voor Badh-dorp.Ik zou willen zeggen maakt je opname sucsesvol af en bekijk daarna nog een keer die doccu.Kijk dan eens wie de persoon is die daar op tv is en de persoon die je dan bent.Dan ga je het verschil wel zien denk ik.En ik hoop wel dat je je opname goed afrondt want je komt op mij over als een goede/aardige kerel zonder echt kwaad in de zin.En probeer niet in paniek te raken tijdens je opname.Dat verdwijnt wel na een tijdje.Ik hoop echt dat je het goed gaat doen daar.Je wil het maar kunt het ook.Dat moet je proberen te blijven denken :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."