Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumscaptagon/rilatine

captagon/rilatine

31 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
r
rudyvLid
01-01-2024, 00:00
#1
hello,

eerste keer dat ik een topic open :flushed:

Vroeger gebruikte ik af en toe captagon (1 doosje per jaar), een bevriende arts schreef het me voor om mijn lange werkdagen door te komen. Mijn arts is enkele maanden geleden overleden in een verkeersongeval. Nu is mijn doosje op en ben ik naar een andere dokter geweest met dit verhaal en de vraag voor captagon. Niet gekregen, enkel een donderpreek over verslaving, ..... :rolleyes: terwijl ik toch geen problematisch gebruik vertoon. Zo ben ik wel enkele artsen afgegaan tot er een begripvolle dokter me rilatine voorschreef. Nu heb ik dit al een paar keer gebruikt maar captagon was wel effectiever.
Mijn aanbevolen dosis vroeger: elke 4u 1/2 captagon (=25 mg fenetyline)
Nu: elke 4u 1+1/2 rilatine (=15 mg Methylfenidaat).
Op mijn vraag om de rilatine ook te verhogen naar 25 mg kreeg ik zowel van de arts als van de apotheker een negatief advies. Toch heb ik het geprobeerd maar niet voor herhaling vatbaar, ik kreeg een serieuze terugslag nadien :(
Hebben jullie tips? Eventueel welke vragen je moet stellen aan een arts om terug aan een voorschrift captagon te geraken?

Thanks
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet niet hoe sterk captagon is, en ik wil je zeker geen drugs aansmeren maar als je het echt "nodig" vind om iets te nemen en je vind relatine niet hard genoeg (hoeveel pakte je hiervan per dag?)
dan kun je mss een beetje speed nemen?komt mss ook wat goedkoper uit...
maar ik raad je natuurlijk ten sterkste aan om het gewoon zonder iets te proberen!
...
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#3
relatine heeft schijte veel bijwerkingen, of is dat alleen bij mij? (adhd-loos)
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hebt nu eenmaal de smaak te pakken voor één bepaalde soort. Net zoals iemand zijn merk sigaretten heeft. Het nog voorgeschreven krijgen is een moeilijke. Is ook voor de arts een risico, het springt er echt tussenuit alleen al omdat het zo oud is en berucht.
E
Eckster CLid
01-01-2024, 00:00
#5
is het echt waar dat er bij rilatine zelfmoordgedachten optreden,?
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eckster C zei:
is het echt waar dat er bij rilatine zelfmoordgedachten optreden,?
Klik om te vergroten...

Dat kan gebeuren ja.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#7
vermoed dat dat dit zozeer door de ritalin komt, als wel door de ontstane rust... de rust maakt dat er plaats ontstaat voor verdrongen, onverwerkte gebeurtenissen
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Enesteene zei:
vermoed dat dat dit zozeer door de ritalin komt, als wel door de ontstane rust... de rust maakt dat er plaats ontstaat voor verdrongen, onverwerkte gebeurtenissen
Klik om te vergroten...

Komt wel door de rilatine, het dwingt je een persoon te zijn die je in feite niet bent. Ik begrijp persoonlijk niet waarom je rilatine zo ophemelt...
e
ellingtonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik overweeg om morgen een pilletje relatine te slikken/snuiven, aangezien ik morgen mijn laatste en tegelijk moeilijkste examen van de voorbije twee weken heb. Ik ben het leren echt moe, ik heb nog amper concentratie. Is een pilletje dan aan of af te raden? Ik heb er al wat goeie reacties van gehoord, maar meer weet ik er ook niet van.


Bedankt.
f
free world?Lid
01-01-2024, 00:00
#10
studeren met rilatine werkt, het nadeel is dat rilatine in pieken werkt (concerta bvb heeft geen pieken en werkt een hele dag door). ik neem bvb in de blok periode 1.5 pil inde voormiddag en hetzelfde in de namiddag en dit voor een twee à drie weken. rilatine moet je volgens mij niet eenmalig nemen want je moet eraan wennen, bij mij is dit allesinds zo
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Soma zei:
Ja, de voordelen wegen niet op tegen de nadelen vind ik. Geen eetlust, slapeloosheid, depressieve gedachten en op het einde kreeg ik zelfs schrik om gewoon op straat te komen.
Klik om te vergroten...

de bijwerkingen nemen sterk af vind ik. maar inderdaad in het begin was ik ook wat angstig met rilatine.
r
rudyvLid
01-01-2024, 00:00
#12
merci voor de vele reacties!

eigenlijk begrijp ik de medische wereld niet.

Vroeger kon je zonder problemen naar de huisarts stappen voor een voorschrift captagon (niet elke week natuurlijk!). Dan is men dat gaan diaboliseren omdat er een paar van de brug zijn gesprongen en toevallig aan de captagon zaten. Vroeger gebruikte men captagon tegen depressies, dus zullen die mensen die depressief waren misschien ook zelfmoord hebben gepleegd zonder captagon.

Nu schrijft men aan kinderen van 6! jaar rilatine voor!!!! Toen ik dit nam kreeg ik een enorme terugslag, iets wat ik van captagon nooit had.
Dus de medische wereld redeneert: amfetamines aan volwassene geven is taboe, maar kinderen wiens zenuwstelsel nog in volle ontwikkeling is worden zonder problemen (bij sommige ouders is het bijna een rage zoals merkkledij) aan de pep geholpen door de heren dokters.

Gevolg op lange termijn:
volwassenen die lange dagen werken en af en toe iets moeten nemen, worden verplicht de zwarte markt op te zoeken. Kinderen die nu worden grootgebracht met rilatine springen binnen 10 jaar massaal van de brug!!!

sorry voor mijn gezaag, maar het frustreerd me al een tijdje!

Rudy
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Soma zei:
Enesteene zei:
vermoed dat dat dit zozeer door de ritalin komt, als wel door de ontstane rust... de rust maakt dat er plaats ontstaat voor verdrongen, onverwerkte gebeurtenissen
Klik om te vergroten...

Komt wel door de rilatine, het dwingt je een persoon te zijn die je in feite niet bent. Ik begrijp persoonlijk niet waarom je rilatine zo ophemelt...
Klik om te vergroten...

Hmmm bekijk het zelf anders. En hemel echt Ritalin niet op, want heb dr zelf ook bijwerkingen van, zoals in mezelf gekeerd zijn. De manier warop ik het bekijk is dat zonder medicatie een AD(H)D-er constant aan het overleven is. Onder Ritalin ontstaat rust en een verhoogde concentratie, waardoor de kans groot is dat comorbide-klachten op de voorgrond treden. Daarmee vraag ik mij dus af of zelfmoordgedachten komen door het gebruik van Ritalin, of door het opspelen van de reeds eerder aanwezige andere psychische toestandsbeelden.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ellington zei:
Ik overweeg om morgen een pilletje relatine te slikken/snuiven, aangezien ik morgen mijn laatste en tegelijk moeilijkste examen van de voorbije twee weken heb. Ik ben het leren echt moe, ik heb nog amper concentratie. Is een pilletje dan aan of af te raden? Ik heb er al wat goeie reacties van gehoord, maar meer weet ik er ook niet van.


Bedankt.
Klik om te vergroten...


Het zou beter zijn moest je het gewoon nuchter kunnen doen, maar 1 pilletje kan op zich niet veel kwaad.
r
rudyvLid
01-01-2024, 00:00
#15
ellington zei:
Zou iemand mij de voor - en nadelen van rilatinegebruik tijdens studeren kunnen opnoemen?
Klik om te vergroten...

als je geen adhd hebt is het gewoon amfetamine, je wordt er actiever en wakker van. Je zal ook overvloedig gaan praten.
Studeren met rilatine raad ik niet aan, op de dag van het examen wel.
je zal alerter zijn, zelfzekerder (al kan dat ook inje nadeel werken), en vermoeidheid zal je niet voelen.
Neem echter voor tijdens het examen een extra pilletje mee want als dat ding is uitgewerkt krijg je het gewoon terug in je gezicht!!!!!
l
laylaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kan er iemand geraken aan captagon of rilatin aub?
P
PacolocoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik gebruik al jaren rilatine en heb hiervan het gewenste effect. (Betere concentratie, alertheid, minder snel afgeleid, voel me beter in mijn vel)
Bij mij is wel ADHD geconstateerd, dus ik spreek niet voor de mensen die rilatine gebruiken en geen ADHD hebben.
Heb nu voor het eerst captagon van een vriend gekregen (redelijk grote capsules, maar weet niet welke hoeveelheid), voorgeschreven door een dokter.

Ik moet zeggen, als ik rilatine gebruik heb ik zo goed als géén neveneffecten. In het begin geraakte ik wat moeilijk in slaap, maar dat was het ook. Als ik nu die captagon voel, heb ik echt net hetzelfde gevoel als speed, voel me er zelfs euforisch van (kan zijn omdat het mijn eerste keer is)

Ben uiterst geconcentreerd, maar ik kan me niet voorstellen dat ik hieronde goed zou kunnen studeren aangezien ik wel merk dat mijn geheugen het laat afweten in tegenstelling tot rilatine.

Ik geef enkel mijn eigen bevindingen, dus het kan zijn dat andere mensen iets volledig anders voelen. Maar ik kan wel een raad geven. Als je met rilatine of concentra geholpen bent, hou het dan daarbij, want captagon vind ik wel redelijk heavy. Zelfs voor iemand als mij, die het gebruik van amfetamines gewoon is.
l
laylaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben allang op zoek naar captagon maar hier in belgie is het enkel op voorschrift te verkrijgen :cry: .Ik ben camion chauffeur en heb zware routes gekregen deze maand en volgende maanden.Ik heb aan mn dokter gevraagd maar ze weigerde dit te geven en ze toonde me zelfs op haar computer hoe gevaarlijk dit zou zijn en bla bla bla maar ik ben toch van plan om naar deze medicatie (captagon) over te gaan aangezien ik een alerte job heb als chauffeur.ik moet wakker blijven en ik kan niet blijven koffie drinken ,dat is ook niet gezond.
B
BlazingLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik hemel rilatine ook niet op, maar tijdens de examens KAN dit wel een wondermiddel zijn. Ik heb veel meer doorzettingsvermogen en energie door rilatine. M'n concentratie en aandacht zijn ook veel beter. Ik heb geen adhd, maar het helpt wel. Ik neem maar 1 tot 1,5 pil per dag, na een tijdje heb je wel wat tolerantie dus heb je de neiging meer te nemen.. Langdurig gebruik zou ik wel afraden, na een periode van 3-4 weken examens heb ik toch wel een redelijke af-kick van rilatine, paar nachten niet meer kunnen slapen, zombie gevoel.. En tijdens het nemen van rilatine ben ik ook wel angstiger en sluit ik me meer op, angstig om buiten te komen. Maar voor de examens helpt het wel, veel meer concentratie en op mondelinge examens ben ik praat-ziek alles vloeit er gewoon uit, wat normaal net het omgekeerde is zonder rilatine. Nuja, als je geholpen bent met één middel blijf je er beter bij.. Misschien eens een psychiater proberen ipv een gewone dokter om je middel te krijgen, leg je situatie goed uit en zeg dat je het énkel zal gebruiken als je het écht nodig hebt, en niet dagelijks.. Laat hem je ook opvolgen ivm het gebruik, zo biedt je hem zekerheid en jezelf ook !!!! Of, iemand vinden die het gebruikt en afkopen van hem... Tijdens de examenperiodes circuleren zo'n pillen wel...
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja, de voordelen wegen niet op tegen de nadelen vind ik. Geen eetlust, slapeloosheid, depressieve gedachten en op het einde kreeg ik zelfs schrik om gewoon op straat te komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."