Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAnti-psychoticum en drugs??

Anti-psychoticum en drugs??

68 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
ZERO- zei:
Wat is een PO?
Klik om te vergroten...
Persoonlijk onderzoek?
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#2
hallo
Ik gebruik sinds gister Risperdal, een anti-psychoticum.
Ik gebruik dit voor de bijwerkingen, slaperigheid omdat ik 16 ben
en slaapmiddelen verslavend werken. Ik gebruik dit dus niet voor
psychoses, schizofrenie of dergelijke psychische aandoeningen.
Ik vroeg me af hoe het gebruikvan Risperdal effect geeft op drugsgebruik? Met name MDMA.
Wordt drugs bij zulke medicijnen afgeraden vanwege de psychoses of werken bijv. mdma en risperdal elkaar tegen?

Alvast bedankt.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#3
dat jij risperdal krijgt om te slapen kan ik bijna niet geloven...het is een heftige antipsychotica.

ik ben het even kwijt en heb geen zin in google, maar als ik me niet vergis zijn er 2 soorten antipsychotica.. de één vervlakt neurale activiteit, bv lithium en zyprexa.. en de andere soort verhoogd dit juist en in die groep zit risperdal (al sla ik met deze uitleg overal de plank net mis..maar zoals ik al zei zoek je de details er lekker zelf maar bij:)

maargoed..ABSOLUUT NIET DOEN.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Niet doen? En wat nou als ik 1a3 dagen van tevoren met gebruik stop?
Even voor de duidelijkheid nog. Ik heb GEEN psychoses GEEN schizofrenie ik gebruik het voor de bijwerking slaperigheid kortom als slaapmiddel.

Slik trouwens 0,5mg per avond ook maar.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dan schrijft de dokter sowieso wazige recepten voor want dit staat er in de bijsluiter :beer:

Ripserdal Bijwerkingen zei:
# Vaak: slapeloosheid, opgewondenheid, angst en hoofdpijn.
# Minder vaak komen voor: slaperigheid, moeheid, duizeligheid, concentratieproblemen, verstopping, misselijkheid, buikpijn, andere maag- en darmstoornissen, wazig zien, problemen bij het vrijen (geen erectie of geen orgasme kunnen krijgen, of juist een langdurige, pijnlijke erectie), ongewild verlies van wat urine, verstopte neus of huiduitslag. Een lichte daling van bepaalde soorten bloedcellen is gemeld.
Klik om te vergroten...

Misschien omdat je nog jong bent word je er slapering van maargoed :confused:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja dat weet ik verder niet heb het 1x gebruikt (merknaam: Risperidon)
en ik werd er wel degelijk slaperig van. Verder kan dit kwaad bij mdma gebruik? Ook als ik 1a3? dagen van tevoren met gebruik stop. Anders zoek ik z.s.m een ander medicijn om mijn slaapritme terug te draaien.
Ik ga niet stoppen met het gebruik van mdma namelijk.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je kan best stoppen met MDMA hoor :P

Wikipedia zei:
Men weet van het antipsychoticum Risperdal niet hoe het exact werkt. Er bestaan wel enkele theorieën over hoe Risperdal werkt en wel is bewezen dat Risperdal kan helpen om bepaalde symptomen van psychiatrische stoornissen te verhelpen.
Klik om te vergroten...

Kortom ik weet ook niet hoe het werk en wat het in je hersenen uitvoert...

http://en.wikipedia.org/wiki/Risperidone

En ik zou bij het volgene dokers bezoek toch echt vragen waarom je Risperdal krijgt aangezien de bijwerken juist precies het tegenovergestelde zijn van wat jij nodig hebt voor slapeloosheid...
Verder zou ik sowieso opzoek gaan naar een ander slaapmiddel want risperdal is echt troep :wink:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit was geloof ik op erowid wel te vinden, en ik ga het zo ook vinden, maar ik ga nu uit eten dus tenzij iemand anders het doet staat hier binnen 3 uur de tekst van erowid.
Het hangt af natuurlijk van de preciese soort die je krijgt; bijna alle antipsychotica werken wel anders. En of een paar dagen stoppen genoeg is om alles goed te laten werken hangt er vanaf hoe lang de halfwaarde tijd in je bloed is en wanneer het dus uit je systeem is, dat is volgensmij ook makkelijk op te zoeken. Maar zoals eerder gezegd; ik heb nu geen tijd, maar straks wel dus of je ziet het straks in deze post of iemand anders heeft het al gezocht.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ga daar wel ff kijken :P
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Erowid zei:
Risperidone is a serotonin and dopamine receptor antagonist. It is approved for the treatment of schizophrenia, and is sometimes prescribed as an adjunct therapy for the treatment of aggression, Tourette's syndrome, bipolar disorder, obsessive-compulsive disorder and other disorders.
Klik om te vergroten...

Wat dus inhoud dat het je serotenine en dopamine receptor blokeerd. Verder staat het hier heel uitgebrijd beschreven maar deze tekst vind ik net iets te lang :beer:

http://www.priory.com/focus9.htm

Als het goed is merk je dus niks van de MDMA als je risperdon op hebt... Verder zou het genoeg moeten zijn als je 2 dagen voor MDMA gebruik stopt met Risperdal. Maargoed, ik blijf bij me standpunt dat je beter op zoek kan gaan naar een ander slaapmiddel... Risperdal is echt een marteling voor je lichaam namelijk en heeft de verkeerde bijwerkingen.
Je kan het ook gewoon proberen met homeopatisch meuk of vrij te verkrijgen slaappillen bij de drogisterij ofzo... deze zijn niet verslavend en bevatten meestal kruiden mixen enzo :)
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#11
zowiezo zijn antipsychotica...Inclusief risperdal ondehoud medicijnen..
die hebben een aanloop nodig om tot hun volle effect te komen...meestal tussen 1 a 2 weken.. en die slik je Altijd.

Ik weet vrijwel zeker dat risperdal de neurale activiteit boost.
Mijns insziens is dit in het ergste geval een formule voor een potentiele hypertensive crysis.

Ik werd binnen een week knettergek van dat spul...ik ben manisch depressief en dat betekend voor mij feitelijk dat ik van obsessie naar obsessie leef..
met de risperdal wisselden deze obsessies zon 20 x per dag, ipv 1 x pw of pm of zo.

Maargoed...ik zou gaan voor een second opinion..volgens mij krijg je troep voor geschreven.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Owja... ik ben trouwens geen dokter en heb geen medische studie gedaan, maar dat is wat ik na wat gelezen te hebben ervan begrepen heb.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Paradoxaal.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#14
ja..die risperdal maakte me Letterlijk categoriseerbaar als Gek.
Gelukkig had ik dat op tijd door, want lithium maakte een zombie van me..en ookal probeer ik altijd goed scherp in de gaten te houden welke veranderingen ik onderga,..bij lithium had ik het pas erg laat door.

risperdal is echt rotzooi..en die dokter van je is een noob om je dat voor te schrijven..
zet die troep eens aan de kant en koop eens bij de drogist een pakje melatonine. (of vraag het aan je dokter).
Bij de apotheek kun je 2-5 mg tabletjes krijgen en bij de drogist 0.1 mg tabletjes.
Neem er dus tussen de 20 en 50 per nacht en kijk eens of dat werkt.

de suggestie dat xtc niet zou werken omdat het door de agonist word tegengewerkt lijkt me te simpel...volgens mij kun je er nl echte problemen door krijgen.

Maar goed...net zoals mij risperdal wegmieteren (je gebruikt gelukkig niet erg veel..ik zat op 2mg pd)

probeer gewoon ff een weekje die melatonine..je hebt niks te verliezen.


(Woei....de Expplosion is trouwens Goed ingekickt..dus vergeef me mn 'nog te maken' spelfouten :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
GABA in poedervorm. Na inname merk je al effect. Je voelt tintels in je gezicht en krijgt gewoon zin om even te gaan liggen. Doe je ogen dicht en de kans is vrij groot dat je in slaap valt.

Verder:
lezen
rustig muziek
hardlopen

En veel en gezond eten wil ook weleens helpen, vooral veel vette vis.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#16
Melatonine heb ik al geprobeerd en had weinig tot geen effect bij mij.
Helaas...
Kan het er best over hebben om een ander middel als slaapmiddel te gebruiken. Iemand hier suggesties?? behalve melatonine dan want dat heb k al geprobeerd.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Melatonine schijnt ook alleen/vooral goed te werken bij ritme stoornissen, dus als men te laat pas moe wordt; bij mensen met insomnia achtige klachten is het dus geen idee.
Dat neemt truowens niet weg dat antipsychotica voor zo ver ik weet niet echt geschikt zijn als slaapmiddel.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat is ook precies mijn probleem. Slaapritme. Waardoor ik in de ochtend mn bed niet uit kan komen :P
E
Eckster CLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nick de Neger zei:
Erowid zei:
Risperidone is a serotonin and dopamine receptor antagonist. It is approved for the treatment of schizophrenia, and is sometimes prescribed as an adjunct therapy for the treatment of aggression, Tourette's syndrome, bipolar disorder, obsessive-compulsive disorder and other disorders.
Klik om te vergroten...

Wat dus inhoud dat het je serotenine en dopamine receptor blokeerd. Verder staat het hier heel uitgebrijd beschreven maar deze tekst vind ik net iets te lang :beer:

http://www.priory.com/focus9.htm

Als het goed is merk je dus niks van de MDMA als je risperdon op hebt... Verder zou het genoeg moeten zijn als je 2 dagen voor MDMA gebruik stopt met Risperdal. Maargoed, ik blijf bij me standpunt dat je beter op zoek kan gaan naar een ander slaapmiddel... Risperdal is echt een marteling voor je lichaam namelijk en heeft de verkeerde bijwerkingen.
Je kan het ook gewoon proberen met homeopatisch meuk of vrij te verkrijgen slaappillen bij de drogisterij ofzo... deze zijn niet verslavend en bevatten meestal kruiden mixen enzo :)
Klik om te vergroten...



ik kan het weten ik slik elke dag 400 mg Solian (neuroleptica -> anti -psychoticum) en ik gebruik daarop mdma en dit werkt goed dus no problemaaaaaaa discothekaaaaa PARTY ON !!!!!!! :xtc: :xtc: :xtc:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
MeejheM zei:
ik geloof zelf in de meervoudige intelligentie(theorie?). maar ik weet er niet veel van, klinkt of die 'big five' ongeveer hetzelfde inhoudt.
Klik om te vergroten...
Meervoudige intelligentietheorie betreft intelligentie en the big five betreft de persoonlijkheid, dus das wel een verschilletje :P Als jullie 't interessant vinden moet je gewoon eens een beetje wikipedia lezen, daar is veel te vinden en makkelijk leesbaar.

Hoe kan je in de meervoudige intelligentietheorie 'geloven' als daar veel minder bewijs van de constructen voor is dan de intelligentie zoals wij die over het algemeen kennen? Dacht dat jij zo wetenschappelijk was :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."